Net gestopt met anticonceptie.. Spannend!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xPoppetje, 14 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Dat gevoel snap ik na twee ongeplande zwangerschappen heel goed! Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat ook dan alles goed komt.. als je eenmaal weet of t wel of niet zo is, dan krijg je daar vanzelf ook een gevoel bij. In mijn geval eerste keer in echt blinde paniek en na een paar weken, maakte dat plaats voor blijdschap (-: ... Tweede keer instant blij..
     
    Orchid24 en Bolleke12 vinden dit leuk.
  2. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Wat gezellig allemaal op het wachtbankje! Ik had afgelopen zondag mijn positieve ovulatietest, dus ik denk dat ik komende woensdag ga testen. Ben heel benieuwd!
    Tot nu toe ben ik er best wel rustig onder eigenlijk (terwijl ik een heel ongeduldig en onrustig type ben), misschien heb ik gewoon heel erg het gevoel dat het nog niet raak kan zijn en dat we nog wel zullen zien haha!

    Sorry als ik nu niet direct gereageerd heb op iemand persoonlijk; deze laatste weken voor de zomervakantie zijn zoooo hectisch geweest en nog steeds!
    Ben nu ook aan het werk, morgen nog de hele dag en dan heb ik eindelijk even wat meer rust aan mijn hoofd. En hopelijk woensdag goed nieuws :D
     
  3. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Herkenbaar hoor dat het nu zo druk is! Gelukkig zelf ook bijna vakantie hier, echt aan toe! Gaan jullie nog op vakantie dames?

    @xPoppetje spannend hoor! Ik hoop toch voor je dat het wel gewoon de eerste ronde al raak is!

    Hier heb ik er ook een hard hoofd in en ik ben ook niet zeker van mn ei.. dus hopelijk hou ik het vol om volgend weekend pas te testen...
     
  4. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Ja ja, wij vertrekken morgen in naar Spanje. Gelukkig wonen we halverwege Frankrijk dus voor ons is het niet zo mega ver. Ook echt zo aan toe!!! Al denk ik dat we weer aan vakantie toe zullen zijn met de tijd dat we weer thuis zijn :rolleyes::confused:
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  5. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Oeeh heel veel plezier @Bolleke12! En wat heerlijk dat je niet zo ver hoeft te rijden..

    @Flien13: Wanneer ga je op vakantie? Hebben de kinderen al vakantie bij jullie?

    Ik ga zelf niet op vakantie, ik vind het echt veel te duur moet ik zeggen ook.. Maar de kinderen gaan met hun vader een weekje naar een Landalpark in Duitsland. Hoef ik me minder schuldig te voelen dat ik ze dat niet kan geven :rolleyes:
    Ik ga zelf gewoon dagjes weg met ze. Pretpark, museum, keertje uit eten, naar de film.. Kost ook genoeg :eek: Maar we hoeven ons niet te vervelen!

    Hectisch he zo die laatste periode voor de vakantie? Sinds gistermiddag hebben ze hier dan zomervakantie, maar ik werd gillend gek van die last minute verzoeken vanuit school. Om 17.00 uur een berichtje of we ze morgen dit en dat kunnen meegeven, een mega conversatie in de groepsapp of we een gezamenlijk cadeau PLUS knutsel zullen geven aan de juffen en stagiaires (dus drie keer raden wie er als een malle heeft zitten knippen en plakken hahaha), rapportgesprekken, bakken met speelgoed mee naar huis om schoon te maken..
    En dan op werk ook nog alles afronden zo vlak voor de vakantie.. Ik kwam letterlijk tijd tekort de afgelopen weken! Ik trek dat niet zo goed.
    Ik ben altijd al snel moe, maar deze laatste weken ben ik afgepeigerd. Gelukkig na vandaag lekker vrij :D:D
     
  6. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Bolleke12 heerlijk zeg! Dus je woont in Frankrijk? Hoe bevalt dat? Spanje klinkt niet verkeerd nu (-:

    @xPoppetje heel herkenbaar met alles wat geregeld en afgerond moet worden op school. Hier hebben ze nu ook vakantie! Dus scheelt wel wat stress in de ochtenden nu ook..zelf werk ik nog even. Maar ook bijna vrij!

    Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie. Voornamelijk omdat we een nieuw huis hebben gekocht en even willen sparen i.p.v. alles uitgeven op t terras in Spanje hehe.. Maar normaal gesproken gaan we meestal wel en dan kamperen we. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.

    Hier is onze oudste vannacht ziek geworden.. vier keer gespuugd, ik ben kapot haha. Ik dacht gelijk o my, stel dat ik er weer uit moet voor een baby een paar keer per nacht. Daar zie ik wel echt tegenop.. maargoed ook dat is tijdelijk
     
  7. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Oohhhhh god ja @Flien13, die gebroken nachten, ik zie daar ook echt tegenop! Hopen dat het tijdelijk is ja :roflmao:
    Mijn oudste had van de week in bed geplast dus die werd ook huilend wakker.. Als ik er eenmaal uit ben geweest dan lig ik dus uren wakker, toen dacht ik wel even "FML" :DMaar daar zullen we maar weer aan moeten wennen haha!

    Ik mag nog 2 uurtjes werken..
    Spannende week voor ons allemaal! Mijn zus zei net dat ze er heel veel mee bezig is in haar hoofd (zij weet het), dat ze het zo spannend vindt etc. Ik zei van volgens mij vind jij het spannender dan ik, ik heb helemaal niet het gevoel ook dat het raak is ofzo, dus we zullen zien.
    Ze zei dat ze bijna een zwangerschapstest voor me had gekocht en meegenomen omdat ze niet wist of ik die al had :roflmao::roflmao: en zo word je toch een soort zenuwachtig gemaakt door iemand anders haha.. dan duurt wachten lang! (Al moet ik zeggen dat ik het wachten op de eerste echo altijd veel erger vind)
     
  8. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier Ik heb geprobeerd deze hele topic te lezen, het zijn al wel veel berichten dus ik heb niet alles gezien. Hierbij wat over mij:
    Wij zijn pas getrouwd en ik heb na 2,5 jaar 7 juni mijn spiraaltje eruit laten halen. 4 dagen erna heb ik een hele heftige bloeding gehad van 3 dagen. Ik was niet ongesteld toen ik mijn spiraaltje had dus geen flauw idee hoe minn cyclus op dit moment is we hebben zoiets van we zien wel wat er gebeurt. Voorheen had ik een hele regelmatige (maar heftige) cyclus van 26 dagen, ik kon er zelfs de tijd op gelijk zetten. Nu ben ik met die bloeding uitgegaan dat dat dag 1 geweest zou zijn. Nu heb ik vermoedelijk mijn eisprong gehad op dag 14 (kramp en veranderde afscheiding) en nu ben ik op (vermoedelijk) dag 28 van mijn cyclus. Ik heb al 3 dagen menstruatiebuikpijn, sinds vandaag wel een stuk heftiger, ook misselijk en algehele malaise, maar mijn ongesteldheid heeft zich nog niet gepresenteerd. Zwangerschapstesten zijn negatief. Het wachten op ongesteld worden is echt vervelend vooral omdat ik het voorheen altijd heel erg heftig werd, ik moest 's nachts mijn wekker zetten anders ging ik overal doorheen, en als ik uit kon slapen nog een keer een wekker. Dat ik me nu zo ziek voel is echt een slecht voorteken ben ik bang afwachten maar..
     
  9. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Spannend allemaal dames! Ik voel zelf nog precies niks. Geen goed en geen slecht gevoel bij deze ronde. De vorige keer merkte ik dat het raak was doordat mn koffie direct niet meer lekker smaakte.. Dus ik merk wel dat ik opzoek ben naar signalen die erop kunnen wijzen dat t raak is, maar helaas tot nu toe nog niks :roflmao:..

    @xPoppetje wat fijn dat je dit met je zus kan delen! Lief dat ze zo meeleeft! Wachten is in elke fase steeds weer lastig. Op de positieve test, op de eerste echo, op de geslachtsbepaling, op de 20weken echo, op de bevalling... Ik haat wachten ook echt haha. Ben te ongeduldig...

    @Liliesje welkom hier! Hopelijk zit er snel regelmaat in je cyclus en vallen de bloedingen mee! Ik vrees ook voor je dat je menstruatie eraan komt als je nu al op cd 28 zit, ei op cd 14 had en nu nog negatief test.. het kan natuurlijk wel nog raak zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk op NOD
     
  10. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Vannacht is inderdaad mijn menstruatie begonnen, dat betekent wel goed nieuws want ik heb duidelijk kunnen voelen en merken wanneer mijn eisprong was, dat geeft geen garanties voor de toekomst maar toch :) nieuwe ronde nieuwe kansen
    Hopelijk voor jou ook snel meer duidelijkheid ;) wachten duurt echt lang ondanks dat ik vind dat dagen snel gaan
     
  11. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Liliesje Dat is zeker fijn! Vooral voor een nieuwe ronde!

    Ik heb al de hele middag/avond menstruatieachtige krampen. Beetje zeurend gevoel in mn bm... Zegt waarschijnlijk niks, meestal heb ik dit in de week voor ik ongesteld word.. daar is het nog wat vroeg in mn cyclus voor..
     
  12. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Hoi meiden, sorry dat ik een beetje afwezig ben maar zoals ik eerder vertelde zijn we op vakantie dus ik probeer echt even minder online te zijn en bewust meer tijd met mijn gezin door te brengen :cool:
    Hier heb ik gisteren mijn eerste 'symptoom' gevoeld op 5/6dpo namelijk bandenpijn. In principe heb ik dit in mijn normale cyclus nooit tot weinig dus daarom viel het me op. Maar dat is tot nu toe ook het enige wat me opvalt en ik weet ook niet of het een goed of slecht teken js...Verder probeer ik me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar af en toe is dat lastig los te laten:rolleyes:

    De kids zijn echt mega enthousiast/druk nu ze op vakantie zijn, logisch natuurlijk, ik vond vroeger op vakantie gaan ook geweldig, vooral als we naar een ander land gingen. Maar mijn man verliest af en toe zijn zelfbeheersing als ze weer eens niet luisteren oid en kan dan best boos worden, snauwen naar ze. Niks ernstigs hoor, maar dan is hij gewoon zelf geïrriteerd, maar dan laat hij mij wel doorschemeren dat hij hoopt dat ik echt niet zwanger ben/raak van nummer 3...want dat trekt hij echt niet zegt hij.
    Ik zit dus nog steeds in dubio, want wat als het nou wel zo is? Trouwens, laten weghalen is echt geen optie voor mij. We zullen zien wat de toekomst dan brengt met 3 kinderen, uiteindelijk komt het dan ook vast wel goed.

    Zo, dat lucht even op :rolleyes:

    @Flien13 spannend! Hopelijk een goed teken!

    @Liliesje fijn dat je wat meer inzicht hebt gekregen van je cyclus. Hopelijk is het snel raak!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  13. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Bolleke12 wat een spanning! Fijn dat je op vakantie bent en wat afleiding hebt! Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

    Hier voel ik steeds wat zeurderige pijn en zwaar gevoel.. Heb wel zwangerschapstesten besteld.. voorlopig nog geen tekenen die erop wijzen dat ik zwanger ben al wil ik wel van alles voelen:roflmao:..
     
  14. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Nou, ik ben dus zo ongeduldig dat ik gisterochtend al getest heb.. Wit.

    Toch zojuist nog eentje gedaan, een early van de Action.. En ik denk nu toch een heel licht tuurstreepje te zien! Maar ik ben zo bang dat ik mezelf gek aan het maken ben hiermee, zie ik wel echt iets?
    Ik heb hem uit elkaar gehaald voor de foto, want die testen van de Action hebben zo'n klein glaasje erover en ik ben bang dat je door de reflectie niks ziet.
    Ik wacht even tot mijn telefoon genoeg opgeladen is om de flitser te gebruiken en dan stuur ik hier de foto. Ben benieuwd of het te zien is.. Ik ben helemaal nerveus nu!
     
  15. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @xPoppetje aah spannend!! Hoeveel dpo ben je nu ongeveer? Ik tuur graag mee hoor!
     
  16. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    #96 xPoppetje, 13 jul 2022
    Laatst bewerkt: 13 jul 2022
    Nou, bij deze.. Ik heb altijd het idee dat die Action een soort voorgedrukte lijntjes hebben, dus ik ben altijd bang dat ik zo goed aan het turen ben dat ik die voorgedrukte zie (denk dat het een soort geultje is waarin de uiteindelijke streep te zien zou moeten zijn, geen idee hoe ik het anders moet uitleggen).

    Weet niet exact hoeveel dpo, zou 10 kunnen zijn, maar ook 9 of 8. Vorige week zondag die ovutest gedaan en verder niet meer..

    Edit: moet zeggen dat ik op de foto zelf weinig zie. In het echt zie ik echt "iets".. Ik voel me nu al een aansteller hahahaha
    Edit2: heb een andere foto bijgevoegd, die is wel duidelijker!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik zie niks....:o: .. Maar ik heb zelf heel vaak gehad dat het aan de kwaliteit van t uploaden ligt en je zelf wel echt wat ziet..
     
  18. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Snap ik hoor, ik zie het zelf dus ook niet op de foto haha!
    Dus nu kan het nog steeds alle kanten op. Ik had zelf niet het gevoel dat het al raak is, maar door deze vage test (waarop ik in het echt dus wel echt iets zie) ga ik toch een klein beetje hopen haha! Ben wel heel benieuwd nu..
    Early testen zijn op, heb nu alleen nog de gewone van de Action liggen. Misschien overmorgen nog maar eens proberen..
     
  19. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Mijn vriend zegt het ook te zien. Waaahhh wat irritant dit! :roflmao:
     
    roever vindt dit leuk.
  20. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Haha echt spannend! Als er nu een lijntje staat moet deze over een paar dagen een stuk duidelijker zijn! Dus er zit niks anders op dan wachten...
     

Deel Deze Pagina