Net gestopt met anticonceptie.. Spannend!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xPoppetje, 14 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Liliesje spannend! Ben benieuwd of je het gaat volhouden maar vakantie helpt vast mee! Je blijft er toch altijd wel mee bezig tegen die tijd maar gewoon kijken of je aan het test gevoel toegeeft!

    Dankje! Ja hoop het ook..
     
    Liliesje vindt dit leuk.
  2. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Even een update vanuit mij vandaan. Het is de hele week gelukt om niet te testen. Vandaag moest ik ongesteld worden en ik was zo moe en chagrijnig en ik kon nu echt niet meer langer wachten, ik moest nu echt weten of ik nou ongi moest worden of niet. Vanmiddag dan toch een test gehaald bij de supermarkt en gelijk gedaan. Ik had veel gedronken en het was middag, maar tada:
    Er zit nog een test in de verpakking die doe ik over een paar dagen in de ochtend om te kijken of hij op gaat lopen. Dit had ik eerlijk gezegd nog niet zo snel verwacht maar wat een mooie verrassing!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Orchid24 en roever vinden dit leuk.
  3. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Wat een mooie test, gefeliciteerd!! Had je een voorgevoel dat het gelukt was?
     
    Liliesje vindt dit leuk.
  4. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Dankjewel!
    Nee absoluut niet. Gisteren zat ik te twijfelen om testen te kopen maar ik vond het ontzettend zonde om ze te kopen om vervolgens een dag later ongesteld te worden. Vandaag kon ik het echter echt niet meer houden omdat ik me zo slecht voelde. Ik verwachtte echt een negatieve test en gewoon mijn menstruatie omdat ik op vakantie ben heb ik ook echt nergens op gelet qua symptomen, daar had ik ook geen tijd voor
     
    Orchid24 en Bolleke12 vinden dit leuk.
  5. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Liliesje vindt dit leuk.
  6. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
  7. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    #167 Bolleke12, 6 aug 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2022
    Ja goed, alleen ik heb dus weer wat raars en ergens schaam ik me er een beetje voor. Normaal gesproken krijg ik mijn ovulatie ergens op dag 20/21 van mijn cyclus. Mijn man en ik vrijen rondom deze periode met condoom, daarbuiten zonder omdat we dat beiden lekkerder vinden. Mijn cyclus is al jaren hetzelfde, tot dus deze maand. Ik vermoed ( geen idee hoe dat kan, misschien door die corona van vorige maand? ) dat ik nu ineens mijn ovulatie ongeveer een week eerder heb gehad dan normaal en nu gaan dus wéér alle alarmbellen af hier... Ik was eigenlijk blij/opgelucht dat ik vorige maand gewoon ongesteld geworden was, oef!! En nu is het dus opnieuw mogelijk dat we zwanger zouden kunnen zijn. Ik voel me zo dom :(
     
  8. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Oh god.. dus weer paniek nu @Bolleke12..
    :(
    Ik zeg je eerlijk: jullie methode zou mij te veel stress geven, ik zou het niet op deze manier aandurven. Maar dom voelen is in mijn optiek echt nergens voor nodig. Als dit al jaaaaren goed gaat, omdat jouw cyclus al zo lang hetzelfde is.. Dan verwacht je niet dat dit nu gebeurt. Wat maakt dat je denkt dat ie nu afwijkt? En wanneer zou je ongesteld moeten worden?

    Hier alles okee, komende dinsdag zou ik mijn eerste echo hebben.. Alleen heb ik vorige week een bloeding gehad en mocht ik toen gelukkig langs voor een spoedecho.
    De zwangerschap is gelukkig intact, zag er prima uit voor de termijn.. Alleen heb ik een hematoom onderin mijn baarmoeder, die dus die bloedingen veroorzaakt.
    Gelukkig is het na die ene bloeding wel rustig gebleven, ik heb alleen nog lichtbruine afscheiding. Probeer het gewoon rustig aan te doen (alles lopend ipv met de fiets, niet zwaar tillen, geen seks, etc). Gelukkig kan ik wel gewoon werken.
    Er is een kans dat met een bloeding dus gewoon alles mee naar buiten komt, dus ook de "baby", dus vandaar dat ik niks wil forceren.. Maar ik heb heel veel verhalen gelezen met een positieve afloop, dus we gaan gewoon uit van het beste. Ik maakte me natuurlijk heel veel zorgen, maar op dit moment gaat het gewoon goed en durf ik positief te zijn.

    Dus.. op naar weer een echo dinsdag. Niet de eerste dus, maar wel de tweede.. Met hopelijk een kloppend hartje :)
     
  9. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    @xPoppetje jeetje wat spannend. Ik kan me je bezorgdheid heel erg goed voorstellen. Hopelijk heb je een hele mooie echo met een kloppend hartje en blijft het hierbij qua bloedverlies.

    Ja ik heb al jaren dezelfde cyclus maar ik heb vorige maand corona gehad, wie weet dat die de boel eens lekker in de war heeft geschopt.
    Als ik af moet gaan op mijn vermoedelijke ovulatie dan zou ik ongeveer 11 of 12 augustus ongesteld moeten worden en dan zit ik nu op 6dpo. Ik zit ook serieus te overwegen om mezelf te laten steriliseren, ik ga me daar maar eens in verdiepen de komende tijd. Manlief wil geen knip maar inderdaad, onze methode is natuurlijk verre van veilig en ik heb geen zin in steeds die onzekerheid :$ Dat mijn cyclus jarenlang hetzelfde is geweest, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het niet met de jaren kan veranderen ( ik ben inmiddels ook ruim 36 jaar ).

    Morgen mag ik eindelijk naar de huisarts, ik loop al 4 dagen met een blaasontsteking rond. In tegenstelling tot Nederland, waar je zo even je plasje langs kunt brengen om te laten testen, is dat hier wel anders, gewoon een afspraak maken net als de rest :confused:
    Dus ik ben blij dat ik er morgen eindelijk heen kan, want werken met een blaasontsteking is echt geen goeie combinatie :rolleyes:
     
  10. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    @xPoppetje oeh dat zal wel schrikken geweest zijn. Gelukkig zag alles er goed uit. Ik ben heel benieuwd naar je tweede echo of je inderdaad een kloppend hartje ziet. Ik hoop het met je mee

    @Bolleke12 dat zou voor mij ook veel stress opleveren maar wat gek dat je cyclus ineens anders is
    Balen van die blaasontsteking en wat irritant dat je niet gewoon urine in kunt leveren en zo lang moet wachten, hopelijk is hij snel over
     
  11. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Dit is mijn test van nu, vandaag is eigenlijk officieel mijn NOD. Moet ik me zorgen maken dat hij nog niet echt knallend positief is? toen ik hem deed bleef hij negatief, pas later (binnen de afleestijd) werd hij positief, ik werd al helemaal bang dat hij negatief bleef
    Ach misschien moet ik me niet zo zorgen maken
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bolleke12 vindt dit leuk.
  12. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    @Liliesje volgens mij ziet hij er prima uit hoor. Het ligt er ook aan wanneer de innesteling was. Als die ietsje later is geweest dan kan de test wat lichter uitvallen. Ik zou gewoon over 2 dagen nog eens testen, dan zal hij vast zijn opgelopen. Gefeliciteerd!
     
    Liliesje vindt dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Liliesje gefeliciteerd! Het zijn twee verschillende testen zo te zien? Dat is al lastig vergelijken! Ik vind het wel een duidelijke test en ik heb bij I. nooit een knaller gehad, heb idee dat sommige gewoon niet echt knallen of pas laat. Alleen pas later heb ik een andere test gedaan en die knalde wel heel duidelijk maar toen was ik al 5+.

    @Bolleke12 jeetje wat een stress.. zou voor mij ook niks zijn en ik heb geen eens een cyclus :oops: Hopelijk wederom geen positieve test en daarna geen stress meer!

    @xPoppetje he wat rot :( bloed wil je gewoon niet zien. En hier ook een positief verhaal! Ik had ook een hematoom en uiteindelijk is die verdwenen maar had ook een hele gevoelige baarmoeder en ik heb vrij heftig gebloed tot 15/16 weken en dus wel alles goed gegaan. Maar het was erg zenuwslopend! Hopelijk stopt de bloeding gauw en is de hematoom bij de volgende echo weg

    I. word eind deze maand alweer 1 jaar :cry:
    Wat vliegt de tijd! Vind het lang duren tot traject maar gelukkig houd hij me goed bezig
     
  14. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    @Orchid24: Ah dankjewel voor het delen van je ervaring! Je wil gewoon geen ene druppel zien, dus elke is er eentje te veel. De verloskundige vroeg toen aan de telefoon ook of het veel was, dus dat was ook gelijk mijn antwoord. Was wel echt in paniek toen!
    Gelukkig tot op de dag van vandaag geen bloed meer gezien en loop nu zelfs al 3 dagen zonder maandverband rond. Heel fijn!

    @Liliesje: Ik ken die test niet, maar ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Misschien was de innesteling iets later oid. En sommige testen knallen gewoon nooit (maar zoals gezegd ken ik deze niet).. Mijn Action testen bleven licht, die hebben nooit geknald. En zie het resultaat..
    Heb je in de tussentijd nog weer getest?

    Hier: gister de intake en de echo gehad bij de verloskundige! Zo apart, ik weet het nog zo goed bij mijn allereerste zwangerschap.. Je bent doodop van de zenuwen, het lijkt wel een eeuwigheid te duren in die wachtkamer.. Word je eindelijk naar binnen geroepen, doen ze éérst de intake! Wat een hel was dat, want ik was bang dat die intake voor niks zou zijn en dat ik überhaupt niet eens zwanger bleek!
    Toen bij de tweede zwangerschap had ik me voorgenomen er wat van te zeggen en het om te draaien, maar ik durfde niet. En dus ging het hetzelfde.. evenals bij de derde.
    Ik was gister dus blij verrast dat ze zei "we gaan gewoon gelijk spieken hoor, kom maar lekker liggen!"
    Nu is dit een andere verloskundigenpraktijk en ben ik natuurlijk laatst al voor een echo geweest en had zij misschien ook haar twijfels, maar ik vond het tóch fijn.

    Zodra het apparaat aan ging, zei ze eigenlijk al direct "dit zit goed". Ik vond dat ze heel empathisch was.
    Ze heeft echt uitgebreid gekeken, het hartje klopte krachtig ("Die loopt als een dieseltje hoor!") en ze heeft geprobeerd een beetje te meten, hoewel dat natuurlijk nog niet heel betrouwbaar is op deze termijn.. Maar ze kwam op 7+3 en dat komt overeen met wat ik zelf ook dacht.

    Daarna dus de intake gedaan, daar merkte ze aan mij dat mijn MA me nog heel veel deed. Die is 7 jaar geleden en ik heb het er gelukkig nooit meer moeilijk mee.. Tot nu, tot ik dus weer zwanger ben en al die onzekerheden weer gaan meespelen. Dan merk je dat je gewoon nooit meer onbevangen en relaxed een zwangerschap in gaat..
    Toen stelde ze voor om de termijnecho over 4 weken in te plannen en over 2 weken nog een extra echo ter geruststelling, gewoon zodat ik nog even kon kijken. Dus daar maken we dankbaar gebruik van!

    Voor mijn vriend is het zijn eerste kindje, die zat naast me te glunderen tijdens de echo! Ondanks dat je echt alleen maar een vlek zag met een knipperlichtje en daaraan een dooierzakje..
    Eenmaal thuis zei hij "Ik dacht shit nee, het gaat me nou toch niet gebeuren dat ik hier zo zit te janken?!"
    En terwijl hij dat zei, veilig thuis op de bank, rolden de tranen van trots over zijn wangen. Zo lief :D
    Hij zegt altijd dat ie heel stoer is en dat ons kind ook stoer opgevoed gaat worden.. Hahahahaha

    Nou dit was weer een heel verhaal, maar alles is dus goed. Ik durf nu ook te gaan genieten moet ik zeggen.. Maak me minder zorgen over het hematoom (die volgens de vk al een heel stuk minder is en waar zij zich ook weinig zorgen meer om lijkt te maken).
    23 augustus de volgende echo!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @xPoppetje fijn dat alles goed zit! En ook heel fijn dat ze meedenken! Ik heb wekelijks een echo gehad tijdens bloedverlies en daardoor kwam ik de weken ook beter door! Hopelijk blijft het bloedverlies weg! Lekker gaan genieten en gefeliciteerd!
     
    xPoppetje vindt dit leuk.
  16. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    @xPoppetje wat fijn dat alles goed is!! Ondanks je angsten (die voorkomen normaal zijn) toch lekker gaan proberen te genieten van deze bijzondere periode, voor je het weet is het voorbij ( ook al lijkt dat soms natuurlijk niet zo ;) )
    Gefeliciteerd!!
     
    xPoppetje vindt dit leuk.
  17. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    @xPoppetje Wat fijn om te lezen dat alles goed is!
    ik hoop dat ze bij mij ook eerst gaan kijken ipv de intake, ik moet 26 augustus met een volle blaas voor de intake, wel een hele aardige verloskundige aan de telefoon :)
    Ik heb gisteren nog getest, ik denk dat mijn testen 's middags een stuk donkerder uitvallen dan 's ochtends, ik ben in de middag ook echt heel misselijk

    @Orchid24 dankjewel! Ja waren idd 2 verschillende testen. Gisteren nog een clearblue met wekenindicator gedaan en die gaf netjes 2-3 aan, volgens alle berekeningen zou het moeten kloppen

    @Bolleke12 dankjewel!
     
    xPoppetje en Orchid24 vinden dit leuk.
  18. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    Even een update van mij. Gisteravond kreeg ik hele lichte krampen zoals wanneer ik ongesteld zou zijn maar dan veel lichter, ik heb toen ook bloed verloren. Ik ben echt enorm geschrokken en heel de nacht wakker gelegen. Ik had echt het gevoel dat het eruit gutste. Dat bleek vanochtend gelukkig niet zo te zijn. Op 2 druppels bloed na niets te zien. Het hoeft niets te betekenen heb ik gelezen en omdat @xPoppetje ook zoiets had (dacht ik?) ben ik wel iets gerustgesteld maar men wat ben ik geschrokken :eek:
     
  19. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ach nee, schrikken is dat he? Elk druppeltje bloed is er eentje te veel, ik herken je paniek!
    Bij mij is het bij die ene bloeding gebleven, hopelijk blijft het bij jou ook rustig! Wanneer mag je voor een echo?
     
  20. Liliesje

    Liliesje Lid

    9 jul 2022
    28
    11
    3
    Vrouw
    ja inderdaad wat je zegt, ieder druppeltje is teveel. Ik had vanochtend nog een heel klein beetje met ontlasting. Volgens de vk kan het mn baarmoedermond zijn. Ik heb wel af en aan een weeïg gevoel, geen flauw idee wat ik ervan moet denken. Hopelijk blijft het hierbij net als bij jou
    Ik mag 26 augustus voor de eerste echo, ik ben heel benieuwd
     

Deel Deze Pagina