“Jonge” wensmama's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jongewensmama, 26 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    #1 jongewensmama, 26 aug 2022
    Laatst bewerkt: 26 aug 2022
    Hi, ik wil bij deze een groep maken voor dames met een kinderwens maar nog (lang) niet zo ver zijn die wens te kunnen verwezelijken. Ik wil hier mijn ervaringen en weg naar mijn eerste (wens)kindje graag delen. Ook hoop ik herkenning te geven aan grootte (nog onvervulde) kinderwens ondanks mijn jonge leeftijd. Ik zeg altijd maar zo: leeftijd is maar een getal en geen graadmeter voor het zijn van een goeie lieve zorgzame mama (to be). Liefs.


    ~wensmama, je bent zo welkom kleintje ♥️ ~
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Ik ben de tijd aan het doden met een baby die nu slaapt en ik wakker moet blijven tot zijn volgende voeding, dus neem toch even de tijd om te reageren. Ik vraag me af hoe verstandig het is gezien jouw situatie dat je direct een nieuw account hebt aangemaakt, terwijl het er op lijkt dat je het nodige te verwerken hebt. Een kindje krijgen zodat jij gelukkiger wordt (jouw woorden onder je vorige account) is een vreselijke last waarmee jij je toekomstige kindje opzadelt. Als je nu niet gelukkig bent kan ik je vertellen dat een baby je dat zeker niet gaat maken, want het is tering tyfus hard werken een baby. Met momenten waarop je ontploft van liefde, maar ook momenten waarop je zin hebt de haren uit je hoofd te trekken.

    Ik begrijp dat je al 101 goedbedoelde adviezen hebt gehad en daar niks mee hebt gedaan, dus dit bericht zal je ook wel in de wind slaan, maar alsjeblieft focus je op jezelf en laat het forum (en soortgelijke fora) los….?
     
    NiVa0230, cvdv87, Asil en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik had het niet mooier kunnen verwoorden @Kruimel14! Lees met grote verbazing het bericht van dit lid. Heb eea gelezen op een ander deel van het forum en dat is niet mis. Meid ga aan jezelf werken dat is het enige wat momenteel goed voor je is.
     
    Splitijsje, Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb net met open mond de posts onder het vorige account gelezen. Ik denk dat het tijd is voor professionele hulp want je gaat gewoon door waar je gebleven bent?
     
  5. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik kan maar 1 ding zeggen.. zoek hulp. Ondanks wat je allemaal zegt te hebben meegemaakt, ben je echt te ver gegaan in al je onzin. Ik heb er totaal geen begrip voor.
     
    Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    #6 Sado, 27 aug 2022
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    Ik mis denk ik iets:oops:, wat was het vorige account/topic dan?
     
  7. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Uitgerekend 1 tm 15 oktober bij de bevallinglijsten. Youngmommy20 heet ze.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Oh my….. :o::o:
     
  9. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Sorry, maar ik vind sommige reacties van bepaalde mensen onder jullie ook echt niet gepast. Het is jammer dat ik mij geroepen moet voelen om dit meisje ‘in bescherming’ te moeten nemen en uit te leggen wat ik hiervan vind.

    Deze jongedame heeft volledig open kaart gespeeld waarvoor zij zich enorm schaamt en waar zij enorm spijt van heeft. Zij heeft er veel verdriet van dat ze het zelf zo ver heeft laten komen. Zij begrijpt ook wel dat wat zij heeft gedaan, niet gepast was / door de beugel kon.
    Zij heeft haar account laten verwijderen om met een schone lei te kunnen beginnen als zichzelf, maar onder een nieuw account.

    Feit is dat deze dame reeds aan zichzelf werkt (stap 1 was alleen al de openbaring en met de rest is zij bezig), professionele hulp zoekt om e.e.a. te kunnen verwerken en om te leren gaan met bepaalde struggles in het leven.:
    Neemt niet weg dat zij, een ander stelbaar feit, wél gewoon maar een mens is, een jongedame, met net als velen anderen op dit forum een immens grote kinderwens.
    En ook zij heeft recht om als zichzelf op dit forum te mogen lezen en schrijven onder haar eigen identiteit.
    Dit meisje gaat dus niet ‘door met waar zij gebleven is’, dit meisje wil gewoon met een schone lei beginnen.
     
    Maankindje, johanna3, Mieees en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #10 bozoe, 27 aug 2022
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    .edit: niet zo vriendelijk
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Ja, het was inderdaad interessant om dat allemaal terug te lezen. Poeh…. :o:

    Ik hoop dat TS de hulp krijgt die ze overduidelijk nodig heeft. Ik denk dat rond blijven hangen op dit forum (al dan niet met een ander account) niet de oplossing is.
     
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #12 bozoe, 27 aug 2022
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    Jij vindt dat als je als 19 jarige thuiswonende meid met de nodige psychische problematiek, gewoon prina je kunt focussen op je toekomstige kinderwens dmv fora?
    Als jij je echt genoodzaakt voelt om haar in bescherming te nemen dan schakel je haar ouders in en zorg je dat ze de nodige hulp krijgt om de leegte die zij in zich voelt te verwerken door middel van psychische hulp en omringd/gesteund wordt
    door haar naasten.

    Dat ze nu de focus nog meer legt op het krijgen van een kindje is naar mijn inziens niet de weg. Een kind is geen opvulling
     
    Soof1992, Mamav6, lille en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Het is voor al het laatste wat je zegt
    ZIJ gaat niet door waar zij gebleven is.
    Andere forumleden gaan door waar hun gebleven wareno_O

    Ik denk dat 90% de ballen niet gehad zou hebben die deze meid wel heeft ; open kaart spelen.
    Het praat niet goed wat ze gedaan heeft. Maar iedereen verdient een nieuwe kans toch? En hoe fijn zou het zijn als ze nu Steun zou kunnen krijgen voor wie ze is en de situatie waar ze écht in zit en misschien wel meiden leert kennen om (anoniem) mee te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten...

    Ik vind je sterk hoor, wensmama. Ik wens jou toe dat je gelukkig kan worden met de juiste hulp♡ en wie weet dan ooit echt mama te zijn:)
     
    Maankindje en jongewensmama vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Nou, volgens mij was ze ge-out door een ander lid, he, na maandenlang liegen hier ;) Dus dat klopt niet helemaal.

    Of ik moet wat posts gemist hebben, maar dat is hoe ik het begrijp.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Zoals ik het lees is ze niet zelf er voor uitgekomen maar werd ze ontmaskerd door een ander lid nadat er schijnbaar al meerdere keren aan haar werd verteld dat ze niet meer echt welkom was in het oktober-groepje.

    Ben het met je eens dat iedereen een nieuwe kans verdient maar als jij schrijft dat je nog geen kind mag van je ouders omdat je 19 bent, alleenstaand en thuiswonend dan vraag ik mij af of je zelf wel helemaal helder naar de situatie kunt kijken.

    De dingen die zij schrijft laten duidelijk zien dat ze beschadigd is door haar verleden en een kindje gaat dat niet oplossen. Sterker nog, ik denk dat zelfs een psychisch stabiel persoon nog wankel kan worden gemaakt op sommige momenten in het ouderschap.

    Dus met "je gaat verder waar je gebleven bent" bedoel ik dat ze dus de focus verschuift naar het krijgen van een kindje (nu of in de toekomst). Waarom zou je daar nu mee bezig willen zijn? Het is gezond volwassen gedrag om je bezig te houden met de trauma's uit het verleden, deze aan te pakken met hulp en dan zodra je stabiel staat weer kijken naar de toekomst al dan niet met een kindje. Rond hangen op dit forum vol met zwangere vrouwen, vrouwen met een kinderwens of al kinderen is niet de plek. Ik weet helaas uit ervaring dat een kinderwens niet even uitgeschakeld kan worden maar hoe meer je daar nu op focust hoe groter de rol deze gaat hebben in je leven. Ik vind dat wij als leden ook een soort bescherming moeten bieden aan de kwetsbare groep en daar valt zij onder naar mijn inziens.
     
    Mamav6, Suzi98 en Sado vinden dit leuk.
  16. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Nee, ik vind het onverstandig om in deze staat een kinderwens te verwezenlijken op dit moment. Mijn advies daarin is ook om aan zichzelf te werken en professionele hulp te zoeken. Maar de uitvoering van de kinderwens, daar is voorlopig helemaal geen sprake van. Een kinderwens mag er al dan niet wel gewoon zijn en daar mag ze ook zeker over praten met lotgenoten, ze schrijft ook “al is het nog lang niet zo ver”.

    En je hebt geen idee wat ik wel of niet in werk heb gesteld buiten het forum om, dus daar hoef ik geen blaam over of dat hetgeen wat ik heb gedaan buiten de fora om en het “in bescherming nemen” wel of niet goed is.

    Een kind is zeker geen opvulling om je verdriet en tekortkomingen te verwerken, dat ben ik met je eens. Maar dat beseft TS ook zeker.
     
    Maankindje vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je dit tegen je ouders moet zeggen en tegen je hulpverlener. Een kind is geen uitweg, maar een stressfactor.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  18. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ik ben het andere lid dat haar ontmaskert heeft en achter de ins en outs ben gekomen. Ik ben ook degene die haar daarmee geconfronteerd heeft waarna zij zélf open kaart is gaan spelen.

    Ik lees verder wat je schrijft, maar heb je enig idee wat dit met zo’n meisje doet? Waarom is zij niet welkom, omdat jij vind of bang bent dat haar focus verkeerd ligt? Jij hebt toch geen idee waarmee zij zich buiten dit forum mee bezig houdt om aan zichzelf te werken?

    En ik denk dat ik wel mag stellen dat een opmerking als “veel leesplezier” naar andere leden toe, een trap nageven is en niet de bescherming biedt aan dit meisje zoals je in je laatste zin stelt.
     
  19. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Wie zegt dat deze hier niet van op de hoogte zijn? Daarnaast, zij is jong-meerderjarig en vrij om te praten over haar wens voor de toekomst.
    Waarom vul je voor deze jongedame in dat zij een kind ziet als uitweg?
     
  20. Michje

    Michje Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.911
    2.098
    113
    Vrouw
    Ik heb hier al 12 jaar een account en ben pas sinds dit jaar bezig om mijn kinderwens te vervullen. Iedereen gaat daar anders mee om.

    Geef haar de kans om met een schone lei te beginnen. Tijd zat om aan zichzelf te werken tot het moment dat ze wel zo ver is om actief voor een kindje te gaan.

    Iemand nog een schop na geven is nergens voor nodig. Leven en laten leven. Ze is op zoek naar jonge meiden in hetzelfde schuitje, die een kinderwens hebben die voorlopig nog niet vervult kan worden.

    Knuffel @jongewensmama ! Ik gun je dat je van jezelf leert houden zoals je bent. Jouw tijd als mama gaat er ooit echt wel komen! ;)
     
    Maankindje, johanna3, Mieees en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina