Koperspiraal en tussentijds bloedverlies

Discussion in 'Anticonceptie' started by Sneeuwmees, Sep 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    De titel zegt het al. Ik heb nu voor de derde keer een koperspiraal. De eerste twee keren was ik er erg tevreden over. De zwaarte van de menstruaties vielen me erg mee en heb nooit ergens last van gehad.
    Na de bevalling van mijn jongste koos ik dus zonder twijfelen weer voor een koperspiraal. Ik heb hem nu sinds juni, maar deze cyclus had ik voorafgaand aan mijn menstruatie bloedverlies en ook nu (daarna) dagelijks iets. Ook heb ik soms een wat zeurend gevoel onderin mijn buik (wat dan gevolgd wordt door wat bloedverlies).
    Wie herkent dit?
    Ik heb volgende week een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik geef ook bv, dus weet niet of het van de bv komt of dus van het spiraaltje.
    Hoor graag van jullie!

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb bij mijn koperspiraal tijdens BV een tijdje gehad dat ik licht bloedverlies had rond de eisprong. Ik denk een cyclus of 5-6 lang, begon zo ongeveer een half jaartje na bevalling (cyclus vanaf 4 mnd weer op gang). Later verdween dit weer, toen mijn cyclus weer echt regelmatig werd (ongeveer jaar na bevalling).

Ik heb altijd gedacht dat BV een beetje rommeltje maakte van cyclus, en dat het door aanwezigheid van spiraal 'makkelijk' tot bloedverlies leidde.

Theoretisch zou je eventueel wel zwanger kunnen zijn (geweest), kan ook een reden zijn voor onregelmatig verlies (vergrote kans op miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Een testje kan dan wellicht snel uitsluitsel geven.
    (zie mijn banner...)

Share This Page