Zijn er hier dames die ervaring hebben met de nuvaring? Volgende week wordt mijn spiraaltje verwijderd, omdat ik klachten heb. Buikpijn en vloeien. Nu dachten we eerst. Dan gaan we over naar de condooms. Gister gekocht, maar alle mensen... Wat zijn die dingen duur. Ik vind dat echt niet normaal. Dus ik wil iets anders. Pil heb ik jaren geslikt( mig. 30 ) Maar ik kon niet goed tegen de hormonen. Ik werdt er depressief van. Nu vond ik op internet iets over de nuvaring. Ik wil dus het liefst "iets" met weinig hormonen. Iemand advies of ervaringen?
Hoi Doula, Ik ben eerst ook aan de pil geweest, maar werd hier erg somber van.. Toen ben ik overgegaan op de nuvaring, en dit beviel me prima! Hier zitten echt weinig hormonen in, en is net zo betrouwbaar als de pil. Ik was niet meer zo somber, dus ik heb er goede ervaringen mee! Succes! Liefs
Nuvaring was voor mij de oplossing. Ik kan niet tegen de pil en mijn spiraaltje heb ik laten verwijderen omdat ik daar veel klachten van kreeg, bloedverlies, buikpijn.. Na mijn zwangerschap ga ik dus ook weer de nuvaring gebruiken. Ik heb de nuvaring jarenlang naar tevredenheid gebruikt. Succes met je keuze. (Over condooms, bij sexshops e.d. verkopen ze deze in grote dozen. Volgens mij zo'n 144 stuks. Grote voorraad maar dan zijn ze teruggerekend nog geen 50 cent per stuk.)
Ik las ook her en der op internet dat het niet te vertrouwen was. Natuurlijk is geen 1 middel 100% betrouwbaar, maar zoals het omschreven stond was het een afrader. Maar jullie hebben goede ervaringen dus! Misschien ga ik dat dan wel als optie aantonen bij de HA.
ik zou ook voor de nuvaring gaan en ik twijfelde eerst ook aan de veiligheid ervan en dat heb ik toen ook aan mijn huisarts verteld..er is helemaal niks om aan te twijfelen. het is even betrouwbaar als elk ander anticonceptie middel. (ze kosten wel 20 euro ofzo voor 3 ringen). ik heb het niet lang gebruikt omdat ik zwanger bleek te zijn (en dat was al voordat ik de ring gebruikte) maar was er wel tevreden over. je voelt het niet zitten nergens last van gehad dus geen stemmingswisselingen enz. na de bevalling ga ik zeker weer voor de ring. voor mij geen pil meer want werd daar helemaal tuureluur van.
voor mij is het een uitkomst. Ik werd redelijk depressief van de pil, spiraal had ik ook constant last van. nou binnen een paar dagen waren m'n depressieve gevoelens over, nergens meer last van, voel hem niet zitten enz enz enz... geweldig!
Ik heb de nuvaring een half jaar gebruikt. Vond het stukken beter, dan de pil. Je hoeft er niet iedere dag aan te denken. Aan het begin vond ik het wel eng, omdat ik bang was dat ik hem er niet meer uit zou krijgen. Maar dat is totaal niet het geval. Verder geen stemmingswisselingen enzo meer. Ik ben er nu mee gestopt, maar ga na een mogelijke zwangerschap er weer mee beginnen.
Ik heb de nuvaring ook net iets meer dan een half jaar gebruikt, maar ik ben er zeker niet zo over te spreken! Ik heb hem al die maanden heel vaak voelen zitten, met bijv het plassen, zo ondiep zat hij, in mijn geval dan en ging dus ook niet dieper. verder waren het voor mij toch nog steeds te veel hormonen, was in 1x overgegaan van de pil naar de nuvaring, maar sinds deze maand gestopt en ik voel me 1000x beter!
ik heb een paar jaar geleden ook een tijdje de nuvaring gebruikt en was er net als Mlien niet zo tevreden over. Ik voelde hem ook vaak zitten en moest altijd oppassen dat ik hem niet kwijtraakte op het toilet (sorry, beetje onsmakelijk). Daarom ben ik er na 3 maanden weer mee gestopt, was constant met dat ding bezig. Ik kan me eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren of ik me anders voelde dan met de gewone pil, dus op dat gebied kan ik je geen advies geven. Succes met je keuze. Ik zou zeggen, als je het niet probeert weet je het niet.
Ik ben zeer tevreden over de Nuvaring. Minder last van een laag libido zoals ik bij de pil wel had. Ik heb 'm nooit voelen zitten. Mijn man had er ook geen last van bij het vrijen. Nu even zonder, omdat we voor nr 3 gaan, maar daarna weer verder met de Nuvaring. Succes met kiezen.
Mag de nuvaring in combinatie met borstvoeding? Edit: laat maar, zelf al gegoogled en dat wordt afgeraden. Jammer, want het leek mij ook wel wat. Ik weet echt nog niet wat we nu na de bevalling aanmoeten qua anticonceptie.
Hier goede ervaringen met de nuvaring.. Door de pil heen zwanger geworden ( nee nooit vergeten, niet ziek geweest oid) dus was het vertrouwen daarin kwijt. De nuvaring leek me de uitkost en dat is hij ook. Ik voel hem nooit zitten, aanbrengen rond de baarmoedermond en je hebt er 3 weken geen omkijken naar. Ik heb wel altijd een paar uur buikpijn als ik de ring net heb ingebracht.. Verder geen last van stemmingswisselingen of een laag libido ( had ik met de pil wel)
Hier weer niet zo'n goede ervaringen. Libido onder het vriespunt en elke maand een schimmelinfectie.. zodra ik met de nuva-ring gestopt was nergens last meer van, met de pil trouwens ook niet. Nu ga ik een spiraaltje proberen, hopelijk bevalt ie mij beter dan jou. En hopelijk bevalt de nuva-ring jou wel goed.
Lastig hoor, welke je moet kiezen... Ik reageerde niet goed op diverse pillen en met de nuvaring in ben ik zwanger geworden (terwijl ik 'm netjes op tijd in en uit deed). Dat was pas na een jaar gebruik van de nuvaring, ik vond 'm verder wel ideaal. Behalve dat ook hier het libido sterk daalde, maar dat deed de pil ook
Ik heb niet zulke goede ervaringen met de nuvaring. Bij mij kwam hij er soms spontaan uit "vallen" en mijn libido was net zo laag als met de pil. Nu gebruiken we dus condooms.....
Zoals je leest, zowel goede als slechte ervaringen met de Nuvaring. Ik zou het gewoon eens uitproberen, dan weet je gauw genoeg of het iets voor jou is. Succes!
Ik heb ook een tijd de nuvaring gebruikt. Vond 'm echt niet fijn. Bij mij zat die ring heel ondiep en elke keer als ik naar de wc ging zakte die ring. En tijdens de sex voelde mijn vriend ook het randje van die ring. Al met al was ik er niet tevreden mee...
Hier ook hele slechte ervaringen met de nuva-ring. Ik ben ontzettend neerslachtig. Bovendien ben ik nu inmiddels alweer 2,5 weer ongesteld.... Ik heb er geen positief woord voor over!
Hallo meiden! Bedankt voor jullie reacties. Momenteel gebruiken we condooms. Ik heb wel steeds het gevoel van: Goed controleren of ie niet lek is oid. Ik denk dat ik de ring toch ga proberen. Iedereen reageert anders bij een anticonceptie. Net zo als dat ik meiden ken die nooit meer van het spiraaltje af willen En ik (helaas) wel
Ja Doula, voor mij ook geen Mirena meer (zie topic 'mirena is verdwaald, zit in mijn buikholte)! Ik overweeg nu ook de Nuvaring. Maar ik zie inderdaad dat er veel verschillende meningen over zijn. Lastig! Misschien toch maar uitproberen? Heb jij al een definitieve beslissing genomen? Klusser