(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hallo allemaal :)

Zoals sommige van jullie misschien gelezen hebben, ben ik nieuw op het forum en sinds 1 week gestopt met de pil.

Ik zou het leuk vinden om met andere te praten die ook (net) gestopt zijn met de pil, en voor het 1e kindje gaan!
    Spannend allemaal, kletsen over onze situaties, tips, etc.

Ik begin zelf wel even kort:
    Ben 19 jaar jong, woon 3,5 jaar samen met mijn vriend en ben nu bijna van mijn laatste 'pil ongesteldheid' af :)

Liefs!

2. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig met lotgenoten kletsen!

Zelf ben ik ook een newby op dit forum, 25 jaar en sinds juli gestopt met de pil. Morgen alweer 7 jaar samen en ondertussen alweer 4 maanden getrouwd. Sinds begin september hebben we de knoop doorgehakt dat we echt voor een kindje willen gaan.

Hoop wel dat je cyclus weer snel op gang komt. Na mijn laatste pil-bloeding duurde het eerst 30 dagen, daarna 23 en toen na 19 dagen enkel een ochtendje. Zit nu op dag 28 en echt te wachten tot ik ongi word, maar het lijkt er nog niet op. Ben heel benieuwd hoe lang dit duurt.

3. Memories

Memories Niet meer actief

Hi Amber hier ben ik dan ..
    haha nog niet gestopt maar zou toch graag mee kletsen.

Wij hebben een dochter die over 2 weken alweer 1 jaar word *snik snik* de tijd vliegt voorbij.
    eerst wilde we 3 jaar wachten om voor een tweede te gaan, maar dat willen we toch maar niet.
    we zouden ze graag wat dichter op elkaar hebben, en aangezien je nooit weet hoelang het duurt .. stoppen we in februari/maart met de pil en gaan we er weer voor. onze dochter zou dan 15/16 maanden zijn.
    Ik ben zelf 21 jaar jong :D.

4. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi SilverWolf!

Ik hoop inderdaad ook dat mijn cyclus snel op gang komt, ik heb al een keer eerder aan de pil gezeten, i.v.m. heftige ongesteldheid etc. , toen ben ik weer gestopt omdat ik het niks vond, en toen had ik wel gelijk weer een regelmatige cyclus. Hoe lang heb jij aan de pil gezeten?
    Je zit nu op dag 28, maar het zou ook kunnen zijn dat je zwanger bent toch? Of gebruik je nog een ander AC? spannend allemaal hé :)

Hoi BeHappy!
    Gezellig hoor haha :) Jij bent ook een jonge mama! Hoe heb jij dat ervaren? Je was 19 toen je zwanger was als ik het goed heb? Net als ik dan, als ik nu zwanger zou mogen worden. Je weet inderdaad nooit hoe snel je zwanger bent, hoe snel was jij zwanger van je 1e meisje? Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje, ja de tijd gaat snel dan he !!

Liefs!

5. 3S3

3S3 Niet meer actief

Mag ik ook mee kletsen?
    Ik ben 28 jaar en ben eind augustus gestopt met de pil voor ons 1e kindje
    De eerste cyclus duurde bij mij 36 dagen, ik zit nu in de 2e ronde.. Mijn NOD is op 6 november.
    We hebben in de 1e ronde maar 3 keer geklust ( een week te vroeg) maar dat zijn we deze maand helemaal anders aan het doen ;)
    Spannend weer!!

Succes allemaal meiden!

6. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland

Hoi!!
    Ja tuurlijk! Iedereen mag gezellig mee kletsen:)
    Wat voor AC gebruikte jij, de pil?
    Ben jij ook al een beetje gaan tellen, wanneer ovulatie etc? Of heb je testen gedaan? Hahaha klinkt goed, veel klussen! Maar niet te veel, want dat blijkt (las ik) ook niet goed te doen hihi.
    Ben je al lang samen met je man / vriend?

Ik kan vanaf morgen voor de 1e ronde gaan :) :)

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoi Amber en de rest! :)
    Leuk dit forum!
    Nog even gauw een berichtje voordat ik ga slapen.
    Ik ben 29 en zit nu in de tweede ronde voor ons eerste kindje..spannend allemaal!!
    Nu even slapen, tot gauw!
    Gr

8. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Moonlight!
    Gezellig, en ook spannend voor jou!! :)
    Ik ga nu ook lekker slapen, we kletsen morgen weer verder!
    Weltrusten!

9. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gebruiken geen andere AC. Heb afgelopen zaterdag nog getest, maar die was negatief. Probeer nu geduld te hebben tot het weekend. Misschien dat ik dan ongi ben en anders nog een keer testen.

Moet wel zeggen dat ik vanmorgen niet lekker was toen ik op stond en net had gegeten. Maar goed, heb al begrepen dat je in de eerste periode heel erg op je lichaam let en probeert ieder dingetje te verklaren als een mogelijke voorteken van. Heb jullie daar ook last van?

En wat leuk dat er ook veel andere dames bezig zijn met de tweede ronde!

10. XmoonlightX

@silverwolf
    Misschien toch innestelingsbloed geweest? Lastig he om te moeten afwachten en dan zijn wij nog maar net begonnen!
    Ons lichaam moet waarschijnlijk eerst nog even ontpillen, hopelijk duurt het niet te lang.
    Ben benieuwd want ik ben namelijk 13jr aan de pil geweest
    Het is niet raar om overal wat achter te zoeken hoor!!:) komt omdat je er volop mee bezig bent.

11. 3S3

3S3 Niet meer actief

He Amber, ik gebruikte de pil inderdaad.
    Ik gebruik deze site om te kijken wanneer de vruchtbaarste dagen zijn en wanneer de ovulatie ongeveer is: De ultieme zwangerworden en ovulatie kalender, echt super fijne site!
    Ik gebruik (nog) geen ovu testen, eerst even gewoon zo proberen.
    Wij klussen om de dag nu, al 2 weken lang haha ;)
    We zijn nu ruim 6 jaar samen, maar kende hem al vanaf mijn 12e ongeveer
    Spannend dat jij er nu voor kan gaan, super veel succes!!

12. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me ook even aan bij dit clubje als het mag. Ik had Amber al 'gesproken' via privemail, maar zal voor de andere lezers ook wat over mezelf vertellen:
    Ik word dit jaar nog 29 jaar, zelfstandig ondernemer in de uiterlijke verzorging en woon 3,5 jaar samen in gelderland, en wij gaan er ook helemaal voor. Afgelopen donderdag (17 oktober) mijn laatste pil genomen en zit nu dus nog in mijn stopweek.
    Wij zijn nog niet getrouwd, maar stiekeme plannen worden er al gemaakt ;) we hebben op dit moment een hoop geheimpjes voor de omgeving dus, heel erg leuk om zo samen bezig te zijn, maar ook wel eens lastig om het niemand te vertellen..... Maar op dit forum kan ik toch dingen van me af kletsen en informatie in te winnen, maar niet gelijk de omgeving in lichten. Ik heb niet zo'n zin in al die vragen of het al lukt enz, ik word al moe van de vragen of het niet eens tijd word voor ons....
    Maar goed, ik hoop dat jullie babywensen snel uit mogen komen!

Groetjes M

13. 3S3

3S3 Niet meer actief

Leuk, weer een zelfstandig ondernemer.
    Ik ben er ook een, nu zo'n 7 jaar.

Vervelend is dat hè, zodra je richting de 30 gaat dat iedereen het tijd vind worden, word daar ook echt moe van!!
    Succes met je 1e ronde!

14. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies!!! Alsof de wereld vergaat na je 30e of zo.... ik vraag het zelf nooit, want in mijn omgeving zijn er een stuk of 3 stelletjes waarvan ik weet dat ze bezig zijn, maar het niet lukken wil of het heel lang heeft geduurd.

Sorry dames, ik weet dat hier ook hele jonge moeders to be zitten, wees blij dat er nog niet naar je buik word gekeken stiekem of ze al wat zien haha ;)

15. XmoonlightX

Ohh irritant he?! Drink je een keer niet, oh ben je zwanger?? Geen zin in vlees, oh ben je zwanger?? Niet naar de sauna, warmte vlagen etc etc!!
    Ik lach het allemaal maar weg haha

16. Memories

@amber
    Ik was zeker jong ! Ik heb het als heel fijn ervaren eigenlijk, tuurlijk heb ik er wat dingen voor moeten omgeven maar dat moet je ook als je 35 bent bij wijze van spreken.
    Ik vond het een hele spannende tijd , elke echo had ik zweet handjes haha
    Genoeg steun gekregen van familie en vrienden maar ook veel zelf ingelezen.
    En het moederschap ? Dat gaat echt vanzelf , alsof er een knop in me hoofd om ging , bv geven enz alsof ik het al jaren deed ..zo gek hihi

Ik was snel weer hersteld Gelukkig

Spannend zeg meiden !! Ik hoop zo dat t gauw raak mag wezen voor jullie !

@3s3 @meme29
    Ja dat lijkt me vervelend ! Goh bijna 30 ?.nou dan begint je biologische klok ook langzaam koekkoek te roepen ..grr
    Hier is het vaak andersom , oh 21 ? Wel erg jong vind je niet?

Mensen hebben altijd wel wat te klagen

17. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Silverwolf,

Ik denk inderdaad dat je nog even geduld moet hebben, voordat je goed kan testen. Wanneer was je NOD ook al weer?
    Nu ik gestopt ben met de pil, heb ik al het gevoel dat ik me anders voel, dat heeft natuurlijk te maken met het ontpillen. Had jij dat ook? Het kan inderdaad bij jou een voorteken zijn, dat zou echt super zijn! Maar het kan ook inderdaad zijn dat je het zo graag wilt, en daardoor deze dingen denkt te voelen hihi.

18. Memories

Bij mijn eerste zw had ik een aantal.keer gehad dat me lichaam me.voor de gek hield.
    Maar in de maand dat het echt raak was...wist ik t al voordat ik getest had zo raar was dat.
    Was ook de enige maand dat ik last had van mn boobs en dwt had ik anders nooit

19. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, de hints van "word het niet eens tijd" krijg je ook als je 25 bent hoor! Zat twee weken geleden op kraamvisite bij een collega, krijg je gelijk de opmerking: "Nou, staat je goed hoor, zo'n kleintje."

Meme, hoe stiekem zijn je trouwplannen dan? Heb wel ooit eens ergens gelezen dat een koppel een zogenaamd feestje gaf en als verrassing die dag ook gingen trouwen. Of zie je jezelf al helemaal in een witte jurk met alles er op en er aan?

20. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi!!
    Oh wat super, zal vanavond even de site afturen! Heel handig!
    Ik ben zelf ook zelfstandig ondernemer, heb een baby- en kinderkleding winkel.

Voor de zelfstandig ondernemers hier: Wist je dat je een uitkering krijgt als je zwanger bent? Informatie daarover kan je vinden op internet,

ik vond dit in het 9-maanden dagboek van Pauline Oud , die ik in mijn winkel verkoop, dus die heb ik vast maar even doorgespit haha! Dat boek is echt super trouwens, zeker als je voor de 1e keer zwanger bent! Echt super veel tips over de bevalling, afspraken die je niet moet vergeten te maken, wat er per week in je lichaam gebeurt, kleertjes, wat heb je nodig, cursussen etc!

@3S3, wat leuk, jij kent je vriend dus ook al erg lang! Ik las dat om de dag klussen inderdaad het beste is.

Deel Deze Pagina