(Net) gestopt met de pil - club

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend allemaal zeg. Is dit je eerste kindje?

Er was inderdaad bij de uitwendige echo een 'spiraal' te zien, maar gisteren bij de uitwendige was er niets te zien... Alles zag er op de inwendige echo goed uit, alleen verklevingen zijn niet zichtbaar dus. Dus morgenmiddag met de huisarts bellen van hoe en wat nu verder. Wil eerst andere dingen uitsluiten door middel van bloedprikken etc voor ik kijkoperatie ga doen natuurlijk, ben bang. En word niet goed van de pijn. Dit is al de 2de week dat ik niet kan werken, BAAL ENORM. Maar vriendlief zegt dat ik om mezelf moet denken en m'n werk ook, dus dat is wel erg lief.

Verklevingen is idd het gene wat ik denk, waarom? Geen idee. Maar als ik van andere meiden de verhalen lees etc herken ik mezelf so erg. Of is dat dom?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Krista, moet er dan niet verder gekeken worden dan alleen op gynaecologisch gebied ivm de pijn? Want misschien zijn het wel je darmen?

Amber, hoelang heb je er nu eigenlijk over gedaan, hoeveelste cyclus was je zwanger??

3. Krista1990

Nee, m'n darmen zijn het sowieso niet want dit is al onderzocht. En het zit ook echt op de plek van m'n baarmoeder/eierstok zegt de dokter. En m'n darmen gaat juist heel erg goed laatste weken.

4. beebj

beebj Niet meer actief

De laatste twee lijstjes vanmiddag opgehangen! Zelf getekend met een soort van vet krijt, maar niet door mij hoor, haha. Nu is de babykamer helemaal af! Kwestie van alles nog wassen, wassen en wassen....

Ik ben het helemaal met je vriend eens hoor Krista1990!

5. XmoonlightX

Dan is het goed!! Soms zijn zo zo op het een gefocust dan vergeten ze het andere..

Zou nog even wachten met wassen beebje,anders kan je alles over tien weken weer opnieuw doen :p

6. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    @ krista : inderdaad meid goed je rust nemen .. vindt t echt vervelend voor je !! Ja t is ons eerste kindje ! Super blij :)

@ moonlight ; ik heb er 5 rondes / maanden over gedaan. Ronde 6 was ik zwanger .. :D

7. XmoonlightX

Woehaha , dat bedoel ik:p:p...nog sneller dan ik

Ik heb er zeven maanden over gedaan. , en ik de zesde ronde zwanger ;)

8. Krista1990

Ik ook achteraf, blij dat die me een beetje tegen mezelf in bescherming neemt. :)

9. Krista1990

Spannend hoor! :D

Ik moet morgen naar se dokter bellen over hoe verder nu...:) hopelijk kan ik volgende week weer werken.

10. XmoonlightX

Silverwolf, lees jij nog stiekem mee? Ben benieuwd hoe het met je is??

11. beebj

beebj Niet meer actief

XmoonlightX ik heb in totaal zes vuilniszakken prop vol om te wassen, drogen en strijken.. Ga het gewoon op het gemakje doen en vooral als het mooi weer is, dan kan het lekker buiten drogen. Ik ga alleen 50 & 56 in de kleding kast doen en de rest in bananen dozen op zolder, gesorteerd per maat. En zodra dan 50 te klein is, komt er een volgende maat van zolder zeg maar. Maar die was ik dan nóg eens hoor. Mijn kleding die ik nu van de zomer ga dragen, heb ik ook al sinds afgelopen zomer niet meer gewassen & die ga ik toch ook niet eerst opnieuw wassen hè :p Hoezo denk jij dat ik dan alles opnieuw kan wassen?

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

#2012 xSimone, May 2, 2014
    Last edited by a moderator: May 2, 2014
    Nou gister was me wel een dag.. even me ei kwijt hoor.
    Ik zat rond uur of half 3, 3 uur achter de laptop en werd me toch ineens misselijk! Dus ik naar het toilet, maar overgeven zat er niet bij. Nou 2 crackers eten, misschien heb ik onbewust zin in eten? Ik weer achter de laptop (aan eettafel), 1 cracker gegeten. En ineens werd ik helemaal duizelig, werd t ineens zwart voor mn ogen, begon vlekken te zien en me rechter onderarm en handpalm+pink en ringvinger begonnen totaal te tintelen (zo'n tandarts doof gevoel). Ik denk oké, ik ga even liggen. Dus ik loop naar de bank, nou die heb ik nog maar net kunnen halen want ik werd helemaal slap in mn lichaam. Eenmaal op de bank krampte mijn kaak ofzo, en begon daarna mn kaak, mn kiezen, tong en lippen ook te tintelen. Duizeligheid en misselijkheid waren wat afgezakt eenmaal. Ik nog me andere cracker eten, wat drinken. Heel wat zoute drop gegeten ik denk misschien is het me bloeddruk? Hielp niks!
    rond 5 uur moest ik van vl en me moeder de huisarts bellen, die waren gelukkig nog net aanwezig. Maar de huisarts assistente kon er niet zoveel mee en wist niet hoe en wat. Nou als t erger werd dan moest ik de huisartsenpost bellen of morgen terug bellen en een afspraak maken.
    Daarna vl en moeder aanwezig. Die hebben oefeningen gedaan. Ging goed, alleen duidelijk was dat me rechter hand overduidelijk minder kracht had dan links, ik kneep bijna niet?
    Rond 6 uur gingen we eten. Ik proefde er helemaal NIKS van! Had geen smaak. Eten en drinken ging ook niet echt lekker want ja, mn tong en lippen waren nou eenmaal aan t tintelen/verdoofd.
    Daarna maar weer op de bank gegaan. Rond half 8,8 uur werd mn linker handpalm ook slapper. Geen tintelingen alleen leek slapper te worden. Toen kreeg ik ineens hoofdpijn, daarna hoofdpijn weer over en toen begon dus mn linker arm ook te tintelen en gevoel minder. En me lip ging weer meer tintelen. Ik denk ja, nu moet ik toch bellen. Dus huisartsenpost gebeld.
    Ik kon naar H'veen komen om te controleren! Dus opweg daarheen, werd weer licht in me hoofd ed. In wachtkamer ook, en ook misselijk. Rond kwart over 9, half 10 was ik eindelijk aan de beurt. Wat onderzoeken gedaan. Nou is het gene qaar ik last van had, dus wel mn bloeddruk geweest. Mijn bloeddruk was enorm laag (100/50). Een normaal bloeddruk is: 120/80.
    En doordat ik dus bijna was flauwgevallen werd ik onbewust bang wss, waardoor ik onbewust een hoge ademhaling had (die zit bij mij sws te hoog) maar daardoor ging mn bloedsomloop NOG minder goed. Waardoor ik al die tintelingen kreeg.
    Ze had geen advies voor me, als ik neig flauw te vallen moet ik gaan liggen. Ik Kan niks hieraan doen! Ik voel me wel eens vaker ligt in mn hoofd. Duss ben nu wel wat angstig om flauw te vallen. Hopelijk komt t goed!
    Eerst dacht me moeder (en huisarts) aan hyperventilatie, dan krijg je namelijk ook tintelingen. Naja was wel wat kortademig door astma enzo. Moest van moeder in zakje ademen maar kreeg ik t alleen maar benauwd van, dus was ik gauw klaar mee.
    Enige tip die ik kreeg, goed om ademhaling denken, die moet door me buik gaan waardoor alles meer ontspant maja moest ookal van de fysio! Maar is lastig hoor! Pfoeh
    Nu lig ik nog in bed, dus nu heb ik wat hoofdpijn en de kracht in mn rechterhand/arm is nog slap. Maar verder lijkt alles nu over te zijn. Maar geen idee hoe dat is als ik opsta en een tijdje rond loop! Vingers rechts voelen beetje stijf nu ook.

Hopelijk voel ik me morgen beter, want morgenochtend gaan we naar mijn ouders die zijn namelijk morgen 23 jaar getrouwd. En smiddags heb ik/en vl van de mannen, een vrijgezellen feest.

Ps. Hoor ik net dat mn vader ook naar huisartsenpost is geweest gister, de huisarts dacht namelijk aan darm verstopping ofzo? Maar bleek enorm heftige buikgriep. Hij had ontzettend veel pijn in zn buik. Die voelt zich nu redelijk.

13. XmoonlightX

Geen idee, maar tis zo vroeg:D:D:D haha..

Zo net de echo gehad, zit nog een klein beetje , maar dat komt met de volgende ongi er wel uit...ik zeg kom maar op!!! :p
    Hij adviseerde om 1x ongi te worden en dan er weer voor te gaan..
    Dit omdat je gelijk na je mk zwanger wordt zonder ongi tussendoor, de kans op een nieuwe mk veel groter is, dus kom maar op met die ongesteldheid :D:D

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooi nieuws zeg! :D

15. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    @Moonlight : Ja 5 maandjes is helemaal niet lang, en 6 van jou ook niet hoor ! 't lijkt gewoon altijd erg lang te duren als je het zo graag wilt, en je weet ook niet hoelang 't nog duren zal .. maar 't gaat uiteindelijk natuurlijk ook niet om hoelang je er over hebt gedaan hihi .. :) :)

@ Simone : Jeetje heftig weer zeg, doe gewoon lekker rustig aan zoveel als je kan, en inderdaad goed op je ademhaling letten. "t zal ook wel allemaal in combinatie met de zwangerschap zijn denk ik? Of had je voor dat je zwanger was ook al last van dat soort dingen?

@Krista : Hoe is 't gegaan vandaag? Ben je al geweest?

Ik ben ook benieuwd hoe het met Silverwolf gaat .. hier is er inmiddels al weer veel gebeurd in 't clubje !!! :)

16. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Dit gaat vast stalking heten, :D :D

Maar ik zie op Silverwolf d'r profiel dat ze 22 maart voor het laatst actief is geweest hier .. :(

Dus die zal wel even de nodige rust pakken.. wens d'r in ieder geval veel succes toe. Zal ze vast niet lezen mja..:)

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Had t wel vaker. Maar dit heeft voornamelijk met zwangerschap te maken inderdaad. In het tweede trimester is je bloeddruk het laagste. Als t goed is gaat dit in jet 3de triester weer beter.

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Das wel tijdje terug zeg hihi ik wens dat se ook

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

We zijn van naam waarschijnlijk over gestapt van "Marrit" op "Eline". Inderdaad ook omdat Marrit zoveel op vl naam lijkt: Jorrit. Maar 2 letters verschil. En Eline is toch wel echt leuk.

20. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Ja Marrit lijkt inderdaad wel veel op Jorrit hihi ! :)

Mijn vriend is Roemeens, wij houden meer van Spaans / Italiaanse namen.

Als we een jongen krijgen wordt het waarschijnlijk Ricardo,
    een meisje zijn we nog niet over uit , alleen dat de 2e naam Valentina wordt..

Maar goed ik heb nog tijd zat om daar over na te denken haha! Eerst maar weten wat 't wordt.

Hoe gaat 't met je Babykamer Simone ?? Is ie al helemaal af? Ook al leuke kado's gekregen?

Share This Page