Wij roken helaas allebij zo stom dat ik er ooit aan ben begonnen. Maar er aan beginnen was makkelijker dan er af komen! We zijn allebij al heel erg geminderd. Zelf drink ik eigenlijk nooit alcohol, deed wel eens een drankje, maar ik vind aangeschoten zijn al vreselijk en daar is bij mij niet veel voor nodig haha vriendlief lust wel een biertje in het weekend, maar heb hem al verteld wat voor gevolgen dat heeft en die drinkt nu minder. Ik bleef al wel wat langer liggen inderdaad, zodat ik niet de zaadjes er gelijk weer uit laat zwemmen haha! Bedankt voor de reacties meiden Hebben jullie ook wel eens gezeten met de gedachte : misschien lukt t wel nooit? Ik weet t, pas de 5e maand gaan we net in, maar dat is echt mijn grootste nachtmerrie.... Vind het al verschrikkelijk voor een ander als het ze maar niet wil lukken. moet er niet aan denken dat wij nooit een klein wondertje van ons zelf zullen hebben.
Ja wannabemama dat heb ik ook heel erg gehad! Ik dacht oh jongens straks is er iets mis met een van ons..dat was ook echt een van mijn angsten, maar in de 6e maand gewoon gelukt gelukkig. Kijk maar hier in t clubje ; bijna iedereen is rr wel 4-7 maanden mee bezig als ik t goed zeg. T komt bij jou ook echt goed meid @Moonlight : nee ben niet zenuwachtig maar heb er wel heeel veel zin in kan niet wachten hihi. Ik houd jullie op de hoogte over hoe t was!!
Ik heb die angst ook heel erg gehad. Ik werd (terwijl ik de pil gebruikte) heel onregelmatig ongesteld. Daar ben ik voor naar de gynaecoloog gegaan, omdat ik het beu was en wel eens wilde weten wat er nu eigenlijk 'aan de hand' was. Na vele onderzoeken en echo's bleek dat ik te veel te veel mannelijke hormonen heb en dat zwanger worden onmogelijk zou zijn voor mij.... Die klap was zo groot, dat m'n schoonmoeder me adviseerde naar België te gaan voor een second opinion. Zo gezegd, zo gedaan. Conclusie; het zou inderdaad heel lastig worden voor ons, maar zeker niet onmogelijk met de medische kennis van tegenwoordig. Een sprankje hoop kwam tot leven! We besloten meteen te stoppen met de pil, aangezien we verwachten dat het jaaaaren zou duren eer ik zwanger zou zijn. Nou. 1x ongesteld geweest en daarna was ons kleintje er al! Iedereen stond (en nog steeds) versteld ervan, ook wij zelf. Maar goed, wie weet lukt het bij een volgend kindje wel veel moeilijker of zelfs helemaal niet... Nooit de moed verliezen hoor, lieve meiden!
Voordat ik aan kinderen begon maar we jet er wel over hadden ban dat we wilde was ik er idd ook bang voor fat t nooit zou lukken of er geen gezond kind zou komen, Want ja zo iets zou ik wel weer hebben. (Zat toen nog wat in me negatieve spiraal). Zijn allemaal hele normale hormonale gedachten gelukkig! Vooral als ie al lang bezig bent! Maar komt vast goed meid.
@Beepj: Jeeetje echt waar meis! Dat verhaal wist ik helemaal niet van jou. Niet te geloven zeg, wat zeggen de doktoren er van? Dat het een wonder is? Echt jullie wondertje meis, super! Ik heb vandaag m'n intake gehad en eerste echo. Zo ontzettend leuk !!! 't ziet er allemaal heel goed uit, ze kon het gelijk bij een uitwendige echo vinden Ik sta nogsteeds op 7 weken, ben alleen 4 dagen achteruit gezet, dus nu is m'n uitgerekende datum niet 20 december, maar 24 . (kerstkindje ) .. 't zag er tot dus ver dus goed uit, veel informatie gehad, een hele aardige vrouw. Ben blij
Nou meiden, heb gesprek gehad over mijn contract, en helaas wordt deze inderdaad niet verlengt in september! En dat heeft niets met mijn werk te maken, want doe het hartstikke goed, en zodra er weer een vacature open staat bij hun moest ik ook zeker solliciteren. Maar ze willen in 3 teams gaan werken, en er zijn nu dus veel te veel mensen met teveel uren, er gaan wel meerdere jaarcontracten uit! Dat wordt dus solliciteren. Ik zal in sollicitatiebrieven gewoon zetten dat ik op het moment met zwangerschapsverlof ben, maar dat ik nual solliciteer omdat ik hoop in oktober weer ergens met veel plezier aan de slag kan gaan! Pffff, wat baal ik er van. Ik had het wel verwacht, en we redden ons hier ook wel weer uit maar het is toch echt even een klap!
AmberS, In Nederland ben ik nooit meer naar de gynaecoloog geweest nadat ik naar België ben gegaan. Was zó kwaad op hun. Wij doen dan ook echt alles in België qua medisch, zelfs tandarts en huisarts. Heb het helemaal gehad met Nederland! En ja, een wonder is het zeker. Daarom ook dat ik zeg, wie weet hoelang we bezig zullen zijn voor een tweede kindje of wie weet lukt dat wel helemaal niet. Des te meer genieten we nu! <3 Dat wordt een spannende kerst voor jullie, hihi. xSimone, Balen dat je contract niet wordt verlengd in september. Ik vind alleen niet dat je in je sollicitatie brief kan zetten dat je met zwangerschap verlof bent, want dat ben je nog niet. Ik ben van mening dat eerlijkheid het langste duurt. Je moet maar zo denken, je hebt in ieder geval nog je 'zekerheid' qua werk tot september! Ik zit ook nog altijd werkloos thuis (op ons bedrijf na dan). In mijn brieven zet ik eerlijk dat ik zwanger ben en uitgerekend ben voor 17 september. Dat ik werk zoek per direct en anders per januari, na m'n zwangerschap verlof zeg maar. Ik wens je heel veel succes in ieder geval!
Ik ben vanaf 23 juni met verlof, ds voordat zij die brieven gelezen hebben ben ik met verlof! Of duurt het iig een week. Ik kan altijd met het gesprek aangeven dat ik 'dan' met verlof ga en nu in de ziektewet ben. Dus dat maakt niet zoveel uit, het is eerlijk wat ik zeg. Mijn meneger zij dat iiki dat erin moest zetten vandaar, ik ga toch iet eerder weg dan dcat mijn contract gestopt is.
Heey Ik wil eigenlijk een pretecho doen, maar de kosten zijn dan voor jezelf, weet iemand wat er "gemiddeld" betaald wordt aan een pretecho? Ik snap dat bij elke instantie anders is qua kosten, ik ga morgen ochtend dan ook even met die van mij bellen, maar weet iemand het gemiddelde ervan?
xSimone, zoals ik al zei; dat is aan jou. Ik zei alleen wat ík zou doen. Ik wil pas vier weken voor m'n uitgerekende datum met verlof, dus zo laat mogelijk, zodat ik na m'n bevalling nog zo lang mogelijk verlof heb. Wat is nu eigenlijk een pretecho? Ik krijg bij m'n gynaecoloog iedere keer een 4D echo mee + de hele echo (ook in 4D) op m'n usb stick. En dat wordt netjes vergoedt door mijn zorgverzekering. Is dat hetzelfde als een pretecho? Ik ben zelf met 14 weken hier geweest (Welkom bij Echopraktijk Zeeland | Echopraktijk Zeeland) voor een geslachtsbepaling. Dat kostte me 25,-. Ik zie op de site eigenlijk geen pretecho's staan. Wel 2D, 3D en 4D.
xSimone, Heb net eens op google gezocht voor je. In Zeeland kost het 40,- voor een pretecho (Pretecho Zeeland biedt alle pretecho adressen van Zeeland | Pretecho). 40,- voor een 2D pretecho & 60,- voor een 3D/4D pretecho.
Ik mag sowieso niet meer 4 weken voor uitgerekende datum met verlof, omdat ik er al eerder uit lig enzo, dan wordt het automatisch 6 weken!
Mooi nieuws zeg.nu lekker genieten! Kan zijn dat je met de termijnecho wel weer normaal staat op 7,4 had ik ook! Xx
Dankjewel allemaal !! Ik ga met 16 wk voor de geslachtsbepaling echo naar Jan Koning. Die man is een begrip bij ons / heel nederland. Hij doet ook 4 D echo's vanaf 24 of 26 weken. Weet niet meer. Kijk maar is op zn site, Jan Koning Ochten. Staan ook alle prijzen op .. Ik heb nu die hard de griep. Echt vervelend.. morgen dus ook voor t eerst sinds deopening niet zelf in de winkel.. maar moet echt even!!!!
Dankjewel, heb er even naar gekeken en dat bureau even gemaild voor een afspraak mijne echo bureau dier sowieso geen avonden/weekenden dus zou wel mooi zijn , is iets langer rijden maar goed heb ik er voor over