(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Zaterdag 17 mei 10.15 uur mogen we :D

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Het is toch een gewone echo AmberS? Alleen dan uitgebreider? Kan toch geen kwaad naar mn kindje?

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Echo's zijn niet heel gezond voor een kindje zeggen ze op internet? Maar wss kan t geen kwaad!? Ik zal morgen nog wel ff met me eigen echo praktijk bellen.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geen idee, heb daar nog nooit van gehoord.. Wel rontgen stralen, maar echo niet

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hmmm oké, Ik lees op mn eigen echo praktijk site dat het tot op heden niet slecht is voor mij of me kind. En dat ze bij mijn praktijk geen eens 3d of 4d echo's doen, dus alleen 2d. Maar zal morgen nog even informeren of 4d ook echt niet schadelijk is!

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Als t niet schadelijk is en t wel kan, dan probeer ik t na a.s. zaterdag te verplaatsen wat t mooiste beeld is tussen 26,27,28 weken. Maar even afwachten.

7. wannabemamma

wannabemamma Actief lid

20 jan 2014
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik blij dat ik niet de enige ben die zo bang is haha ligt het dus niet aan mij! We zijn nog maar net in de 5e maand, maar het spookt wel wat door mjn hoofd!

Met een pret echo, dan krijg je toch een goed/ beter beeld al van je kindje hoe deze er uit ziet ? Daar is die toch voor bedoelt?

8. wannabemamma

wannabemamma Actief lid

20 jan 2014
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebj , toch hoor ik zulke verhalen wel vaker over de nederlandse doctoren. Dat ze eigenlijk al zeggen het is kansloos, maar dat uit eindelijk iemand toch natuurlijk zwanger word!
    Je hebt groot gelijk om boos te zijn! Ze zadelen je wel op met een angst!

9. beebj

beebj Niet meer actief

Euhm. xSimone. Ik krijg iedere keer bij de gynaecoloog 2D en 4D echo. Dan lijkt het me niet dat het kwaad kan voor mij of voor m'n kindje. Anders zou een gynaecoloog dat niet doen hè... Dat is ook de reden dat ik niet voor een 'pret echo' ga, omdat ik die iedere keer al mee krijg. Niet alleen de fotootjes, maar ook de filmpjes.

wannabemama, ik hoor ook heel veel 'horror' verhalen van Nederlandse doctoren. Maar ja, ook in België worden er uiteraard fouten gemaakt... Maar nu was de maat echt vol bij mij! Ben in ieder geval super blij dat we 'verder' gegaan zijn.

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Neee idd Beebj, zei ik ookal tegen vl, dat Sommige hem heel vaak krijgen dus t vast niet schadelijk moet zijn want anders doen ze t niet!

Maar wannabemamma, eigenlijk alle pretecho's zijn echo's die je zelf aangevraagd en die zijn gewoon voor de "leuk", zonde medische reden zeg maar! ;)

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Heb net met mijn eigen echo/verloskundige praktijk gebeld, maar zij weten niet of het schadelijk is, omdat zij zelf niet met 3d en 4d apraraten werken! Nou ik dus naar Jan Koning in Ochten gebeld, Hem vertelde ik iets nieuws, want 't is gewoon als een normale echo, en moet niet schadelijk zijn!? Dus daar gaan we dan maar vanuit! Helaas konden we de afspraak niet verplaatsen naar a.s. zaterdag of a.s. vrijdag alles zit al vol, dus blijft het zaterdag 17 mei om 10.15 uur (op m'n moeders verjaardag). :$

Helaas vergeten te vragen of we de dvd, usb en foto's gelijk mee naar huis krijgen of dat deze worden opgestuurd omdat het nog erop gezet moet worden ofzo ??? AmberS misschien weet jij dit?

Ook vergeten te vragen hoelang het ondezoek duurt als je die uitgebreide van €100,- doet, AmberS, misschien weet jij dit ook? hihi :)

Nou straks weer tandarts, pijn rond me verstandkies! Grrrr Net bloed geprikt, heb 't gelukkig weer overleeft, omg eng! :$

12. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb de 5 maanden behaald vandaag! <3 De gekke 'plopjes' worden steeds duidelijker trapjes en bewegingen. Ook de papa kan het steeds beter en vaker voelen. Ben tot nu toe 1,7 kg aangekomen & m'n buik omvang is 12 cm groter geworden.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooi nieuws Beebj!

14. XmoonlightX

Netjes hoor beebje 1,7 kilo!!

Vandaag nog een heel licht streepje gespot op de test dus we gaan de goede kant op!! :D

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Gelukkig! Kan je straks weer mooi aan de slag XmoonlightX! Zal voor jou misschien een wat "dubbel" gevoel geven? En misschien als je eenmaal zwanger bent, ook wat meer angst? Maar het zal vast goed komen!
    Als je weer zwanger bent, wel gelijk bij de gynaecoloog melden hé, zij gaan volgens mij na een miskraam toch extra controleren?

16. XmoonlightX

Ja ik moet mij sowieso gelijk weer melden bij de gyn..
    Maar dat zien we dan wel weer..
    Eerst maar eens ongesteld worden en dat kan best wel even duren..ook een witte test trouwens, maar goed ben al blij dat ik een lage temp heb.

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Inderdaad, laat het allemaal maar op je afkomen. De rest komt vanzelf! :)

18. beebj

beebj Niet meer actief

YES! Ik heb werk gevonden!

Vakantiehuisjes poetsen. Het is 15 minuten rijden met de auto, dus lekker dicht bij huis. Ze geeft met een 0-uren contract, maar 6u per week werken moet makkelijk kunnen zegt ze. Vooral nu de zomer er aan komt. Dat zijn drie huisjes per week poetsen, want er staat twee uur voor één huisje. Ze gaat wel m'n contract laten stoppen vlak voor m'n zwangerschap verlof, zodat ik m'n verlof zelf moet regelen met het UWV en dan betaald het UWV ook rechtstreeks uit aan mij. En dan na m'n verlof een nieuw contract. Het is best een gedoe vanwege m'n WW-uitkering en straks m'n verlof. Ik wil natuurlijk het maximale salaris eruit halen. Ik moet minimaal 6u per week en maximaal 9u per week werken, omdat mijn WW-uitkering op 10u per week gebaseerd is. Als ik nu echt niet meer kan, is het ziekte door zwangerschap. En dat wordt 100% betaald door het UWV. Aantal uren pakken ze dan het gemiddelde van de laatste drie maanden, omdat ik 0-uren contract krijg.

Ik ben echt blij! Zo ben ik lekker bezig (naast ons eigen bedrijf natuurlijk) en verdien ook nog centjes! :) Fulltime werken wil ik zoiezo niet. Ik heb twee hondjes, een eigen bedrijf en doe thuis alles alleen omdat mijn man zoveel werkt. En straks de kleine erbij. Dus dit is wel lekker zo :)

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Super nieuws!!!
    Maar ze mag jou contact helemaal niet stoppen He coor je zwangerschap.

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Al ben je bang voor naalden en had je altijd iemand naast je zij. Zo moet je een keer alleen bloedprikken, vervolgens ga je naar de tandarts en krijg je nog eens 2 prikken om je verstandskies te trekken! Heeel fijn! Hopelijk is de pijn straks wel over!

Deel Deze Pagina