(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Even een vraagje over kleding. Is een band over je buik écht nodig? Aan m'n positie spijker broeken zit wel zo'n band, maar als ik thuis ben draag ik het aller liefste m'n joggingsbroek. Lekker niks straks aan m'n buik. Ik draag m'n joggingsbroek dan uiteraard onder m'n buik. Kan dit kwaad? Of zorgt zo'n band echt voor steun? Als ik bijvoorbeeld van de zomer jurkjes en tuniekjes ga dragen, heb ik natuurlijk ook geen band. Want dan heb ik blote benen of een gewone legging. Die legging zou ik misschien wel over m'n buik heen kunnen doen en anders ook onder m'n buik. xSimone, ik heb jou op foto's al vaak in jurkjes gezien, hoe doe jij dat? Heb al advies gevraagd aan m'n moeder, maar zij weet het ook niet. Vroeger hadden de positie broeken namelijk niet zo'n band.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Volgens mij zitten de banden er puur aan omdat je anders je spijkerbroek niet dicht kan krijgen..dus vooral lekker je jogiingpak aan doen en leggings met jurken!

Of zwangerschapsleggings :)
    Volgens mij is het echt puur dat het comfortabel zit

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

O das mooi, maar raar dat je hem niet bij mijn geplaatste berichten ziet!? Want zie je bij jullie wel allemaal... en volgens mij was t bij mn vorige foto's wel zo!?
    Maar kan ook geen foto's meer upgraden ofzo op forums..?
    kan t dat je teveel foto's hebt geplaatst? Wat meot ik daar aan veranderen...? Iemand enig idee?

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Die band zit er niet voor stevigheid, die zit er eigenlijk alleen zodat je geen last hebt van de rand van de spijkerbroeken die je bij normale spijkerbroeken hebt. Het is eigenlijk alleen dat t mooi aansluit! Omdat je idd zoals Moonlight zegt, je broeken niet dicht krijgt. Bij de jurkjes had ik een zwangerschapsleging aan, maar daar zit sowieso geen stevigheid aan, due extra banden zijn echt alleen zodat t lekker zit voor je.
    En je hoeft echt geen speciale zwangerschapsband te kopen, dat wordt juist afgeraden omdat je buikspieren dan slap worden! Gewoon lekker dragen wat je zelf wilt :).

5. beebj

beebj Niet meer actief

Oké! Denk alleen wel dat ik nog kortere broeken moet kopen voor de zomer en voor nu zeg maar, want heb alleen lange broeken. M'n joggingsbroek zit wel lekker, maar doordat hij lager zit dan normaal (onder m'n buik namelijk) hangt m'n kruis ook heel laag en schuurt dat tussen m'n benen. Niet zo praktisch dus! Binnenkort eens naar de H&M, die is het goedkoopste denk ik. Wil er het liefst zo min mogelijk aan uit geven, omdat het voor zo'n korte periode is!

6. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hoi dames!

Moonlight wat een super nieuws!! Heerlijk meis, en nu weer gauw op naar t volgende positieve nieuws!!

Ik ga wel borstvoeding geven als dat gaat. Ivm dat het gewoon iets natuurlijks is van het vrouwen lichaam, het is goed voor je baby en schept een band en net wat Beepj zegt het scheelt ook qua kosten..

@simone: fijn dat de echo leuk was!!

@beepj; zwangerschapskleding is er gewoon puur voor jou comfort.. vroeger hadden vrouwen dat niet en droegen ze hele wijde kleding.. dus wat jou het fijnste zit!! Ik ga 23 mei naar Noppies om mn zwangerschapskleding te halen.. super vee zin in !! :)

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb een nieuwe vraag in forum geplaatst *wanneer kolven?* geloof dat ie onder t kopje 'zwangerschap' staat.. kijk anders ff op mijn geopende dingen snap je? Miss weet namelijk iemand hier ook wel hoe en wat. Heb de kraamzorg t namelijk vergeten te vragen woensdag.

Beebj ik heb idd ook alleen maar 2 lange broeken en 1 driekwarts lening. Dus moet miss ook wat bijhalen, bestel alles ook bijna bij h&m, ik vind alleen zonde om nunog wat te bestellen terwijl ik miss over 11 weken al moet bevallen.. maja als we zo'n warme zomer krijgen....moet t wel! Ff zien maar miss kan ik ze met volgende zwangerschap ook aan.. als ik niet flink gegroeid ben hihi.

8. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Op marktplaats wordt ook vaak zwangerschapskleding 2ehands aangeboden, misschien zit daar wel wat bij?

9. beebj

beebj Niet meer actief

Ik vind het heel moeilijk welke maat ik nodig heb.. Vandaar dat ik liever ga passen. Dinsdag moeten wij toch naar Brugge en daar zit H&M. Wilde eigenlijk vandaag, maar kan niet vinden waar er 1 open is op zondag.

10. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Er zijn vaak wel koopzondagen in de grote steden, dus Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht etc.
    Qua maat is de h&m ook lastig, soms valt het klein of groot.

Voel me al 3 dagen gek.. Beetje wee gevoel en misselijk. Dat zou toch nog niet echt kunnen, zit op dag 16 vandaag??

11. beebj

beebj Niet meer actief

#2371 beebj, 18 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2014
    Dat is apart Kipje1, ik heb er helaas geen ervaring mee..

Zeg. Hoeveel werken jullie eigenlijk allemaal?

Ik ben nu sinds twee weken weer aan het werk voor 6u per week (vakantie huisjes poetsen). En dat wordt aangevuld tot 10u per week door een WW-uitkering. Iedere keer na het werk heb ik enorme steken in m'n buik en kruip dan ook echt m'n bed in, omdat het anders niet te doen is. Maar ondertussen komt het huishouden thuis dan achter te liggen. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen of hoe ik het beter kan krijgen. Als ik stop met werken. Ga ik voor 10u per week de WW in, daarna zwangerschapverlof en daarna nog een heel klein restanten WW (2 weken geloof ik). Dus vanaf januari zit ik dan volledig zonder inkomen zeg maar.. Daar ben ik zo bang voor! Want wat dan?? Ik heb er nu echt veel stress door en ben niet om te genieten, wat is het beste..... En elke week dat ik 6u werk, krijg ik een week langer WW. Dus dat speelt ook mee in m'n hoofd...

Ik zie er zoiezo ook tegenop om te gaan werken als het kindje er is. Mijn moeder en schoonmoeder zijn alle twee afgekeurd en werken dus niet en zij wonen allebei bij ons in het dorp. Zij zullen oppassen om en om. Maar zoals ik er nu tegenaan kijk, wil ik helemaal niet ons kindje 'wegbrengen'..

12. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Ik werk fulltime en mijn vriend ook, hebben allebei een vast contract en de bedrijven gaan goed dus we zullen het ook niet kwijtraken.
    Wil met een kindje 3 dagen gaan werken (24 uur).

Lastige situatie, ik snap je stress, dat zou ik ook hebben.
    Kun je de uren niet meer verdelen?
    Langer WW is wel aantrekkelijk. Maar als jullie het redden op 1 salaris en je hoeft niet te werken, dan kun je dat ook doen natuurlijk.

13. beebj

beebj Niet meer actief

En waar gaat jullie kindje dan die drie dagen heen Kipje1? Met een vakantiepark heb je te maken met vertrek- en aankomst dagen; vrijdag, zaterdag en maandag is dat over het algemeen. Dus echt veel switchen qua uren zit er niet in. En moet ook aan minimaal 6u per week komen, zodat ik telkens een extra week WW krijg, als ik minder werk dan 6u, kan ik net zo goed volledig de WW in gaan, want dan haal ik er geen voordeel uit zeg maar. Helemaal stoppen met werken is eigenlijk niet haalbaar. Als mijn volledige salaris weg valt, is dat toch een kleine €500 per maand minder... Geen idee of dat haalbaar zou zijn voor ons.

14. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik werk gemiddeld 36 uur per week. Mijn man ook maar die werkt onregelmatig.

Als de kleine er is wil ik wel minder gaan werken. Ik heb altijd maandag al vrij en dinsdagmiddag, maar wil dan de hele dinsdag vrij en vrijdagmiddag vrij. Mijn man neemt de woensdag vrij

Dan hoeft de kleine alleen donderdag en vrijdagmorgen naar opvang.

15. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Beebj, dat zal voor ons kinderopvang worden en 1 dag hopelijk oma/opa.
    Kun je maandag bijv 3 uur doen en vrijdag 3 uur? Dan heb je er misschien minder last van.
    En wellicht verder zoeken naar ander werk?
    Zou jij alle dagen thuis willen blijven? Het lijkt me namelijk ook wel fijn om te blijven werken.

16. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik werk 6 dagen per week in principe, waarvan 5 dagen in de winkel, en dat zal ook wel zo blijven als de baby er is.

Mijn winkel zit naast die van m'n moeder, we hebben een doorgang naar elkaar dus wij zijn gewoon de hele dag met de baby. Daarnaast past me vader dan 1 dag op in de week.

M'n vriend heeft ook z'n eigen bedrijf, die is inprincipe flexibel, dus hij zal wel voornamelijk de zaterdagen met ons kindje zijn. :)

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik werk op het moment niet, ziektewet. Tenzij er op kantoor nog wat werk te doen is, dan kan ik af en toe wat kantoorwerk doen! Vanaf 7 september geen baan meer, contract wordt helaas niet verlengt! Ben nou bezig met opzoeken op internet over "Thuiswerken", inpak werk enzo! Kan ik tenminste wel "iets" verdienen.

Als ik straks weer werk krijg, dan wil ik het liefst alleen avonddiensten werken (in de zorg), en weekenden maakt het niet uit, maar wel om het weekend anders wordt het teveel!
    Vl is van maandag tot vrijdag van 7 tot 5 weg. Kan ik mooi 's avonds werken, in het weekend is hij altijd wel thuis.
    En als ik 1 a 2 x in de week ofzo eens ochtenddienst ofzo moet werken kan ook wel! ;) kan ik vast wel wat regelen qua oppassen!

18. beebj

beebj Niet meer actief

Kipje1, ik kan m'n uren niet zelf bepalen, neem nu aankomende week. Woensdag 4 uur, vrijdag 2 uur en zaterdag 4 uur. Het ligt aan de bezetting van de vakantie huisjes. Officieel gezien ben ik secretaresse, maar ik kan dus echt niks vinden qua werk. Vooral nu ik zwanger ben, lijkt het onmogelijk om iets te vinden. Ik was nu heel blij dat ik iets had zeg maar.. En altijd thuis blijven? Ja, daar zou ik geen problemen mee hebben. Zorgen voor ons kindje, het hele huishouden doe ik alleen, heb twee hondjes en ik werk thuis redelijk veel voor onze rijschool.

Dat thuis werken waar jij het over hebt xSimone, dat zou ik ook heel graag willen. Maar kan niks vinden......

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Moet je in google ff intypen "thuiswerk keurmerk" dan kom je op een site die allemaal thuiswerkers aangeeft, sommige waar je je absoluut niet moet aanmelden en sommige die een keurmerk hebben! :)

20. beebj

beebj Niet meer actief

#2380 beebj, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2014
    Ik heb me zojuist ziekgemeld bij het UWV. Dus nu ontvang ik een ziektwet-uitkering (100%), omdat het ziekte door zwangerschap is.

Weten jullie nog dat ik een tijd geleden zoveel last had van mijn bekken? Ik heb nu vier dagen gewerkt en kan haast niet meer liggen en zitten van de pijn aan m'n bekken. Het is volledig terug... Ik moet gewoon leren om echt goed op mezelf te passen, voordat ik straks helemaal niks meer kan. Maar ik vind dat erg moeilijk, omdat ik dit werk heel erg graag deed en ook echt wíl werken!

Dus ik heb mijn werkgever op gebeld en zij heeft mij geadviseerd om terug bij haar te komen nadat alles achter de rug is, dus in het nieuwe jaar. Ik had namelijk nog geen contract, daar waren we mee bezig. Zij is heel blij dat ik zo eerlijk ben en ze wilt me dol graag terug hebben, omdat ze zo tevreden over me is. Owja en het was op 1 voorwaarde, dat ze wel een geboorte kaartje krijgt, hihi.

In principe kan ik tot aan m'n verlof in de ziektewet. En dan kan ik m'n WW opmaken na m'n verlof. En daarna werken bij haar.

Ziektewet is 100%, verlof is 100%, WW is 70% en daarna werken.

Het is gewoon lastig. Maar m'n lichaam is het er gewoon niet mee eens...

En misschien gaat het na m'n verlof wel zo goed, dat ik gelijk wil gaan werken. Zodat ik m'n WW kan bewaren voor een andere keer.

Nadeel is wel dat ik met een ziektewet-uitkering verplicht ben om 6 weken van te voren met verlof te gaan, terwijl ik eigenlijk 4 weken van te voren wilde. Dus dan heb ik na de bevalling maar 10 weken i.p.v. 12 weken.

In de winter zijn het wel flink minder uren werken dan in de zomer, mja. En wisselend rooster is misschien onhandig voor oppas. Maar kan altijd nog verder zoeken naar ander werk. Ik heb in ieder geval iets dan. Werk ligt niet voor het oprapen helaas...

Het moeilijkste vind ik het accepteren. Accepteren dat ik niet kan doen wat ik wil doen.......

Deel Deze Pagina