Ik ben echt dankbaar dat ik het mag mee maken om een kindje te dragen & geniet er ook echt van. Maar oh, wat verlang ik er naar om ons kindje bij ons te hebben & alles weer kan doen zoals voorheen zonder pijn. Mezelf douchen is haast een dagtaak & thuis zitten in de ziektewet is ook niet zo mijn ding... Hoe doen de zwangeren onder ons het eigenlijk met ontharen van het lichaam? Misschien een vreemd onderwerp, maar ik ben wel op zoek naar nuttige tips! M'n benen doe ik altijd met Veet ontharing crème en gaat nog redelijk. M'n oksels en m'n geslachtsdeel scheer ik altijd met een scheermesje. Maar m'n geslachtsdeel scheren, dat is me een klus! Het wordt bijna onmogelijk met m'n buik... Ik heb manlief al eens lief aan gekeken, maar hij verdomd het om me daarmee te helpen. Van hem hoef ik niet te ontharen, maar daar kan ik echt niet mee stoppen hoor!!
Ik weet dat een vriendin het deed met behulp van een spiegel en het later eens heeft laten harsen. Al doet dat laatste wel veel pijn volgens mij.
Mijn benen gaat erg moeilijk, vaak ga ik dan even zitten en probeer ik 't via been over been te leggen. Maar is lastig maar me onderbenen gaat nog wel wat redelijk door te bukken. Op andere plekjes doe ik 't gewoon op gevoel zeg maar! haha Beebj Ik ebn ook erg dankbaar, maar ik verlang ook zo naar me meisje in me armen. Ookal zal 't soms zwaar worden. Ik kan niet wachten... Kom op nog 10 weken ongeveer!
Harsen?! Daar moet ik echt niet aan denken! Haha. xSimone, Ik heb wel geduld. Moet nog 17 weken en heb niet het gevoel van m'n kindje moet NU komen of zo. Maar ik heb het vooral heel erg moeilijk met de vele pijn die ik heb aan m'n bekken. En het accepteren dat ik zo weinig kan momenteel. De beperkingen die ik nu heb (om het zo maar te zeggen). Eer ik dat geaccepteerd heb.... Ik weet ook echt niet hoe ik m'n dagen moet invullen nu ik volledig thuis zit.. Probeer elke dag m'n wekker om 8u te zetten, anders draai ik zoiezo heel de wereld om (laat naar bed en laat opstaan).
@Beebj: Ja ik zit ook in de ziektewet ivm bekken. Heb bekkeninstabiliteit wat neigt naar Isias. Dus ook erg vervelend! Heb speciale bekkenband en moet zeggen dat die wel aardig wat ondersteuning geeft, maar wel weer lastig voor m'n buik hihi! Ik heb ook niet 't idee van ze moet NU komen! Dat moet maar niet, beetje vroeg hé? Haha! Maar zou wel héél graag willen! <3
Ik kan me daar nog niet zo veel bij voorstellen, zou al enorm blij zijn als ik uberhaupt zwanger zou zijn..
Ik heb een grote passpiegel in een van de slaapkamers. Ik denk dat ik een handdoek op de grond leg en daar ga staan wanneer het zover komt dat ik het niet meer zie. Laten groeien is echt GEEN optie, zeker niet met de zomer in aantocht. Hier gaat het verder goed. Ben al minder vermoeid gelukkig. Hebben na lang dubben ook een jongensnaam bedacht. Dus wat dat betreft zijn we klaar hihi.
Bij mij breekt de vermoeidheid helaas weer wat aan! Ik heb mijn middagdutje helaas weer nodig! Ik slaap snachts veel slechter merk echt dat ik me voorbereid. Gisternacht pas 3.00/3.30 inslaap gevallen 6.00 wakker en toen van 8.00 tot 10.00 nog even geslapen. Drama! Ik dacht kan nu lekker nog genieten van t slapen lekker uitslapen doorslapen, maar nee! Ben me mentaal voor aan t bereiden. Als de beeb geboren is komt ze eerst 2 a 3 dagen bij ons op de kamer in de kinderwagen box. Daarna naar dr eigen bedje waarschijnlijk! ♡ nachten lijken me t spannendste. Geen kraamzorg bij je.. je hoort je baby niet als jezelf slaapt (wel als ze huilt natuurlijk naar bedoel qua adem ed). Ochtenden t leukste. Lekker badderen♡♡ Wij gaan vanmiddag de houten blokletters kopen voor aan de muur met haar naam♡ en armbandje laten ingraveren. Niet dat ze die direct om krijgt natuurlijk kan niet als baby. Maar toch! Komt vl net boven mij wakker maken, heeft ie een grote bos bloemen met wit en roze. Omdat ie zoveel van mij en ookal de kleine houd; en ik dat verdient heb. Roze voor de kleine hihi. Doet ie nooit, thuiskomen met bloemen. Dus vond t zo lief!♡♡♡♡ nou zal ik even douchen en dan de bloemen schuin knippen.
ik zet me wekker niet. Ik wordt automatisch altijd tussen 9 en half 10 wakker. Ik vind dat ik dat nu ook wel verdien heb die rust wel nodig. Als ik alleen 1 nacht bijna geen oog dicht heb gedaan, slaap ik de nacht daarna wel wat langer uit maar ook tussen half 10 en half 11. Soms nu steeds vaker, nog een klein middagdutje van 1 hooguit 2 uurtjes. Heb ik weer nodig helaas.
Lief van je vriend Simone. En mentaal voorbereiden? Sorry meid maar je bent pas 29 weken zwanger.. Wees maar blij dat je niet werkt dan, geloof niet dat je dat vol had kunnen houden op deze manier Wie zitten er hier nog meer op t wachtbankje? Moonlight jij bent juist in de klusperiode toch?
Nou ja tis een beetje van slag hier... Door de mk ben ik iets langer ongesteld Maar mn lh loopt al wel op en de pijn in mn buik is ook al licht aanwezig... Dus misschien wel al over een week een eisprong?? Ach we zullen zien
Sorry ik ben al 30 weken, nog maar 10 te gaan! En ik zeg toch mentaal voorbeiden qua slaap? Qua nachten wakker liggen.... ik zeg toch verder niks voor overdag? Ja, ik heb een uurtje slaap nodig op een dag, maar dat is logisch want je lichaam is hard aan het werk.. dat is heel normaal tijdens een zwangerschap! En dat je je voorbeid ivm slapenloze nachten is ook héél normaal! En hoezo zou ik het niet vol kunnen houden op deze manier? Omdat ik een uurtje slaap overdag? Dat had ook gekund als ik gewoon werk hoor? Vind dit een beetje een debiele reactie van je. Je reageert een beetje aanvallend, terwijl je helemaal niet weet hoe het is!? Jij bent nog niet eens zwanger, en dan doe je alsof 't niet zwaar is? Zwanger zijn is leuk maar er zitten ook zware kanten aan hoor, vooral in de laatste weken! Ik ben in 't derde trimster, en 't staat er om bekend dat je dan weer wat meer slaap nodig heb. Kan je nu wel raar gaan praten, maar jij weet niet hoe 't is! En 30 weken dan heb je 't wel nodig hoor.. :O Vind 't een beetje een antwoord dat te kort uit de bocht komt voor iemand die er geen ervaring mee heeft. En jij leest mijn reacties nu héél verkeerd. Want ik heb niks gezegd over dat ik 't erg vind en niet vol houd... Ik heb alleen gezegd dat ik me in de nacht mentaal voorbereid, maar dat hoort er ook bij. Op slapenlozen nachten, en overdag een uurtje slaap nodig is héél normaal, dus weet niet waar jij 't vandaan haalt om te zeggen dat ik 't niet vol zou houden als ik werk? Want ik heb dr verder niks over gezegd... want hou de dag prima vol hoor als ik even een half uurtje tot uurtje geslapen heb!? Ik vind dat je wel even beter na moet denken voordat je zulke dingen zegt.. Want 't slaat nergens op. En ik bedoel dit berichtje niet aanvallend.. maar ik vind dat ik dit nu mag zeggen, want 't ik vind 't echt een beetje labiel van je!
xSimone. Mentaal voor bereiden? Je bent 29w en 6d zwanger.. Dit zijn echt nog niet je laatste loodjes of je laatste weken, zoals jij het omschrijft hoor. Ik ben het in dit geval met Kipje1 eens! Als jij vind dat je smiddags een slaapje nodig hebt, moet je dat vooral doen. Daar is niks mis mee hoor. Maar het is niet dat het moet, omdat je zwanger bent. Ik zelf bijvoorbeeld kan echt niet smiddags slapen. En slapeloze nachten door de zwangerschap, omdat mn lichaam zich voorbereid? Nee, ik ben van mening dat dat niet perse daardoor komt. Ik heb het zo vaak, de ene keer slaap ik heel goed en de andere keer een stuk minder. Niks aan te doen helaas. Maar zoals jij het omschrijft, vind ik het erg overdreven klinken. Wat mij vooral nogal boos maakt xSimone, dat jij zo reageert tegen Kipje1! Je weet zelf ook hoe graag ze nu zwanger zou willen zijn. En dan wrijf jij het er even in dat ze niet zwanger is en dus niet weet hoe het is?! Dat vind ik erg ongepast van je! Eigenlijk gaat dit topic over zwanger worden en niet over zwanger zijn. Ik vind het een heeeeel leuk groepje en ben dan ook super blij dat de niet zwangere het kunnen accepteren dat zwangere ook mee blijven kletsen. Ik denk dat we de niet zwangere daarvoor dankbaar moeten zijn! Natuurlijk is een zwangerschap zwaar, maar iedereen ervaart het op zijn eigen manier (gelukkig). Ik zit zelf ook niet voor niks in de ziektewet nu (en ben werkloos), omdat ik zoveel last heb aan mijn bekken en rug. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat een zwangerschap loeizwaar is en dat het bv onmogelijk is om te werken.. Ik vind daarom ook dat juist JIJ even beter na moet denken voordat je zulke dingen zegt! Want ook dat slaat nergens op. Je zet er mooi bij dat je je bericht niet aanvallend bedoeld, maar je bericht maakt mij echt woest. En dat terwijl ik er eigenlijk volledig buiten sta Ik heb geen idee waar de baby gaat slapen. Dat zie ik dan vanzelf wel. Het is de bedoeling om vanaf nacht 1 op de babykamer in het ledikant. Mocht dat om een of andere reden niet goed gaan, kan ik de baby altijd nog op onze slaapkamer leggen in de bak van de wandelwagen. Zulke dingen wijzen zichzelf wel denk ik. Zon armbandje met graveren krijgt onze baby van mijn zusje! Mn zusje is 18 en dat wilt ze graag geven, hihi.
Simone, ik weet niet of je je eigen reactie al doorgelezen hebt? Ik vind dat je erg ongepast en onvolwassen reageert. Jouw bericht is namelijk wél aanvallend, en komt door woorden als 'debiel' ook kwetsend over op mij. Ik ga er verder ook niet meer op in, volgens mij heeft dat niet zo veel zin, ben het verder eens met de post van Beebj. Ben blij dat zij wel een beetje snapt wat ik bedoelde. Als laatste, die zin over dat nog niet eens zwanger zijn vind ik echt zeer ongepast! Wat een lief cadeau Beebj!
Kipje1 blijft je temp nog steeds hoog?? Hier inmiddels al dag 6 van ongesteldheid in ..ahhh tis nu wel weer genoeg hoor haha.. Beebj. Schattig!! Ik heb de mijne ook nog boven liggen..echt zo ienieminnie!
Hoelang ben je normaal ongesteld? Ik ben vaak 7/8 dagen ongesteld, dat is wel echt vervelend inderdaad.. Temperatuur is nog steeds 37 graden dus eisprong is echt geweest! Ben sinds gisteren gestopt met de vitaminepillen om zwanger te worden en de misselijkheid is nu weg?? Heb nu gewoon foliumzuur gehaald. Denk dat het dus echt door die pillen kwam!
Heb ook gelijk even 3 pakjes zwangerschapstesten van de action meegenomen, heb ik een voorraadje hihi. Aankomende vrijdag ben ik samen met vriend thuis en 10DPO. Zou ik dan een testje kunnen doen? Als mn cyclus 29 dagen is, dan is zondag mn NOD.
Nou dat lijkt er inderdaad wel op dat het door de tabletten kwam!! Ik ben van zat tm dinsdag ongesteld geweest en dan twee dagen niet en nu weer voor de derde dag wel.. Had het vroeger ook hoor vier dg , twee dg niet en dan weer 2 dg wel.. Hopelijk vandaag de laatste dag De ovulatietesten lopen al iets op idd, dus ben benieuwd! Ah goed zo. Dan heb je in ider geval een eisprong gehad, super Toen ik zwanger was, testte ik al vier dagen positief met die van de action, dus idd 10dpo