(Net) gestopt met de pil - club

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Kipje die inwendige echo voel je helemaal niet. En als je dan dat hartje ziet kloppen denk je niet eens meer aan dat gefrunnik..😊

Mijn duimen zijn blauw van het duimen voor wannabemamma en noonlight🍀

2. Dieene

Dieene Actief lid

May 11, 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik duim ook voor jullie wannabemama en moonlight!!

3. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Wannabemamma, dat afwachten is echt heel slopend, maar is het enige wat je kunt doen. Gewoon bedenken dat je zolang je niet ongesteld word wel een kans hebt.
    Ik duim voor je!

Moonlight hoe voel jij je nu?
    Veel succes vandaag bij de gyn, laat je even weten hoe het was?

Bedankt voor de geruststelling over inwendige echo's. Ik hou er gewoon niet van om met mijn benen wijd te gaan liggen ;) Maar het is voor een goed doel, dus het moet maar en zal er wel aan wennen waarschijnlijk. :p

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja weet ik, maar had net alles opgeruimd haha.
    Miss maak ik straks nog wel een foto :)XmoonlightX

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha geeft niks Simone ;)

Ik moet vanmiddag kipje. Maar zodra ik meer weet horen jullie het :)

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik zit momenteel ook in andere clubs, en daar weten ze de naam niet, dus wist ff niet meer welke wel en welke niet hihi. Maar hier is dus de foto van ons plankje! Super blij mee! De babykamer is nu helemaal klaar! Alleen moet er nog een hor gemaakt worden voor t raam!

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Me buikje van gister bij 31+1 ♡ nog +/- 9 weekjes dan kan ik eindelijk hopelijk me kleine meid in me armen sluiten! ♡

8. wannabemamma

wannabemamma Actief lid

Jan 20, 2014
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!

Moonlight ik ben benieuwd!

Hier nog steeds niet ongesteld. Dat is waar kipje! Ik word er wat onzeker van, negatieve test, maar niet ongesteld... Verwarrend hoor!

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

OMG! Kl*te sooi! Net te horen gekregen dat me vriend ook 3 maanden geen baan heeft!
    Hij moet begin juli er uit (dus nog een maandje) tot week 40, dat is eind september, begin oktober!!!
    Gelukkig willen ze hem in week 40 wel weer terug hebben, en misschien dan ook zelf in dienst nemen (hij zit nu via uitzendbureau).
    Grrr! Gelukkig krijg ik tot eind augustus (naja eigenlijk 7 september) wel nog 20 uren uitbetaald! Dan verloopt mijn contract ook, dus dan is het 1 maandje even geen inkomen, alleen ww, en daarna mag hij (waarschijnlijk/hopelijk) weer aan het werk! Aaargh, dachten we alles net weer een beetje op de rit te hebben! Dit kan er ook nog wel bij!

We moeten het er maar mee doen! Hopelijk, en waarschijnlijk wel want ze zijn erg positief, mag hij sws wel terug komen in week 40! Maar ja, je weet het nooit met de banen tegenwoordig! Maar ze willen hem zelfs, zelf in dienst nemen, dus dat zal wel goed zitten! Wordt even hard bufferen!
    Gelukkig hebben we alle babyspullen al, op luiers (en eventueel flesvoeding) na! Duss dat schild al een hele boel!

Voor de gene die 't nog niet wisten, ik heb vanaf 7 september ook geen baan meer! :S

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Er zit 1 voordeel aan!
    En dat is:

Dat hij de eerste maand/2 maanden als de kleine geboren is, lekker thuis is! (als die geen beunklusjes heeft). Dan kan ik lekker bijkomen, en kunnen we de zorg mooi afwisselen hihi! Maar ja, liever werk dan dat ie vrij is maar goed... komt goed...

11. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Succes vanmiddag Moonlight

Leuk dat plankje zo Simone

Wannabemamma, toch vasthouden aan dat geen bloed een goed teken is. Ga je donderdag weer een testje doen? Test je wel met een gevoelige test?

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ben er net achter gekomen, dat ik na het eindigen van mijn contract nog recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof. Dus dan krijg ik het gemiddelde van wat ik in het jaar gewerkt heb. Hoe moet ik dit berekenen? De helft van wat ik normaal per maand krijg als ik niet in verlof ben? Off...?? Iemand enig idee? Als ik 't zelfde zou krijgen als ik nu in de ziektewet krijg, zijn we gered! Haha

13. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Geen idee Simone, kun je niet beter even bellen met het UWV?

Net de dokter gebeld om de zwangerschap door te geven, die gaan het ook in het systeem zetten en ze zei dat ik bij vragen altijd langs mag komen op het spreekuur.
    Ook gevraagd of ik eventueel wat kan krijgen tegen de misselijkheid als ik op vakantie ga en dat kan ook als ik daar over een paar weken last van heb :)

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooi nieuws Kipje1!
    Ik heb al met UWV gebeld, zij zeiden dus dat ik t gemiddelde krijg van wat ik verdient heb dit jaar. Maar ik denk dat ik ongeveer 't zelfde krijg als ik nu heb in de ziektewet Dus dat zou zeker wel mooi zijn. Zou wel een hele hoop schelen! :)

15. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Denk het dan ook, als je in de ziektewet ook het gemiddelde krijgt, dan zal het wel hetzelfde zijn. ;)

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe 't zit in me ziektewet, ik weet iig wel dat ik nu mijn (minimale uren) betaald krijg. Ik heb een contract van 20 tot 28 uren, dus ik krijg nu 20 uren betaald.. Ik denk/ga er maar vanuit, dat dat in zw.schapsverlof ook zo is, dat lijkt mij namelijk wel...? :) Naja, we zullen 't wel zien!

17. beebj

beebj Niet meer actief

#2817 beebj, Jun 3, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 3, 2014
    Kipje1. Ik ben de eerste 16 weken echt enorm ziek geweest. Zelfs in het ziekenhuis gelegen aan het infuus, omdat ik niks binnen hield van eten en drinken. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk (mijn) wonder middel gevonden wat vooral heel goed helpt tegen misselijkheid! Primparan siroop! Dat zat in het ziekenhuis ook in mijn infuus. Thuis heb ik het in siroop, maar ze hebben het ook in zet pillen. Ik zou dat echt proberen. Zonder dat drankje kon ik dus echt NIKS zeg maar.

xSimone. Ik ben werkloos geworden en dan kom je in de WW terecht. De hoogte van de WW wordt berekend met een dagloon van het UWV. Ze rekenen het gemiddelde uit van jou gewerkte uren bij je laatste werkgever van de laatste drie maanden. Aan de hand van dat aantal uren en het dagloon van het UWV krijg jij 1x per maand je WW uitbetaald door het UWV. Houdt er wel rekening mee dat de eerste twee maanden WW het 75% is en vanaf daarna 70%.

Vanuit de WW ben ik volledig de ziektewet ingegaan wegens m’n zwangerschap. Voor de ziektewet nemen ze je gegevens mee vanuit de WW, MAAR…. Ziektewet is 100%!

Houdt er ook rekening mee dat als je in de ziektewet zit, je niet kan kiezen of je 6 weken of 4 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum met verlof gaat. Dan ben je verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan.

Na je verlof ga je normaal gezien weer aan het werk en vervalt alles van het UWV. Kún je niet werken, dan ga je terug de ziektewet in. Héb je geen werk, dan ga je terug de WW in. Houdt er wel rekening mee dat WW niet onbeperkt is. Voor elk gewerkt jaar, krijg je 1 maand WW. Als je WW helemaal 'op' is, val je zonder inkomen helaas.. Soms kun je dan nog bij de gemeente aankloppen voor een uitkering, maar dat wordt berekend aan de hand van jullie totaal inkomen (dus van jou én je man). Ik zou daar dus geen recht op hebben, helaas..

Zodra je kindje geboren is, kun je ook je zorgtoeslag en (eventuele) huurtoeslag nakijken. Soms gaat dit bedrag nog omhoog. Ook kun je kinderbijslag en in sommige gevallen aanvullend aanvragen (kind gebonden budget heet dit volgens mij?). Maar dat laatste wordt ook weer berekend aan de hand van jullie gezamenlijke inkomen. En ik weet niet of je gebruik gaat maken van opvang? Maar daar kun je ook toeslag voor aanvragen. Bij de Belastingdienst bestaat er ook nog een toeslag (algemene heffingskorting werkende partner). Je zou eens kunnen navragen of je daar misschien ook recht op hebt.

Ohja. En je verlof is uiteraard ook 100%.

18. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Wow Beebj, wat weet je er veel van af meid! Denk dat je Simone goed geholpen hebt. ;)
    Vanaf welke week werd jij misselijk?
    Ik zal het eens onthouden die siroop, waar koop je dat?
    Ik ben bang dat ik in het vliegtuig ziek word, we moeten 9/10 uren vliegen heen en terug nog meer dus daar zie ik tegenop.
    En wil eigenlijk voor de zekerheid wel wat mee nemen op vakantie, want stel ik ben met 7 weken niet ziek, maar met 8 of 9 weken wel, dan wil ik wel wat bij me hebben.

19. beebj

beebj Niet meer actief

Haha! Ik heb zelf nu door mijn situatie de nodige ervaring opgedaan met het UWV (helaas). En buiten dat ben ik secretaresse van beroep en doe ik van ons eigen bedrijf de hele administratie/boekhouding. Ben dus wel redelijk thuis in dat soort dingen ;)

Toen ik 7 weken zwanger was, is bij mij de ellende van misselijk en overgeven begonnen. Toen ik 8 weken zwanger was, heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelegen hiervoor. En toen ik 16 weken zwanger was, was het zo goed als over. Primparan zullen ze in Nederland niet voorschrijven, maar ik kreeg het in m'n infuus in het ziekenhuis in België, daarvandaan kan ik het dus. Toen ik naar huis ging na m'n opname, kreeg ik een fles primparan siroop mee naar huis & dat middel heeft mij echt gered :D Later ben ik naar de apotheek in Nederland geweest en hebben ze primparan siroop besteld voor me (ik haat zet pillen ;)). Ik heb nu nog altijd een fles siroop in huis voor het geval dat.

20. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Oke, nou ik zal het in ieder geval in gedachten houden.
    De assistente zei dat ze meerdere middeltjes hebben mocht ik tegen die tijd misselijk zijn. Ga denk voor de vakantie maar even langs de dokter om toch voor de zekerheid wat te halen ook al ben ik niet misselijk, in het buitenland om zoiets vragen zie ik niet zitten (Spaanstalig land)...

Share This Page