(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemamma

wannabemamma Actief lid

20 jan 2014
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw wat een kennis Beebj!

Moonlight? Al nieuws??

Ik test met 2 voor 5 van kruidvat. Als ik niet ongesteld word dan test ik denk ik donderdag. Ben nu nog steeds niet ongesteld, maar de dag is nog niet voor bij, ik heb er totaal geen gevoel bij of ik nou wel of niet ongesteld ga worden. Of dat ik misschien toch zwanger ben, waar ik natuurlijk ontzettend op hoop!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

simone, leuk dat plankje hoor !!
    balen van de baan van je vriend zeg, willen ze hem geen vast contract geven omdat hij er 3 mnd tussenuit moet??

wannabemama balen dat je nog geen positieve test hebt, maar houd moed!! waarschijnlijk is je ei gewoon iets later gekomen, en hopelijk is hij goed bevrucht en ingenesteld :)

mijn echo was goed, dus nu echt gewoon afwachten op de stomme ei ;) dan weet ik dat me lichaam weer werkt, omdat ik afgelopen ronde geen eisprong gehad hebt..
    tja mn lichaam is gewoon nog aan het ontzwangeren zei ze :(

3. beebj

beebj Niet meer actief

XmoonlightX, opzich positief dat je echo goed was! Maar aan de andere kant balen dat je nog steeds aan het ontzwangeren bent. Is er geen middeltje ofzo wat kan helpen om je lichaam sneller 'op de rit' te krijgen?

4. XmoonlightX

nee moet het gewoon afwachten. vandaag weer niet gebloed dus hopelijk blijft dit nu ook zo....
    ik heb al wel een geruime tijd last van mn buik wat ik normaal voor een eisprong heb, maar helaas nog geen eisprong in zicht. denk dat dit ook langere cyclus wordt.. we zullen zien.

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou wij hebben toch een ander geboorte kaartje gekozen. Als dit niet duurder is dan die van internet, doen we die! :)

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Beebj: Dankje voor de informatie! :)
    Ik zit nu alleen in de ziektewet, en als mijn contract verloopt, ben ik nog midden in m'n zw.schapsverlof. Dus ik krijg dan na 't verlopen van me contract nog max. 6 weken zw.schapsverlof.
    En ik denk/hoop dat dat ongeveer 't zelfde maandelijkse bedrag is, dat ik nu krijg in mijn ziektewet! :)?

Gelukkig had ik zelf al gekozen voor 6 weken voor die tijd met zw.schapsverlof te gaan! Maar ik wist inderdaad dat je dat niet meer kan kiezen. Maar dat maakt niet zo veel uit, zit nou toch al een hele poos tijd, dus heb al héél lang zw.schapsverlof haha! En als ik geen baan krijg, daarna ook nog héél lang! Pfff, ben 't thuiszitten wel spuug zat!

Maar dankjewel voor de informatie! :D

(Net op 't nieuws, lonen zijn met 2%? omhoog gegaan! En dat ondanks, de weinige banen! (Economie trekt aan?), ook zijn ze zetten ze in voor meer banen, dus vanaf volgend jaar zullen er meer banen vrij komen! Nou laat ik 't hopen!)

7. wannabemamma

wannabemamma Actief lid

20 jan 2014
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je gelijk hebt moonlight!
    En fijn dat de echo wel goed was! Wel vervelend dat ze je verder niet kunnen helpen en dat je moet afwachten. Hopen dat je eitje snel springt!!

Laten we het hopen Simone! Dat geeft voor heel veel mensen minder zorgen!

8. beebj

beebj Niet meer actief

Aha! Dus je zit nu in de ziektewet via je werkgever. Dat is dan misschien weer anders, omdat ik in de ziektewet zit via de WW.

Je hebt recht op minimaal 16 weken verlof; zes (of vier) weken vooraf en 10 (of 12) weken achteraf. Ik geloof wel dat de duur van je verlof nog kan schommelen. Als je bv borstvoeding geeft of complicaties tijdens de bevalling hebt gehad (bv. keizersnede), dan krijg je extra verlof volgens mij. Maar dat kunnen ze dus pas na je bevalling bepalen.

Ik ben het thuis zitten ook al goed beu, maar het kan gewoon niet anders.. Ik ga na m'n ziektewet m'n verlof in & daarna ga ik m'n WW helemaal 'op' maken (zodat ik langer thuis ben voor de kleine) & ik hoop dat ik daarna weer aan het werk kan! Want anders zit ik dan dus zonder inkomen...

9. XmoonlightX

volgens mij krijg je geen extra verlof omdat je bv geeft maar extra kraamzorg als je borstvoeding geeft, ook dit zijn maar een paar uurtjes.
    je krijgt ook geen extra verlof bij keizersnede, zover ik het weet.

je bevallingsverlof, want zo heet de tijd na de bevalling, wordt alleen langer als je later bevalt dan uitgerekend en sinds kort als je kindje te vroeg geboren is en in het ziekenhuis moet verblijven..

verder is het gewoon 16 weken in totaal. zwangerschapsverlof en bevallingsverlof

10. beebj

beebj Niet meer actief

Dat is wat het UWV mij verteld hoor ;) Ga er van uit dat ze wel weten waar ze het over hebben.

Bij het UWV noemen ze het totale verlof 'zwangerschapsverlof'. En tijdens je zwangerschapsverlof krijg je een 'WAZO uitkering'.

Wat je zegt over eerder of later bevallen klopt bijna.. Het is niet altijd standaard 16 weken totaal :D

Stel dat het zwangerschapsverlof is ingegaan 6 weken voor de uitgerekende datum. Je bevalt echter 1 week eerder dan deze datum. Dan duurt het zwangerschapsverlof in totaal 16 weken: 5 weken vóór en 11 weken ná de bevalling.

Stel dat het zwangerschapsverlof is ingegaan 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Je bevalt echter 1 week later dan deze datum. Dan duurt het totale zwangerschapsverlof 17 weken: 7 weken vóór en 10 weken ná de bevalling.

Extra kraamzorg bij borstvoeding of keizersnede, daar kun je inderdaad zelf voor kiezen. Ik wil alleen het minimale wat verplicht is qua kraamzorg. Geloof dat namelijk allemaal wel ;)

11. beebj

beebj Niet meer actief

Dus om zo lang mogelijk zwangerschapsverlof te krijgen, kun je het best zo laat mogelijk bevallen :D:D Alleen jammer dat we daar niks over te zeggen hebben, haha! :p

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik krijg extra kraamzorg per week, ipv 53 uur, 59. Ivm me bekken! Dus dat is wel lekker.

Ja ik heb 6 weken voor en 10 weken na, zw.schapsverlof.
    Ik hoop dat ik dan in oktober ook een baan heb, anders zit ik ook zonder inkomen! En 't is nog spannend of ik/we wel aan 't werk komen, heb nu al meerdere afwijzingen gehad. (Nu is 't meer logisch, nu ik met zw.schapverlof ben), maar toch.

We zullen 't allemaal wel zien, 't loopt toch altijd allemaal anders dan je wilt/verwacht! Afwachten, meer kan je niet doen.

Vl, hoopt dat hij rond juli, nog voor tijdelijk wat kan vinden qua baan, en dan gaat hij als 't meisje geboren is, 1 maand vrij nemen, en dan kan hij daarna weer aan de slag bij z'n oude baan. Maar ja, dat is ook allemaal maar spannend, maar gelukkig helpt dit bedrijf waar hij nu werkt, en 't uitzendbureau waar hij bij zit, mee met zoeken! Dus dat is wel weer mooi!

@Beebj: Inderdaad haha! Eigenlijk gewoon 2 weken later bevallen dan de uitgerekende datum, dan meer kans op langer zwangerschapsverlof. Maar ja, dat wil je ook niet haha!
    Eigenlijk kan je ook gewoon eerder bevallen.. in week 38.39, dan blijft 't namelijk gewoon staan op 16 weken in totaal! Dan heb je ook een soort 'extra week' na de geboorte. Haha.
    Ag, zolang ik/we geen baan hebben, hebben we alle tijd voor de kleine! Alleen helaas zonder inkomen! :( (Ja wat ww) Pfff daar wordt je ook niet rijk van.

13. XmoonlightX

ja jij zegt het alleen anders haha :D komt op hetzelfde neer. 16 weken met ergens een verlenging haha

maar ik heb nog nooit gehoord dat bij een keizersnede je langer verlof hebt, heb dat ook niet gezien bij mij in de omgeving.?

14. XmoonlightX

mijn motto is, gewoon ervoor er erna nog vakantieweken opnemen:D

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Heb ik inderdaad ook nog niet gehoord dat je dan langer kraamzorg krijgt bij keizersnee XmoonlightX. Inderdaad, ik zou ook 2 weken na mijn verlof nog vakantie hebben, maar ja ben nu sowieso nog veel langer vrij, omg ! hihi

16. beebj

beebj Niet meer actief

XmoonlightX. Tja, dat is wat het UWV tegen mij verteld heeft. Ik weet het verder ook niet ;) Vakantie weken opnemen gaat voor mij lastig worden als ik geen werkgever heb ;)

xSimone. Ik heb m'n kraamzorg wel al aangevraagd (Dé Provinciale Kraamzorg) en heb een cadeaubon van €15,- van de Hema gekregen. Ik heb nog geen idee hoeveel uur, want er komt iemand bij mij thuis zes tot acht weken voor de vermoedelijke bevalling datum. Dan zal ik het allemaal wel horen. Ik weet wel dat het vergoedt wordt door m'n zorgverzekering, maar dat ik wel een eigen risico van €4,10 per uur moet betalen. Ik hoop zelf op zo min mogelijk kraamzorg. Ten eerste goedkoper en ten tweede geloof ik dat allemaal wel hoor die kraamzorg... We redden het zonder ook heus wel! Ben er gewoon niet zo'n voorstander van, haha. Ik ben niet eens meer aan het solliciteren nu. Tijdens de ziektewet heb ik (gelukkig) geen sollicitatie plicht. Als ik nu vertel dat ik in de ziektewet zit en daarna met verlof ga, iedereen wijst me toch af. Dusja! Heb wel drie werkgevers die ik kan benaderen na m'n verlof, dus hoop gewoon dat daar iets positiefs uit komt! Ik laat het allemaal wel op me af komen hoor. Gelukkig hebben wij de rijschool nog, maar doordat we zelfstandig ondernemer zijn natuurlijk geen 'vast' inkomen. Maar m'n man heeft het super druk met de rijschool, dus dat zit wel goed hoor!! Heb er de volste vertrouwen in :D

Het meeste moeite heb ik dat ik volledig thuis zit en mijn man volledig werkt.. Voel me dan vaak 'nutteloos'. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, want mijn man hoeft thuis nooit iets te doen & ik werk thuis ook voor de rijschool. Maar krijg dat gewoon niet uit m'n koppie....

17. XmoonlightX

tuurlijk dat snap ik!! zat ik meer naar mijn situatie te kijken:D
    zeg ook niet dat het niet kan, had er alleen nog nooit van gehoord..

eigenlijk best stom he die 4 euro eigen bijdrage...

18. beebj

beebj Niet meer actief

#2838 beebj, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2014
    Ohja. En mijn man is na de bevalling twee weken thuis :D:D Hij kan dat natuurlijk zelf inplannen, dus dat is wel ideaal.

Ik vind die eigen bijdrage voor kraamzorg ook belachelijk! :x Daarom ook dat ik minimale kraamzorg wil. Het is dat het verplicht is, anders zou ik helemaal geen kraamzorg aanvragen.

Ik beval in het ziekenhuis in België en in België kennen ze geen kraamzorg. In het ziekenhuis gaan ze me dus helemaal 'klaar stomen', zodat ik thuis in principe geen hulp meer nodig heb. Straks staat die kraamzorg daar, hihi ;)

En allebei onze ouders wonen een paar straten verder dan ons, dus genoeg hulp in de buurt hoor! ;)

19. XmoonlightX

lekker hoor die twee weken thuis...

beetje jammer dat je niet de zwangerschapsverlof hebt van belgie, want die is een stukje langer daar:D

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja ik heb het gesprek al gehad Beebj vandaar dat ik 't weet, anders wist ik 't ook niet hoor! Haha!

Deel Deze Pagina