Mijn schoonzusje woont ook in belgie en die had idd nog nooit van kraamzorg gehoord haha. Daar krijg je schijnbaar gewoon eens iemand op bezoek die komt kijken hoe het gaat. Vind die eigen bijdrage ook belachelijk hoor.
Ik heb trouwens een aanvullende verzekering die die 4,10 opvangt. Dus die hoef ik niet te betalen iig
Spannend Wannabemamma, op dag 32 alweer! Nog niet ongie? Gelukkig was je echo goed Moonlight Hopelijk heb je snel je ei. Hoe is je temp? Kun je niet zeggen dat je die kraamzorg niet wil Beebj? Waarom beval je eigenlijk in België? Ik ga denk mijn zorgverzekering iets omhoog zetten per 1-1-15, dat kost 20 euro per maand meer, maar dan betalen zij de eigen bijdrage kraamzorg + bevalling ziekenhuis zonder medischie indicatie. Oh Esmyralda, jij hebt dat ook, ideaal lijkt me. Heb vandaag de laatste test gedaan (Clear Blue) vond het erg eng om hem te doen, maar resultaat: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MRERESUN.jpg Nu stop ik met testen en ga ik lekker genieten! Ben wel heel benieuwd hoe ver ik ben! VK denkt 4+5, ik denk 4+1, maar we gaan het zien. Met dit resultaat zou het allebei kunnen Gisteravond ook de eerste buikfoto gemaakt door mijn vriend, wil het nu steeds bij gaan houden
Helemaal geen kraamzorg, is eigenlijk niet aan te raden omdat zij toch een aantal lichamelijke controles en zo doet.. Maar zou dan voor paar uurtjes per dag kiezen.. Ja lekker genieten nu kipje! Mijn temp is nog 36,8 dus de periode voor de eisprong
Ik ben ook aanvullend verzekerd die 4 nog wat wordt bij mij ook vergoed! Kipje1: ik heb idd ook een aanvullende gedaan dit jaar, dat kon nog mooi even, maar ik betaal dan wel redelijk wat meer per maand. Ik haal die er voor 1-1-15 mooi weer af hihi heb hem dan toch neit meer nodig.
Simone je zei dat jij ook minder HCG aanmaakte, vriendin denkt dat ik dat ook heb ivm geen knaltesten. Was jij misselijk tijdens het eerste trimester? Vriendin zei dat hoe minder HCG, hoe meer de kans dat je niet zo misselijk word.
Ik ben bijna tot niet misselijk geweest! De gehele zwangerschap bijna niet. Héél af en toe eens een keer, maar ook nooit hoeven overgeven! Duss, nee inderdaad! @Kipje1 Maar weet niet zeker of ik minder hCG aanmaakte hoor! Maar ja, op dag 30,31,32 waren mijn testen niet KNAL! Dusja, daar ging ik maar vanuit, hihi! Ookal, waren ze wel duidelijk positief!
Nou, ben vanmorgen ongesteld geworden Ben best shagerijnig er over , maar we gaan door naar de volgende ronde!
Ik heb geen aanvullende verzekering die dat opvangt. Heb er wel naar gekeken, maar die aanvullende verzekering zou duurder zijn dan dat ik zou moeten betalen aan eigen risico voor de kraamzorg, dus dan is de keus snel gemaakt Kwestie van even berekenen. De rest vergoedt mn zorgverzekering wel allemaal, alleen het eigen risico van kraamzorg niet. Kraamzorg in Nederland is verplicht hè. Er is een minimaal aantal uren dat je verplicht bent. Ik beval in het ziekenhuis in Knokke (België), omdat ik ook daar naar de gynaecoloog ga. Knokke is voor mij ongeveer 34 minuten met de auto. Als ik in Nederland naar het ziekenhuis ga, is het ongeveer 37 minuten met de auto. Scheelt dus niet veel, maar in Nederland moet ik over een brug die heel vaak open staat. Daar zit ik niet op te wachten als ik met spoed naar het ziekenhuis moet bv. En buiten dat. Volgens de artsen in Nederland ben ik onvruchtbaar .. Dus alleen al uit principe ga ik naar België! Wij doen alles qua medisch in België, omdat ze daar gewoon al een stuk verder zijn dan in Nederland. Aaarghh, balen wannabemamma dat je ongesteld bent geworden! Snap goed dat je er ff shagerijnig over bent Ik heb vannacht eindelijk is een beetje geslapen (met mn voeding kussen). Ohja! Ondanks schoenmaat 40, kan ik nu toch echt mn voeten niet meer zien, haha! Ben nu 25 weken! Nog 15 weken te gaan Zal zo eens foto's plaatsen! Moest om 11:30u bij oefen therapie zijn. Allemaal tips gekregen om de taken in het huishouden anders aan te pakken voor mn lichaam. En tips gekregen hoe ik het beste kan slapen met mn voeding kussen. Verder thuis blijven oefenen met mn oefeningen en yoga bal. Over vijf weken weer terug, mits het goed blijft gaan. Anders moet ik eerder aan de bel trekken.
@Wannebemama: Wat naar zeg, gadverdamme! Had je zo'n goede hoop! Inderdaad op naar de volgende ronde, maar 't is wel enorm balen. Bah! @Beebj: Mooi buikje hoor! Grappig idee hé, dat je je voeten niet meer kan zien? Zondag maak ik weer mijn 'maandelijkse' blote buiken foto, hihi! Dan zal ik er weer één plaatsen! Ook één met kleding! Ben dan 32 weekjes! Jij hebt zeker ook een navelpiercing gehad? Zo te zien! Ik ook! Balen dat ie er uit moest bij mij joh, hij was ontstoken. Dacht, haal hem er toch maar uit, dan heb ik meer kans dat hij 'mooi' geneest, dan dat ik hem nog langer laat zitten en hij straks héél lelijk wordt! Kan altijd nieuwe laten plaatsen, maar weet niet of ik dat wel ga doen, ondanks ik ém erg mis, hihi! Eerst maar eens zien, of ik mijn oude figuurtje uberhäupt wel terug krijg. Anders hoeft 't sowieso niet, hihi!
lief jullie reacties, Moonlight ja weer 31. Heb de banner nu op 30 dagen gezet, tussenin een beetje van iedere maand. Heb jij nog gebloed?? beebj je buik ziet er gevuld uit! ben benieuwd hoe groot je buik is als je rond de 35 weken bent. nou kipje, hopen dat jou ook de misselijkheid bespaart blijft! nu dan toch echt beginnen met ovulatie testen. Maar hoe gaat dat nou als ik er dan misschien achter kom dat ik nog helemaal geen ei sprong heb? kan ik dan al wel met een half jaar naar de huisarts? vind het dood eng, straks ben ik onvruchtbaar.
Niet aandenken Wannebemama! Als je zulke dingen gaat denken maak je jezelf helemaal gek. En 't nadeel is dan dat je ook kans hebt langer over de zwangerschap te doen. Je bent vast niet onvruchtbaar! Het duurt alleen wat langer bij je. Zelfs ik dacht toen wij van plan waren kinderen te krijgen, 'straks kan ik nooit kinderen krijgen, of straks gaat 't vet lang duren, straks ben ik gewoon onvruchtbaar'. En moet je zien, eerste ronde! Dus wees niet bang. Moonlight had er ook héél lang over gedaan... Kom op! Kop er voor Komt goed! Knuffel