@Beebj: Leuke voornaam, had ik niet verwacht hihi Maar jeetje, wat heftig zeg! Eigenlijk ben je dus al een soort van "aan het bevallen?" of dat nog net niet? Normaal gesproken moet je dan toch in het ziekenhuis blijven??? En houden ze je continu in de gaten, of is dat allemaal niet 't geval? Jemig meid, echt ontzettend veel sterkte! Hij/zij moet echt nog even blijven zitten...!!! Jeetje wat heftig. Hou inderdaad maar goed je rust meid, echt doen hoor!! Even lekker op de bank liggen.. voorkeur 'linker zij', zij mijn vlk elke keer. En laat je lekker verwennen! En inderdaad maar hopen dat de weeënremmers maar gauw aanslaan.. Jeetje 't zou wat wezen dat je ineens nu al moeder zou worden, dat verwacht/wil je toch ook nog echt niet! Ik duim met je mee dat 't goed komt! Knuff. Nou had ik weer.. Ik vanmiddag 't UWV bellen, ik denk even navragen of m'n werkgever de zwangerschapsuitkering goed heeft doorgegeven. En nee hoor, was nog helemaal niet bekend en die gaat maandag al in!! Gelukkig heeft ze 't nu geregeld dat ik vanaf maandag alsnog wel met verlof ben. Maar anders stond ik gewoon in de ziektewet zolang nog. En nou is dat 't probleem niet helemaal want krijg dezelfde hoeveelheid uitbetaald ivm zwangerschaps- ziektewet en zwangerschapsverlof 't zelfde is. Maar ja maar goed dat ik er even achteraan had gebeld. 'T enige probleem waar ik dan mee zou zitten is dat 7 september mijn contract verloopt en niet verlengt wordt, en ik vanaf dan nog minstens recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof, en als de zwangerschapsverlof niet was aangemeld, en ik dus eigenlijk nog in de 'ziektewet' zou zitten al die tijd, zou ik die 6 weken mislopen! Hmmpff! Dusss wel blij dat ik met mijn moeder instinct even geïnformeerd heb. Heb gelijk m'n werkgever even ingelicht! Zo vreemd ook, want had het gister nog met haar er over of zij wist hoeveel ik dan zou krijgen e.d. en toen heeft ze ook niet bedacht van "hé, shit, vergeten aan te geven". Maar goed.. nu is 't iig geregeld! Wordt a.s. week een brief naar mij thuis gestuurd met gegevens, die moet ik contoleren en retour sturen en dan is 't officieel geregeld, maar gelukkig heeft ze wel alles al vanaf maandag erin gezet. Ze vroeg al aan mij van dan heb je zeker ook nog geen brief gehad? Ik zeg nee klopt. Ik heb allemaal brieven dat ik in de ziektewet zit, maar geen brief van dan en dan gaat je zw.schaps verlof in. Ik denk even navragen, want wist ook niet of ik zo'n brief nu al moest krijgen of dat ik dat pas zou krijgen na maandag zeg maar, als 't verlof al in was gegaan. Nou ja toen vertelde ze dus dat ik dat 'retour formulier met gegevens' dan al had moeten ontvangen! En dat er inderdaad dus nog niks was doorgeven!! Lekker handig zulke werkgevers, je moet ook OVERAL zelf achteraan! Grrr.. Maar goed... klaar is klaar! Geregeld.
xSimone. Hihi, dankje! In principe is het kindje klaar om geboren te worden, inderdaad. Het ligt al ingedaald en ik heb al continue weeën. Ik zal zo het resultaat van de monitor even posten als foto. Dan zie je op de onderste lijn om de haver klap pieken en dat zijn dus mn weeën. Gelukkig houdt mijn lichaam het tegen! Mn baarmoederhals zit nog op 4,55cm en als die op 0cm zit, daarna begin je pas aan de 10cm ontsluiting zeg maar. Zal zo ook de echo posten van mn baarmoederhals. Het stippel lijntje wat je ziet op de echo, dat is mn baarmoederhals die de gync. opmeet. Als mijn lichaam het niet zou tegenhouden en ik inderdaad ontsluiting had, dan zou ik moeten blijven in het ziekenhuis. In Nederland zouden ze me nu ook houden in het ziekenhuis, omdat in Nederland alleen maar weeënremmer via het infuus bestaat. Gelukkig bestaan er in België ook (natuurlijke) weeënremmer in tablet vorm, die heb ik nu dus. Een doosje van 90 tabletten en mag er 4 tot 6 per dag. Zal zo ook een echo posten van ons mooie kindje in 4D. Hoe het armpje ligt op die echo, zo ligt het al vanaf het aller begin. Echt super lief, hihi. En zo slaap ik zelf dus ook altijd! Echt toevallig is dat! En de derde echo foto post ik niet, hihi. Dat is onze eerste echo foto waarop het geslacht heel duidelijk te zien is namelijk. Het is nu hopen dat de weeënremmer snel aanslaat. De gync. verwacht dat het morgen al een stuk beter zal zijn. Als het morgen tussen 10u en 11u nog niet beter gaat, moet ik weer bellen. Want dan is de gync. toch in het ziekenhuis aanwezig. Het begon gisteren rond 21:00/22:00u, maar ik dacht; och, ik ben moe. Zakt wel weg. Bedoel, weet ik veel hoe weeën voelen?! Als ik heel de nacht wakker zou liggen, zou ik altijd nog naar het ziekenhuis kunnen gaan, maar heb heerlijk geslapen. En vandaag werd het dus alleen maar erger, waardoor ik de huisarts heb gebeld. En die wilde dat ik de gync. belde. En toen, ja, moest ik dus langskomen! Gelukkig is je zwangerschap verlof nu goed geregeld bij het UWV! Het is en blijft de overheid hè, die werken nogal eens langs elkaar heen, hihi.
Nou hopelijk houd je je baby nog een tijd binnen beebj!! Maar spannend dit zeg!! Hier geen bloedverlies meer gehad, temp blijft nog 37,2 dus kan nog alle kanten op.
monitor bovenste lijn is de hartslag van de baby middelste lijn in mijn eigen hartslag/bloeddruk onderste lijn zijn m'n weeën Bekijk bijlage 402409
Hopelijk blijft hij/zij nog eventjes binnen! Wel spannend zeg.. En inderdaad, geeeeen idee hoe weeën voelen! Wat super lief hoe hi/zij licht, zo ligt mijn meisje ook, en zo ig ik zelf ook altijd hahaj Lleuk is dat hé? Dat wordt na de geboorte inderdaad dan ook een 'voorkeurshouding'. Succes even meid, en rustig aan hé!? Hou ons op de hoogte!
@Kiwipitje: Sorry meis ik had helemaal over jou echo verhaal heen gelezen !! Super meis dat alles goed is, lekker gevoel is dat hé ! Mooie foto ook, mijn foto zag er wel groter uit, kan ook zijn dat het ingezoomd is haha. Ik was op m'n 1e echo ook 4 dagen terug gezet, en nu bij de 2e echo met 11 weken en 5 dagen kwamen die 4 dagen er weer bij, net als mijn eigen berekening. Iedereen wordt wel iets terug gezet .. lekker genieten nu !! @Anne1001: Wat lief van je zeg, dat je dat voor je vriendin doet!! Echt super.. Kan je vast een beetje wennen hihi! Had haar man of vriend haar niet kunnen helpen ..? Of ben ik nu te nieuwsgierig haha @Moonlight: Ik ben benieuwd meis! @Beepj: Jeetje, ja het moet echt nog wel even blijven zitten hoor! Anders is het wel heel vroeg .. en dat is ook zo eng dan! Maar dat zal vast goed komen, ze zijn er goed bij, je staat goed onder controle.. ik denk dat z'n verbouwing misschien ook wel te heftig is voor je als je zwanger bent? Dat zegt natuurlijk niks, maar misschien toch stress? Jammer dat ze altijd weer vertraging oplopen hé, maar dat gebeurd eigenlijk bijna altijd wel .. en dat niet douchen en WC, vervelend. Gelukkig heb je, je familie in de buurt wonen! En leuke naam trouwens, had ik niet verwacht wat dan wel weet ik ook niet hahaha, voor mij ben je Beepj hahaha!
@Simone: Goed dat je dan gebeld hebt! Je moet ook altijd overal zelf aan denken hé, denk ik wel eens!! Maar goed, fijn dat het alsnog geregeld is.. Ik krijg als zelfstandige ook een uitkering van het UWV - 16 weken gewoon - alleen aangezien ik 20 ben op het moment van de bevalling, nu 19, is het 900,00 bruto.. geen fuck dus haha! Daarnaast kan ik simpelweg met een eigen zaak gewoon niet te lang wegblijven. Ik moet het heel goed regelen voor de tijd dat ik weg beng, met vervanging. Iedereen kent mij eingelijk in mijn winkel, en ze zijn aan mij gewend. Daarnaast doe ik natuurlijk de webwinkel naast de winkel, en in de tijd dat ik met verlof ga, en daarna, is het Sale en komen de nieuwe collecties weer binnen.., heftig dus!!
AmberS, geen idee of het echt iets met de verbouwing te maken heeft. Normaal ben ik altijd wel druk bezig, maar zit nu sinds vorige week vrijdag op m'n kont me te vervelen, omdat ik toch niks kan doen. En de weeen begonnen ook pas donderdagavond, dusja.. Qua werk snap ik wel wat je bedoeld ja. Ik heb ook een eigen zaak dat 'gewoon' door draaid. Maar gelukkig wel vanuit huis. Kom op weeen remmers, ga je werk doen! Het trekt door heel m'n onderrug nu.
Jeetje Beepj, wat heftig! Ik hoop voor jullie dat het vannacht gezakt is, hij/zij moet nog lekker bij mama blijven zitten! Sterkte..
Dankjulliewel meiden. Ik heb echt heel veel aan jullie steun. M'n man bedoelt het vast ook wel lief en onze ouders ook, maar wordt momenteel gek van iedereen. Ik mag niks meer doen, alles wordt uit m'n handen genomen en continue wordt ik ondervraagd.. Wat voel je, hoe gaat het, voel je de baby nog, moeten we terug naar het ziekenhuis. Ik kan niet veel meer dan in een hoekje weg duiken en huilen... Ik ben zo vreselijk bang. Het duurde gisteravond even eer ik sliep, maar wel vast geslapen gelukkig. Alleen heb ik niet het gevoel dat de weeën remmers wat doen. Ik bedoel, het zat rechts onderin m'n buik en het trekt nu door m'n rechterzijde naar m'n onderrug. Gisteren heb ik 3 tabletten op, want dat moest. En vandaag heb ik er nog maar 1 op, maar moet er 4 a 6 per dag. Volgens de gync. zou het vandaag een pak beter moeten gaan. Maar ik moet zowiezo dinsdag om 19u bij de gync. zijn voor m'n normale controle zeg maar. Heb ook nog helemaal geen tijd voor een kleine spruit! Alles is wel klaar voor het kindje gelukkig, maar m'n huis is nog een bouwval. Het is gelukkig wel levens vatbaar, maar zou dan nog heel lang in het ziekenhuis moeten blijven. Beter beetje in m'n buik blijven! Hoe het voelt? Dat is echt lastig te omschrijven, maar zal eens een poging doen. Weet je hoe het voelt als je de milt hebt? Zo voelt het rechts onderin m'n buik. En in m'n onderrug is een constante druk zeg maar. Het trekt nu ook af en toe door naar m'n bovenbenen en schouders. Een soort van spierpijn achtig gevoel. Het is wel constant, maar wel met pieken waarbij het erger wordt. Ik ben zo verdrietig. Kan mijn lichaam dan echt geen kindje dragen? Alles wat fout kan gaan, gaat ook echt fout bij mij...
Ach beebj toch!!! Kunnen ze je niet beter gewoon even opnemen zodat je rust krijgt en goed in de gatrn gehouden kan worden!!
Oh Beebj, wat erg!! En vooral vervelend voor jou.. Je hebt geloof ik een beetje het gevoel dat je lichaam je in de steek laat! Begrijp goed dat je heel verdrietig bent, je wil dit niet!! Goed naar jezelf luisteren, jij weet het toch het beste! En misschien heeft moonlight wel gelijk, als ze je opnemen heb je even rust, misschien helpt dat?? Moest je vandaag contact opnemen? Als het niet zakt zou ik het, als ik jou was, wel even doen! Liever een keer teveel gebeld dan te weinig... Heel veel sterkte!!
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Denk zoiezo dat de gync. er nu niet is, dus dan zou ik misschien wel moeten blijven daar tot de gync. er maandag is? Als het vandaag niet beter zou gaan, moest ik bellen inderdaad..
He bah beebj wat vreselijk dit! Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent en alleen maar wilt en kunt huilen. En inderdaad, snap best dat je niet alles uit je handen gepakt wilt laten worden, maar het is wel beter om even goed rustig aan te doen meis. En indd miss even beter om opgenomen te worden? Als je nu geen verbetering voelt zal ik niet tot dinsdag de standaard controle wachten, dan moet je echt nu nog bellen. Als het namelijk fout gaat omdat je niet gebeld hebben en ze dus te laat waren vergeef je het jezelf nooit meid! En nee heb geen idee hoe het voelt om de milt te hebben!? Ik wacht rustig af hoe t gaat voelen een ieder ervaart t toch anders. Sterkte meid! Liefs
Ach meissie toch. Als het echt niet beter wordt gewoon bellen. Misschien ben je idd beter af in het ziekenhuis en kunnen ze je daar alsnog weeenremmers via ern infuus toedienen. Jullie kleintje wil gewoon niet langer wachten tot ie bij papa en mama kan zijn..... Maar is toch echt beter dat ie nog even blijft zitten! Sterkte meis