@Beebj: daar heb je wel gelijk in, maja, heb zo'n gevoel dat t wel meevalt bij mij. De druk is nu gelukkig weg maar wel buikpijn en soms hele lichte steken, gisteravond waren de steken erger, maar kan ook omdat ik toen zat, en nu lig. Naja als t echt erger wordt ga ik wel on advies bellen, maar ik vind t zo stom dat ze dan weeeeeer langskomen misschien en weeeer om niks. Terwijl ik 1 of 2 weken geleden nog aan de monitor gelegen heb hmmmm... echt rot dat je zo'n rot nacht hebt gehad en amper mag/kan bewegen , jeetje heftig sterkte. Jullie al door dat de 'like' knop weer weg is?
Nou ik heb op aanraden van jullie en omdat t van vl moest gebelt. En wss inderdaad indalingsweeën. Als t erger wordt de pijn of t komt om de zoveel tijd en houd een minuut aan, of ik twijfel gewoon, dan moet ik bellen. Maar wss zijn t gewoon indalingsweeën.. maar als ik twijfel weer bellen.
Goedzoo! Beter 10x te vaak bellen dan 1x te weinig. Als ik bel, moet ik altijd direct langskomen in het ziekenhuis. Om geen risico's te nemen. Ook al is het niks, maakt hun niks uit. Wel een fijne gedachte!
Ja inderdaad... maar ja, nu nog hopen dat ie gelijk heeft en 't echt indalingsweeën zijn, en geen echte haha! Hij zei dat echte weeën wel heel anders voelen als indalingsweeën. En dat je indalingsweeën inderdaad ook kan voelen bij je kruis zeg maar. Mooi en gek idee dat ik dan bedenk dat over 3 weken ons meisje officieel thuis geboren mag worden! <3
Ja, hoop het ook voor je. Vind het wel gek dat hij dat via de telefoon kan bepalen... Ik moet direct aan de monitor als er iets is waar ik over twijfel. Over drie weken ben je 37 weken, ik zou m'n best doen om minimaal de 40 te halen hoor!!
tsja, nou ja, omdat ik n 34 weken ben en ik deze klachten aan gaf zei die dat 't indalingsweeën zijn. Nou ja, daar moet ik dan maar op vertrouwen, maar als ik straks denk van 't wordt wel veel erger of iig , erger. Of 't komt nu met regelmaat en houd wel minuut aan, dan bel ik gewoon nog een keer.. Ik ga d'r maar vanuit dat 't goed is. En ja, ik ga zeker m'n best doen om de 39/40 te halen. Van mij hoeft 't echt niet langer te blijven zitten dan 40 weken hoor! Liever iets eerder, maar niet TE vroeg! gewoon rond de 39 weken. Maar sowieso niet op de uitgerekende datum! Ik zal straks misschien maar even naar mijn oma. Hmm. Zolang ik maar rustig aan doe.
Die stekende pijn zit nu zo in m'n rechterlies dat ik 't zelfs in een spier ofzo in m'n bovenbeen vlak bij m'n lies voel. Grrr, niet fijn. Misschien is 't bij mij 'pijnlijker' ivm bekkeninstabiliteit/isias!?
De monitor vanochtend was netjes. Gync. is net geweest en ik mag naar huis toe!! Inwendige- en uitwendige echo gehad, voor zover als dat mogelijk was. Moest de volgende keer slaaptabletje innemen om die bokser in me rustig te houden, hihi. Daardoor ook geen mooie echo foto's gekregen Maar alles is netjes gelukkig! Kindje doet het uitstekend, alleen heb ik wel veel vruchtwater. Maar omdat m'n suikertest toentertijd goed was, moest ik me geen zorgen maken. Kindje weegt nu 1100 gram. Heb een hele stapel met voorschriftjes gekregen voor zware weeen remmer tabletten. Daar zit ik dus echt de rest van m'n zwangerschap aan vast... En heb een verklaring van arbeidsonderbrekening gekregen. Mag voor nu 1 maand niet werken, maar waarschijnlijk mag ik de rest van m'n zwangerschap niet meer werken... Mag ook niet meer in de zon, omdat dat weeen opwekt. Over 2,5 week terug voor controle. En als er iets is, moet ik bellen. Morgen 28 weken! <3 Zouden in juli/augustus twee weken op vakantie gaan naar Frankrijk, maar gaat nu ook niet door... Geen idee of het daardoor erger kan zijn xSimone. Ik heb ook last van m'n bekken waarvoor ik bij oefentherapie loop. Van mij mag m'n kindje zo lang mogelijk blijven zitten hoor! Hoe langer, hoe beter
@Beebj: Waauw, geweldig nieuws zeg, dat je naar huis mag! Weer héérlijk in je eigen vertrouwde omgeving. Ben echt ontzettend blij voor je! Jammer zeg dat je nu de vakantie af moet zeggen, maar je gezondheid van jou en je baby is natuurlijk veel belangrijker! Helaas, kan je dan niet meer op vakantie met z'n tweeën! Dat is wel balen, maar goed.. volgend jaar kan je misschien met de kleine wurm erbij! Misschien ook maar beter dat je nu thuis moet zitten! De zwangerschap duurt wel langer als je thuis zit, maar goed.. 't is misschien wel beter! <3 Ben echt blij voor je meid! Lekker rustig aan gaan doen nu hé, niet ineens héél druk maken thuis met schoonmaken ed. Ik weet niet wanneer ik de verloskundige weer moet bellen. Heb die steken in me lies en been nu wel wat pijnlijker. Maar ja, wanneer is 't erger volgens hun? Als de hoeveelheid pijn, of hoe vaak 't komt of wat? Ik ga niet om elke scheet bellen hoor! Moet gewoon accepteren dat 't indalingsweeën zijn, en ze pijnlijk zijn. Maar ja, als 't erger werd moest ik bellen, maar geen idee wanneer dat is. Vriendlief heeft vandaag te horen gekregen van 't uitzendbureau, dat ze misschien ander werk voor hem hebben, is iets dichterbij huis. Maar nog wel eventjes rijden. Ik denk zo'n 20 minuten? Dan krijgt ie contract van 40 uur. Eerst via uitzendbureau, daarna waarschijnlijk vast in dienst. Maar ze is er nog mee bezig, dus 't kan ook zo zijn dat 't in eens niet meer door gaat... Even afwachten dus! En ook hebben ze bij een kaasboer iemand nodig, dat is totaal niet zijn werk, maar ja verdient waarschijnlijk wel goed. Dus daar zal hij ook achteraan bellen. 't enige nadeel daarvan is dat hij 4 dagen werkt, van dinsdag tot vrijdag, maar dan 10 uren, van 7.00 tot 19.00! En dan is die weekends en maandag vrij, maar als ik dan straks werk in de zorg kan vinden, kan ik amper werken! Dus even zien hoe we 't dan moeten regelen! Liefs. xxx
Sorry dat ik zoveel loop te klagen en te doen, maar ik wordt helemaal gek van mezelf, ik weet 't niet meer hihi! Ik denk echt ik moet er maar vanuit gaan dat 't inderdaad indalingsweeën zijn. Maar ik weet niet of 't nu erger/pijnlijker is geworden. Ik wordt er wel een beetje moe van. 'T zit me nu erg in me kruis eigenlijk. En 't houd een beetje aan heb ik 't idee. Héél soms is 't even weg. Maar grotendeels heb ik 't idee dat 't aan blijft houden! Moet ik daar iets mee? Grrr, ik wil niet de hele tijd bellen.. als hij zegt dat 't indalingsweeën zijn, dan moet ik me daar gewoon bij neerleggen toch? Straks komt er weer iemand langs en is er WEER niks aan de hand! Maar 't voelt niet fijn. En ik voel 't ook zo in m'n bekken/rug/bil!!
Ik snap niet wat je moeilijk doet hoor xSimone. Hup, in de auto, naar het ziekenhuis en even laten checken aan de monitor. Ik ben jankend m'n koffers aan het inpakken. Heel m'n huis is een bouwval. Alles staat overal. Er is geen cm meer waar geen stof ligt. Hier valt echt niet in te leven. Heb geen douche, geen keuken of niks. Kan op de bank zitten of op bed liggen en that's it. M'n man is straks ook 6 dagen weg incl. overnachting i.v.m. studie. M'n hondjes zijn bij m'n ouders & wij gaan naar m'n schoonouders. Sinds ik thuis ben, loop ik alleen maar te janken en heb ik constant harde buiken. Het is te veel voor me. Ik heb gewoon geen thuis meer. Ze zouden aanstaande vrijdag avond klaar zijn, maar dat gaat uitlopen... En daarna moet alles nog geschilderd worden, gepoetst worden, opnieuw worden ingericht... En ik mag/kan niks. De apotheek komt zo m'n weeen remmers brengen en daarna ben ik weg hier. Ga ik elke avond wel even naar huis voor de boekhouding van de rijschool. Die werkmannen zoeken het maar uit hoe ze binnen raken elke ochtend.
Ik kan sowieso niet gelijk naar 't ziekenhuis, ik zou dan eerst de verloskundige moeten bellen... maar in ander topic hier zeggen ze, als ik weeën heb dat ik ze echt wel om de minuut ofzo weg moet puffen... en dat heb ik nou ook weer niet. En de vlk zei ook dat t indalingsweeën zijn, dusja. Ik overleg straks wel even met vriendlief, en anders ga ik toch nog maar eens bellen... we sil see! Ik zal wel stoppen met zeuren hier voorals jullie 't straks nog verkeerd opvatten of er moe van worden En jeetje wat heftig beebj! Wel goed dat je naar je schoonouders gaat... Het komt vast allemaal een keer goed.. Rustig aan hé?
Jeetje meiden, er wordt zoveel gekletst! Beepj ik snap wel wat jij bedoeld, maar Simone is al wel verder dan jou hé! Bij jou is het heel erg gevaarlijk als de weeen nu beginnen, en bij Simone zou dat ook zeker te vroeg zijn, maar wel al beter. Je begrijpt het wel. En ik snap jou ook Simone, je wilt niet de hele tijd bellen etc. maar je moet goed naar je lichaam luisteren, en als je het niet vertrouwd toch even bellen, want hij geeft een advies door de telefoon en dat is natuurlijk nooit 100% betrouwbaar. Nu is het wel normaal om in jou weken last te krijgen van die indalingsweeen, dus dat zal het w.a. ook wel zijn, maar ik ben geek dokter hihi
Nee precies, ik snap Beebj ook zeker hoor! Maar bij 34 weken zetten ze je waarschijnlijk ook niet meer aan weeënremmers lees ik hier overal op 't forum, omdat ze eigenlijk dan helemaal klaar is om geboren te worden. En 't licht dan aan 't gewicht of ze in de couveuse moeten ja of nee. Vraag me dan wel af als je rond dit termijn bevallen gaat, of je je kindje dan ook direct mee naar huis mag nemen. Nee en je hebt gelijk dat dat niet 100% betrouwbaar is, maja toch. Inderdaad omdat 't normaal is, moet ik daar denk ik maar vanuit gaan.. ik zal wel even met vl overleggen straks! Kijken wat hij zegt.. alhoewel hij toch altijd zegt 'ik weet 't ook niet, als je 't niet vertrouwt bellen', heeft ie ook wel gelijk in. Maar ja! Ik vind 't zo moeilijk.... ik heb al een hele lijst staan in mijn zwangerschapsmapje van controle's en problemen en gedoe, en ik hang al regelmatig aan de telefoon ivm bloedverlies, dus ik wil niet nu nog een keer zoveel meoten bellen.... maar ja.. hij zei wel als je 't niet vertrouwt moet je bellen! Maar dat is 't probleem.. Ik weet niet of ik 't vertrouw, ja of nee...? Want ene kant denk ik echt gewoon dat 't indalingsweeën zijn, maar omdat 't soms wat sterkere steken lijken en regelmatig aanhoud, ga ik twijfelen! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Simone: Wat ik weet van Weeen, zijn dat echt '' dingen '' waar je wel echt kapot van gaat. Dat voel je echt wel héul erg. Mijn vriendinnetje is 36 weken nu, of 37, en die zegt ook 't gaat zakken, dat merkt ze ook. Die doet al een maand geen oog meer dicht snachts, ook door d'r dikke buik! Maargoed, dalijk ben ik de boeman dus ga maar niet op mijn advies af hahaha! Maar 't lijkt me ook normaal, en ze zullen jou inderdaad geen ween remmers meer geven! Maar hou het in ieder geval in de gaten, en houd je rustig mop
Nou ik heb de verloskundige nogmaals gebeld op advies van me moeder en me vriend, en toch een beetje van Beebj, haha!. Kreeg de zelfde als vanmdidag aan de lijn, dus dat was wel fijn. Heb gezegd: "Dat 't na mijn idee soms aan blijft houden en of dat normaal was". Toen zei hij "dat licht eraan". Nou komt hij tussen 18.30 en 19.30 even langs, want dat praat wat makkelijker zei die. even dingen doornemen enzo! Misschien wel even van onderen kijken, (vind ik niet zo fijn als een man dat moet doen haha, helemaal niet als hij met zn vinger naar binnen moet )! Maar ja miss is hij er ook wel met de bevalling.. @AmberS: Bij iedereen voelen weeën anders, de ene heeft er juist helemaal geen last van.. Kijk naar Beebj, daar begon 't ook met een paar steekjes! Dus eigenlijk kan je niet op 't gevoel van een ander aan..
aaaaaaaah, balen moonlight! Inderdaad op naar de volgende ronde, maar 't is toch even een enorme tegenslag! Hoelang was deze cyclus? Knuff