Ik zit inmiddels op dag 13, gisteren begonnen met ovulatie testen had een heeeeeeel licht streepje dus nog lang niet positief. Vorige cyclus 1 keer een ovulatietest gedaan (uit wanhopigheid geloof ik) en toen was hij Omowit dus was op zich al blij met een licht streepje. Nu doortasten totdat hij donkerder wordt! Je hoort het inderdaad vaker dat mensen ineens zwanger zijn als ze er minder mee bezig zijn, geen idee of t toeval is. Ik ben er in ieder geval TE veel mee bezig denk ik maar is zo moeilijk om het naast me neer te leggen maar dat zullen jullie ongetwijfeld ook zo ervaren... Hopelijk komt jouw menstruatie snel op gang dit X
Ik was zelfs al was ik nog maar net begonnen ivm eerste ronde. Ik was er opzich best veel mee bezig maar dan meer met denken van "ik wil zo graag nu een kindje, ben zo bang dat t lang duurt en wat als....?". Maar half/einde van de maand had ik de gedachte naast me neer gelegd en bleek uiteindelijk zwanger.... toeval of niet haha. Heel gek. Snachts wordt ik 10 wakker, en slaap ik soms gewoon weer verder (regelmatig), maar sinds kort (eigenlijk deze week met name de laatste 2 dagen), ben ik gewoon klaar wakker als me vriend zijn wekker gaat om 6 uur...? Terwijl ik best moe ben en t liefst nog een tijdje door slaap! Zo gek, meer mensen last van/ervaring mee? Ps. Morgen 9.20 weer naar de longarts controle, even vragen om een ander pufje ivm benauwdheid.
Jeetje beebj jij hebt echt een ... Zwangerschap. Alles wat mis kan gaan gaat mis bij je. Snap best dat het van jou snel over mag zijn. Ik voel de kleine nu regelmatig, en ben heel moe momenteel. Ga ook steeds te laat naar bed denk ik en op het werk wordt het ook steeds vermoeiender aangezien mijn collega al twee weken ziek is.
Me vriend heeft net weer gebeld naar dat geboortekaartje, waarschijnlijk bellen ze mij of me vriend vanmiddag terug, en hopelijk 't proefkaartje dan klaar! Zal me benieuwen. Dan kan ik lekker kliederen op 't kaartje, bij schrijven e.d. en na de geboorte gewicht e.d. erbij op schrijven, en dan weer aan hun geven en alles laten drukken! Wij zijn waarschijnlijk 44 kaartjes nodig, hebben er 50 besteld. Nou ja, je houd er altijd zelf sowieso 1, dus hebben we 5 reserve! Wel genoeg toch?
Ik ben ook veel wakker de laatste tijd. Vooral omdat ik dan wakker getrappel wordt en dat zoveel pijn doet en tja, dan moet ik ook altijd weer plassen. Gelukkig val ik daarna wel weer altijd in slaap. Wij hebben ook zo'n 45 kaartjes nodig, maar bestel er 60. Altijd leuk om er zelf te bewaren en bv. voor in m'n 9 maanden dagboek en later een aan ons kindje zelf geven enz. Heb er liever iets te veel dan te weinig. Ja Esmyralda. Ik probeer echt te genieten van m'n zwangerschap, maar merk dat dat steeds minder lukt. Voel me er ook wel schuldig om.. Dit zou een fantastische periode in ons leven moeten zijn! Maar eerlijk waar, ik tel de dagen af.... M'n man is vanochtend vroeg vertrokken en is morgenavond pas weer thuis voor studie. Slaapt daar in een B&B. Goedkoper en makkelijker dan heen&weer reizen, aangezien het 01:40u rijden is. Studie dagen van 9u tot 16u, praktijk en theorie, dus dan ben je wel gaar hoor! En dan vertrekt hij maandagochtend weer en is hij donderdagavond weer thuis. Hopelijk slaagt hij!! Hij wilde eerst annuleren vanwege mijn situatie, maar heb hem gelukkig kunnen overhalen.
Daarom hebben wij er inderdaag 50 gehaald. Want waarschijnlijk hebben we nu iedereen (heb 5 extra dus kan altijd nog iemand bij doen), en kan zelf 1 houden dan en dan kan ik ook in fotoboek plakken die ik voor de kleine meid maak! Gelukkig, 't proefkaartje is binnen en de envaloppen kan ik straks ook al mee nemen, die mag ik dus vast schrijven. Dan na de geboorte de veranderingen doorgeven en klaaar!
Jee simone gaat ook echt hard bij jou zeg, nog 5,5 week! Ben je al zenuwachtig voor de bevalling ?? Ik kreeg gister een filpmje van mijn VK en toen had ik zo iets ooooo jee .. waar is de fles drank hahaha
@AmberS: Vind 't wel een beetje spannend, ik ben zo bang dat ik uitscheur, en dat gebeurd erg vaak zeiden ze gister. Maar ja. Die hechtingen lijken me VRESELIJK! En ben ook zo bang dat ik bij die 50% hoor die naar 't ziekenhuis moet verhuizen. Maar goed, positief blijven denken! Ik heb de 'proef geboorte kaartje' binnen, gewoon op A3 papier! Jemig moesten ze daar nou zo lang over doen..?? En ik had neer gezet : "mijn mama" en daarna iets van "mijn Heit" maken ze er van "papa" SJONGE JONGE! Moet ik me vriend maar duidelijk vertellen dat ze dat echt goed moeten doen! MAMA en MIJN HEIT! Maar heb 't ook bewerkt, erbij geschreven. Ik zet vast even de teksten neer hoe ik mijn geboorte kaartje heb, voor 't geval 't allemaal na de bevalling niet gaat lukken qua geboortekaartje inzenden hier ivm teveel bewerken ed, Je fouwt hem zeg maar dubbel, en tegelijk staat ie ook wat recht op omdat 't hartje in 't papier steekt, wel erg leuk! Maar na bevalling als tl ukt en ik er aan denk foto! Eline (Geboortedatum) Voorop kaart! Binnenin: Mama droeg mij negen maanden lang, ze werd er 's nachts soms wakker van. Maar nu ik ben geboren, kan ik ook mijn Heit gaan storen! Vol trots zijn wij met onze kleine meid: Eline (achternaam) Eline is geboren om .... uur en weegt een gezonde ..... gram! (Vriend voor en achternaam) & (Ik voor en achternaam) (Adres) Heit: (Tel. mobiel) Mama: (Tel. mobiel) Onderaan kaart: Wil je mijn oogjes zien twinkelen? laat dan de telefoon even rinkelen! Wij rusten tussen 13.00 en 15.00 uur en na 21.00 uur.
Aaaah super leuke tekst Simone, hoe ben je daar zo op gekomen? Internet afspeuren? Beepj waarom moet je altijd alles voor jezelf houden Ik ben zooooo blij als ik weet wat het is, dan kan ik EINDELIJK beginnen met alles uit te zoeken en te verzamelen, en in z'n winkel als mij, is het heul moeilijk om je in te houden !! Eerst maandag naar de VK , 16 weken termijn, en ik krijg een extra echo, voor de fun niet omdat het nodig is (medisch), normaal gesproken krijg je die met 16 wk namelijk niet. @Moonlight: Hoe is het met je ongesteldheid? Zet het al meer door? Mijn buren hebben vandaag een feestje (op donderdag, waarom niet zaterdag?!? maar oke) , ik hoop zoooo dat we dat huisje krijgen .. ik woon hier echt wel met plezier, maar 't zou zo fijn zijn. Ik heb dinsdag alle bergen papieren op de post gedaan, dus nu even afwachten hoelang ze er over doen om de aanvraag te behandelen. Ik verwacht max 2 weken.
@AmberS: Ja via internet had ik teksten gevonden die ik er in wilde doen, maar toen we naar de drukker gingen kregen we voorbeeld kaartjes om uit te zoeken, en daar kwam ik 'die teksten van mama' tegen. Oogjes zien twinkelen van internet! Ik hoop met je mee voor 't huisje! @Beebj: Als je kleine spruit geboren is, ga je dan wel 't geboorte kaartje en/of de teksten met ons delen? @XmoonlightX: Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar je ongesteldheid, heb je al tijdje niet meer op 't forum gezien! Of lijkt dat zo, omdat wij zo ontiegelijk veel kletsen? Tsja, krijg je als je je dood verveeld (a'). Hmm, vandaag, vooral vanavond redelijk veel last van veel erg pijnlijke 'voorweeën?'. AAAUWW! Zulke enorme steken. Heeft iemand de boeken 'vijftig tinten grijs' gelezen? Ik mag ze morgen van iemand lenen, zodat ik wat te doen heb, maar het gaat toch over SM? Vind ik dat wel leuk? Nou ik heb de kleertjes van de kleine even gesorteerd, maatje 50 en 52 blijft op de plank/hanger, en groter gaat voorlopig nog eventjes in de bak. Maten: 62,68,74&82? Zoiets. Heb gister een enorme tas vol van de dochter van 'soort tante' van mij (vriendin van me oom). Super leuk, maar wel véél haha! Ook een 'gedeelte' van de vluchttas klaargezet, maar ontbreekt nog genoeg zoals: Ondergoed, kleren voor terugreis ed. noem maar op. Heb er een setje babykleding in gestopt, voor de zekerheid, maar liever heb ik dat ze , als ik weg moet, de kruik mee nemen waar de babykleren omheen zitten die ik zeg maar thuis gebruikte. Want ik heb 1 setje die ik graag bij de geboorte aan heb bij dr. Oh verrek, volgens mij ben ik 't mutsje met naam vergeten in te pakken bedenk ik me ineens nou komt wel! Haha! Nou lieve meiden, ik duik m'n nest in! Welterusten. Morgen om 7.45/8.00 me bedje uit, moet om 9.20 uur weer bij de longarts zijn! Morgen heeft vl wel lekker vrij. Maar ja, die is toch aan 't klussen overal en nergens aan Ik zal hopen/kijken/roepen of me katjes binnen komen, ik hoop 't, anders moet ik weer opzoek!! Vl wil van 't winter een 'tijdelijk klompenhokje/bijkeukentje' neer zetten (+/- 3 meter gok ik?), dan komt daar een kattenluik 'via chip' in, dan kunnen ze lekker oden wat ze willen haha! 's nachts daar maar... (MOEILIJK!) Maar je houd 't niet meer tegen.. WELTERUSTEN <3
Ja ik heb de boeken vijftig tinten gelezen. Zijn leuke boeken hoor. En wat betreft de SM enz. Vond ik het wel meevallen. Je leest er zo doorheen. Ik had ze (3) in twee weken uitgelezen. Wij zijn al even op zork geweest naar geboortekaartjes en hebben wel wat leuke gevonden, maar willen toch nog even wachten tot we weten wat het wordt. Misschien kijken we er wel anders naar dan. Nog ruim een week.....yippie!! Volgende week zaterdag ga ik in Amersfoort de colorrain glow lopen. Is maar 4 kilometer maar toch even kijken of het lukt met hardlopen. Anders maar snelwandelen haha. Ga met twee vriendinnen dus het word wss lachen gieren brullen. Hebben van die fluor tutu's, beenwarmers, handschoenen en zweetbandjes. Whaahaa zal er echt stom uitzien met mijn dikke buik!
@Simone: Het is 50, 56 , 62 , 68 , 74 & 80. Sommige merken doen wel eens een rare tussenmaat erin, maar over het algemeen is dit het @Esmyralda: Jeee echt, ga jij nog hardlopen :O :O . Ik moet zeggen ik sta heel erg veel, en loop ook wel, en ook met de hondjes, maar rennen..haha nee Ik heb die boeken nooit gelezen , maar zat laatst te bedenken dat ik ook graag weer zou willen lezen i.p.v. altijd TV kijken 's avonds .. lekker rustgevend. En als ik met een boek bezig ben, dan lees ik tot midden in de nacht door, en heb ik z'n boek binnen een paar dagen uit haha ! Dan stop ik ook niet meer
@AmberS: Dat klopt inderdaad, die maten hahaa! Jeetje mina, de longarts liep 40 minuten uit zeg!!!! DRAMA! Ik ga zo meteen 't boek 'veilig bevallen' bestellen op bol.com mijn verloskundige raden dat boek erg aan, en ze zei dat 't je zelfvertrouwen geeft voor de bevalling.
AmberS. Omdat je nooit weet wie je hier tegen kom. Daarom houd ik zoveel voor mezelf Spannend hoor, duim hard voor je mee dat je dat huisje krijgt toegewezen! xSimone. Als ons kindje geboren is, zal ik foto's van het geboorte kaartje hier posten. Dan vind ik het geen probleem meer! :-D Ik heb alle drie de boeken van 'vijftig tinten grijs' gelezen en vond het wel aangename verhalen om te lezen. Je kunt er echt niet mee stoppen! Ik lees ook erg veel. Heb een e-reader met honderden boeken op. Ideaal! Haha. Wij hebben thuis ook een katten luikje in de keuken, maar dan gewoon een 'normale' zeg maar. Wij hebben twee Chihuahua hondjes en hun gaan er doorheen, hihi. De tuin is heel goed afgesloten en de poort altijd op slot. Zo kunnen ze altijd buiten spelen wanneer ze willen! De oudste ligt vaak al buiten in het zonnetje te slapen als ik m'n bedje uit kom, hihi. Moet echt even goed m'n weeën remmers in de gaten houden. Krijg iedere keer knal rode benen, voeten en hoofd. En nu worden m'n benen helemaal blauw. Op dat doosje staat wel dat het ook voor hart en vaten is, dus kan dat m'n vaten daardoor verder open gaan staan en ik blauw word. En heb het bloedheet, dus verergerd het misschien ook wel.
Beej klinkt niet zo fijn zeg! De bijwerkingen die je er van krijgt! Succes ermee Elke dag dat je kleine blijft zitten is mooi meegenomen natuurlijk maar voor jezelf is het niet leuk. Sterkte hoor!
Grrrrrrr ik zit in een dilemma! Heb vanmorgen een ander pufje gekregen omdat ik telkens wat kortademig ben (kan ook komen door dat ik aangekomen ben natuurlijk, dus of 't pufje helpen gaat weten we nog niet zeker). Maar! Nu blijk dat je 't pufje eigenlijk niet zou mogen gebruiken behalve als de arts 't voorschrijft. Dus ik de longarts weer gebeld, hij zegt, voor je kindje kan 't gen kwaad maar hoogstens kan 't zijn dat je krampen/weeën krijgt in je baarmoeder, en als je denkt na het innemen dat 't niet goed is, moet je er mee stoppen. Maar ja, dat zou met ventolin ook zo zijn, ik zei nee want die mag je gebruiken tijdens de zwangerschap, dat is bekend! Nou weet ik dus niet wat ik moet doen... straks krijg ik wel weeën en ik zei tegen hem "ik moet er niet van gaan bevallen", neee dat zal ook niet gebeuren! Jaa, hallo... wat is dat nou voor onverschilligheid? De apotheek zij namelijk dat 't officieel niet gebruikt mag worden. Wat moet ik nou, gewoon proberen 1x of niet gebruiken en gewoon die andere 2 gebruiken in de hoop dat ik 't wat vol houd, ook tijdens de bevalling..? Maar iig, omdat ik al later in m'n zw.schap zit, kon 't geen kwaad voor de kleine. Oké, maar die weeën dan?
@Simone, de longarts weet wat hij doet! Hij zal het niet voorschrijven als het echt niet mag! Zodra je iets voelt stoppen. Hier de 2e ongi na stoppen met de pil. Weer precies 28 dagen! Blij mee.. Hoe gaat het met jou moonlight?? Anne? Wannabemama? Mofantje?
Ja mn ongesteldheid zet door Ja ik ben er wel hoor maar het is voor mij niet makkelijk dat het 90% over alleen maar baby's en zwangerschap gaat dus ik hang meer bij de clubjes rond die nog zwanger moeten worden.. Tijdens de ongesteldheid is het best confronterend naar mezelf dat ik bloed ipv al bijna 20 wk zwanger ben.. Dus dan vooral heb ik het liever over zwanger worden.. Houd jullie wel in de gaten hoor, maar heb alleen even op dit moment geen actieve bijdrage