(Net) gestopt met de pil - club

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Beebj ontharen, daar hoor ik al mijn kraamvrouwen over klagen!! De ene krijgt haar man zo ver om het voor haar te doen en de ander heeft (excuses voor mijn taalgebruik) gewoon een enorme bos haar :p Haha! Daar kun je zo weinig aan doen dan! Lijkt me heel frustrerend als je er niet meer goed bij kan!!

Dege welkom! Er word hier inderdaad volop gekletst! Zo veel dat ik het soms niet meer bij kan lezen na een dag werk, haha. Ik ben zelf 6 jaar samen met mijn man waarvan twee jaar getrouwd. Wij zijn nu voor de vierde maand bezig. Precies een maand geleden, op een donderdag avond, kwam mijn ongi. Deze duurde toen plots twee weken! Dus ik gok dat het een hele vroege miskraam is geweest.

Morgen of zaterdag zou mijn testdag zijn... Maar ik denk dat mijn ongi zo door gaat komen. We zijn er niet heel actief mee bezig geweest deze maand omdat ik geen idee had wanneer ik mijn eisprong had dankzij mijn lange bloedverlies. Maar stiekem vind ik het toch een klein beetje spannend of mijn ongi door gaat komen of niet!

wannabeemamma jammer dat je ongi is doorgekomen... Op naar de volgende ronde! ;)

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Dege: Het kan inderdaad een hele poos duren, maar het kan ook hééél erg snel gaan. Kijk maar naar mij. In Ronde 1 :D En ja zeker, ik kijk er ontzettend graag naar uit!!

Ik had even met mijn fysio overlegt over hak schoenen. Want de ene zegt dat 't slecht is voor je bekken, maar de ander zegt dat 't goed is omdat je bekken op de één of andere manier kantelen. Dus ik vroeg haar hoe dat nou zat. En dat ik gister schoenen ging passen en toen héél klein stukje op hakken had gelopen, en 't idee had dat 't IETS beter was dan zonder hakken. Ze zei, dat kan inderdaad kloppen dat het je iets verlichting geeft. Ze zei: Ik zou het als ik jou was proberen, maar eerst een klein stukje en dan moet je de volgende dag even kijken hoe het gaat, want de dag er na zou je er dan pas last van krijgen, of juist niet. Als het dan goed gaat en het geeft je iets verlichting, kan je wat langer proberen. Maar liever klein stukje en kijken hoe het gaat, dan dat je gelijk een héél stuk er op gaat lopen en blijkt dat je 't eigenlijk beter niet had kunnen doen! Dus kijk maar even.
    Dus ik zal dat eens even gaan proberen, had namelijk ook erg leuke hakken gezien, haha! Dusss dat zal ik morgen even halen :D
    Hopelijk zakt m'n linker voet dan gauw wat af qua vocht, want dan zit die ook prima. Rechts zit heel goed in die schoenen. Dus hopelijk slankt die neit af qua vocht, zit niet zo veel vocht in. Anders wordt ie te groot, hihi!

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb foto's bij de hema laten uitprinten, van alle echo's, en mijn buik tot nu toe. Heb het in een fotoboek geplakt.
    Later wil ik een ander fotoboek nog, voor de kleine meid, dat had mijn ouders vroeger ook voor mij gedaan en ik ben daar heel erg blij mee want is echt leuik om terug te zien van vroeger. Als ik aan dat boek ga beginenn (antuurlijk als ze geboren is:p) dan doe ik ook nog wat foto's van dr kamertje en nog wat echo foto's enzo, en de laatste 1 en misshien 2 buikfotos van week 36 en 40 (en anders 40 met de kleine meid)!
    En dan plak ik die weer in dat ene boek, zo creeer ik 2 footboeken voor haar!

Ik zal nu ondanks de pijn, even de box schoonmaken (gratis gekregen van dochter van "soort tante" van mij (vriendin van me oom), en dan gaan we die opzetten, zodat we de katten vast kunnen afleren er niet in te gaan! Wel leg ik als we weggaan, en zolang de kleine er niet is een kleed er overheen zodat de kattenharen niet precies op de boxkleed terecht komen ;)

4. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    @Anne ; Ik merk het nu al! Er komen veel berichten bij in een paar uur. Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik hoop natuurlijk voor je dat je menstruatie uitblijft. Dat zou wel tof zijn! Ik ben benieuwd!

@Simone ; Wauw, wat een geluk zeg! Mocht het nu gebeuren zou het ook leuk zijn (dan gaat manlief tenminste in de 5e versnelling aan de bak in ons huisje haha!

Hebben jullie foliumzuur geslikt vanaf het moment dat je gestopt bent met anticonceptie?

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja, ik ben meteen foliumzuur gaan slikken. Al moet ik wel bekennen dat ik soms nog wel eens een daagje vergeet. Het doosje ligt verstopt in huis zodat vrienden of familie het niet plots tegenkomen, maar daardoor vergeet ik het nog wel eens :p
    Maar het is wel beter om er meteen mee te starten!

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

dege welkom!!! Ja ik slik al foliumzuur vanaf vier weken voor stop ac.. Ik slik het inmiddels dus al weer bijna een jaar ;)

wannabemama getverderrie zeg!!! Balen!!! Hoe ben je er onder?

Simone je moet balonnen in de box leggen, dat schijnt te werken! Hierdoor is de kat zo weg als ze richting de box proberen te komen.

beebj de baby zit gelukkig nog steeds binnen zie ik, fijn!!

Hier gewone menstruatie gehad, nu al weer op dag 10 en begonnen met ovu testen

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Bedankt voor de tip Moonlight! Zou dat dan altijd zijn dag e wegblijven? Of alleen als er ballonnen inliggen? Zilverfoli schijnt ook te werken.

Beebj waarmee heb ik geluk?
    En ja direct foliumzuur gebruikt op moment dat ik gestopt ben met anticonceptie.

8. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik heb het gisteren gehaald. En idd ook verstopt zodat vrienden/familie het niet zien. Maar misschien dat ik het overbreng in een ander potje die ik vaak gebruik wegens mijn koortslippen. Dan valt het niet op en staat het toch in het zicht.
    Leek me ook verstandig om op te schrijven wanneer voor het laatst ongesteld etc. Ik ben wel heel benieuwd wanneer mijn cyclus op gang komt, want ben vanaf mijn eerste menstruatie vrijwel direct begonnen met de pil. Dus weet niet hoe mijn lichaam dit gaat oppakken.

Simone, sinds wanneer verschoon jij geen kattenbak meer? Lees dat je ook een kat hebt. Leuk! En goede tip van die ballonnen. Die ga ik ook even onthouden.

9. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dege dat is ook slim ja! Ik heb gewoon een goedkoop merk foliumzuur en zodra ik positief test wil ik zo'n mama pot halen waar van alles aan vitamines in zit. De strips met foliumzuur die ik nu heb lijken op de pil strips, er staan ook dagen bij. Dat is wel ideaal!

Om mijn cycles bij te houden heb ik een app gedownload waarin je alles kan bij houden. Heel handig vind ik! Je kan je ongi dagen invullen en hoe lang je denkt dat je cycles is en dan rekent hij ook je meest vruchtbare dagen uit!

10. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Ik ben ook gelijk begonnen met foliumzuur. Heb gravitamon, een potje met multivitaminen.
    Die ik trouwens nog steeds slik. Ik had net niet genoeg voor 12 weken meer dus heb een nieuwe moeten kopen toen. Nou die maak ik op ook!!!
    Verder had ik gelijk na stoppen pil een regelmatige cyclus maar we hebben nog 4 maanden veilig gevreeën omdat we nog bezig waren een huis te kopen. Zodra dat zeker was zijn we ervoor gegaan en de tweede cyclus was ik zwanger. Dus het kan idd heel snel gaan!

11. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Hier ook gelijk begonnen met foliumzuur toen we besloten hadden te gaan stoppen. Moet wel zeggen dat ik er in het begin echt iedere dag aan dacht en dat ik er nu weleens eentje vergeet!

Hoop voor je dag je cyclus snel op gang komt Dege!

12. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Als ik jullie verhalen zo lees, wordt ik zowat jaloers! Ookal hebben we geen haast, toch hoop je dat je lichaam op de natuurlijke manier zwanger raakt en je dus weet dat je lichaam het 'goed' doet.

Mijn menstruatie verleden is niet heel fijn. Ik werd ongesteld, de precieze leeftijd weet ik niet meer. Ik vond het toen laat, omdat al mijn vriendinnen allang ongesteld waren en ik nog niet. Ik denk een jaar of 15. iig wel voordat ik mijn huidige vriend/man leerde kennen.
    Toen ik ongesteld werd was ik in eerste instantie heel blij. Maar dat verdween al snel, toen het bloedde niet wou stoppen. Dat resulteerde in bloedarmoede en ijzer tekort waardoor ik 2 maanden zo slap als een vaatdoekje was en dus 2 maanden op bed lag met een zeiltje eronder omdat ik telkens doorlekte van de hoeveelheid bloed.

Uiteindelijk heeft de huisarts mij de pil gegeven (ik had dus gelukkig geen moeilijk gesprek met mijn ouders dat ik aan de pil wou omdat ik een vriendje had :D) en dat ging al snel goed gelukkig. Dus mijn eigen cyclus heb ik totaal geen weet van.

@Anne ; ik ben wel benieuwd naar welk merk foliumzuur jij gebruikt. Zou je mij het merk eens willen geven of op internet even willen opzoeken? Lijkt me wel handig zo'n strip. Oh, en hoe heet die app? Dan download ik die ook meteen!

@Esmyralda ; Je bent al bijna op de helft zie ik in je banner. Wat leuk! & bijna de 20 weken echo. Wil je weten wat het wordt?

Dankje Lelie!

13. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Ja ik ben ook wel benieuwd hoe die app heet!

Ik ben ook al vrij snel na mijn 1e menstruatie (12 jaar geloof ik) aan de pil gegaan. Was iedere maand zo ongeveer een week thuis van school, zon pijn in me buik etc van die menstruatie. Toen zei me moeder dat ik maar aan de pil moest gaan dus zo gedaan. Tijdens pilgebruik ook wel de 1e 2 dagen goed buikpijn enzo maar wel uit te houden en ook echt 7 dagen lang ongesteld. Nu sinds ik gestopt ben met de pil 1x ongesteld geweest maar het is heeeel anders! Ik heb namelijk niet 1 seconde buikpijn gehad en daarnaast was het 1 dag goed bloedverlies en de rest van de dagen een heeeeel klein beetje wat ik eigenlijk wel met een inlegkruisje af kon. Vond het best gek, aangezien mijn heftige menstruatie juist de reden was van mijn pilgebruik... Maar het is natuurlijk bij iedereen anders!

14. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Lelie vreemd he dat het zo kan omslaan. Ik ben benieuwd hoe dit bij mij zal zijn :D

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Wederom veel gekletst hier! :D

Hier wederom een rot nacht gehad, mijn kat wilde niet binnenkomen, is dus voor 't eerst alleen buiten geweest. Rond 02.30 heb ik d'r eindelijk horen mauwen, dus d'r gauw binnen gelaten, hoe idioot ook!
    Die kat is zo enorm veranderd de laatste weken. Waarschijnlijk door stress ofzo, maar ik zou niet weten wat? Ze blaast en slaat haar zusje, terwijl ze ONAFSCHEIDELIJK waren altijd! Echt sneu. Maar misschien stress omdat ze voelt dat d'r een kleine op komst is? Ik vind 't in ieder geval helemaal niet leuk!!

Main, ik heb 't smooooor heet !!
    Ook heb ik wat druk en steken onderin. Die steken voelde zo straks alsof 't bij m'n baarmoedermond was. En nu heb ik wat druk en lichte steekjes bij m'n vagina en lies. Maar goed.

@Foliumzuur: Ik slik inderdaad al vanaf de dag dat ik gestopt met ben de pil. Ik slik de mama compleet! ;) 't is op 't moment al gewoon een gewoonte geworden, ik denk dat ik straks moet gaan wennen (als ik geen borstvoeding geef, of niet ga kolven), om af te kicken van die pillen :p.

Het is zo'n raar idee, dat 't nog maar 4 weekjes duurt tot de uitgerekende datum (1 maandje). En misschien komt 't over 2 of 3 weekjes al wel... of natuurlijk na de uitgerekende datum! Zo gek, maar zo super!
    Ik zal maar even beschuit met roze muisjes gaan kopen voor 't geval 't wel eerder komt, haha! :D
    Ik wordt wel steeds zenuwachtiger! :$

Gister de box neer gezet.
    Zo kunnen wij en de katjes vast wennen.
    Omdat ik na de zwangerschap 2 weken maar 1 á 2 (hooguit 3) keer per dag mag traplopen, is 't wel makkelijk om de box te hebben staan! (I.v.m. bekkeninstabiliteit!). Die weken goed mijn oefeningen doen en af en toe een stukje lopen, en dan hopen dat 't daarna gauw opknapt! ;)

Ook weer even een mooi buikfotootje van vandaag ! (35+5). Zondag bij 36 weken, weer mijn standaard maandelijkse, "blote buiken" foto :D!

16. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hi Ladies,

Even snel een berichtje. Ik ben momenteel echt heel erg druk met de winkel (gelukkig!) en de peetouders van ons babytje zijn overgekomen uit Roemenie, dus daar ben ik na m'n werk nu veel mee. Ook mijn vriendin die bevallen is zoek ik elke dag op.

Vandaag m'n zwangerschapskleding van Noppies binnen gekregen, en oh wat relaxed ! Zit echt heerlijk.

Hier gaat alles goed, dinsdag Jan Koning kan niet wachten!! :)

17. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Moet wel lachen dat sommige van jullie de foliumzuur verstoppen, ik had het op het aanrecht staan, omdat ik het na het eten moest nemen, dus toen dacht ik wel een keer ; shit. Maar verder , je familie neust toch niet alles af, als het in een kastje staat :p ?

18. beebj

beebj Niet meer actief

xSimone. Ik ga het net zoals bij onze bruiloft doen; één fotoboek en één kaartenboek maken. Maar daar ben ik nog niet aan begonnen hoor. Doe dat wel op het gemakje als de baby er eenmaal is. Wij hebben gelukkig alleen twee hondjes en die kunnen niet bij de box (maar deze staat ook nog niet in de woonkamer hoor). Wat ze wel doen wat niet mag, is op de bank als we niet thuis zijn. Daarom leggen wij altijd strook aluminiumfolie op de bank en dan blijven ze er van af. Jij hebt echt een heel lief, bescheiden buikje, hihi. Als ik eens naar mijn buik kijk…..

Dege. Toen ik gestopt was met de pil, ben ik meteen begonnen met speciale vitamine in te nemen om ‘zwanger te worden’. En toen ik zwanger bleek, ben ik overgestapt op vitamine speciaal voor ‘zwangere’. In beide varianten zit inderdaad foliumzuur. En als de baby geboren is, stapik over op speciale vitamine voor de borstvoeding zeg maar.

XmoonlightX. De baby zit inderdaad nog binnen. Vraag me niet hoe, maar ik draag het nog bij me. Godzijdank!

Ben vanmiddag bij de trimsalon geweest met de twee hondjes. Ongeveer 1x in de drie maanden ga ik daar naar toe met ze. Worden ze goed geborsteld, geknipt en gewassen. Dus ze zien er weer tip top uit! Alleen één van de twee verhaard extreem en z’n vacht is ook heel vet. Waarschijnlijk door de stress. Dat ik zwanger ben, in het ziekenhuis heb gelegen enz. voelt hij allemaal aan. En ook dat hij nu bij mijn moeder is ipv bij ons thuis. De andere heeft (gelukkig) nergens last van! Heb nu schapenvet bonbons met knoflook voor hem, wat iets zal helpen voor z’n vacht. En verder is het het beste om hem bij mijn moeder te laten tot we terug in ons huis kunnen. Als we ze naar ons halen, dus naar mijn schoonouders, is het weer een andere omgeving en dus nog meer stress. Als de baby geboren is, zal hij waarschijnlijk ook weer stress krijgen. Dusja. Hopen dat het snel allemaal achter de rug is voor hem!

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Haya haya haya! Eerst een paar minuten onder de koude douche gestaan en schonde kleding aangetrokken. Ik dacht dat ik 't redelijk aan kon 't warme weer, maar ik dreef buiten haast uit de stoel! Zelfs onder de parasol! Jemig, wat is het warm!!! Ik verplaats mezelf maar even naar binnen, waaar 't eigenlijk ook veel te warm is!

@Beebj: Is inderdaad ook wel een leuk idee, de felicitatiekaartjes in een fotoboek plakken! Dat ga ik misschien ook wel doen, heb nog een fotoboek over! :D Dan heb ik 3 boeken, hahaah!

20. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Dege ja bijna op de helft idd.
    Dinsdag hebben we de 20 weken echo en ja willen idd weten wat het wordt... Ik denk inmiddels zelf een meisje maar over een paar dagen zullen we 't weten!!
    Spannend hoor!

Share This Page