(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Main wat heb ik af en toe steken en druk onderin. Denk toch echt dat dit voorweeën zijn!

2. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Wat een dag! Vandaag trouwde het zusje van mijn man. Een strandbruiloft, beter weer kun je niet wensen! Helaas stapte ik met vreselijke migraine mijn bed uit. Aangezien ik dit altijd de eerste dag van mijn menstruatie krijg zag ik de bui alweer helemaal hangen... Een hele dag op stap, 30 graden, en ik hang daar rond met koppijn en buikpijn. Mijn hoofdpijn bleef nog tot laat in de middag hangen, daarbij was ik kots misselijk en ging ik bijna onderuit tijdens de plechtigheid toen we moesten gaan staan, zitten, staan, zitten, enz :p Maar wat het allemaal nog een fikkie spannender maakt... Nog steeds geen ongi! Dag 30 van mijn cycles dus het kan nog steeds gebeuren en daar ga ik oom eigenlijk van uit. Maar vandaag maakt het toch allemaal net wat gekker!

Dege de app heet menstruation and ovulation calander - menstrual period tracker met een paarse lay out. Je hebt er erg veel apps van. Ik had er een aantal gedownload om te kijken welke het makkelijkst in gebruik was en ik vond deze makkelijk.
    De foliumzuur die ik heb heet Evasin volgens mij. Gekocht bij de
    Kruitvat.

Nou, ik duik snel mijn bed in! Ben helemaal versleten!

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Zit je dan om 4 uur snachts in bed met een warm kopje melk en een kruik. Klaarwakker, zere rug en bekken, pijnlijke buiken. (Voorweeën!?) Ook bij vagina.

@Anne1001: Allereerst gefeliciteerd! Wat moest dat voor jou een drama dag zijn, hoofdpijn is niet fijn met warm weer. Migrene geen idee, moet nog erger zijn? Maar oh wat spannend zeg, nog steeds geen ongi!
    Ga je morgen ook al testen, (zondag), of ga je wachten?

4. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    @Anne1001 : Dat je menstruatie op dag 29 nog niet is gekomen zegt helaas niks. Ik heb cyclussen gehad van 27 - daarna 37 . :) Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat het een goed teken is !!! :)

@Simone: De baby is zich natuurlijk ook aan 't voorbereiden voor de bevalling, en aangezien je al 36 weken bent, is dit het punt waarop vrouwen het écht zat beginnen te worden, en overal last van beginnen te krijgen hihi. Hoe vondt je, je eigen zwangerschap tot nu toe?

Ik zelf vindt mijn zwangerschap tot nu toe goed gaan, eigenlijk niks te klagen. Moe, en soms last van mijn lage bloeddruk, maar verder. :)

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nou meiden, mijn ongi is net op komen zetten. Dus we gaan op naar de volgende ronde!!

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Jammer!!! op naar de volgende eisprong...

Hier oplopende ovu testen dus hopelijk snel een knaller

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Gelukkig nog wel iets kunnen slapen, maar nog wel wakker tussendoor!
    Heb vannacht zo ontzettend last gehad van me rug en bekken. Zelfs boven in me rug. Werd er beroerd van. Heb zelfs op handen en knieën gezeten in bed met me rug ingetrokken! Man wat een drama! AUW! De dag begint goed :(

@AmberS: Ik weet niet, ik vond m'n zwangerschap niet hélemaal top! Ik heb zoveel last gehad van m'n bekken. Ik zit al inmiddels denk ik 6 maanden thuis, en verveel me de pleuris! Om 't ff grof te zeggen... Veel bloedverlies gehad dus veel stress en angst. Maar aan de andere kant heb ik niks te zeuren, want me kindje 'lijkt' gezond te zijn, en ik ben nog niet aan bed gekluisterd of wat dan ook!
    Wel merk ik dat ik deze laatste weken zo ontzettend veel meer last ga krijgen!! Maar goed.. nog even doorzetten.
    En 1 voordeel heb ik gehad, heb niet echt klachten gehad van misselijkheid ofzo! Ja in 't midden van m'n zwangerschap veel tintelingen en duizeligheid ivm lage bloeddruk, maar die is nu weer top! En in 't midden/eind van zwangerschap wel maagzuur, maar dat hoort er nou eenmaal bij, maar ook niet extreem veel gehad. Dus op dat gebied heb ik niks te klagen!
    Als ik naar Beebj kijk, voel ik me gewoon schuldig als ik zeg dat ik niet helemaal een top zwangerschap heb gehad!! Maar ja. 't is ook niet dat k denk van, oh wat een drama zwangerschap dit nooit meer.. maar ik ben 't nu toch wel een beetje zat! ;)

Ik hoop voor jou dat je zwangerschap verder ook goed blijft gaan, niet teveel klachten ed, ik zat geloof ik rond week 20 thuis met bekkenklachten! :(

@Anne1001: Balen zeg! Dat was nou niet echt de bedoeling ofzo.. Jammer meid, op naar de volgende ronde, hou de moed er in! Ooit komt 't goed! :)

@XmoonlightX: Spannend hoor! Ik hoop voor je dat er inderdaad snel een knaller voorbij komt hobbelen! :)

8. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Xsimone wat balen zeg dat je zo'n last hebt van je bekken! Ik heb wel eens van verloskundige begrepen dat het kan helpen om met een kussen onder je knieën te slapen maar deze tip heb je vast al eens gehoord! Sterkte ermee hoor!

Ik had deze maand al verwacht dat het niet raak zou zijn hoor, omdat ik bijna tot aan mijn eisprong bloed verloor van mijn vorige ongi. Ben blij dat ik het nu wel weer gewoon netjes na 30 word, ben alleen wel lichtelijk bang dat ik straks weer twee weken zit... Hoop het niet!

Moonlight hopelijk heb je bijna een knaltest in je handen en over twee weken weer ;)

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Anne1001: ja maar op rug liggen is niet fijn, maar met kussen tussen de knieën slaap ik al (voedingskussen), maar het is niet echt dat t heel goed helpt ofzo.
    Wat een regen, bah! Mooi binnen zitten, maar main wat is t warm binnen!

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    OW, dat is wel minder! Bale hoor zoiets. Als je veel pijn hebt word je er vaak ook zo moe van! En dan is het helemaal rot als je er ook nog eens niet goed van kan slapen!!

Hier alles open gezet, deuren en ramen, en moet zeggen dat de warmte een klein beetje weg trekt. Maar pfff het is nog steeds te heet!! :p

11. Teyla

Teyla Actief lid

1 okt 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon even een paar dagen niet online komen en heb heel wat bij moeten lezen!
    Dege van harte welkom! Ik heb de app Mijn kalender gebruikt om mijn menstruatie bij te houden. Hier kun je ook de ovu data op bekijken en bijhouden wanneer je klust (mocht je dit willen) de app houdt ook rekening met onregelmatige en lange cycli. Wat in mijn geval wel handig was. Nu heb ik de app op zwangerschapsmodus.

Wat het ontharen betreft, ik gebruik de intuition die ik onder de douche gebruik. Dit deed ik altijd al op gevoel omdat ik brildragend ben. Ik moet zeggen dat er daardoor altijd wel wat plekken niet helemaal mee worden genomen :p.

Bij mij gaat alles goed, ik heb helemaal geen klachten, alleen wat eerder moe. Hoop dat het zo goed blijft gaan!

12. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    @xSimone ; Wat een buik heb je zeg! Wat zul je het zwaar hebben gehad met het warme weer de afgelopen dagen!

Hopelijk is de dag vandaag beter verlopen dan afgelopen nacht!

@Esmyralda ; Spannend! Nog 3 dagen geduld, haha! Geniet er maar van, weer spieken naar jullie wo0ndertje!

@Anne ; Gefeliciteerd uiteraard, wat jammer dat je je zo rot voelde zeg! Is toch een domper! Hopelijk hebben je schoonzusje en haar man een mooie dag gehad. Bedankt voor de app, ik kon hem niet vinden, maar heb een ander geinstalleerd. Kan er nog niet heel veel mee, ben echt zo nieuwsgierig naar mijn cyclus momenteel.

Jammer dat je weer ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde! Hoelang zijn jullie al bezig?

XmoonlightX ; Ik hoop het ook voor je!

Teyla ; Oo dankje, daar ga ik nog even naar kijken! Misschien is die idd nog geschikter. En stiekem ben ik er wel mee bezig hoor!
    Handig over dat ontharen. Ik gebruik die ook en ben slechtziend, waardoor ik idd veel op gevoel doe. Kan me voorstellen dat dat straks wel een voordeel is als je zwanger bent. Al hoop ik dat mijn man toch ook wel zou helpen haha.

Gisteren hadden we visite, waaronder mijn ouders. En het viel me op dat het veel over kinderen ging. Dus ik ging maar een beetje peilen of ze er aan toe zouden zijn om opa en oma te worden en volgens hun heb ik wel 'de leeftijd' ervoor. Geeft me toch wel een goed gevoel als je keuze gewaardeerd wordt. Ookal wou ik het liefst uitschreeuwen dat ik gestopt ben met de pil, heb ik dit niet gedaan. Omdat ik geen vragen wil etc.
    Ik heb de afgelopen dagen wel veel hoofdpijn gehad. Is dit een symptoom van stoppen met de pil? En mijn zin in seks is ook veel meer. Dat viel me altijd al op in mijn stopweek, dat ik dan veel meer zin had dan dat ik de pil slikte. Best vreemd!

13. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dege ze hebben zeker een prachtige dag gehad en erg genoten als ik het zo zag! Inderdaad balen dat mijn ongi weer door komt, maar we zijn nog niet zo heel lang bezig. Dit is de vierde maand. Dus we gaan gewoon weer vol voor de volgende ronde!

Een van de aller eerste redenen dat ik gestopt ben met de pil was omdat ik er vreselijk sacherijnig van werd en totaal geen zin in sex had. Sowieso is dat altijd al een dingetje bij mij omdat ik een veel te strak gespannen bekkenbodemspier heb. Ondanks fysio blijft het vervelend! Erg pijnlijk tijdens gemeenschap hebben... Als je dan ook nog totaal geen zin hebt word het helemaal een vervelend iets in je relatie! Zodra ik gestopt was kreeg ik meer zin en gaat het ook veel beter en fijner! Dus het klopt zeker. Hoofdpijn hoorde bij mij ook bij het ontpillen. Samen met misselijkheid, opgezwollen buik en nog meer zwangerschaps symptomen. Als je gaat googlen kom je ook tegen dat de ontpil verschijnselen op zwangerschapsverschijnselen kunnen lijken. Flauw he! Duurde bij mij vooral de eerste maand, tweede maand al stukken minder!

En o ja! Ik werd ook misselijk toen ik startte met foliumzuur slikken!

Nog iets leuks... Vandaag heeft mijn zus boven mij bekend gemaakt dat ze 12 weken zwanger is! Als het bij ons vlot mag gaan lukken lopen we een stuk samen zwanger! Ik heb niet heel erg close contact met haar maar ik zou het wel erg leuk vinden!

14. beebj

beebj Niet meer actief

Wat leuk nieuws van je zus Anne1001, proficiat!

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hey meiden!

Vandaag alweer 36 weekjes, nog +/- 4 te gaan, spannend hoor!
    Weer een nieuwe buikfoto gemaakt! Ik maak elke 4 weken een 'blote buiken' foto, van zijkant en voor.. (maar plaats ik hier niet).
    Nou maar afwachten of we over 4 weken nog één kunnen/mogen/moeten maken, of dat 't dan met de kleine meid wordt! :D Spannend, eigenlijk hoop ik dat ze dan al geboren is en dat ik gewoon een foto met haar maak op die dag (3augustus). Maar goed, we sil see!
    Pfoeh apart hoor, 4 weekjes!!! Iets minder als een maandje. Ik weet niet op de één of andere manier ga ik wat meer tegen de bevalling op zien, niet zo zeer de bevalling zelf, maar meer dat ik ga uitscheuren en de pijn die 't zal doen, terwijl ik dat niet moet doen, want dan wordt 't juist een drama! Gewoon over me heen laten komen, elke bevalling bevalt toch anders. En misschien gaat 't allemaal wel mee vallen, misschien heb ik wel een bevalling om voor in m'n handen te klappen! ;) Nou ja, laat maar komen! Nog één weekje, dan mag ze thuis geboren worden! Hoera! <3

Het gekke idee is, dat ik elke keer het idee heb dat 't volgende week al gebeuren gaat, hihi! Maaaaaaaaar... dat zal wel niet, maar zo'n gevoel dat ik dan al 40 weken ben ofzo, weet niet echt hoe ik 't moet uitleggen, maar 't is een vreemd gevoel! Mijn gevoel zegt dat 't bij mij niet tot 40 weken gaat duren, maar daar moet ik me maar niet teveel op focussen!

@Dege: Ja, ik heb het de afgelopen dagen wel lastig gehad met 't warme weer inderdaad.. ik dacht dat ik er wel tegen kon, maar dit was gewoon niet te houden!! Pfoeh.

@Anne1001: Wat leuk nieuws voor je zus! En jou natuurlijk. Wordt je dan voor 't eerst tante? Gefeliciteerd! :)

16. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    @ Anne ; Fijn dat ze een mooie dag gehad hebben! Idd op naar de volgende ronde. Maar het zou toch ook leuk zijn als het zo snel lukt! Dan ben je van de onzekerheid af of je wel/niet zwanger kan raken. Betrap me er zelf ook op hoe makkelijk ik vroeger dacht 'dan nemen we kinderen'. Maar na alle verhalen etc. snap ik precies waarom ze een pasgeboren baby een 'klein wonder' noemen. Het is en blijft een wonder!
    Manlief zei al; waarom zijn we niet een paar jaar eerder gestopt? Hij ziet het wel zitten volgens mij. Hahaha. Ik ben heel benieuwd hoe mijn 'nieuwe ik' is.
    Gefeliciteerd met het goede nieuws natuurlijk!

@ Simone ; Kan me jou angst heel goed indenken. Ik knijp hem nu al. Ik heb geen grote pijngrens van mezelf en zie er nu al tegenop en ik ben niet eens zwanger! Heb je iets aan zwangerschapsgym gedaan ofzo? Om je voor te bereiden?

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nee heb niks gedaan om me voor te bereiden. Ik ga volgende week wel met me fysio therapeut puf en pers oefeningen oefenen. Zij doet ook zwangerschaps cursussen dus vandaar!
    Ik heb ook totaal geen hoge pijngrens van mezelf. Maar goed, het moet toch gebeuren! ;)

18. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Bedankt meiden!
    Xsimone ik heb twee oudere zussen die allebei al twee kinderen hebben. Beide eerst een jongetje en daarna een meisje. Van de kant van mijn man zijn er ook al twee broers die kinderen hebben. Bij elkaar ben ik dus al 7 x tante en word dit de 8e x!

Dege ik ben het helemaal met je eens! Meestal hoor ik verhalen dat het zo makkelijk gaat! Bij mijn vriendin was het hup de eerste ronde na haar pilstop al raak! Pff...
    Maar op mijn werk (kraamzorg) kom ik ook regelmatig in gezinnen die al jaren bezig waren en eindelijk soms zelfs pas na 7 jaar met medische molen enz zwanger zijn geraakt! Daardoor houd ik in mijn achterhoofd dat het lang kan duren.

19. beebj

beebj Niet meer actief

Pfoe. Ons huisje begint al aardig op te schieten nu! Mijn moeder, schoonmoeder en oma zijn druk bezig geweest. Alles is zo goed als schoon. Alleen de vloeren blijven maar vies, zo lijkt het wel. Mijn vader komt aankomende week helpen met allerlei kleine klusjes in huis. En het is nog wachten tot de werkmannen de 'restjes' komen afwerken zeg maar. Dus het einde komt in zicht.....

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Anne1001: Zo zo! Ik ben nog geen één keer tante geworden! Nou ja de broer van m'n vriend heeft wel een dochtertje van (3 augustus 2 jaar), en die zijn nu weer zwanger, maar dat zie ik toch anders als "tante" dan dat mijn eigen zus een kindje zou krijgen.

@Beebj: Gelukkig loopt 't einde in zicht, en wat fijn dat je van die lieve familieleden hebben die je willen helpen! Wat moet 't lekker voelen, en wat 'rust' geven nu 't einde in zicht is! Kan je lekker een beetje rusten! Ondanks alle andere zorgen die je erom heen hebt! ;) Hoe is 't verder met je? En met de Beeb?

Deel Deze Pagina