(Net) gestopt met de pil - club

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik blijf ook wel hier kletsen hoor, ik vindt dit zelf ook gezellig. Ik snap je goed hoor Moonlight, wij kletsen natuurlijk met alle dingen over de zwangerschappen die ons dwars zitten, of waar we vragen over hebben,

Ik klets gewoon aan beide kanten mee :)

Ga me gelijk ff aanmelden.

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Beebj: Ik begrijp 't inderdaad wel, Ik moet ook nog erg wennen aan die nieuwe club. Alleen ik denk wel dat ik hier minder ga kletsen dan. Want iedereen kletst nu haast daar. En ik zit ook nog in 2 à 3 andere topic's, en dan wordt het wel ONTZETTEND veel! Ik denk dat ik 't bij die nieuwe club hou van Moonlight, en dan deze af en toe als ik 't niet vergeet eens lees. Maar verder denk ik dat ik dit wel een beetje laat 'varen'! Vooral omdat ik na de bevalling 't dan wel druk genoeg heb, en dan geen zin heb om 4 à 5 topic's bij te houden hihi :D

3. beebj

beebj Niet meer actief

Ieder z'n keuze inderdaad, maar vind dit nog altijd het meeste praktische. In de club moet ik ieder dingetje in een apart topic zetten; leuke dingen zwangerschap, minder leuke dingen zwangerschap, vrije tijd enz. enz. Hier kan ik gwn alles bij elkaar zetten. Daar steek ik veel minder tijd in.

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dat is wel waar inderdaad :)

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Tuurlijk dat is zo dat begrijp ik ook ,maar daarom heb ik juist de club aangemaakt, omdat het hier alleen nog maar over zwangerschappen gaat... ..
    En als deze topic vol is moet je toch ook een nieuwe starten...
    Je kan ook in de club 1 onderwerp starten in het kader van de topic.... En de rest zn , of alleen voor de nod/ eisprongen..

Want ik vind het erg jammer dat er hier niet echt in wordt gegaan op de meiden die nog niet zwanger zijn..ja met 1 regel maar meer niet..
    Dus vandaar mijn keuze om de club aan te maken, zodat er voor ieder wat wils is

6. beebj

beebj Niet meer actief

Waarschijnlijk is dat ook omdat ik geen ervaring heb met eisprongen, nod's enz. enz. Dat heb ik al heel vaak aangegeven namelijk & het werd altijd begrepen.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Tuurlijk dat begrijp ik ook, maar dat maakt het niet altijd makkelijk.. ;)
    Daarom heb ik ook due club aan gemaakt..
    Ik merk nu bij mezelf al dat ik meer op jullie kan reageren omdat er voor ons meer ruimte is nu voor het zwanger worden gekletst.
    Het wordt door de club niet ondergesneeuwd :) doordat het twee verschillende topics zijn

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Klopt heb ik ook geen ervaringen mee!

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Woehoe de 37 weken bereikt! Vanaf vandaag mag onze meid thuis geboren worden!♡♡♡ laat maar komen!

10. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Dat komt waarschijnlijk ook omdat je niet meer in hetzelfde schuitje zit Moonlight. Dat is heel logisch . Maar goed, ieder wat ie wil, hier kan ook gewoon verder geklets worden! Ik vindt de club opzich wel overzichtelijker dan hier, maar dit is wel makkelijk! :)

Gefeliciteerd Simone, wat is de tijd hard gegaan hé!!

Ik begin m'n babytje een beetje te voelen.. mama's jongen :) Zo leuK!!

11. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Lekker XSimone!! Spannend nu de 40 weken nadert denk ik?

12. beebj

beebj Niet meer actief

Ik leef nog! Van 22:00u tot 00:00u in het ziekenhuis geweest.

Bloed afgenomen en aan de monitor gelegen voor mijn hartslag, baby's hartslag, weeën meten en mijn bloeddruk. Ik heb dus elke 5 minuten weeën... Ze heeft met de gync. gebeld (m'n eigen gync. had toevallig weekend dienst). Mag nu meer dan 4 tabletjes weeën remmers per dag nemen. En moest plechtig beloven dat ik terug kom als het erger wordt. Morgen om 18u heb ik sowieso controle afspraak bij de gync., dus dan wordt alles weer ff goed gecontroleerd. Mocht ook blijven, dat wilde de gync. eigenlijk. Maar dan zouden ze ook niet meer doen dan de dosis weeën remmer tabletjes verhogen. Dusja, had zoiets van dat kan ik zelf thuis ook wel. Ze willen het zien te rekken tot 35 weken. Maar soms kunnen ze het ook niet meer tegen houden.. Ze wilde nu ook niet voelen of ik al ontsluiting had, omdat ze het daarmee ook kan opwekken. Morgen zal de gync. met inwendige echo alles meten en dat is veel kleiner risico tot opwekken zeg maar.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

@AmberS: op zich ging de tijd hard maar ook traag vooral nu ik er wat klaar mee ben. Komt omdat ik al zolang thuis zit en je dus eigenlijk alleen maar aan t wachten bent.

@Anne1001: jaa maakt het zeker wel spannend, maar kijk er ook heel erg naar uit. Lijkt me alleen ook spannend de bevalling. T gene waar ik tegenop zie is "het onbekende". Je weet gewoon niks, wanneer het gebeurd, hoelang het duurt, hoe pijn het doet, hoe het gaat, of de bevalling helemaal thuis afgemaakt kan worden of je toch in t ziekenhuis eindigt.
    Gewoon zo eng dat onbekende!

@Beebj: goed van je dat je naar het ziekenhuis bent gegaan! Jemig nog meer pillen... heftig zeg! Ik hoop dat ze het kunnen oprekken tot 35 weken. Spannend! Gelukkig is iig het grootste deel van de zwangerschap voorbij en kom je steeds meer in de veilige sone! ;) sterkte meid. En succes morgen! ♡

14. beebj

beebj Niet meer actief

Vanmiddag bij de mondhygiëniste geweest, mijn tandjes zijn weer perfect schoon! 1x in de half jaar ga ik daar naar toe, heerlijk gevoel daarna altijd!

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Fijn Beebj. Ik ga nooit naar de mondhygiënist! Tandarts vind ik voldoende, hij maakt m'n gebit ook best grondig schoon moet ik zeggen, elk half jaar!

16. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Spannend Beebj dat je al weeën hebt! Maar je kunt nog wel wat dingetjes doen op een dag? Dat is wel lekker! Mijn twee zussen kregen beide al vanaf 24 weken weeën en moesten totale bedrust nemen. Maar zij hadden er ook al ontsluiting bij, misschien dat dat wel het verschil is. Vooral mijn oudste zus moest bij haar eerste kindje heel veel rust nemen en heeft weken achter elkaar in het ziekenhuis gelegen.
    Ik lijk veel op mijn zussen maar ik hoop toch echt dat ik het rustig uit zal lopen tot de 40 weken als ik zwanger ben. Lijkt me drama om al zo vroeg weeën te krijgen!

17. beebj

beebj Niet meer actief

xSimone. Ik ga ook elk half jaar naar de tandarts hoor, maar is toch een heel andere reiniging dan een mondhygiëniste doet.

Anne1001. Wat dingetjes doen op een dag? Nou nee.. Zodra ik al opsta, is het al foute boel zeg maar. Ik heb totale rust, maar of je dat nu op de bank of in bed doet, maakt geen verschil hè. Bedrust klinkt zo eng, haha. Ik heb ook al veel in het ziekenhuis gelegen, zou nu eigenlijk ook moeten. Maar gelukkig heb je daar zelf keuze in en heb ik een verklaring ondertekend dat ik op eigen risico thuis ben. Alles wat ze in het ziekenhuis doen, kan ik thuis namelijk ook.

Ik had om 18u weer controle bij de gync. 1 ding is zeker; ik houd het niet vol tot 40 weken. Hij wilt alles op alles zetten om het tegen te houden, dus mag nu 6 tabletjes weeën remmers per dag ipv 4 & echt volledige rust houden. Hij wilt dat ik het nog drie weken vol houd, dan is hij gerust. Heb nu een briefje dat ik niet mag werken tot einde zwangerschap. Hij heeft er zelfs opgezet dat het sterk afgeraden is dan ik me buitenshuis begeef. Er is duidelijk al wat aan de gang, heb dus echt al weeën zeg maar. Gelukkig nog geen ontsluiting, Dat is het enige wat hem nu nog gerust stelde. Als het erger wordt dan nu, dan moet ik terug komen. Maar hij kan me verder niet helpen nu.. Hij wilt dat ik het nog 3 weken vol houd. Over 2 weken weer voor controle. Kindje doet het prima & weegt 1760gram nu. Mooie 4D echo gekregen, inwendige echo en lichamelijk onderzoek. Wilde eigenlijk in onze vakantie naar Roompot ofzo, maar gaan we echt niet doen… Dus gaan op’t gemak de laatste dingetjes gereed maken.. Box enz. En ga is kijken of ik ergens kleertjes kan vinden. Want stel ik beval over 3 weken, dan is maat 50 veels te groot. Hij gaat me in ieder geval niet langer laten lopen dan nodig is, omdat ik zoveel pijn heb. Ik heb ook extra veel pijn door die keiharde buik, omdat ik zo mager van mezelf ben. Krijg wel veel hulp gelukkig. Want moet echt niks meer doen. Poetsen, koken, de was, alles word voor me gedaan. ’t Enige wat ik doe is naar ’t grasveldje strompelen met de hondjes. Maar als alles goed is, is aankomend weekend ons huisje klaar!! Daar kijk ik echt enorm naar uit.

18. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Jeetje beebj wat heftig!!!

19. beebj

beebj Niet meer actief

#3639 beebj, Jul 15, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 15, 2014
    Ik ben er klaar voor. Alles is ingepakt en staat klaar voor de bevalling. Alleen nog een kwestie van m'n toilet spullen enz. inpakken dan. Foto toestel en alle papieren enz. liggen ook gereed. Nu alleen nog de laatste klusjes thuis afmaken!

Echt super blij dat we zo vroeg zijn begonnen met alles, want nu is alles gereed voor de komst van ons wondertje! Alleen nog het rolluik voor de babykamer, maar die is in bestelling.

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Net te horen gekregen dat goede vrienden van mij en vl uit elkaar zijn na 8,5 jaar :(zo jammer.

Share This Page