(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    He vervelend S3S , die lichamen en cyclussen zijn sirieus zooo raar.. ik had dat eerder nooit echt door totdat ik zwanger wilde worden.. logisch ook want je let er nu ook op...

2. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hier vandaag dag 32, weer een negatieve test, en nog steeds niet ongesteld.

Vanochtend echt krampen in mn buik, veel wit slijm verlies weer.

Word er echt zo gek van... :(

Als ik niet zwanger ben, dan maar gewoon goed ongesteld worden en weer naar de volgende cyclus. Ik begrijp niks meer van mn cyclus, en als ik zwanger was, zou ik toch onderhand wel een keer een positieve test moeten hebben?

3. Intoxicated

Intoxicated Niet meer actief

Je cyclus kan natuurlijk langer duren dan 32 dagen Amber. Zou als ik jou was nog tot maandag aankijken en dan nog een test doen en er daarna vanuit gaan dat je gewoon een lange cyclus hebt deze keer?

Ik ben eergisteren ongesteld geworden, een cyclus van 29 dagen deze keer, daar ben ik wel blij mee. Vorige cyclus duurde langer.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lieve Amber....
    Je hebt nog maar 1 cyclus achter de rug, dus tuurlijk is het nog niet te snappen....het is idd vervelend om te moeten wachten, maar ik denk dat je er eerder van uit kan gaan dat je ongi nog komt dan dat je zwanger bent..kijk naar de cyclussen van silverwolf en mij, we zijn al een paar rondes verder , maar ook nog gene regelmaat te bekennen

5. XmoonlightX

Oja en een positieve ovulatie test wil niet zeggen dat je ei daadwerkelijk gesprongen is

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Als je zwanger zou zijn moet je allang een positeive test hebben denk ik. Tenzij je cyclus langer is als 30 dagen!?
    Maar als je er veel bij na denkt dan kan het ook zijn dat je mensturatie op zich laat wachten, heb ik ook heel vaak gehad.

7. GelukkigeMama01

GelukkigeMama01 Actief lid

16 okt 2013
    185
    0
    0
    's-hertogenbosch NB
    Hier vandaag ongi geworden op naar de volgende ronde!

8. beebj

beebj Niet meer actief

Vandaag te horen gekregen dat m'n beste vriendin 6/7weekjes zwanger is. Natuurlijk ben ik blij voor haar! Hun waren ook bewust ervoor bezig. Maar ook wel een tikkeltje jaloers hoor..... Mijn ongesteldheid zit er bijna zo goed als op, dus kunnen weer aan de slag! :)

9. Intoxicated

Kan me voorstellen dat je dan een beetje licht jaloerse gevoelens hebt, dat is niet meer dan logisch toch? Je wilt zelf ook erg graag, dus is het een logische reactie. :)

Ik heb dat ook wel een beetje bij mensen die zwanger zijn, of die ik zie lopen met een kleine baby, maar helaas, nog een paar maanden geduld.

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoi Meiden,

Gisteravond me ouders en zussen/zwager verteld dat we zwanger zijn!!! Het was zo ontzettend spannend!
    Nou willen we maandag eerst de echo afwachten, en het dan aan mijn schoonmoeder vertellen.
    Gelukkig reageerde ze wel positief, geschrokken, en wat vroeg. Maar ze vonden het wel leuk :D
    Nou hopen dat me vriend vandaag of op het laatst maandag hoort dat de baan door gaat!!! Ook zo ontzettend spannend, damn.

Liefs, Simone

11. beebj

beebj Niet meer actief

Misschien dat jullie me kunnen helpen 'uitrekenen'.

Vaak hebben jullie het over de aantal rondes of over een aantal dagen (20/30 meestal). Hoe werkt dit nu precies?

Ik ben 22 oktober ongesteld geworden en 3 november was het gestopt.

Daarna ben ik 2 december ongesteld geworden en vandaag (13 december) is het gestopt.

Ik wil net dom overkomen hoor, hihi, maar ik begrijp er niet zo veel van..

12. Intoxicated

Spannend hoor Simone! Hopelijk een goede echo maandag. Heb je al meer nieuws over de baan van je vriend?

De eerste dag van je ongesteldheid is de nieuwe dag van je cyclus beebj. Dus je kunt zelf makkelijk tellen op welke dag je nu zit, 2 december was dus dag 1.

13. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Ik weet het hoor! Maar het is allemaal wel frustrerend.. maar goed ik geef mn lichaam maar gewoon even de tijd, om te doen wat hij moet doen haha. Ben vandaag (=33) nog niet ongesteld geworden, dus ik test maandag nog 1x (= dag 36) en anders dan bel ik de HA wel ofzo..

Super leuk Simone! fijn dat ze positief reageerde!! Is natuurlijk ook spannend.. had je het ze op een bijzondere manier verteld, of gewoon gezegd?
    Hoop ook voor je dat je vriend die baan krijgt, zou erg fijn zijn voor jullie nu!!

@GelukkigeMama01 : Succes in je volgende ronde!! :)

@Beebj: Ik heb dat soms ook wel hoor, omdat ik eigenaresse ben van een baby- en kinderkledingwinkel zie ik de hele dag zwangere vrouwen.. is wel eens lastig hihi:)

14. XmoonlightX

Amber, die huisarts gast er echt niks mee doen hoor, die zal echt zeggen, wacht gewoon je ongesteldheid af...nogmaals je bent pas net gestopt met de pil.....er zijn genoeg meiden waarbij het soms maanden duurt voordat de volgende cyclus begint....

15. beebj

beebj Niet meer actief

Dus ik heb nu 1 cyclus gehad van 42 dagen?
    Ik snap er nog steeds niks van..

16. XmoonlightX

#716 XmoonlightX, 13 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2013

Ik geloof dat ik je vraag niet snap? ;) je bedoeld de berekening van een cyclus..
    Je bent na de eerste dag van je laatste pil ongesteldheid, 42 dagen verder en nu ongesteld.

1 cyclus is van je eerste ongesteldheid dag tot de volgende ongesteldheid. Mijn cyclussen zie je in mijn onderschrift.
    Ik gebruik op de ipad de app: mama apps... Kan je alles invullen..misschien worst het dan wat duidelijker voor je?

En zo nee, stel vooral je vragen!! Dan kunnen we het duidelijker voor je krijgen en voel je vooral niet dom..domme vragen bestaan niet:)

17. beebj

beebj Niet meer actief

30 september heb ik mijn laatste pil ingenomen. Ik ben dus per 1 oktober gestopt met de pil.

22 oktober ben ik ongesteld geworden en 3 november was het weer over, dus 12 dagen ongesteld geweest.

Daarna ben ik 2 december ongesteld geworden en vandaag (13 december) is het gestopt, dus 11 dagen ongesteld geweest.

Wat ik probeer te achter halen is; wanneer zijn mijn vruchtbaarste dagen. Wanneer heb ik de grootste kans op zwangerschap.

En bij jou onderschrift staat er:

We gaan voor ons eerste kindje:
    33-43-28/29-4e ronde

Wat houd dat nu precies in? Hoe zit dat bij mij?

18. beebj

beebj Niet meer actief

Mama apps ga ik ook downloaden op m'n gsm; wie weet vind ik het wel handig! :)

19. XmoonlightX

En bij jou onderschrift staat er:

We gaan voor ons eerste kindje:
    33-43-28/29-4e ronde

Na het stoppen met de pil ben ik ongesteld geworden...de eerste keer ongesteldheid zonder de pil was na 33dagen, daarna na 43dagen daarna na 28a29 dagen ( was middennacht) en nu zit ik in ronde vier..
    Als ik naar jou cyclus kijk dan zou dit het volgende zijn:
    Van 22 oktober:
    41 dagen heeft je eerste cyclus geduurd..
    Dus ben je nu in de tweede cyclus bezig.

Omdat je waarschijnlijk nog aan het ontpillen bent is het lastig uit te rekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn..je bent lang ongesteld, waardoor je cyclus ook wat langer is denk ik

20. XmoonlightX

Ik vind hem erg handig...je kan daar de duur van je cyclus inzetten en dan rekent hij de vruchtbare data uit.. Daarnaast kan je je temperatuur, je ovulatie testen en allerlei andere informatie in kwijt.
    Maar goed hij pakt het gemiddelde maar het kan best zijn dat je volgende cyclus korter is, maar daar kan je op inspelen. Je kan dit handmatig veranderen per maand

Deel Deze Pagina