(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ben dus bij de gynaecoloog geweest voor m'n bloeduitstorting en gelukkig goed nieuws.

Iedere vrouw heeft mannelijke hormonen, maar ik heb het iets meer, waardoor m'n beharing zeg maar.

Maar ik heb het niet TE veel.

Ik heb namelijk een eisprong gehad! Als ik te veel mannelijke hormonen zou hebben, zou ik geen eisprong hebben en zou hij me moeten helpen zeg maar.

As ik eind volgende week niet ongesteld ben, moet ik een test doen. Ik heb namelijk m'n eisprong al lang gehad en moet dan binnen twee weken ongesteld worden..

Verder moet ik het een maand of drie aankijken en alles goed bijhouden op papier. Als m'n cyclus zo lang blijft, kan hij die wel korter voor me maken, maar dan heb ik kans op een meerling. Dusja...

Even afwachten tot eind volgende week.... Maar hoe ga ik dat volhoudend??! M'n man zegt dat dat zo voorbij is, nou, zo voelt het niet voor mij.......

Vind het alleen wel rottig. Sinds ik gestopt ben met de pil zweet ik bijna altijd onder m'n oksels. Vind ik echt vies... Doe soms wel drie keer per dag een schoon shirt aan. Kam ik daar niet iets tegen doen?

2. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb zoiezo kans op een meerling. Mijn vader is tweeling en het heeft altijd een generatie overgeslagen. Dus wie weet, haha!

Ik heb het er met mijn moeder over gehad en blijkbaar heb ik het van haar. Toen ze zwanger wilde worden van mij, was het gelijk de eerste maand raak, terwijl ze dacht dat het wel een jaar zou duren. Ik was dus eigenlijk een beetje te vroeg, haha. Toen ze zwanger wilde worden van m'n zusje, ging het niet zo gemakkelijk. Ze heeft aan de medicijnen gezeten voor dr eisprong en dr cyclus. Mama heeft blijkbaar nog meer mannelijke hormonen dan mij. En van m'n broertje is ze weer direct zwanger geworden. Raar he dat dat per zwangerschap zo kan verschillen...

Ohja. Ik weet nu ook m'n bloed groep, haha. O positief. Ga het op een papiertje schrijven en in m'n portemonnee steken, altijd handig om bij je te dragen!

En dat m'n arm zo blauw/zwart is, kan normaal zijn. De bloeding stopt meteen na het bloed afnemen, maar dat zakt weg aan de hand van je arm houding. En bij de is dat heftiger als bij de ander.

Het wachten.. Het uit m'n hoofd zetten.. Dat vind ik echt moeilijk. Snap ook niet dat mijn man zo nuchter kan blijven, haha. Maar zal toch m'n best ervoor doen!

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En dan heb je er nog maar 1 ronde opzitten ;)

4. XmoonlightX

Girly84..
    Welkom!!! Gezellig iemand van mijn leeftijd tussen de jonkies hier ;)
    Hoelang ben je gestopt en hoe is je cyclus?

5. girly1984

girly1984 Niet meer actief

Thanks! Ik zei altijd, zou voor mijn 30e graag een kindje willen, we zullen zien of het lukt. Nog een klein jaartje te gaan :)
    Ik ben half oktober gestopt. Toen een week later ongesteld geworden ( na pilgebruik) en toen op 1 december '13 weer. 6 december was m'n laatste menstruatie dag en tot op heden nog geen nieuwe menstruatie gehad... Heb vanavond mijn eerste zwangerschapstest gekocht omdat ik nu toch wel een beetje nieuwsgierig begin te worden. Is m'n cyclus heel onregelmatig, ben ik aan het ontpillen of misschien toch zwanger van ons eerste kindje?

6. XmoonlightX

Oh spannend is dat dan he!!
    Hier inmiddels vier rondes verder, wel wat onregelmatig maar wel met eisprong :D
    Voor mn 30e gaat hem niet meer worden maar voor mn 31 e zou leuk zijn!!

7. beebj

beebj Niet meer actief

Sorry dames. Ik kon het écht niet uit m'n hoofd zetten en ben naar de Etos geweest om een zwangerschapstest. Heel snel stonden er al twee streepjes op! Ik kon het niet geloven, dus direct nog eens naar de Etos geweest om een Clearblue test en die geeft aan; 2-3 weken zwanger. Ik kan het nog niet goed bevatten, maar we zijn reuze blij! Als ik nu ga rekenen..... Ben ik zwanger geworden tussen kerst en oud&nieuw. Dat zou betekenen dat ik voor eind september begin oktober ben uitgerekend. Spannend! Maandag gelijk een afspraak maken bij de gynaecoloog. In ronde twee gewoon zwanger, nooit verwacht na 12 jaar pil gebruik!

8. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Hier ook kans op een meerling, idd moeder ook tweeling!!
    Ben benieuwd hoe het bij jou uitpakt, hihi.
    Ik wacht geduldig tot mijn ongi en dan kunnen we een poging gaan wagen.

9. girly1984

Gefeliciteerd beebj!! Moeilijk is dat wachten en geduld hebben hé?! Ik weet er alles van, dacht dat ik er niet zo mee bezig zou zijn maar na mijn laatste menstruatie dag op 6 dec te hebben en nog steeds niet ongesteld te zijn geworden, heb ik gister een test gekocht en vanochtend de test gedaan........ Meteen kwamen er op de Etos test twee hele duidelijke streepjes!!!! IK BEN ZWANGER!!!!!
    Mijn vriend en ik konden het eerst niet geloven, ben half okt gestopt met de pil en nu toch al zwanger!! Dus wij nog een keer de bijsluiter lezen haha, maar het is echt!:)

Ik hoop voor jou moonlight dat het ook binnenkort raak is!

10. XmoonlightX

Meiden wat heerlijk voor jullie!! Wat fijn dat het al zo snel raak is , heerlijk om niet in onzekerheid te zitten!
    Spannend hoor!!!

11. girly1984

Thanks! Vind het ook spannend!! En nu? Maandag de huisarts bellen of op zoek gaan naar een verloskundigepraktijk?
    Wel een onzekere tijd de eerste drie maanden toch?
    Ben ook benieuwd hoe lang ik dan nu zwanger ben, maar dat kunnen ze pas met de eerste echo zeggen of niet?

12. XmoonlightX

Ik zou beide denk ik doen 😀
    Je ff een digitale test doen, die laat het aantal weken zien, en dan even kijken wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest, dan kan je wel een schatting maken

13. XmoonlightX

Beebje..ik gebruik de mama apps...daar zit een app bij dat je je laatste menstruatie dag in moet vullen en je cyclus duur..dan kan je je exacte datum uitrekenen...maar misschien kan dat ook wel hier ergens op de site

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Super! Gefeliciteerd! Geniet ervan.

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Gewoon bij google intikken "uitgerekende datum berekenen" dan moet je eerste dag van je kaatste menstruatie invullen en dan komt de uitgerekende datum er te staan. Datum klopte bij mij ook!

16. XmoonlightX

Ik mis de fanatieke Amber..zal alles wel goed gaan met dr??
    En silverwolf ik weet niet of je meeleest, maar hopelijk gaat het goed met je!
    En pankoeke en rondvierkantje alles goed met jullie??

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Je moet je eerste dag van de laatste menstruatie weten. Vanaf die dag gaan se uit dat ne zwanger bent!
    En ja eerste 3 maanden zijn super onzeker. Gelukkig ben ik ze NET voorbij! ♡

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jij ook gefeliciteerd! Xx

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoe reageerde jullie ouders? Of nog niet verteld?
    Bij ons weet de hele wereld het al haast hihi. Al 4 kaartjes binnen!
    Kan niet wachten tot hij/zij er is!!! Duurt nog zolang 6 maanden. Maja zwanger zijn is ook mooi! ♡

20. 3S3

3S3 Niet meer actief

Jaaa ik ben ook zwanger! !!
    Vanmorgen getest en al 3+ weken :)

Deel Deze Pagina