(Net) gestopt met de pil - club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ben echt wel beetje bang voor de buitenwereld hun reacties, maar vooral van familie.
    Wij zijn halfjaar samen, gingen iets langer met elkaar. Het ging jij ons allemaal heel erg snel! Na een week sliepen we samen, hij woonde al op zichzelf! Daarna wonde ik er zowat al bij in, alleen niet in geschreven. Eind juli heeft hij een huis gekocht, en daar heb ik me jij in geschreven, nu wonen we dus echt samen, alleen nog geen samenlevingscontract! Voor ins lijkt het al alsof we ene paar jaar samen zijn! Mijn ouders dachten ookal dat het langer was als een half jaar.. Maar voor sommige gaat het wel erg snel ook voor mijn schoonmoeder. Dussss her kan verkeerd bij ze overkomen, maar ze dien ook wel dat het tussen kan echt goed zit! Ik hoop echt dat dit goed komt.. Als dze eenmaal het kindje vast houden is het vast wel goed... En tenslotte zodra het kindje er is (eind volgendjaar) ben ik 20 me vrees 25 en zijn we wel 1,5 aar samen! Misschien nog wel langer, als ik nu pas in mei 2014 zwanger raak... Licht er maar net aan hoe en wat.... #wateendrama!

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ps. Sorry voor het enorme typ gebrek!!

3. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Simone!

Kan me voorstellen dat mensen 19 jaar erg jong vinden. Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. Als het nu goed voelt, gewoon doen. Tegen de tijd dat het zover ben je al een twintiger en zijn de ouders er al gewend.

Kon niet wachten tot morgen, dus heb daarnet een test gedaan. Negatief :(
    Ben sinds gisteren begonnen met ovu-testen, die ik sowieso twee weken wil volhouden. Als ik dan niet ongesteld wordt en geen positieve test heb, dan kan ik er voorzichtig vanuit gaan dat ik vier weken geen menstruatie heb en dat ik dan dus op 60 dagen zit. Denk dat ik dan naar de huisarts ga in de hoop dat ze iets kan doen (hoewel ik het betwijfel). Probeer echt te ontspannen en er niet te veel mee bezig te zijn, maar ben nu aan het voelen wanneer ik de tekenen van m'n ongi krijg *zucht*

4. Teyla

Teyla Actief lid

1 okt 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, het lijkt mij leuk om met jullie mee te praten. Ik heb 17 okt mijn laatste pil geslikt, vandaag de eerste echte pilloze dag. Ik ben 31 jaar en we gaan voor ons eerste kindje. Was echt aan het aftellen tot de laatste pil, wat duurt een maand dan lang. Het wachten gaat eigenlijk gewoon door.... Wachten tot cyclus op gang komt, wachten op ovulatie, wachten op nod :p.

5. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ja tijd gaat echt mega snel hé! oooooh spannend, houd je ons hier op de hoogte :) :)

Sowieso: Ik weet nog dat ik vorig jaar kerst en Oud&Nieuw aan t vieren was en nu zijn we er al weer bijna!! Vliegt voorbij een jaar! Ik heb nu ovulatie testen gehaalt op sensitest, die komen als t goed is vandaag binnen. Volgens allerlei sites ben ik volgende week di,wo,do,vr ergens het vruchtbaarst, dus ff testen en hoop dat t gelijk raa is :)

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoelang ben je al aan het proberen. Want de huisarts komt pas na een jaar proberen in actie, erg flauw.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Welke sites heb je gebruikt? Want als ik me ovulatie wil berekenen op een site dan moet ik weten hoelang mijn cyclus duurt. En wij gaan mijn menstruatie niet afwachten maar gaan direct proberen, dus dan gaat dat een beertje lastig... (dan nog kan het heeeeel lang duren! )

8. Memories

Memories Niet meer actief

@3s3 6 november is een hele mooie dag ! Dan word J. 1 jaar dus dat gaat helemaal goed komen hihi

@xsimone leuk !
    Ik was ook nog heel even 19 dat ik zw werd.
    Ondertussen 21 jaar.
    Mensen kunnen idd raar reageren maar vaak is dit ook jaloerzie.

@teyla
    Gezellig en welkom !

9. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland

Hoi Simone,

Het gaat er uitendelijk om wat je zelf wilt, en of jij de dingen goed voor jezelf op een rijtje hebt.

Ik ben zelf ook 19, maar woon al vanaf mijn 15e samen met mijn vriend, doordat we elkaar in Spanje ontmoette, hij daar woonde, en als we samen wilde zijn geen andere keus hadden. Daarnaast heb ik ook een eigen zaak, dus veel mensen zien mij ook niet als iemand van 19, en schrikken daar ook van haha! Ik wordt volgend jaar 20. Wij zijn dus dan 4 jaar samen, en wonen ook 4 jaar samen.
    Ik kan wel zeggen dat ik mijn vriend in alle facetten (veel dan) heb meegemaakt, in blijheid, intens verdriet, werk, geen werk, veel geld, geen geld, etc.
    Dat vind ik wel belangrijk, mijn relatie is dus wel stabiel.

Het is bij jou dus af te wachten wat je familie er van vind, net name omdat jullie zo kort samen zijn denk ik.. Heb je ze er nooit naar gevraagd, wat ze er van ZOUDEN vinden?

Mijn moeder wilt wel graag oma worden, laatst pakte ze een foto van een fotoshoot van mij en mijn vriend, en toen zei ze: 'Kijk hier is nog een plekje voor een mooi kindje' . Dus ik denk dat het wel goed gaat komen. En mijn tante is er van overtuigd dat ik 5 kinderen ga krijgen, ze heeft er zelf 7 . haha :)

Heb je al foliumzuur gehaalt? Of iets anders?

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik kan vanmiddag na 13,00 uur de huisarts pas weer bellen.. Ik zal vragen welke medicijnen ik mag blijven gebruiken, want ik heb astma en allergieën, en heb hij sommige medicijnen gelezen dag ik die niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken, maar ook niet als we proberen zwanger te worden, omdat je dan AL zwanger kan zijn . verstandig om dus even na te vragen.. En ga zometeen naar de drogist voor medicijnen met foliumzuur, of alleen foliumzuur even goed bekijken! Vanavond even werken, evej ergens anders mee bezig zijn!

11. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Teyla, Welkom!
    Ook bij de club hihi!

Het is inderdaad allemaal afwachten, en er even de tijd voornemen.
    Ik ben zelf midden in een strip gestopt (had er pas 4 gehad) , dat mocht van de HA. Maar als iets spannend is duurt het altijd lang haha!
    Waar woon je, en wat doe je voor werk?:)

12. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    XSimone:
    Ik heb gewoon ingevuld een cyclus van 28 dagen. Dat had ik ook altijd voordat ik aan de pil zit, en ik ga er maar gewoon vanuit dat ik die nu ook weer ga hebben.

Moet eerst alles nog maar even aan kijken, hoelang alles duurt etc. Maar ik ga maar gewoon veel klussen :)

13. pankoeke

pankoeke Lid

19 sep 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    moet wel zeggen dat ik nu wel steeds nieuwsgieriger word. Vanmorgen weer best misselijk....

Welkom nieuwe mensen.

Ik vind of je nu oud of jong bent om zwanger te worden en nu 10 jaar of een jaar bij elkaar bent, het moet geen fluit uit maken.Zolang jullie er happy onder zijn en dat jullie droom is moet je die gewoon waar maken wanneer jullie er klaar voor zijn. Bedoel ook hoeveel mensen zijn er die er later alsnog uit elkaar gaan....

Ik had gelezen dat inderdaad even 10 min blijven liggen het beste is.
    En benen omhoog inderdaad niet meer resultaat.

Hier is vriendlief ook al aan het rondneuzen gegaan. En kwam er zelf achter dat voor mannen foliumzuur slikken ook beter is. Dus we zitten er samen aan :) Ook drinkt ie wat minder koffie en houd hij de tips in de gaten hahaha

14. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    @Pankoeke: Ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft leeftijd!
    Niks is een garantie in het leven, ook niet als je 30 bent, of 15 jaar samen! :)

Ik zal voortaan dus maar even blijven liggen na het klussen, maar wij hadden een middag klus, dus ik moest gelijk weer door haha.

Wat super dat je man ook aan de foliumzuur zit! Die van mij niet hihi.. Hij vind het ook allemaal heel spannend, en we hebben het er elke dag wel over, maar ik denk dat hij ook vind omdat we nog in het prille begin zitten dat we het gewoon eerst allemaal moeten aankijken.

Echter hoop ik wel dat het gelijk raak is! :)

Hoever zit je in je cyclus Pankoeke, ben het even kwijt na alle berichten(A)

15. pankoeke

pankoeke Lid

19 sep 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    amberS: Ehmm.. ik geloof dat ik de 30e ongi zou moeten worden.....

Vriendlief is nu ook wel erg zenuwachtig wanneer ik aangeef dat ik misselijk ben...

16. Teyla

Teyla Actief lid

1 okt 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik woon in het noorden en ik werk in de zorg.
    Leuk om te lezen hoe verschillend alle partners bezig zijn met het zwanger worden. Wij waren altijd al bezig met gezond leven, genoeg fruit en groenten ed. Ben wel wat minder gaan drinken, is wel lastig, want je krijgt direct blikken: is ze zwanger :p. Gooi het maar wat op willen afvallen...

17. Memories

Memories Niet meer actief

Ik drink zowiezo niet dat scheelt hihi

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik moet maandag om half 2 naar de huisarts om te overleggen welke medicijnen enzo ik wel mag gebruiken en welke niet.. Ik vind het best wel spannend, omdat: - ik de medicijnen wel nodig heb.
    en ik het gewoon spannend vind omdat ik nog zo jong ben, het doet mij altijd heel veel, ik denk altijd na "wat zal hij wel niet denken" want hij kent me best goed, want ik kom heel vaak bij de huisarts, heb altijd wel wat, hihi :p

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik weet niet precies wat voor cyclus ik had voor dat ik aan de pil ging (is ook al 4 jaar geleden). Maar volgens mij was ik om de 4 weken ongesteld, maar weet he tnie tzeker, was ook wel eens verschillend maar ongeveer wel.. Dan heb ik toch ook een cyclus van 28 dagen gehad??

20. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb samen met een vriendinnetje van mij bijna standaard elke vrijdag / zaterdag samen 'n flesje wijn.

Maar goed, kan ik er prima voor laten haha :)
    Stoppen met roken is nog t grootste ding..

Deel Deze Pagina