(Net) gestopt met de pil - club

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Spannend xMoonlightx

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nog precies een week en dan de 20 weken echo! En uitslag gynaecoloog
    Volgende week vrijdag een tussentijdse toets van autorijden spannende week dus!

3. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

Oct 17, 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Moonlight! Wat een super goed nieuws! Had je een goed gevoel of symptomen?

Blijf lekker in dit topic. Als ik geen zwangerschapsberichtjes wil lezen, lees ik daarover heen (sorry meiden, maar ik heb er echt nog geen ervaring ;)). Vind het juist leuk om te horen hoe het met iedereen gaat.

Ben inderdaad wat minder actief, maar kom wel af en toe lezen, Amber.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Okay silverwolf, knuffel!! Hopelijk kom jij ook gauw met allerlei zwangerschapsvragen!

Ja had twee dingen waarvan ik dacht ???
    Mn vitamine tabletten hadden ineens een smaakje ;)
    En m'n hart maakt al overuren ....

5. beebj

beebj Niet meer actief

M'n gewicht is al 2,4 kg aangekomen.

Ben echt blij dat ik nu qua gewicht aankom i.p.v. afval, lijkt me beter voor het kindje.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een gynaecoloog en verloskundige? 'Mijn' arts is gynaecoloog én verloskundige.

6. XmoonlightX

Gyn is medisch dus in het ziekenhuis controles
    De verloskundige is thuis/ praktijk

7. beebj

beebj Niet meer actief

Oké, dan vind ik het wel vreemd. Ik mankeer medisch niks en toch krijg ik mijn controles in het ziekenhuis. En mijn arts is gynaecoloog én verloskundige.

8. XmoonlightX

9. beebj

beebj Niet meer actief

Klopt. Ik zit in Knokke (België). Ik moest eerst elke twee weken voor controle en nu elke drie weken.

10. XmoonlightX

Precies, die doen altijd alles net ff anders;)

11. beebj

beebj Niet meer actief

Vind het wel fijn hoor, zo 'streng' onder controle staan. Ik krijg ook niet de keus of ik die en die test wil, nee, ze testen gewoon alles wat ze kunnen testen. Morgenavond weer naar de gynaecoloog <3

12. beebj

beebj Niet meer actief

Even van me afschrijven. Wat voel ik me vreselijk rot.

Ik ben werkloos... M'n uitzendbureau belde net dat m'n werkgever m'n uitzend contract wilt stop zetten. Ik ben zwanger en ik ben te veel ziek door m'n zwangerschap. Sorry dat ik voor m'n eigen gezondheid en de gezondheid van ons kindje kies... Ze bellen me vandaag nog terug en dan krijg ik te horen wanneer ik definitief stop.

Ik blijf wel ingeschreven bij het uitzendbureau, alhoewel het moeilijk zal worden om werk te vinden. Wie neemt er nu een zwangere vrouw aan?!

M'n twee weken zomer vakantie die al gepland staan, krijg ik gewoon uitbetaald als vakantie. En al m'n overige vakantiedagen krijg ik uit betaald.

Zodra ik weet per welke datum ik echt stop, moet ik een ww uitkering aanvragen.

4 Weken voor m'n vermoedelijke bevallingsdatum gaat m'n verlof in (20 augustus) en dat loopt door tot 12 weken na m'n bevalling. Heb recht op 16 weken totaal. Kan ook meer of minder zijn, hangt van m'n bevalling en bevallings datum af. Dat verlof wordt netjes betaald door het uwv.

En als ik ziek ben door m'n zwangerschap, moet ik dat ook doorgeven aan het uwv, want dat wordt dan ook betaald.

Denk alleen niet dat m'n ww uitkering veel zal zijn....

Dus als er iemand werk weet....

Eerst afwafchten per wanneer ik stop en m'n ww uitkering afwachten.

Het ergste vind ik dat er nooit iets over heb gehoord op m'n werk. Altijd bezorgd enz. En dat er vandaag en morgen al sollicitanten komen praten, dus ze zijn hier al veel langer mee bezig dan vandaag.

Ggrr.... Iemand nog tips? Gelukkig hebben wij onze Rijschool nog en ben ik niet ons hoofd inkomen.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hè bah wat vervelend Beebj, ik weet alleen echt geen tips voor je.
    Ik zit ook in spanning, want ik ga 23 Of 26 juni met verlof en 7 september verloopt mijn jaar contract, voor mij wordt het ook erg spannend of ik verlening krijg omdat ik een contract wil van sowieso 10 uren minder san dat ik nu heb. Het is allemaal zo spannend.

14. beebj

beebj Niet meer actief

Het uitzendbureau belde net. Ik ben vanaf nu werkloos.

Ze gaan het intern oplossen om mij te vervangen. En Owja, m'n spullen mag ik naar het uitzendbureau brengen en hun brengen het naar mijn werkgever.

Oftewel; ze willen me niet meer zien. Nou, dan kunnen ze dr in stikken ook!!

Heb me ingeschreven als werkzoekende & een ww uitkering aangevraagd. Nu is het afwachten..

15. beebj

beebj Niet meer actief

Daarnet ons lieve kindje weer gezien samen met m'n mams <3 Het is een fotogeniek kindje zei de gynaecoloog, hihi. Weer super mooie 4D plaatjes mee gekregen & het hartje gehoord. Ook de combinatie test gehad; hebben een kans van 1:8500 dat het kindje iets mankeert & de nekplooi is 1,5. Super goed dus! Hoeven ons geen zorgen te maken <3 - 7,18cm 'groot' alweer. Ben nu 13w&3d.

16. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

Oct 17, 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super vervelend, Beebj!

17. GelukkigeMama01

GelukkigeMama01 Actief lid

Oct 16, 2013
    185
    0
    0
    's-hertogenbosch NB
    heey meiden, sorry ik ben echt heel lang niet geweest had het zo druk met alles.. maar ik ben er weer..

voor alle zwanger Gefeliciteerd!!
    hier helaas nog steeds niet xx

18. XmoonlightX

hey getver, balen zeg beebje..wist niet dat dat zo maar mag!!

Hoef je toch geen sorry voor te zeggen gelukkig mama!! Leuk dat je weer terug bent!ven hopelijk kunnen we je snel feliciteren..
    Hoe is je cyclus, goed zicht op je eisprong??

19. GelukkigeMama01

GelukkigeMama01 Actief lid

Oct 16, 2013
    185
    0
    0
    's-hertogenbosch NB
    nou vandaag voor het eerst een clear blue ovu test gedaan en er kwam een smiley te voorschijn van vruchtbaarheids piek
    :D

20. XmoonlightX

Kijk, dat wordt gezellig klussen zo :D

Share This Page