Net gestopt met de pil (deel 2)

Discussion in 'Zwanger worden' started by Josien, Apr 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    yes tipp nog eventjes! nog even volhouden en an lekker weg. ik hoop dat je een fijne tijd hebt

2. misz81

misz81 Actief lid

Apr 12, 2008
    175
    0
    16
    Hallo ben ik weer even. Iedereen bedankt voor alle lieve woorden. Ik heb gisteren alles eens goed op papier gezet met mijn vriend. We houden in totaal zo'n 400 euro per maand over (excl. 82 euro kindertoeslag). Nu moeten we nog uitzoeken hoeveel een kindje per maand 'kost'. Denken jullie dat het met dit bedrag te doen is? Sorry voor al mijn gezeur maar ik wil zo graag :oops:

3. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

Mar 27, 2008
    543
    0
    0
    goede morgen allemaal,

Ik ben er weer even. Moet straks weer wel gaan werken.. en dan maar liefst 7 dagen achter elkaar werken. pfff...
    Maar daarna heb ik dan ook een hele week vakantie.

Groetjes

4. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

Mar 27, 2008
    543
    0
    0
    Als je borstvoeding geeft en dit lukt ook moet het wel lukken denk ik... kosten voor kinderen sluipen er meestal langzaam in. Is niet ineens heel erg veel. Maar hou er wel rekening mee dat je zelf waarschijnlijk minder wilt gaan werken als je zo'n lief kleintje hebt. Tenminste dat zou ik wel doen indien mogelijk. En als je gaat werken moet je ook oppas hebben, en dan ligt het er weer aan of je een gratis oppas hebt of niet....

Succes met de beslissing. Ik vind het wel echt heel goed van je dat je er zo goed over nadenkt.

Liefs ANne

5. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wij houden zo'n vijfhonderd a zeshonderd euro per maand over zometeen en daar moet ik dan boodschappen van doen en extra spullentjes halen voor de baby. dus ja ik weet niet wat je allemaal moet doen van dei 400 euro?
    en kijk wij doen best dure boodschappen en willen graag af en toe shoppen of lekker naar het dorp . als je dat niet wilt................ het is net hoe je je geld uitgeeft,

groetjes kim

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga ervan uit dat ik een heerlijk weekend heb... Ik neem ook lekker een masker en een haarmasker mee en dan ga ik mezelf eens goed verwennen :D

7. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

Mar 27, 2008
    543
    0
    0
    Heeft iemand van jullie wel eens een pendel gevraagd aan caruli? En wat waren jullie ervaringen?

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    er zijn hier een aantal meiden die dat gedaan hebben en volgens rox kloppen ze 9 vd 10 keer...

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi misz,

Ik denk dat je de volgende dingen moet gaan afwegen:

* wil je borstvoeding geven of flesvoeding?
    * mocht het flesvoeding worden, wil je dan Nutrilon geven of die van het Kruidvat?
    * Pampers of huismerk luiers?

Borstvoeding is gratis, je hebt het altijd bij de hand en het is altijd de juiste temp. Ga je flesvoeding geven, kies je dan voor Nutrilon á 12.79 of een pak van het Kruidvat zelf á 5.97? even rekenen: 4 x 12.79 of 4x 5.79 per maand....
    Ik doe een week met een pak Pampers, 4 x 9.99 maar als je kiest voor het huismerk van 7.99 scheelt het ook alweer veel.
    Billendoekjes koop ik altijd in de aanbiedingen, 6 pakken voor 7 euro ofzo, 1 keer in de maand.

Vergeet niet dat je eens per kwartaal 190 euro kinderbijslag krijgt.
    En blijf je werken, krijg je ook nog eens je opvangtoeslag voor een groot deel terug! ik betaal maar 88 euro per maand voor 3 dagen in de week.
    Kies je voor een gastouder betaal je ook nog eens maandelijks bureau kosten van 100 euro.dus totaal 188 euro betalen wij per maand. Maar bij het KDV is dat weer niet zo.

ik denk dat het op zich best te doen is, maar dat je een hoop zou moeten compenseren met elkaar. Wat minder naar AH en of huismerk producten kopen, en bijv de grote weekend boodschappen bij de Lidl doen. Bijv de limonade enzo.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Goedemorgen meiden,

Ik word gek van mijn neus, zit al twee weken bijna constant verstopt aan 1 kant, zit vol met wondjes en korsten (sorry vies) en is helemaal opgezet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

11. ProudMum

Zora, als spray en stomen niet werkt zou ik even langs de HA gaan meis.

12. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hey meiden,

ben ik even. al helemaal gedoucht en aangekleed, alles al een beetje opgeruimd en aan de koffie. zo naar de wasserette, boekje mee. daarna even lekker utrecht in. wil nog een poging wagen tot het zoeken van een jurk voor de bruiloft. misschien even naar de kapper, ik wil wat anders dus...ben wel even bezig.

meiden die weg gaan: fijn weekend alvast!

Rox: tuurlijk is je dat vergeven hoor. ik ga vanmidag even bellen.

misz: ik vraag me af of je vriend er net zo klaar voor is als jij als hij nog op school zit. is een vraag geen oordeel hoor ;) en ik weet niet eens wat wij overhouden eind van de maand maar we gaan er wel voor. ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je het aanpakt.

ik ga der vandoor tot later!

13. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

handig lijstje Rox!

14. ProudMum

hoi Steenbokje,

ik hoop dat er snel een plaatsje voor jullie is!

ik hoop dat je een mooie jurk vind! Wat zijn de plannen met je haar?

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    tipp, voor ik het vergeet alvast een heerlijk weekend meid, lekker genieten saampjes!
    Wij gaan hier ongeveer half 12 weg, dus daarna spreek ik jullie niet meer.
    Kan wel inloggen op mijn iphone, dus dat zal ik wellicht stiekem een keertje doen, kan het niet laten he!

Enne vwb de kosten MIsz, wanneer is je vriend klaar met zijn opleiding?
    Het wil nog niet zeggen dat het meteen raak is, dan ben je nog 9 maanden aan het zwangeren dus al met al zou je in het gunstigte geval 1 jaar tot 1,5 jaar verder zijn eer de beep er is.
    Dan moet je natuurlijk nog wel rekening houden met de uitgaven die je voor die tijd hebt. Je hele baby uitzet zeg maar.
    In de tijd van zwangeren kun je al een deel sparen en je kunt voor jullie verjaardagen, kerst/sint ook het eea cadeau vragen.

Het is natuurlijk ook zo, willen jullie daarnaast nog leuke dingen blijven doen, op vakantie etc. Helemaal niets meer kunnen is natuurlijk ook niet leuk.

Verder hebben wij het best goed qua inkomsten, maar ook wij hebben naar verhouding vrij hoge lasten.
    ook ik vraag me wel eens af of er voldoende geld over blijft en ja wij zullen ook bepaalden dingen moeten gaan laten.
    Maar ik denk dat iedereen met een kinderwens met deze vragen en punten zit eer ze de beslissingen nemen.

Naar mijn idee is ben je er nooit helemaal klaar voor!
    En er zijn mensen die het met nog minder moeten doen en die ook een gezinnetje hebben.

Mijn advies geef het wat tijd en denk er goed over na.
    Zet allerlei punten even op papier en neem dan de beslissing.

Succes!

16. ProudMum

dankjewel, wij dachten dat we het ook niet zouden redden maar het is gewoon een questie van aanpassen. ik geniet meer van de dingen die ik voor Joey koop dan van de dingen voor mijzelf.
    bovendien eet ik liever zelf een hele week brood zodat Joey niets tekort komt ipv ieder dubbeltje om moet draaien. (voorbeeldje dan he? maar wij houden ruim het dubbele van Misz over)

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Denk dat ik dat toch maar even ga doen. Misschien eerst nog even stomen is wel een goede tip. Word er echt gek van. Dacht dat het over was begint het weer....maar ja...

Steenbokje, veel plezier in de stad, hopelijk slaag je!

18. ProudMum

lepel vapo rub op de douchetegels, kraan aan en eronder. werkt als een tierelier bij mij!

19. ProudMum

en dat werkt ook goed bij baby's! kindje uitkleden, ramen dicht, hete douche aan en op de grond gaan zitten met de kleine (niet onder het hete water!)

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Goede morgen meiden!

@ Rox: wat heb je toch weer een handige lijst gemaakt!
    @ blondsteenbokje: veel plezier met shoppen en bij de kapper ben benieuwd wat het wordt met je haar!
    @ misz: Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan luxe, een kennisje van mij heeft het zelfde te bestenden als jullie en die hebben 2 kinderen. Ze zijn ziels gelukkig maar kunnen bijvoorbeeld niet een dagje met het gezin gaan zwemmen. Maar als je 1 kind hebt moet het dan wel te doen zijn lijkt me. Succes!

Share This Page