Net gestopt met de pil (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    tssss wat een verschil en oplichters dan Iggy!
    Kan je daar ook terecht?
    Zou ik doen hoor, snap ook niet waardoor het dan zoveel zou moeten kosten, beetje de tandjes bijslijpen hoeft niet zoveel te kosten.

Ja steenbokje, we hebben er zin in.
    Weet alleen niet zo goed wat ik van het weer moet verwachten, bij de ene weer site zeggen ze 20-21 graden en bij de ander 25-26 graden.
    Dus toch maar een vestje en shirt met lange mouwen mee.

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

mieke: laagjes is aan te raden want het is koud 's avonds, koelt echt af. en ga maar uit van de hoogste temp hoor. en de lucht is er erg vervuild, houd daar rekening mee ;)

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik vind hier ook af en toe een grijze haar aahhhggrrrr en ik ben pas 28 :confused: Maar ja ik verf het dus dan zie je niks haha

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    net weer 2 uur geslapen :oops:

Steenbokje: dank je, hondje is weer beter. Ik moest zorgen dat ik niet teveel afviel en ik mocht het niet met opzet doen zeg maar. Dus niet lijnen enzo.

@rebbel: dank je. En bij jou blijft ie ook echt wel zitten hoor!

En over die rhesusdingen: Ik ben O+ en thomas O- dus dat komt hier helemaal goed! :D

Ik ga even afwassen, jakkes, maar wat moet dat moet :D

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, ben weer terug van de nagym.
    En heb ff bijgelezen.

@Rebbel: Ik weet dat ik je antw. op zwemmen ooit heb gelezen, maar ik weet hem niet meer.

@ Wic: Heb voor Faylinn gestemd :D.

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Die prik in je bil valt heel erg mee hoor. Als degene die hem geeft het maar heel langzaam inspuit, dan voel je er bijna niets van.

Jasper zijn bloed( direkt na de geboorte uit de navelstreng gehaald) is ook negatief, dus hoefde ik na mijn bevalling niet weer een prik.

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Rebbel volgens mij mogen beebjes met 6 weken een half uurtje in het water, niet langer anders koelen ze af, ik wil graag gaan babyzwemmen en dat werd mij daar verteld, maar het is beter om tot 12 weken te w88.

Mieke heeeeeel veel plezier met jullie stedentrip, ben een beetje jaloers hoor haha.

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Rebbel, ik vond dit over babyzwemmen:

In principe kan men al met babyzwemmen beginnen vanaf de tweede week (het moment dat de navelstreng is afgevallen), maar dan moet de temperatuur van het zwembadwater 36 à 37°C bedragen. Weinig zwembaden kunnen dit echter aanbieden, meestal gaat men niet hoger dan 30-31°C. Daarvoor moet de baby minstens drie maanden oud zijn.

Je kan Pascal vooraf best voorbereiden op het “koude” water door de temperatuur van het badwater thuis geleidelijk te verlagen tot de temperatuur van het zwembadwater (tussen 30 en 32°C). Zo is de overgang later minder groot.

Hoe lang mag hij in het water blijven?

Het zwembadwater is altijd kouder dan de lichaamstemperatuur. De weerstand tegen deze afkoeling is afhankelijk van de leeftijd van het kindje, maar algemeen genomen is een halfuurtje in het zwembad voldoende. Let wel goed op eventuele blauwe lipjes, nageltjes of rillingen. Als dit het geval is, ga dan uit het water en wikkel de baby in een droge handdoek.

Kleed hem nog niet volledig aan voor je zelf aangekleed bent. In de warme zwembad-kleedkamers is de warme buitenkleding zeker nog niet nodig, doe deze pas aan vlak voor je naar buiten gaat. De baby kan gedeeltelijk gekleed in de kinderstoel wachten tot jij aangekleed bent. Hij zit er veilig en ziet alles.

Wanneer mag Pascal niet gaan zwemmen?

Bij zware verkoudheden, koorts, diarree, oog- of oorontsteking is baden sterk af te raden. Ook bij een blaasontsteking mag men het zwembad niet in, en dit geldt trouwens evenzeer voor volwassenen.

Meteen na het eten gaan zwemmen met de baby is af te raden. Een “zware” maaltijd (vb.: fruitpap) moet ten laatste twee uur voor het baden gegeven worden, lichtere maaltijden ongeveer een uurtje vooraf. Zorg ervoor dat de baby niet hongerig is tijdens het zwemmen en neem iets te eten mee voor na het zwemmen.

Moet hij een luier dragen in het water?

Neen, want een luier slorpt immers meteen water op, wat niet prettig is voor het kindje. Het beste is een broekje met een elastiekje rond het middel en de billetjes. Plassen doen baby’s toch slechts in beperkte mate, maar de ontlasting moet wel tegengehouden worden. Als het kindje ontlasting heeft in het water, ga dan onmiddellijk uit het bad en was het broekje uit.

Moeten baby’s onder de douche na het zwemmen?

De harde waterstralen en de slechte akoestiek zijn niet aangewezen voor baby’s. Droog je zoontje goed af en smeer goed in met olie. Thuis kan hij dan in een lekker warm badje om het zwembadwater weg te spoelen.

Belangrijk!

Voor je eigen veiligheid en die van de baby is het belangrijk nooit in of uit het water te komen terwijl je de baby zelf vasthoudt. Vraag aan de badmeester (of iemand anders) of hij je de baby kan aanreiken nadat je zelf in of uit het water bent.

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier nog een link.

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je wel maranka! :D

liefs rebbel

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks meiden!

Had ik alles al afgesloten gaan klanten nog snel bellen of dit of zus....
    grrrr nu weer aan het werk dus, bah.
    Dacht lekker mijn koffertje in te gaan pakken, moeten ook nog zo naar een verjaardag!
    En GA en JT komt vanavond wil ik ook nog kijken.

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @steenbokje: ja de pretecho gaat door, die wil ik echt niet afzeggen, het is hier vlakbij dus dat kan wel even!

liefs rebbel

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    afwas is klaar. Gelukkig :D Nu koken, al heb ik totaal geen trek. Thomas moet toch eten he ;)

14. Niet meer actief

Haaai !

15. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    He mieke, ik ben ook nog aan het werk hoor! Wat is JT eigenlijk?
    Ik kijk altijd verschrikkelijk graag naar mc clouds daughters. Vergelijk altijd alles met onze boerderij. Als we een meisje krijgen, krijgen we vast zo´n mc clouds daughter- type.
    Nog één dingetje aanpassen op de website en dan stop ik ook met werken. Wil eindelijk eens echt met mn tuin aan de gang. Plantjes planten, onkruid wieden en stukje voor groente omspitten en van mest voorzien.

heb trouwens ook alweer honger....

@ Maranka: goede info, over dat babyzwemmen!

Hoe zit dat nou met rhesus? het heeft toch niks te maken met je bloedgroep van o negatief of ab? ik dacht dat de resusfactor een op zich zelf staand iets was en dat je daarvoor positief of negatief kan zijn....?

16. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    hey ikdus! Je internet doet het! Is het leuk daar? lekker warm?

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hee Ikdus! Hoe is het? Hoe is het weer? Kun je wennen? Leuk dat je er weer bent!

Jannegie, de rhesus is de + of - achter de letter van je bloedgroep. Dus bijv. bij O+ ben je rhesuspositief.

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
  19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Wic, ik heb gestemd op jullie knappe meid hoor. :D

Mieke, een hele fijne vakantie, geniet er maar lekker van.

Tipp, ik ben ook al afgevallen sinds ik zwanger ben. In totaal 5 kilo.

Ikdus, welkom terug. Hoe gaat het allemaal met jullie daar in Spanje?

Groetjes Taby.

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zwangere chicks hoe kun je nou afvallen joh? dacht altijd dat je alleen maar aan kwam... :(

Deel Deze Pagina