een vraagje over je eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evelien28, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn eisprong. Ik ben al een tijdje gestopt met de pil, en het duurde even voordat ik ongesteld werd. De laatste twee keer had ik een cyclus van 12 dagen en daarna van 19 dagen. Nu wilde ik graag weten of ik ook al een eisprong had gehad. Ik ben van een cyclus van 19 dagen uitgegaan, maar dan zou ik een eisprong hebben gehad terwijl ik nog ongi was. Kan dat? De testen geven niks aan.
    Hoe lang zou het kunnen duren voordat je een eisprong krijgt nadat je gestopt bent met de pil. Ik ben er wel een beetje onzeker over en het maakt mij ook wel eens bang, omdat mijn beste vriendin al 2 jaar bezig is en het nog steeds niet wil lukken.
    Verder wil ik graag weten welke ovulatietesten jullie gebruiken en hoe je ervaring ermee is.

Alvast bedankt

gr Eveliens

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    je hebt pas een eisprong als je een cyclus hebt van min. 21 dagen. (als ik het goed heb)

Dus je zult helaas nog moeten wacht tot je een langere cyclus hebt.

succes

3. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hoi Evelien,

kan je niet overal mee helpen maar ik probeer het maar. Ik denk dat het mogelijk is om een eisprong te hebben terwijl je nog ongesteld bent. Ik heb teminste wel eens ergens gelezen dat je zwanger kan worden terwijl je ongesteld bent, dus dan moet je dan ook een eisprong hebben, lijkt me...

Wanneer je cyclus weer op orde is nadat je bent gestopt met de pil, verschilt per persoon. De een is meteen weer op orde, of iig weer terug zoals voor de pil, bij de ander kan het lang duren.

Over de testen kan ik je niets vertellen, want die gebruik ik niet.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    wat betreft kruidvat testen. die geven regelmatig positief aan als het niet zo is

5. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    Belgiƫ
    Hey Evelien,

Ik gebruik de sensitest ovulatietesten, ben hier tevreden over.
    Het hangt inderdaad van persoon tot persoon af wanneer je lichaam terug een eigen cyclus heeft na het stoppen met de pil, kan soms wel enkele maanden duren.
    ik temp ook elke maand en weet dus wanneer mijn eisprong geweest is.

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dat ze zeggen dat je zwanger kunt raken terwijl je ongesteld bent, is niet omdat je een eisprong tijdens je menstruatie hebt, dat kan nl echt niet. het is omdat het sperma heel lang kan leven in jouw lichaam en daarvan word je dus zwanger.

7. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Ik gebruik de strips van matcare (goedkoopste versie). Voor mij werken die ook echt goed en zijn niet zo duur. Bestellen kun je via www.L10.nl je kan dan betalen met ideal of creditcard.

En wat betreft het stoppen van de pil, het kan maanden duren voordat je cyclus weer op orde is, wat ik ooit gehoord heb kan het soms wel 6 maanden duren.

8. sandra13

sandra13 Lid

14 jun 2008
    14
    0
    0
    Iedereen heel erg dank je wel voor de antwoorden. Ik denk toch dat mijn cyclus de komende maand wat langer gaat zijn, ik heb al 2 dagen last van wat taai slijm. Hoop dat dit iets te maken heeft met mijn eisprong.

Nu nog wachten op de ovulatietesten en dan hopen dat ze snel positief zijn.

groetjes Evelien

Deel Deze Pagina