Voor ons voelde het vanaf het begin niet goed, een stuitbevalling. We beseften ons heel goed dat een ks ook niet nix is, het is natuurlijk een echte buikoperatie. We hebben samen weloverwogen besloten tot een ks, ik had een heel slecht gevoel bij een stuitbevalling. Nu eindigt 1 van de 3 stuitbevallingen alsnog in een ks, en daarbij wilde ik gewoon niet het risico lopen dat er iets mis zou gaan met ons meisje. Overigens gaan stuitbevallingen vaak gewoon goed, ik kan mn vinger er ook niet op leggen. We hadden er allebei gewoon een heel slecht voorgevoel bij. Achteraf is de ks me ontzettend meegevallen, geen noemenwaardige problemen gehad. Maar ik heb ook wel anders gelezen, hier op het forum. Wat ik wel heel jammer vond is dat ik Faylinn niet meteen na geboorte op mijn buik kreeg, maar dat is logisch he. Ik moest dus geduld uitoefenen, eerst nog op de operatietafel en daarna nog even op de uitslaapzaal. Er was trouwens wel een draaipoging gedaan bij me. Niet succesvol zoals je begrijpt
Voor degenen die net zwanger zijn gefeliciteerd heb nog niks bijgelezen zal ik morgen even doen. Ga zo lekker slapen. Welterusten gr. kat
Er zitten trouwens ook de nodige gevolgen aan een ks; je mag niet meer thuis bevallen bij eventuele volgende zwangerschappen, je hebt meer kans op verklevingen door de wond in je baarmoeder. Je baarmoeder trekt niet zo goed/snel samen na de bevalling, niet zoals bij een gewone bevalling. Dit komt natuurlijk door de wond. En je hebt wat meer hulp nodig, je moet een aantal dagen in het ziekenhuis blijven maar ook thuis ben je niet meteen in de staat dat je alles kan doen (alhoewel het mij heel goed afging allemaal... spullen werden uit mn handen getrokken omdat ik teveel wilde doen. ) Er was nog iets... weet t ff niet meer ...
Had net een ontploffing op de wc... echt niet fijn. Net aan m'n schoonvader en zijn vriendin verteld. Hij moest er even over nadenken... maar zei daarna dat hij het toch wel leuk vond. Zijn vriendin was wel wat enthousiaster, maar wist het al (gevoel). Ze zeiden wel dat ik mezelf niet zo 'ziek' moet praten... ik kan nu nog niets voelen en moet gewoon doorgaan met wat ik normaal doe. Kan hier dus echtg niet tegen. Merk nu al dat m'n lichaam veranderd... wie voelt het nou? Ik merk nu al dat m'n lichaam soms 'ho' zegt... door daar naar te luisteren doe ik toch niets verkeerd? Schoonmoeder en vriend weten het sinds eergister. Nou belt ze elke dag op om te vragen hoe het gaat en ze heeft het ook al tegen haar zus verteld. Terwijl we nog zo gezegd hebben dat ze haar mond moet houden.... Ik wordt echt gek van dit gezeur!
lekker laten lullen daantje, jij zal wel het beste weten wat je voelt! zou wendy als terug zijn? veel plezier morgen wendy!
dit soort dingen langs je heen laten gaan daantje... Heel moeilijk, ik weet het... Maar toch proberen. Jij weet wat je voelt en wanneer het genoeg is... Daar moet je naar luisteren... Sterkte meid! Ik ga slapen...
Het was Geweldig! Alles was goed te zen en alles was perfect! We zijn zo blij! Het geslacht hou ik nog even voor me zelf tot onze ouders het weten nog even geduld lieve meiden!
nou ja ik wacht eerst nog maar even af of die kleine ook zo blijft liggen. zo ja dan moet ik maar goed bedenken wat ik wil. maar wat vind jij van die wond? ben toch ook stiekem wel een beetje ijdel hihihihihih . manlief zegt ook laten we eerst even afwachten misschien draait die kleine nog en dan maak je je nu druk om niets. gr kim WENDY FIJNE TROUWDAG MEIS!!
Goedemorgen lieverds, hier een berichtje van Miekje! Ik weet dat ik steeds geroepen heb toen anderen net zwanger waren dat ze niet mochten zeuren, hihihihi. Omdat ze eindelijk zwanger waren. Maar ik weet nu hoe het voelt Ik ben nog steeds moe en ik moet zo naar Vianen, blegh. Wel komen de schoonmaaksters lekker mijn huisje opfrissen. Dus dat scheelt dat ik het niet zelf hoef te doen. Wendy, nogmaals, veel plezier vandaag! Kim, maak je nou nog maar niet al te druk meid. Je hebt nog even te gaan en wie weet draait die kleine nog wel. Leuk Maranka een nieuwe auto, hopelijk raken jullie die van Peter ook snel kwijt. Staat ie al op mp?
Goedemorgen lieve dames, Gister was ik er niet. Eerst werken van 8-17 en daarna naar mijn moeder om ons katje op te halen. Op dit moment is het een geblaas en gebrom om me heen, want Romi wil Rambo (het is toch Rambo geworden)nog niet accepteren. Iemand enig idee hoelang het gaat duren? Verder heb ik Ma2Be gister erg blij gemaakt door de 2 laatste potten Nutramigen van Joey aan haar te geven.ik had ze toch in de kast staan en Ma2Be kreeg het niet vergoed. Kimmiej, succes in je 1e echte klusronde! Mamas die tuinieren .denk aan de tuinhandschoenen! Wendy, ik hoop dat jullie een hele mooie dag hebben vandaag! Je buikje gaat lekker meid! Rebbel, ik lekte al melk rond de 15 weken. Jannegie, de slofjes liggen hier geduldig te wachten hoor! JAAAAAAA IGGY! Nog een honeymoonbeepje! Wic, gelukkig is alles goed met de heupjes van Faylinn. Kimmetje, Wic en ik zijn allebei KS mamas. En ik zou het zo 100x overdoen mbt herstel en pijn ondanks ik Joey niet zelfstandig heb kunnen baren. Alleen je krijgt je kind niet op je buik na de bevalling, eerst ok blijven, uitslaapkamer, en daarna kan je het echt pas vasthouden. Zelf ben ik heel mooi gehecht, ver onder mijn bikini broekje. Je ziet er niets van, mede dankzij de littekencrème. Huid is nog wel een beetje ongevoelig. Dat kan wegblijven, maar ook weer terug komen. Joey en ik hebben een pyama ochtend heerlijk!
goeiemorgen meiden... Lekker hoor rox, pyjamaochtend... Geen idee hoelang het duurt voor rambo geaccepteerd is... verschilt per kat... Hier duurde het een week (inc. hongerstaking) voor een van de katten de hond accepteerde... Ik word heel even niet goed van de postbezorging....Maranka zou iets opsturen, ik wacht er al een week op, niks bezorgd. Ik heb het enge vermoeden dat het voor de verandering weer eens verkeerd bezorgd is (er zijn 2 straten die qua naam vreselijk op elkaar lijken (waaronder mijn straat), beiden beginnen met Scho... en eindigen op ...werf. Ook de postcodes lijken vreselijk op elkaar (DN en DM), en ze liggen practisch naast elkaar... Dat is toch vragen om moeilijkheden?!?!?!) en dat de ontvanger te lui is om even naar de goede straat te lopen of naar de brievenbus... Grrrr... Ik vind het zo lullig voor maranka....
misschien kan je er zelf even heen om te vragen? ik had Woe post voor Maranka op de bus gedaan en gister had ze het al!
maranka had het vrijdag op gestuurd naar mij en mieke en mieke had het zaterdag al... Ik denk dat ik er inderdaad eens heenloop straks...