Haha ow dat ging snel ja. nou mooi toch Lijkt me heel naar als je er zo lang op moet wachten. En even voor tipp42hgg, je kan ook bij allebei laten bijschrijven in het paspoort, want ik hoor op mn werk nog al vaak, dat als je in het buitenland bent en er gebeurt iets waardoor de ander eerder naar huis moet of er niet meer is...., dan zit de andere ouder al snel in de problemen.....En dat gebeurt wel vaker dan je zou denken.....
Wic, speel jij in het dagelijks leven dan voor ambtenaartje Dus als ik het goed begrijp dan is het een goede optie om even te wachten met onze nieuwe paspoorten tot na de geboorte en dan de paspoorten aanvragen en tegelijkertijd de kleine bij ons beide er bij te laten zetten.
goeiemoggel ja rox ik ben een week verder als rebbel. maar ja je hebt altijd voordringers he? hihiihihihhhihi geintje.laat die van mij nog maar ff zitten want ik wil die kleine wel mee naar huis hebben, over een paspoort. ik heb het nagevraagd omdat die van mij nu is afgelopen. wij laten die kleine bij mij en mijn man bijschijven . dus ik neem pas een nieuw paspoort als die kleine er is .dan kost het minder als dat je de kleine bij laat schrijven in een bestaand paspoort en wij gaan toch niet meer weg voor de bevalling. en bij mijn man komt die kleine layter wel een keertje erbij. ze zeggen dat het beter is om bij alebei bij te schrijven. hier in castricum hoeft de vader niet mee als die kleine bij mama erin komt te staan maar mijn man moet wel een briefje maken en ondertekenen dat hij het ermee eens is. maar wij zijn wel getrouwd ik weet niet hoe dat zit als je samenwoont. mijn man hoeft bij de aangifte geen paspoort van mij mee te nemen want een rijbewijs voldoet ook. dus dat paspoort laat ik zodra ik weer op de been ben met de kleine maken. hier liggen we lekker met ze'n tweetjes op bed. met een vann de katten hihihihihih die ligt ook lekker te luieren, hahahahahahah 'gisteren weer leuke kleertjes gehad van aanstaande oma. erug leuk dus zometeen meteen maar een wasje starten vind het zo lief di kleine kleertjes aan de waslijn ik ga ff douchen' laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzgr kim
ik vraag niet een nieuw paspoort aan vanwege de bijschrijving hoor... Maar vanwege het feit dat ik nu getrouwd ben Maar beide paspoorten is een idee... ik ga ontbijten...
Dat is ook een ID (hahaha even een leuke woordspeling, flauw) Maar een ID kaart is dan alleen voor europa en wij gaan wel eens verderweg, dus dan weer niet handig. Kan natuurlijk ook allebei doen.
@ mieke : jep De toestemming voor bijschrijven in een pas heeft alles te maken met het gezag over de beeb. Als je getrouwd bent heb je beiden het gezag en moet de andere ouder toestemming geven. Als je niet getrouwd bent, krijg je niet automatisch het gezag. Belangrijk: voor de geboorte het kindje door de vader laten erkennen (erkenning ongeboren vrucht, zoals dat zo mooi heet ). Dan heeft beebje direct vanaf geboorte een vader. Na de geboorte kun je dan het gezag aanvragen bij de rechtbank;dit is meestal wel snel geregeld hoor! Nog een optie: geregistreerd partnerschap. Zou er zelf nooit voor kiezen, maar is een optie. Als je dit hebt/doet, moet het kindje nog wel voor de geboorte erkend worden, maar hoef je achteraf niet meer het gezag te regelen want dat heeft paps dan al.
Mike heeft het gezag bij de rechtbank aangevragd. in een week was het rond. ik ga een eitje bakken, meneer denkt aan zichzelf
Wic, moet je ook in de gemeente van geboorte in laten schrijven of waar je woont. Meneer wil dat het beepje in A'dam geboren wordt (zkhs) maar we wonen in A'veen.
goodmorning everybody, even bijgelezen. Gisteren avond visite gehad. We hebben toen naar Najib Amhali gekeken. Die blijft leuk. Straks gaan we bij mijn schoonmoeder soep eten. Sinds ze weet dat ik gestopt ben met de pil, lacht ze nog vriendelijker naar me.
Gisteren hadden wij folders in de bus gekregen. Er zat ook een folder bij van een babyzaak. 's Avonds vertelde ik tegen mijn vriendin (die op visite was) dat ik in de winkel wel leuke dingen had gezien. Zegt mijn vriend; ja die kinderwagen en dit en dat. Hihi moest er van binnen wel om lachen. Dat hij er nu steeds meer mee bezig is. En zelfs al in folders kijkt O . Normaal gesproken zij wij er natuurlijk veel mee bezig.
De papa moet aangifte van geboorte doen in de gemeente waar het geboren is. Als dat het zkh in A'dam is, dan dus in A'dam (vaak hebben de ziekenhuizen wel een mogelijkheid hiertoe). Inschrijven gebeurt in A'veen, maar dat gaat automatisch nadat er aangifte gedaan is. Kijk, Faylinn komt ook in het paspoort:
wij zijn dus wel getrouwd dus hoeft mijn man het kindje niet van tevoren erkennen. en hij mag alleen het kindje aangeven als hij mijn rijbewijs maar meeneemt. onze kleine komt zoals eerder beschreven bij ons allebei in het paspoort. vinden we wel zo prettig en ik had de gemeente gebeld en die raden dit ook aan! nou ik ga ff mijn wasje ophangen! gr kim
Heey ik kwam even hoi zeggen.. Ik heb natuurlijk niet bijgelezen veels te veel haha.. Maar alles is goed hiero.. We hebben twee poesjes broer en zus tussen 8 en 12 weken oud... Vanavond word mijn eerste werk dag, dus erg spannend. Aankomende week gaan we internet aanvragen, dus kan ik weer beetje mee lezen
http://img183.imageshack.us/img183/8360 ... 041bf7.jpg Dit zijn onze poesjes Paco ( achter ) en Nina ( voor )