Hihi Rox, ook van mij een felicitatie hoor. De tijd vliegt. Volgend jaar is Joey 1 jaar en dan ga ik bevallen.
Ik ben ook bezig met een herinneringen doos vol tastbare herinneringen; 1e pakje, ZHmutsje (wel gewassen natuurlijk) navelklem, de 1e prikjes (mocht ik meenemen incl ampulletje) en ga zo maar door
Daar ben ik echt blij mee. en ben bezig in het boek; mam en pap vertellen over jou. dat os vanaf de zwangerschap tot puberteit
Leuk Rox, ik hou nu ook al in een mooi boekje een dagboekje bij. Niet het 9 maanden boek of zo, gewoon schrift. Ging Alexia niet met vakantie?
Nog even een vraagje meiden (Wic) Je moet toch ook de vrucht voor de geboorte erkennen (tenminste de vader).
Oja zo was het. Papa moet binnen 3 dagen na geboorte aangifte doen. En het erkennen is beter vooraf, dat was het ja.
gister was ik op een verjaardag, had een vriendin dr vriendin (jaja lekker duidelijk) de 20 weken echo gehad. open ruggetje, als het geboren word kan het niets. alleen maar liggen. Nu moeten ze bslissen wat ze gaan doen. Afbreken en dus de bevalling opwekken waardoor het kindje sterft of de resterende 20 weken voldragen, bevallen en een verlamd kindje. echt zo erg
Ja, erkennen vooraf is beter. Achteraf kan ook, maar dan moet jij er sowieso bij zijn als je de achternaam van papa wilt voor de kleine. Als je jouw achternaam wilt, kan hij erkennen met schriftelijke toestemming van jou. Je geeft bij het erkennen namelijk ook aan welke achternaam jullie willen dat het kindje gaat dragen. 1malig mogelijk (alleen bij eerste kindje), bij erkenning. Buiten dat, is het voor de kleine ook 'leuker' om vanaf de geboortedag een vader te hebben op papier. Als je achteraf erkent, gaat het vaderschap in vanaf de dag van erkenning en niet met terugwerkende kracht vanaf de dag van geboorte. Heeft beebje dus ook een aantal dagen (of weken?) juridisch geen vader. Staat niet zo leuk als beebje ooit gaat trouwen en geboorteakte nodig heeft... Aangifte is binnen 3 dagen na de dag van geboorte!
Zeker erg Rox. Je weet dat die kans er in zit, maar toch hoor je het weer zo weinig dat je er toch minder bij stil staat, tot zo'n moment dus. Maar beter dat ze het idd nu kunnen zien en beslissen. Zo'n kindje heeft gewoon geen leuk leven, ook al zal deze er misschien zelf niet zo veel van mee krijgen omdat hij niet anders weet. Maar toch is het wel enorm triest voor de ouders zo'n beslissing. Ik ga naar bedje, ben moeeeeeee! Tot morgen. Oja, ik wil morgen even een vragenlijstje gaan maken voor de vk, hebben jullie nog handige vragen die ik kan noteren?
hihi wil je gewogen worden? en de vraag of je fles of borst wilt geven komt ook. ik had trouwens toen ik thuis was met de bevalling een buitendienstpraktijk aan me bed. of dit ook het geval is bij jou VK.
Thanks Wic. Er gaat toch heel wat mee gemoeid allemaal. Gelukkig zijn jullie mama's er voor ons mama's to be.
Owja Mieke, ik had een vaste VK voor de controles. Vond ik wel erg fijn! Heel veel succes en plezier morgen bij de VK!