Net gestopt met de pil (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Tipp, balen zeg van die meid!
    En idd zoals Mieke zegt, vanaf nu helemaal negeren!

Ik ga vanmiddag met Peter, Jasper en mijn nichtje dat bij ons logeert high tea'n. Heb er zo'n zin in. En daarna nog even langs mijn ouders om onze nieuwe auto te showen.
    Tot vanavond!

Wendy, veel plezier met de echo trouwens en fijn dat ukkie wel goed ligt!

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb wel al wat, maar dat had ik voor ik zwanger was al gekocht.
    En verder heb ik al wat dingetjes gekregen, maar zelf niets meer gekocht.
    Ik wacht verder nu ook de 2e echo af hoor.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maranka, gezellig hightea-en.
    Hoe bevalt de auto, is ie mooi ;)

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    bij mij is het nog leuker. Ik kom niet aan... :D

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wow :confused:

Wil wel verder praten over dit topic, maar ben een beetje bang dat het boze reacties opwekt (heb even gezocht in dit forum naar eetstoornissen). Heb er eignelijk wel wat vragen over, maar weet niet of ik ze hier durf te stellen. :oops:

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    volgens mij kan je ze hier wel veilig stellen hoor.. Wat wil je weten?

7. daantje07

daantje07 Bekend lid

Gewoon doen! Vragen staat vrij... alleen afwachten of je antwoord krijgt! :D

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
  9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik ben van mening dat je in dit topic alles aan e orde kunt stellen hoor!

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou, ik vroeg me af 1. of er hier meer mensen zijn in dit topic die last hebben (gehad) van een eetstoornis.
    2. Of een slecht eetpatroon een evt. zwangerschap in de weg staat. (Als je dus te weinig eet of het eitje wel blijft zitten)

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben echt niet meer zo anorectisch bezig als voor heen, ben ook netjes aangekomen toen we besloten hadden om voor een beebie te gaan.(man wilde ook niet eerder beginnen tot ik een gezond gewicht had bereikt, maar nu die kilo's er aan zitten vind ik het wel weer heel eng en ben ik weer minder gaan eten :oops: ).

eigenlijk wat me het meest dwars zit is dat die gedachten weer gaan opspelen en ik er ook nog naar handel.

Snappen jullie het een beetje?

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wow, wat een mooie aanwinst. Gefeliciteerd.
    Wij zijn ook van plan om onze 2 auto's in te ruilen voor 1 mooie gezinswagen. Zoiets dus wat jullie hebben.
    Wij hebben in principe een mooie gezinswagen, maar dat is een diesel en dat is tegewoordig helemaal niet meer zo voordelig, gezien de hoge benzine/dieselprijzen.

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik snap je volledig.

Antwoord:
    1: ik heb een eetstoornis gehad. Heel naar. Gelukkig ben ik er al een hele tijd over heen..
    2: Het kan zijn dat als je te licht of te zwaar ben je verminderd vruchtbaar bent. Mensen met overgewicht moeten daarom ook afvallen als ze zwanger willen worden en mensen die te licht zijn moeten aankomen.

Ik vind het dapper dat je erover praat hoor... Ik hoop dat je het onder controle kunt houden. En denk dan aan waar je het voor doet. Voor dat kindje... Knuffel!

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij hebben ook een diesel, maar thomas rijdt gemiddeld 30.000 km perjaar voor zijn werk, dus we halen het er nog wel uit...

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja dat had rolf eerst ook, maar die gaat tegenwoordig met de trein. Dus we hebben zowieso een auto over.

15. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik kan niet meepraten over te wenig eten, maar heb zelf wel ernstig overgewicht gehad. Nu nog steeds te zwaar. Ook mede door mijn zwangerschap.

Ik ben voor 3 jaar terug op eigen kracht 25 kilo afgevallen door gezonder te eten en elke dag 5 km te wandelen.

Maar op dit moment zit ik letterlijk en figuurlijk niet lekker in mijn vel. Er hangt een hele schort van vet en vel van mijn buik over mijn bovenbenen. Ik voel me daardoor behoorlijk rot en ben me heel bewust hoe ik eruit zie. Kijk steeds in de spiegel of je de rollen niet zo ziet in de kleding die ik aantrek.

Jij hebt precies het omgekeerde, maar ik ken dus wel het gevoel.

Wat betreft het te mager zijn, ondergewicht hebben en zwangerschap. Ik denk dat het belangrijk is dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Een zwangerschap vergt heel veel van je lichaam en het is dus denk ik wel belangriijk dat je wat reserve hebt.
    Wellicht is ondrgewicht net als overgewicht voor sommige meiden een reden dat ze minder snel zwanger raken of minder vruchtbaar zijn.

Ken je trouwens het verhaal van die wielrenster Leontien v. Moorsel? Zij had ook anorexia en heeft een gezond kindje ter wereld gebracht.

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, dat is ook een goede motivatie voor mij hoor, zeker weten. Maar ik schrik gewoon zo van het feit dat het nog zo aanwezig is bij mij.

Heb in 2002 klinische behandeling gehad en 6 maanden 4 daagse deeltijdtherapie, 2004 tot 2006 1daagse deeltijd.
    Het is in die periode veelal op en af gegaan, in 2006 mijn absolute minimum bereikt en daarna op eigen kracht weer omhooggekrabbeld. De wil en de motivatie zijn zeker aanwezig, maar het valt me zo verd*md zwaar af en toe. Een echt goed eetpatroon is er nooit geweest, dus er hoeft ook maar dit te gebeuren en ik val weer terug (hoewel dit niet echt onder een terugval te rekenen valt hoor)

Enne bedankt voor jullie reacties. Voel ik me niet zo stom.

Mag ik vrgen tip, hoe lang het bij jou geleden is? Mag ook via pb hoor.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ziet er mooi uit hoor! enne ook nog niet zo oud.
    Lekker hoor, kunnen jullie weer even voort zo.
    En idd die ruimte is ook praktisch.

Toen ik vorig jaar mijn beetle (cabrio) inruilde heb ik ook gelijk rekening gehouden met de kinderwens.
    Het is toen de nieuwe Honda Civic geworden, oogt compact maar is van binnen erg ruim.
    Wel met pijn in mijn hart hoor, helemaal nu het weer zomer (welke zomer) is.
    Lekker dakkie open heerlijk!

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Qua gevoelens is dat precies hetzelfde hoor maranka. Wat goed trouwens dat je zoveel bent afgevallen. En ja, zo'n schort heb ik veel over gelezen gezien. Dat is neit niks. Daar kan je je inderdaad behoorlijk minderwaardig over voelen.

Ja, het verhaal van Leontien ken ik. Vond het prachtig dat zij een kindje heeft gekregen. Zij heeft zoveel van haar lichaam gevergd, dat ik er aan twijfelde :oops:

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ben er pas sinds een kleine 2 jaar helemaal uit... Het begon op mijn 15e toen ik depressief werd... Ik was een mooie slanke tiener (zeker als ik nu foto's van toen kijk :( ) en ineens ging de knop om. Ik vond mezelf dik en lelijk. Ging mezelf veel voedingsmiddelen ontzeggen en ging daardoor verkeerd eten. In plaats van af te vallen kwam ik gevaarlijk veel aan. En toen kwam ik in het welbekende cirkeltje terecht. Af willen en moeten vallen, doorslaan daarin en dus weer aankomen.

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou ik eet wel voor twee hoor :) . twintig kilootjes rijker maar wel gestopt met roken dus heb het er voor over!

Deel Deze Pagina