nope, wij hadden een kattenluikje maar die zat in de tussendeur van de huiskamer naar de gang. Ik heb de katten met kroepoek moeten leren door het luikje te gaan.
Ik heb dit gevoel zelf ook nog regelmatig. Ik kan me er soms weinig van voorstellen. Maar we laten het maar gewoon op ons af komen. Wat ik ook voel.... mensen met kinderen waren altijd een andere categorie mensen. Weet niet waarom. Straks zullen wij daar ook bij horen, das raar.
Ik heb kattenluikjes ervaring! Hebben er zelf één gehad met een magneetje, maar daar niet echt gebruik van gemaakt. En daarna kwam er steeds een kater tegenaan piesen. Vriendlief wilde de kater laten schrikken en in een opwelling schopte hij door het luikje heen. je raad het al, luikje kapot. Magneetfunctie eraf en barst in het luikje . Nu hebben we geen luikje meer. Als we er niet zijn is Bono buiten. Dat kan op de boerderij . Zn eten staat in de schuur.
Hihi Jannegie, zou hier ook kunnen gebeuren. Wij hebben dan weer zo'n kat die gewoon door het luikje van een ander zonder magneetje komt, haha. Dus hier wat huiverig over een magneetjesluikje en of het echt wel werkt. Hahaha. Maar hier dus ook steeds 2 buurkatten binnen en gepies, dus vandaar aanschaf ander luikje.
wat ik wel merk dat ik minder snel mee word gevraagd ergens heen. "want jij moet dan oppas regelen voor Joey" Vriendinnen van voor mijn zwangerschap zie ik bijna niet meer, maar ik heb er alleen maar leukere vriendinnen MET kindjes aan over gehouden! We hebben regelmatig een mama-kind dag/avondje!
Ja ik denk dat dat snel gebeurt. je hebt dan ook meer om over te praten. Maar mijn beste vriendin heeft er al twee. We hebben vanmorgen nog gebeld. We proberen af en toe iets samen te plannen. Maar vaak ga ik ook even een kop thee drinken als ik in NL ben. Ik had altijd een hele grote vriendenkring, maar dat is nu al minder geworden omdat ik zo ver weg zit en je gewoonweg niet al die sociale contacten kunt onderhouden dan.
Ff reactie op dat je als moeder minder snel mee wordt gevraagd. Andersom is het ook het geval,mijn vriendin is 3 jaar geleden bevallen en sindsdien lijkt ze minder behoefte aan mij te hebben en meer aan vrouwen/stellen MET kinderen. Dus moeders zoeken zelf ook ineens andere vriendinnen uit. Ik kan niet meepraten denk ik,ik weet niet wat het is.
Mijn vriendinnen hebben ook allemaal al kids. Dus tja ik was de enige die ze nog niet had. En toch hebben we nog steeds prima contact en regelen we altijd wel iets zonder de kids, oke het is wel iets minder vaak en minder spontaan. Maar toch nog steeds vriendinnen. 1 vriendin wil echt geen kids, echt een carriere mens, is chirurg. Maar goed daarbij geldt eigenlijk hetzelfde, die heeft het altijd druk met werken en moeten we onze dates ook altijd plannen. Je echte vriendinnen blijven toch wel hangen als het goed zit. Rox, jouw andere vriendinnen zijn natuurlijk van jouw leeftijd en doen nog veel andere dingen als stappen. Kan dat het meer zijn dan? Jij bent al meer echt gesettled zeg maar.
[quote"Mieke8"]Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog steeds zo nuchter onder ben. Dat het het nog steeds voelt dat ik eigenlijk niks met babies heb en dat ik mezelf (ons) nog steeds niet kan voorstellen straks met een kindje. Heel gek maar zo voelt het nog steeds. Misschien ook omdat er nog niets te zien is en ik nog niets voel. Hopelijk verandert dat straks bij de 12 wk echo, omdat je dan meer vorm ziet. [/quote] Wacht maar tot je dat kindje in je armen houd. Dan is dat gevoel er in één keer. Zodra je kindje er is hoort het bij jou en kun je niet meer zonder.
ben ik het helemaal niet mee eens. het is ook zo lekker om eens een keer niet een hele avond over flessen, poepluiers en sprongetjes te praten. ik ben heel makkelijk; ik neem een paar keer contact op, maar daarna laat ik het aan jou over. Doe je er iets mee dan vind ik het fijn en weet ik dat het wederzijds is maar houden ze de boot af dan weet ik genoeg!
Iedereen woont al samen, maar durven het nog niet aan om de pil weg te smijten. bovendien vinden ze lang leve de lol zijn ook erg leuk. Ik ook, en kan ik ook best maar moet me niet achteraf verteld worden dat het woensdag zo gezellig was in de kroeg!
Haha, leuk! Maar ik ga niet zo vaak naar Assen.... wel lekker overdekt! Nou ja, we hebben meestal ook weinig tijd en dan is meppel wel zo dichtbij.