Ovulatiepijn en eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Be Happy, Aug 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik zit even met de kwestie van het Ei..... Nee, niet de Kip en het Ei, maar de Ovulatiepijn en het Ei, hahaha.

Afgelopen woensdag meende ik mijn eisprong gehad te hebben. Ik had toen erg pijn in mijn onderbuik en dat herkende ik van de vorige keer dat ik mijn ei had. Bovendien had ik dinsdag helemaal nergens last van en donderdag ook niet meer.

Echter.... Ik temperatuur ook. Nu geeft Fertility Friend aan dat ik dinsdag vermoedelijk mijn ei gehad moet hebben (wel d.m.v. stippellijn)? Toen had ik inderdaad een temperatuurdip, maar verder helemaal nergens last van. Overigens geeft Fertility Friend wel aan dat ze niet helemaal zeker zijn van hun zaak. Dus ik ga er maar van uit dat ik gelijk heb en niet zij, hahaha.

Hoe zit dat nu? Springt je ei en krijg je daarna ovulatiepijn of krijg je eerst ovulatiepijn en springt daarna je ei? In mijn geval dus zou ik dan dinsdag een eisprong gehad moeten hebben en afgelopen woensdag de ovulatiepijn. Of is het nou zo dat ik, omdat ik woensdag ovulatiepijn had, dat ik woensdag ook mijn eisprong gehad moet hebben?

(Overigens blijft mijn temp nu hoog, dus dat betekent dat mijn ei inderdaad al gesprongen moet zijn!)

Wie o wie heeft een antwoord op deze lastige kwestie?

Alvast bedankt!

2. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Kijk, dat is nou precies wat ik ook zou willen weten...Ik had op vorige donderdag mijn ei, (denk ik) en vrijdag ook duidelijk middenpijn.
    Wie weet hier meer over te vertellen?

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij ging het altijd zeuren tijdens mijn ei, en als die geweest was, was het over.

Alleen sinds mn laatste miskraam vorig jaar voelde ik niks meer van een eisprong, toen ben ik maar aan de ovutesten gegaan.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik heb eerst pijn en zodra mn ei gesprongen is is het over.
    Maar volgens mij kan het allebei hoor, zowel voor als na.

Is je temp op woensdag ineens heel hoog?
    Of tussen hoog en laag in?
    Als ie tussen hoog en laag in zit kan je ei die dag nog geweest zijn.

Denk dat je pas meer weet als je meerdere rondes hebt getempt.
    Maar hoop dat dat niet nodig is natuurlijk ;)

5. Be Happy

Dit is de 4e ronde dat ik temp. Tot dusver heb ik elke ronde gelukkig nog mijn ei ontdekt.

Mijn temperaturen tot/met vandaag:
    23-07 dag 1: 36,3
    24-07 dag 2: 36,3
    25-07 dag 3: 36,2
    26-07 dag 4: 36,3
    27-07 dag 5: 36,2
    28-07 dag 6: 36,2
    29-07 dag 7: 36,4
    30-07 dag 8: 36,3
    31-07 dag 9: vergeten te tempen
    01-08 dag 10: 36,5
    02-08 dag 11: 36,2
    03-08 dag 12: 36,2
    04-08 dag 13: 36,4
    05-08 dag 14: 36,1
    06-08 dag 15: 36,4 ovulatiepijn
    07-08 dag 16: 36,5
    08-08 dag 17: 36,7
    09-08 dag 18: 36,7

6. Be Happy

Ik ben erachter gekomen hoe het zit. Je hebt blijkbaar eerst ovulatiepijn en daarna springt je ei!

Fertility Friend heeft namelijk zojuist mijn definitieve eisprong getraceerd d.m.v. een vaste lijn. En die heeft afgelopen donderdag, op cyclusdag 16, plaatsgevonden! Joepie, want wij hebben woensdagavond nog even goed geklust.

Ben nu weer wat wijzer geworden. Eerst de pijn en dan het ei! Eipijn betekent dus klussen!

7. Tammeke

Tammeke Lid

Mar 1, 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Bij mij is het ook altijd ovulatiepijn de dagen voor de eisprong, de dag zelf zeer veel steken, meestal rechts, de dag daarna zijn de steken weer weg.

8. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik zat ook met dezelfde vraag. Had gistermorgen opeens een temp dip, en gisteravond een positieve ovutest, met daarna steken en drukkende pijn in mijn rechterlies. Dit is mijn eerste "eisprongervaring", dus ik kan het nog niet goed interpreteren. Vanochtend geklust, en verder de hele dag nog af en toe steken gehad, maar temp was vanmorgen weer terug hoger...
    Nu snap ik het dus even niet meer: is mijn ei nu al geweest, of niet? Mijn temp zegt van wel (dip en dan terug omhoog), maar waarom heb ik dan nog steeds steken? Heb geen ovutesten meer, dus kan niet controleren of ik al dan niet nog positief test...
    Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoelang een ei blijft leven nadat ie gesprongen is. Ik dacht 12 uur, of is dat te kort of te lang? Kwestie van het klussen daar even naast te leggen!

Iemand een idee?

groetjes

Share This Page