Net gestopt met de pil, wie nog meer voor 1e kindje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Klein, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    Hee dames.
    Hier nog steeds geen ongi te bekennen. Nog steeds afwachten dus..
    Voor de andere meiden succes, hopelijk hebben we snel een positieve test in handen! Wachten duurt echt lang.. ;)

Yvke, fijne dag vandaag. Het is heerlijk weer!!

2. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Ik ben nog maar een paar dagen op dit forum en nog een beetje aan het rond kijken en kwam dit topic tegen, het is ook op mij van toepassing, dus ik wil hier graag mee doen.

Ik ben zelf 28 en we zijn dit jaar 10 jaar samen, mooie tijd om aan een kindje te beginnen, we hebben het er al vaker over gehad en m'n vriend begon er in April zelf over of het niet eens tijd werd om met de pil te stoppen, dus zo gezegd zo gedaan.
    Op 22 April ben ik gestopt met de pil, ik was nog bezig met een strip, maar door omstandigheden was die niet meer beschermd en dus eigenlijk maar gestopt zonder de strip af te maken (in de 1e week gestopt).
    Sinds gisterenavond de 1e ongi na de pil, 2 dagen te vroeg, maar het is er, gelukkig niet lang op moeten wachten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel klachten heb van het ontpillen, behalve dan dat ik me een stuk prettig in m'n vel voel zo zonder de pil.

Ik had voordat ik begon met de pil zo'n 14 jaar geleden een cyclus van 28 dagen, door omstandigheden als eens 4 maanden geen pil mogen slikken en toen was de cyclus ook 28 dagen, nu na de pil de 1e 26 dagen, maar ik hou voor mezelf de 28 dagen aan en ben benieuwd of dit gaat kloppen, als dat klopt dan is voor de 1e ronde mijn NOD 3 Juni.

We gaan volgende week op voor ronde 1 voor ons 1e wondertje :D

3. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Nou ik ben ongi geworden!! Mijn eerste menstruatie, ook wel blij mee! Meteen Eisprong en menstruatie gehad na stoppen met de pil en meteen keurig op tijd, ook wel fijn om te weten dat het allemaal goed zit!! Nu op naar de volgende ronde!!

4. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hee meiden,

Ik word aanstaande week als het goed is ongesteld en dan willen we voor een kleine gaan..maarrr...ik word nu ineens een beetje onzeker.. Niet in onze relatie maar meer het feit hoe gaan we alles handelen, die bevalling lijkt me ook geen pretje, de economie wordt alsmaar slechter en kinderdagverblijven zie je ook failliet gaan.

Soms denk k wel eens, nu hebben we het ook goed en is alles stabiel..

Heeft niemand van jullie dat onzekere gevoel af en toe?

5. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    mijn zus vandaag verteld dat wij aan kinderen willen beginnen..

ze pdaat op het moment niet meer tegen me :'(

6. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Soms wel maar mijn kinderwens is sterker!!

7. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Wat dan?!

8. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik heb ook zo m'n twijfels gehad. Mijn vriend werkt nog steeds voor een uitzendbureau bij een bedrijf. Al meer dan een jaar, maar een contract zit er niet in in deze tijd. Ik werk fulltime op een kinderdagverblijf en moet zeggen opvang zal er altijd wel zijn hoor. Dat heeft te maken met de vergoeding die ouders voor opvang krijgen dat er zo een terugloop is. Veel ouders zeggen daardoor op.
    Maar idd die bevalling en t opvoeden. Help!! Baby's zijn ook helemaal nieuw voor mij (werk op een peutergroep).
    Ik heb me er bij neer gelegd dat m'n vriend waarsch nooit geen contract zal krijgen en zelfs misschien wel z'n baan kwijt raakt. Maar als ik daar op moet wachten kan ik nooit aan kinderen beginnen.
    En ook weet ik dat die moedergevoelens echt zijn. Die had ik voorheen helemaal niet dus daardoor weet ik dat ik er klaar voor ben. :) een bevalling blijft eng maar zoveel vrouwen hebben t al gedaan dus dan lukt ons dat toch ook wel ;)

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Zeeuwse: welkom!

Klein: fijn! En stiekem jammer natuurlijk haha, willen allemaal graag snel zwanger zijn!

Leed: ja, heel herkenbaar! Maar ik probeer mezelf moed in te praten door te denken dat liefde en stabiliteit echt het belangrijkste is, en niks is zeker of je nou twee vaste contracten of een koophuis of dikke spaarrekening hebt of niet, het kan altijd misgaan! De situatie is nooit ideaal, maar blijf vooral dicht bij je eigen gevoel. Ik ben er van overtuigd dat mijn partner en ik samen overal wel een oplossing voor kunnen verzinnen, als we maar dicht bij onszelf blijven!

Sterretje: dat is rot, geprobeerd erover te praten? Misschien heeft ze even tijd nodig, zij hadden toch problemen met zwanger worden?

10. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    mijn zus heeft vorige maand een miskraam gehad....

en nu is ze helemaal.pist op mij omdat wij met kinderen willen beginnen. ze weet niet eens dat ik wss al zwanger ben

11. Mimime

Mimime Niet meer actief

Tsja, ze zit vast nog vol emoties van de miskraam.
    Ze heeft niets te zeggen over jullie keuze, maar wederzijds is wat begrip nodig denk ik.
    Lastige situatie, ik zou het ook moeilijk vinden als mijn 'ik wil geen kinderen' zus ineens nu ook zwanger zou willen worden terwijl wij nog vers verdriet van een miskraam hebben. (Theoretisch gezien) Eerlijk; ik zou niet boos zijn en mijn gevoelens uitleggen, dat ik het moeilijk vind, maar iedereen reageert anders!
    Morgen weer testen?

12. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    morgen is mijn nod!
    nog geen enkel teken van ongi!

13. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    en als mijn zus me had verteld waarom ze het zo vervelend vind, met zoals jij al uitputtend.
    dan zou ik het best begrijpen enzo.
    maar ze is meteen zo'n bitchy persoon.....

14. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Jammer!! Maar misschien trekt ze wel weer bij!!

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik hoop dat ze bijtrekt!
    Geef haar misschien even tijd misschien heeft ze dat nodig?

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ben 'blij' te horen dat ik niet de enige ben. Bij veel vrouwen moet de man er aan wennen maar op dit moment is het bij ons andersom, hihi. Gelukkig een lieve man die altijd voor mij kiest en mijn ups en downs kent. Ik ga er nu een nachtje over slapen en morgen zal ik het allemaal wel weer helder zien( als ik uitgerust ben).

@ sterrentje: ik hoop dat je snel kan praten met je zus zodat jullie elkaar kunnen helpen en steunen met liefdevol respect. Kan haar gevoelens ook wel goed begrijpen en ik snap jouw vreugde die je hopelijk snel kan testen ook. Wat is er nou mooier als jullie straks samen zwanger worden en jullie kindjes samen opgroeien van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik denk dat ze even moet wennen aan het idee dat jullie bezig zijn met kinderen terwijl hun net n miskraam hebben gehad. Ikzelf zou het ook moeilijk vinden om daar enthousiast op te reageren als ik in een dip zit. Ik hoop voor je dat het snel weer goed is en dat jullie beide mogen genieten van een zwangerschap!

17. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    dan ben ik nu helemaal benieuwd wat je dan voor mij pendelt :D

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    ow jeetje wat jammer.
    Ik snap dat ze het nog moeilijk heeft met haar mk, ik kan het nu helemaal goed begrijpen helaas :(
    MAAR, dan nog vind ik dat ze erg flauw reageerd, ze hoort het jou ook gewoon te gunnen.
    Hopelijk zijn jullie snel samen zwanger :)

19. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Nou, wij hebben gisteren een geweldige dag gehad met de kids, heerlijk genoten van het mooie weer :D
    We zaten net 10 minuten in de auto (rond 16.00u) en toen begon het kei hard te regenen, goed getimed dus.

Vandaag nog een half dagje werken, tot 13.15u en daarna lekker 4,5 dag weekend met mijn schatje :)

fijne dag meiden!!!

20. Mimime

Mimime Niet meer actief

En sterretje? Weer getest vandaag?

Deel Deze Pagina