Net gestopt met de pil, wie nog meer voor 1e kindje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Klein, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Meis je zegt al tegen de bevalling op te zien nog voordat je überhaupt zwanger bent, amper 2 dagen van de pil af.
    Je ziet zwanger veel te veel als vanzelfsprekend.
    Heel eerlijk gezegd denk ik dat jij er geen flauw benul van hebt hoe verdrietig het is als het niet lukt.
    De pijn en het verdriet van iedere maand toch weer ongesteld te worden.
    De pijn en het verdriet te weten dat het niet zelf kan lukken.
    De pijn en het verdriet van de MMM, de onderzoeken, de spuiten, de punctie de hoop en wanhoop in de wachtweken.
    Misschien dat je het verdriet bij je zus hebt gezien, maar je hebt het zelf niet meegemaakt, nee dan kan je het echt niet weten.

En ik mag hopen dat je nooit zal weten hoe het is om niet zwanger te kunnen raken of hoe het is je kindje te verliezen, want dat gun je je ergste vijand nog niet eens toe!

2. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    De bc met inciptie indicator heeft niet veel hcg nodig. Die heb ik ook gebruikt als 2e test om het zeker te weten :)

3. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    Dan moet ik die morgen maar even gaan halen. Pas als die positief is dan ga ik geloven dat ik zwanger ben. Ik wil nu nog niet te vroeg juichen..

4. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Wel lekker dat je ongi er wel weer is...
    En lekker dat je ook je eisprong voelt weet je ook dat dat goed zit.
    Ik heb de afgelopen weken wel veel steekjes, krampjes, borrelde buik enz maar ga er vanuit dat dat allemaal bij het ontpillen hoort. Heb ergens het gevoel dat het heel lang gaat duren, dat is overgens nergens op gebaseerd...
    Nou jij maar weer wachtten op je ei en ik op mijn ongi tik tak tik tak :D Ik moet trouwens ook zeggen dat ik me stukken beter voel na het stoppen met de pil. Ben wel erg benieuwd naar mijn ongi want ik ben begonnen met de pil omdat ik de eerste 2 dagen amper kon opstaan van de pijn. Hopelijk is dat nu wel anders....

5. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Spannend...ik heb inderdaad ook gelezen dat je met een spiraal snel weer in je normale cycles zit...Wel een uitdaging met ME maar wat is fymbromyalgie? Je weet het inderdaad nooit 2 dagen voor de ei is wel een goed moment geloof ik (ik ben nogal van informatie zoeken op internet haha) En ik hoop ook dat het gezellig blijft want daarvoor ben ik hier :D Wanneer zou je ongi weer moeten doorbreken?

6. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Hey bibi25, spannend hoor, ik zie niet zoveel op de foto maarjah ik heb nog nooit een zwangerschapstest in het echt gezien dus kan niet zeggen dat ik ervaring heb in het kijken :)..Hopelijk test je over een dag of twee super postitief :D...spannend

7. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dag dames!
    Ik meld me graag bij dit "clubje".
    Mijn (nick)naam is Kira, ik ben 25 lentes jong (naja de 24e ben ik jarig :D ) en ben nu 3,5 jaar samen met vriendlief.

Op 1 oktober afgelopen jaar ben ik gestopt met de pil en sinds dien hebben we (meestal) met een rubbertje geklust. Mijn cyclus is vrij onregelmatig. De ene keer 34 dagen, afgelopen maand 26 dagen.. Maar dat was voor ik de pil ging slikken ook al. Dus ik ga er vanuit dat het nu niet anders zal gaan worden..

Sinds afgelopen maandag hebben we definitief besloten de rubbers achterin de kast te leggen en helemaal voor een 1e kindje te gaan. Super spannend natuurlijk. En het lijkt me leuk om hier gezellig mee te kletsen.

8. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Hoi Kira gezellig nog een nieuweling :D inderdaad spannend allemaal :D

9. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Door tijdgebrek even een paar dagen niet op dit topic gekeken en er viel heel wat bij te lezen, ben er even zoet mee geweest en kwam vele herkenbare dingen tegen.

Toen m'n vriend aangaf dat hij het tijd vond om voor ons eerste kindje te gaan leek het wel of bij mij de knop definitief om ging, daarvoor had ik ook zoiets van dat kom wel, maar toen hij aangaf er klaar voor te zijn moest ik er niet lang over denken en werd al gauw de pillen van davitamon besteld, door omstandigheden ook eerder gestopt met de pil dan de bedoeling was, maar we wisten allebei heel zeker dat we dit willen, naast het stoppen met de pil wilde ik ook stoppen met de pijnstillers om helemaal geen "rommel" meer in m'n lichaam te hebben, ik wil het zelf graag en ook al weet ik dat het zwaar zal worden ik heb het er met alle liefde voor over, m'n gevoel is sterker dan ooit dat ik zwanger wil worden en moeder wil zijn.

Ik heb van het ontpillen nog niet veel last en ben 2 dagen te vroeg ongi geworden zonder pil, nu maar hopen dat ik gewoon een mooi cyclus hou, maar dat is afwachten, we gaan het in elk geval wel proberen, netjes bijhouden wat wel of niet en wanneer, mocht m'n cyclus toch van slag raken en ik word ondanks dat toch zwanger dan heb ik toch een kleine overzicht.

Ik weet niet of het door het ontpillen komt, maar ik ben 2 dagen te vroeg ongi geworden (cyclus van 26 ipv 28) en ik ben normaal 3 dagen ongi zonder er eigenlijk ook maar iets van te voelen, maar nu was ik het krap aan 2 dagen.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer diane-35 (goedkope variant) gebruikers zijn die na het stoppen korter ongi zijn of iets anders merkte aan hun lichaam.

10. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ Zeeuwse: Waar slik je dan pijnstillers voor?

Ik was geen Diane-35 gebruiker, ik gebruikte de (goedkope variant) microgynon30. Was ik tijdens het pilgebruik 4 dagen ongesteld, nu ben ik het 7 dagen... Daarbij voelde ik de eerste 3 maanden ook precies wanneer ik mijn eisprong had, maar de laatste tijd voel ik dat niet meer..

11. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Ik heb al 4 jaar fybromialgie, daar heb ik toen pijnstillers voor gekregen, jammer genoeg best wel zware, want ik kreeg er last van m'n maag van, ze waren even vergeten dat je er een gratis potje maagbeschermers bij kreeg :D

Omdat ik er niet zo voor ben heb ik tijdens een gesprek met de reumaconsulent 2 jaar geleden al gevraagd of er een andere mogelijkheid is en wat er zou gebeuren als ik zwanger ben.
    Hij heeft toen al aangegeven dat ik zelf invloed heb op de medicijnen, ik kan op de hele slechte dagen pijnstillers slikken en op de betere dagen paracetamol en op de goede dagen niks slikken, daar ben ik toen gelijk mee begonnen omdat ik wist dat de pijnstillers vruchtbaarheid verlagend zijn op het moment dat ze geslikt worden en ik ze tijdens de zwangerschap zo wie zo niet mag slikken en het beste eigenlijk niks kan slikken.
    Dat heb ik eigenlijk goed onder de knie gekregen en zo min mogelijk pijnstillers geslikt en nu ben ik helemaal gestopt met de pijnstillers, zolang het houdbaar is zonder iets in te nemen zal ik ook echt niks innemen en is het niet houdbaar dan maar een dag rust, ik heb dan wel het geluk dat ik mijn eigen dagen kan indelen qua werk en dat ik ook de rust kan nemen als ik dat nodig heb.
    Ik weet dat het zwaar zal worden, dat heeft de reumatoloog al aangegeven dat als ik zwanger wil worden ik er wel rekening mee houdt dat de pijn kan verergeren, de reumaconsulent heeft al gezegd dat ik er rekening mee moet houden dat het voor mij extra zwaar worden omdat m'n rug ook nog eens voor extra klachten kan zorgen, maar dat het ook goed mogelijk is dat ik tijdens m'n zwangerschap helemaal geen klachten heb, dus aan dat laatste hou ik me dan ook een beetje vast, met de gedachte voor hetzelfde geldt heb ik gewoon 9 maanden geen last meer, dus we zien wel.
    Mijn streven is dat ik de komende tijd geen pillen wil slikken en bij uitzondering paracetamol, zeker omdat ik ook bv wil geven als het mogelijk is, maar als het niet anders kan dan moeten we zoeken naar een alternatief, maar als het aan mij ligt liever helemaal geen "rommel", ik weet waar ik het voor doe en ik heb het er graag voor over, het scheelt ook dat ik een hele lieve vriend heb waar ik op terug kan vallen.

12. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ah, ik snap het :)
    Mijn moeder, tante en oom hebben ook fybromialgie. Toch redden zij het al jarenlang zonder pijnstilling. Nu zijn er natuurlijk verschillende stadia in, dus ik bedoel niet te zeggen dat het makkelijk te doen is zonder pijnstilling hoor :)

Het kan zo maar zijn inderdaad dat je door je hormonen helemaal geen klachten hebt. En misschien ook wel, dan doe je toch een stapje terug :)

13. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Klopt, ze hebben mij 1,5 jaar in de gaten gehouden om te kijken wat het doet bij iemand die nog zo jong is, maar eigenlijk valt daar geen pijl op te trekken.

Ik wil het zelf heel graag proberen zonder pijnstilling, daarom heb ik toen ook afgebouwd en afgewisseld met paracetamol en ik moet eerlijk zeggen dat me dat wel goed af ging en nu heb ik vanaf 22 April nog maar 1x een paracetamol gepakt omdat het niet ging, maar verder mag ik gelukkig niet klagen, het is houdbaar, misschien ook omdat ik er in al die jaren al aan de pijn gewent ben.
    Ik ken ook mensen die het redden zonder pijnstilling en af en toe een paracetamol, maar ik ken ook mensen die niet zonder de pijnstilling kunnen, dus ik ben eigenlijk ook wel een beetje benieuwd hoe het loopt, misschien bevalt het wel prima zonder medicijnen.

14. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Welkom Besje en Kira! Hoop dat jullie ook snel bij de.zwangeren mogen aansluiten.. En gezellig dat jullie hier meekletsen..
    Hier een gezellig dagje gehad even een lange boswandeling gemaakt met manlief daarna lekker buiten gegeten. Morgen weer wer. ken reeks van 5 diensten

15. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Welkom Besje en Kira

hier een gezellige bbq gehad vanavond :)
    fijne avond nog allemaal

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben vanavond weer ongesteld geworden, precies zoals zou moeten.. Eigenlijk ben ik de eerste keer van mijn leven blij dat ik ongesteld ben,hihi:D:D.

Op naar de eisprong zou ik zeggen :)

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Zeker fijn! Op naar het ei! Ik zit op het wachtbankje! Morgen nog 1 week tot NOD!

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    dat is zeker fijn Leed
    Ik ben ook blij als ik mijn eerste gewone menstruatie na de vmk weer heb, ik hoop dat mijn cyclus weer gewoon op gang komt.

Wij gaan vandaag gezellig de hele dag met z'n 2tjes op stap, gezellige dingen ondernemen met mijn schatje :)

fijne dag allemaal

19. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Yvke86: ik hoop dat je ook snel weer ongesteld wordt.. Dan heb je in ieder geval weer een beetje vertrouwen dat je lichaam weer 'normaal' functioneert. Ik duim voor je

20. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het welkom heten!

Leed; fijn dat je blij bent met je menstruatie ;) En hopelijk zijn de rode duiveltjes ook weer snel weg!

Yvke86: Fijne dag vandaag!

Wij gaan vandaag de weekboodschappen even halen en ik ga druk aan de studie.. Weinig leuks dus ;)

Deel Deze Pagina