Lief Kim. heerlijk zo shoppen. Ik werd net gebeld dat de W&P spulletjes waren binnen gekomen, morgen even halen. Mannetje eet nog wel mee, daarna gaat ie foetsie. Ik ga heerlijke pasta maken, van die excellent ravioli van de Appie gevuld met geitenkaas en ham. Met carbonararoomsaus, uitjes, champies en rauwe ham er nog bij. Hmm, nu ik het zo opschrijf lijkt het een vreemde combi maar ik denk dat het smullen wordt. Nou gezellig ladies, allemaal alleen vanavond
Dikke knuffel voor Mieke. Maar ik blijf nog even duimen voor je hoor. Jannegie, ook voor jou is het spannend, hoop het voor je dat het raak is. Mik, zo te lezen heb je weer een goede slag geslagen vandaag. Leuk joh he babykleertjes kopen. Had afgelopen maanden heel veel kraambezoeken, had dus een mooi excuus om in de babyzaken rond te hangen. Kan iemand mij vertellen hoe het tempen precies in zijn werking gaat? Groetjes Taby.
Taby, Je meet je temperatuur elke dag anaal . Voordat je opstaat als je wakker bent. Dus niet eerst gaan plassen/douchen.... je leert dan eerst je basistemperatuur kennen. Voor je eisprong krijgt je temp eerst een dipje en daarna gaat ie ca. 0,3 graden omhoog. Als je pas gaat klussen bij de temp stijging ben je dus te laat. Tot aan je ongie blijft ie hoog. Kijk maar even bij mieke of mijn temperatuurkaartjes. Succes!
Jannegie, ik zeg altijd rectaal als ik klanten adviseer pfff 1e dagje oppassen achter de rug. Joey vond het niet leuk en was heel onrustig, ging pas over toen mama er weer was.
oja, je temperatuur in een kaartje bijhouden kan op www.fertilityfriend.com Het is in het engels, en even lastig met aanmelden en de eerste keer invullen. Maar als je het eenmaal weet is het handig om elke dag even je temperatuur en verschijnselen in te voeren.
Jannegie, Ik kan al niet vinden hoe ik me moet aanmelden op die site, dus probeer het zo maar even bij te houden op papier. Maar wat betekenen al die afkortingen, zoals CM, BD, M, L, C, S, -, PM, AM. En wat is die rode stippellijn die er loopt? Ik begrijp dat je dus nog gewoon in bed moet blijven liggen voordat je gaat tempen? Moet je altijd op dezelfde tijd tempen of maakt een keer uitslapen niet uit? Groetjes Taby.
Cervix mucus cm, bd is of je sex had, CP is baarmoedermond stand, hoogte en hard of zacht, en de rest weet ik niet meer. Oh ja: C is de kleur van je slijm was clear en waterig, S is dat het sticky is, E is eggwhite... vruchtbaar slijm dus , M is rood bloed, S is spotting. Rode stippellijn is het gemiddelde van je basale temp. En het liefst op zelfde tijdstip tempen. Dus ik zette elke dag de wekker, het moet toch voor je opstaat. Mijn thermometer was binnen 10 sec, klaar, snel opschrijven en verder pitten .
Ik temp meestal ook op hetzelfde tijdstip. behalve in het weekend, dan kan ik wel eens een uurtje later zijn. Maar dan hou ik er rekening mee dat het niet secuur is.
Pfff mannetje is eindelijk weg hoor. Heeft ie eigenlijk geen zin, zit ie maar te rekken en vraagtie of ik hem nog even een stukje weg kan brengen Taby kijk hier maar even op het speciale temptopic, daar vind je veel info en kun je terecht met al je vragen. Ook kun je daar je kaartje plaatsen zodat meiden kunnen meekijken en beoordelen en zo. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 77&start=0 Rox, oppassen.... voor het eerst bij de oppas mensen... Borrelblubblubborrelborrelpieeeeep....Jannegie!
Hoi Hoi! Ik ben ook begonnen met temperaturen. Vandaag zou mijn eisprong moeten zijn maar mijn temp is al 5 dagen 36.5. Dus misschien is het wat later dan? Ik mag toch nog niet voor de echtes want anders past mijn buik 8-8-08 niet in mijn jurk als het meteen raak is?! Ik hoop dat het iedereen lukt om nog een 2008-baby te krijgen. Misschien wel een kerstkindje Hi hi. Groetjes Lonneke
Spannend Lonneke! Heel veel succes! Wil je ook op onze lijst? Dan hebben we je laatste datum van anti conseptie nodig en in welke ronde je nu zit.
Mijn banner klopt ook niet volgens mij zie ik. De laatste pil heb ik 15 januari geslikt. Maar we doen het nog veilig want anders pas ik mijn trouwjurk niet meer op 8-8-08. Maar ik kan niet meer wachten! om te beginnen met klussen. Ik zit steeds alle buiken te bekijken hoe "dik" ze zijn. En ik vind dat 2 maanden vantevoren beginnen wel kan dus 3 juni word mijn eerste ronde...