Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Ja ik wist dat ook wel, maar omdat ik wel gewoon een menstruatie had ( de eerste maanden na de geboorte) en dat alleen geldt als je BV geeft op verzoek en geen bij voeding ( dat krijgt Jonathan wel) had ik er hlemaal niet meer aan gedacht.
    Weet dus ook nog nioet zeker of dat het is, mar zou het wel wat verklaren.

2. laupio

laupio Bekend lid

May 9, 2007
    604
    0
    16
    Nou Majo, bij mij is het nog geen 9 dagen, maar dus ook al 18 DPO ( al bijna 19 dus :x )
    en ook vanmorgen een nega kruidvat test, balen he.
    Ik weet niet goed meer wat ik ervan denken moet! :(

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Wat is DPO?
    ( zal je zien dat het iets heel simpels is..maar heb echt geen idee)

4. mirandab

mirandab Actief lid

May 30, 2007
    135
    0
    0
    medewerker boekhouding
    Veldhoven
    bedankt daisy voor de website, echt interessant dat pendelen...

djezelf, ik heb ook nooit geweten dat je door de BV geen ei kon hebben... weer iets bijgeleerd...

Mayo dat is inderdaad erg zolang wachten, ik had dat afgelopen maand ook, een hoop tests er tegenaan gegooid.... ik hoop voor je dat je gewoon een late tester bent... ;)

Ik had vanochtend echt zo'n buikpijn dat ik er gewoon wakker van werd... echt vervelend maar het kan toch haast niet m'n ei zijn aangezien ik de vorige keer een cyclus had van 43 dagen... maar we zullen het zekere voor het onzekere nemen... ;)

oh ja en ik heb gewoon mijn gemiddelde aangehouden van mijn afgelopen cyclussen.. is dat goed? of moet ik het aantal dagen aanhouden van mijn laatste cyclus...?

5. Nina1983

Nina1983 Actief lid

May 9, 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Wat is DPO?
    ( zal je zien dat het iets heel simpels is..maar heb echt geen idee)[/quote]

DPO staat voor day past ovulation, het geeft dus het aantal dagen aan dat je gepasseerd bent na je eisprong. (Op fertilityfriend.com kan je een je temperatuur bijhouden en deze kan je ovulatie deterecteren, daar wordt de term DPO gebruikt). Het wordt ook wel luteale fase genoemd en ligt normaal ongeveer tussen de 10 en 15 dagen. Normaal gesproken wordt je dus zo'n 11 tot 16 dagen na je eisprong ongesteld. Bij een DPO langer dan 16 dagen heb je dus grote kans dat je zwanger bent (maar het kan ook zijn dat je ovulatie vroeger heb ingeschat dan in werkelijkheid het geval was en even later dus toch ongesteld wordt, of je cyclus om de een of andere reden wat verstoord is.....) Met testen met een hoge gevoeligheid voor HCG kan je rond DPO 12 al positief testen, ligt er ook aan hoe snel je lichaam dat gaat aanmaken als je zwanger bent (sommige meiden testen zelfs pas een aantal weken na hun NOD postief)

Spannend Laupio en Mayo, ik hoop voor jullie beiden dat jullie snel een positieve test in handen krijgen en jullie uit de onzekerheid en spanning verlost zullen zijn ;)

Liefs Nina

6. Sablovesgeof

Sablovesgeof Actief lid

Jun 4, 2007
    141
    0
    0
    Hey dames,

Vanochtend weer een test gedaan maar weer vet negatief,
    dus ik zei al tegen mijn vriend nou als ik niet zwanger ben laat
    me dan maar ongesteld worden.
    Ik heb dus ook maar voor de zekerheid een inlegkruisje ingedaan.
    Kwam ik net aan op mijn werk en ga nog even naar de wc heb ik toch wel
    een heel klein beetje bloed erop zitten. Dus hopelijk zet het door en kan ik aan mijn nieuwe cylclus beginnen.

Voor de andere dames die nog moeten testen suc6!
    Sabrina :)

7. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Zo ik laat ook weer even van me horen. Wat zijn er veel meiden die lang overtijd zijn en nog steeds negatief testen. Lijkt me verschrikkelijk die onzekerheid. Ik zou zeker even een test gaan vragen bij de huisarts Mayo, ook omdat je jezelf zo zwanger voelt.

Ik weet niet meer wat ik moet voelen. De ene keer denk ik ja, ik ben zwanger en de andere keer dan weet ik het echt niet meer.
    Mijn temp is wel mooi hoog, maar het was ook best warm in de slaapkamer.

Zondag geklust met mijn vriend, vroeg hij ineens of ik echt wel zeker wist dat het geen kwaad zou kunnen, mocht ik nu zwanger zijn. Zoooooo lief. Ik smolt zowat.

8. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Maranka, het begint weer spannend te worden voor ons he? :)

9. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Nou zeker! Hoe voel jij je?

10. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    oeps twee keer

11. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    hihi moeilijk. . . het ene moment heb ik zoiets van 'ik voel niks' de andere keer weer wat gevoelige borsten en hier en daar een steekje. (en ze zijn ook weer wat voller) Vorige keer voelde ik wel meer. maar je weet maar nooit. . . blijft spannend!

En jij? :)

12. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    ben ook steeds errug moe, maar ben ook net ziek geweest dus dat kan het ook zijn ;)

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hey dames,

Was ook al erg benieuwd. Ik voel nu al drie dagen van alles stromen, maar wanneer ik naar de wc ren, is er of niks, of gewoon wit. Heb krampen in mijn onderbuik. En mijn temp daalt :(. Tepels zijn niet pijnlijk meer, maar wel de vochtafscheiding die ik de vorige ronde ook had. Terwijl dat een paar dagen voor NOD juist steeds minder werd. En ik ben pas vandaag met vlagen misselijk. Voel me net zo wazig als de vorige ronde.
    Maar dit keer precies wat Maranka en Kellox beschrijven. De ene keer denk ik, het is raak, en het andere moment weet ik het niet meer.
    En hier ook erg moe. Ik ga moe naar bed, en sta moe weer op.

14. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Daisy erg he! Die spanning etc!
    Is ook idd vaag hoe je jezelf het ene moment echt zwanger kunt voelen en het andere moment juist totaal niet. En het ergste is... we kunnen alleen maar afwachten.

Wanneer ga jij testen? :)

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoop mee te kunnen doen aan de test marathon 24 juni :D.
    Erg he, ik loop nu al de hele dag onderbroek te loeren (noem je dat zo). Want de vorige keer was ik verrast, doordat mijn cyclus 1 dag korter was. En ik het voor mijn gevoel zeker wist ook :(

Ben stiekem bang dat het dit keer weer gebeurt :(. Vorige luteale fase was 9 dagen. Heb liever dat-ie iets langer is.

16. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Idd een iets langere LF voelt wat veiliger he!

Maare als jij straks over morgen heen bent dan heb ik goede hoop voor je hoor. . . . hihi

Knap als jij kan wachten tot de 24e! Ik zit nu al te popelen haha

Verder nog geen tekenen van ongi?

17. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    He daisy, fijn om ook even weer te lezen hoe het met jou is! Hoe is je temp nu. Die van mij staat in mijn album.

Ik voel al wel sinds een paar dagen veel steekjes in mijn onderbuik en bij aanraking zijn mijn tepels ook gevoeliger. Ze staan bij mij niet vaak lang overeind maar nu hebben ze er wel zin in. Haha.

Ben niet misselijk maar wel moe. Maar ik heb het dan ook erg druk op mijn werk. En slaap slecht.

Pff en nu nog wachten tot zondag.

Daisy hoop zo dat je tempdalig niet de voorbode is van je ongi. De vorige keer was je cyclus toch 26 dagen. Dan zou je ongi morgen komen. Hoop voor je dat ie maar mooi wegblijft.

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Kaartje staat nu in mijn album.

Ik weet niet of ik wacht tot zondag :oops:.
    Om inderdaad de reden die je net aandraagt:
    en
    Mijn cyclus was de vorige ronde inderdaad 26 dagen, 1 dag korter dan de keer ervoor, maar wel met een ei dat ook 1 dag later sprong :(.
    Mijn ei deze ronde was gelijk aan de vorige ronde.

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Jeetje meiden,

Spannend weer voor jullie hoor!
    En dat jullie zo lang kunnen wacht ( tot de 24e is nog 5 dagen,pfff)
    Nou duim hier wel voor jullie hoor!

Ff vraagje, als je helemaal geen eisprong heb, zou je dan wel eenbeetje van dat hormoon in je lijf hebben, of ook helemaal niet? Wat denken jullie?

groetjes debby

20. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    3,047
    0
    0
    :D Ik heb net een online zwangerschapstest gedaan. Hebben jullie dat wel eens gedaan is best grappig.
    Dit was mijn uitslag.

De eisprong vindt normaal gemiddeld 14 dagen voor de volgende menstruatie plaats,
    dat zou in jouw geval zijn op Vrijdag 8 Juni 2007.
    Je hebt echter jouw eisprong gevoeld op Woensdag 6 Juni 2007.
    Het vruchtbaarst ben je dan vanaf twee dagen voor deze datum.

Veel vrouwen hebben op een andere datum in de cyclus hun eisprong.
    Wanneer je dan zoals jij in die 2 dagen voor je eisprong ook nog veel gemeenschap hebt gehad,
    wordt de kans wel erg groot dat je zwanger bent.

Verder zeg je dat je misselijk bent of overgeeft, moe bent of veel wil slapen, meer zin in andere soorten eten hebt, vaker moet plassen, pijnlijke of gevoelige borsten hebt,
    kortom je hebt meerdere symptomen die wijzen op een zwangerschap.

De meeste vrouwen die zwanger willen worden, raken zwanger binnen het jaar. Als je lang de pil hebt gebruikt dan kan het langer duren vanwege dat de hormonen nog in je lichaam zitten. Er zijn verschillende manieren om de kans op een zwangerschap te vergroten zoals de temperatuurmethode en de slijmvliesmethode. Door deze methode krijg je meer inzicht in hoe je cyclus verloopt en wanneer je eisprong plaatsvindt. Normaal gesproken is dit ongeveer twee weken na de eerste dag van je menstruatie.

Als je zwanger bent en de 1e dag van de laatste menstruatie viel op
    Vrijdag 25 Mei 2007, dan ben je uitgerekend op:

Vrijdag 29 Februari 2008.

Je bent dan nu in week 4 van jouw zwangerschap
    (gerekend vanaf de eerste dag van jouw laatste menstruatie),
    en je hebt nog 255 dagen te gaan.

Je hebt 80% kans dat je zwanger bent.

[-o< ik hoop het
    En voor jullie ook hoor.. ik hoop deze week weer veel roze te zien in de lijst.

Share This Page