Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Mijn eerste ronde wordt wel erg lang zeg, pffffffff, ik ben voor het laatst ongie geweest op 30 april en dat was pilbloeding.
    Ik hoop steeds op positieve test, maar tot nu toe niks dus..

2. Schiepie

Schiepie Actief lid

20 jun 2007
    122
    0
    0
    Jeetje laupio... wat vreselijk dat wachten!

3. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    dank je schiepie, ik word er inmiddels idd gek van!

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hey rebbel, daar kwam ik juist ook achter, mijn NOD is ook op vrijdag de 13de, nu maar hopen dat t toch geluk brengt he! zou geen beter begin van mijn verlof kunnen voorstellen!

groetjes lindsay

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey lalalindsay!

grappig dat we gelijk lopen! :D idd hopen dat het geluk brengt! ;)
    als ik niet ongi wordt wil ik op zaterdag testen denk ik, we gaan namelijk zondag ochtend op vakantie!

groetjes rebbel

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    nou gelukkig ben ik niet de enige bij wie de dagen maar niet voorbij willen gaan! ;) mijn nod is op vrijdag de 13e! :)

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Zo nog een paar daagjes wachten. Heb al een dag of 5 buikpijn dus vrees dat de duivels er aan komen :(
    Had deze maand stuk minder last dan de vorige 2 rondes, maar begin nu wel pijnlijke borsten te krijgen.... We zullen het over een week zeker weten denk ik :)

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Zou ik zeker doen als ik jou was!

Kellox, Gefeliciteerd met je verjaardag! :({|= :({|= :({|=

Laupio, vervelend dat je niet positief test.

Hier kunnen we bijna weer voor het echie klussen. Nu nog steeds voor de fun :)

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    klus ze maranka! ;) :D

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh mensen, ik kan eigenlijk niet meer wachten op die testen!
    Ik ben zooo nieuwsgierig, en kijk echt vaak of ik toch niet ongi geworden ben. :oops:
    Zul je zien als die testen morgen binnen zijn ik ongi word...

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ja dat had ik vorige keer ook. Was overtijd en het kwam maar niet. S'ochtends getest; negatief dus en s'middags :evil: :evil:
    Maar wie weet. Succes en hou ons op de hoogte!

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    spannend zeg! ik zal voor je duimen!
    succes morgen! :)

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Komt helemaal voor elkaar. De kaarsjes en de cd speler staan al klaar en de Massage-olie is ook al uit de kast. Gaat helemaal goedkomen! Als dit geen liefdesbaby wordt, weet ik het niet meer.

(Vriend is al op de hoogte dat het biertje vanaf nu tot en met volgend weekend uit den boze is, vond ie wel wat minder :) ;) Hij drinkt allen in het weekend twee biertjes 's avonds, maar toch alle beetjes helpen.)

groetjes Maranka

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    haha! die van mij drinkt ook niet veel gelukkig! :p

15. Schiepie

Schiepie Actief lid

20 jun 2007
    122
    0
    0
    Nee Rebbel je bent echt niet de enigste!
    De babygekte is helemaal toegeslagen, maar dat is misschien ook wel erger aangezien ik de laatste ben in de vriendenrkring die nog geen baby heeft...
    Het is dus steeds op kraambezoek, al die schattige hummeltjes vasthouden, mijn mailbox volgespamd met babyfoto's, dus nee ik vind het niet gek :D En ik ben de eerste die gepland zwanger wil worden, dus ik verwacht nog het nodige onbegrip als het niet heel vlot wil lukken.

Wat is eigenlijk de gemiddelde tijd om zwanger te worden, een msn-vriendinnetje vertelde dat het gemiddelde ligt op 1 jaar. Klopt dat?

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dit vond ik hier op de site, door de verloskundige:

Geduld

Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik ben mezelf al weer aardig gek aan het maken, ik heb vandaag echt last van extreme vermoeidheid, echt niet normaal! ook ben ik duizelig, vooral als ik even buk en omhoog kom... ik weet dat het nog veel te vroeg is voor zwangerschapskwaaltjes, maar toch schiet het dan door je hoofd van zou het? :(

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou dat is ook niet echt een opkikker, ook al zit ik pas in de 1e ronde en blijf ik hopen!

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    was niet als domper bedoeld hoor, Schiepie vroeg of het klopt dat het gemiddelde rond een jaar ligt en dit is wat ik erover kon vinden...

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee nee snap ik, maar je kent het vast wel het gevoel dat je zo graag wilt... mag ik trouwens ook in de lijst? Wat heb je dan voor gegevens nodig?

Deel Deze Pagina