Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirandab

mirandab Actief lid

30 mei 2007
    135
    0
    0
    medewerker boekhouding
    Veldhoven
    welkom nieuwe meiden, wat zijn het er weer veel hihi ;) succes allemaal en ik hoop dat je snel zwanger mogen zijn..!

Ik heb de 2 afgelopen maanden al een keer of 6 gehad dat ik 's nachts wakker werd van de buikpijn helemaal onderin m'n buik, echt heel vervelend kan dan niet meer slapen, niet liggen niet zitten allemaal rond lopen... ben daar al een keer eerder voor naar de dokter geweest ongeveer 2 maanden geleden en vertelde toen (na een inwendig onderzoek) dat m'n eierstokken misschien een beetje geirriteerd waren..

het zat me niet lekker en gisternacht en vannacht had ik het weer om 4.00 en om vannacht om 5.00 ben vanochtend samen met m'n mannetje naar de dokter gegaan omdat ik het niet vertrouwde, ik had zoiets van ik krijg een verwijzing voor bloed te prikken en dan zal het wel goed zijn... nu zeiden we dus dat we bezig waren om zwanger te worden en hij zei direct "oh dan krijgen jullie een verwijsbrief mee voor de gynacoloog voor een algeheel onderzoekje dan ben je meteen gerustgesteld" en toen we wegliepen zei die "ben over 2 weken terug van vakantie dan laat maar weten hoe het is gegaan" ik had dit echt nooit verwacht zo snel andere meiden moeten allemaal wachten totdat ze een jaar bezig zijn en ik kan meteen terecht, heb zojuist gebeld voor een afspraak en kan maandag om 09.00 uur al terecht...

Vind het fijn dat ik dadelijk zeker weet of niet dat het goed of fout zit maar vind het wel een beetje dubbel en toch ook wel spannend, dadelijk is er echt iets niet goed... maar dan zijn we er wel op tijd bij denk ik dan maar....

sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt...!

2. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Meid wees blij dat je ongi bent geworden, want er zijn er vele die pas na maanden ongi worden na het stoppen met de pil. Ik ben ook aan het wachten op mijn ongi, maar het wil maar niet komen.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook nog geen teken van :evil: :evil: helaas. Zucht... Ben echt benieuwd wanneer ze komen. :rolleyes: Heb al een paar dagen helemaal geen afscheiding niets. :(: :(: Wel wat gerommel in mijn buik en wat ongi krampjes maar het zet nog niet door ofzo. Het ergste is nog dat ik bij elk steekje denk 'zou ik toch zwanger zijn'. Dus maak mezelf een beetje gek. :rolleyes:

@ laupio: Mijn cyclus is ook een warboel en ik denk dat ik wel met een kuurtje zou beginnen om het op te wekken als de huisarts het aan zou bieden. Overigens zou ik dan wel zeker willen weten dat ik dan niet zwanger ben. :)

Iedereen succes! Wachten is zoooo erg..... ](*,)

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik was vanochtend bij de dokter en ze zei dat het heel normaal is als je menstruatie uitblijft nadat je met een pil stopt. Tot maximaal een half jaar is normaal, daarna kan ik misschien mijn menstruatie opwekken of beginnen met clomid. Ze zei dat als je met clomid begint dat je dan misschien wel 5 eisprongen kon krijgen ipv 1? Klopt dit?

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Hoeveelste dan van je cyclus zit jij nu ?

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Fijn dat je zo snel terecht kunt Miranda. Hoop dat alles goed is!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Floddertje > balen zeg en nu? Testen of :(

Sablovesgeof > verklaar je bannercheck eens, blij dat je bijna ongi moet worden of andere redenen of zie ik het gewoon niet ;)

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik zit nu bijna op dag 40. Heb mijn banner maar weg gehaald klopte niet echt wat van. Vorige ronde was 76 dagen en de ronde daarvoor heb ik niet bijgehouden. 40 dagen is niet echt super extrem ofzo maar vind de onzekerheid gewoon zo irritant. Omdat je toch gaat denken dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn. :rolleyes:

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat goed Miranda, is toch een hele geruststelling. Anders blijf je toch maar in het ongewisse zitten met die rare klachten.

Ik zou overigens ook wel graag een verwijzing naar een gyn willen, maar ben bang dat mijn ha het niet wil geven, dus weerhoud het me ervan ernaar te gaan vragen. Tuurlijk weet ik dat als ik het niet vraag ik het zeker niet krijg. Maar heb al eerder wat gevist bij hem en ik moest maar gewoon even wachten. Ik heb namelijk het gevoelm, ondanks mijn eerste ongi van vorige maand, dat ik geen eisprong heb gehad. Ik wil nu na mijn volgende ongi dus braaf gaan testen om het te controleren, allen is dat wel moeilijk als je ongi cyclus nog niet helemaal regelmatig is.

Nog tips?

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    5 eisprongen per maand? Oeps zou dat zo zijn :(
    Raar lijkt me dat, maar ook weer meer kans om raak te schieten :D

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Leek mij ook veel ja.. :)

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb je dan misschien al overwogen om een testje te doen?
    Haalt die onzekerheid misschien weg en maakt je minder gek in je bolletje.
    Dat kan natuurlijk ook je ongi beïnvloeden.

Succes :)

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Even op googlen :idea:

14. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Hoi

Ja ik ben ook blij dat ik ongi geworden ben.... alleen voelt het wel een beetje dubbel. Maar ik vind het prima zo om te merken dat mijn lichaam dus weer aan het werken is! Ik realiseer me heel goed dat het niet bij iedereen zo werkt.
    @zora ik hoop voor jou ook dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt! het niet weten, de onzekerheid lijkt me idd het ergste! succes ermee

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Mieke8: Heb vorige week aleen test gedaan: Negatief helaas. :( Heb nu geen testen meer maar heb er net weer een paar besteld dus ga volgende week gewoon nog een keer testen. We klussen gewoon door dus het kan een keer raak zijn. :)

@ Hellepelle: Thanks...ik hoop het ook! Hoop voor ons allemaal dat we snel mama mogen worden. ;)

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Klopt gewoon door klussen. Heb namelijk gister even het topic zitten lezen over, "we klussen al jaren verkeerd" en daarin wordt omschreven dat je eisprong helemaal niet zo rond de 14e dag hoeft te zijn, maar ook eerder of later kan zijn, afhankelijk van je cyclus natuurlijk. Je moet dat stukje maar een lezen, best interessant.

17. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ha meiden, ik had hier op de site mijn situatie voorgelegd aan de de verloskundige (dat gedoe met die week bruine afscheiding) en dit is haar antwoord:

Dus dat zou betekenen dat ik nu na 22 dagen mijn ongi heb gehad, moet dus ff mijn banner aanpassen en de calculator opnieuw invullen, het geeft me weer een beetje moed! :)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb dit ook maar eens gelezen, en aangezien mijn cyclus vorige x 36 dagen was leek het me niet logisch dat het bij mij dag 14 zou zijn.
    ik heb op dag 13 en dag 16 een test gedaan en die was negatief.
    gewoon voor de zekerheid.
    en nu ben ik gister weer begonnen op dag 19 en daar was al wat duidelijker een streep(nog steeds heel vaag hoor) op te zien en niet zoals bij die anderen een vage verkleuring

20. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Pff dames, even een avondje gemist en direct zoveel bij te lezen. a zo even proberen of ik de lijst weer kan updaten.

Even kijken wat ik heb onthouden.

Miranda, goed zeg dat je naar de gyn mag! DAt geeft vast wat meer zekerheid en ik hoop dat je buikpijn kan worden verklaard.

Firstbaby, ik geloof dat clomid meer follikels laat rijpen, normaal rijpt er 1 (soms 2 )follikel en springt die bij je eisprong. Clomid zorgt er dus voor dat er meer folikels kunnen rijpen. Maar 5 is wel veel. Staat ook veel over te lezen bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

Hellepelle, heerlijk gevoel is dat om te weten dat je lichaam weer werkt. Natuurlijk zou je veel liever zwanger zijn, maar dit is ook fijn lijkt mij. Wil je dat ik je ronde toch op twee zet of moet hij even zo blijven staan op ronde 1? Normaal gesproken zit je nu dus wel in je 2e ronde.
    O,ja ik zou er wel rekening mee houden dat je volgende cyclus wel langer kan zijn dan 21 dagen.

Zora, vervelend dat je zo in het ongewisse zit met je cyclus. Helaas geldt dat voor nog een paar meiden hier.

Mieke, leuk dat je zo lekker actief op dit topic meepraat! En nog maar 3 dagen tot testen. Spannend!

Ik ben vast heel veel mensen vergeten. Ga zo nog even terug lezen hoor.

Bij mij wordt het geloof ik spannend. Wel wat krampjes vandaag. Maar mijn temp zit nog heel hoog! En de vorige keren was hij een paar dagen vor min ongi al aan het zakken. Normaal gesproken zou ik morgen ongi moeten worden volgens FF, ben dus heel benieuwd. Ik heb nog helemaal geen spotting gezien. Vorige keren had ik een paar dagen voor de ongi aan al bruinverlies. Ga denk ik morgen een testje wagen.

Deel Deze Pagina