Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Gister begon een beetje spannend. Ik heb tot twee maal toe bruin slijm op mijn wc-papiertje aangetroffen. Heb lekker geprobeerd om me er geen zorgen over te maken. Ik had er geen kramp bij, en het was niet helderrood ofzo.

Ik heb eerst de hele dag gewerkt, en daarna zou ik even naar huis om uit te rusten tot Lief van het werk zou komen, voor de afspraak. Was het niet zo dat ik mijn sleutels thuis vergeten was. Ik kon er niet in Shocked.
    Dus ben ik maar op de bushalte blijven wachten tot mijn Lief kwam, driekwartier later. Sad. Het plan was dat ik hem zou ontmoeten op de halte en dat we dan ineen keer door zouden gaan naar de verloskundige. Na de busrit en een wandeling van ca. 15 minuten stonden we bij de verloskundige. Moest inmiddels erg nodig plassen. Gelukkig zat er en wc, maar helaas... die was op slot. En aangezien de vk de enige nog aanwezige in de praktijk met andere mensen bezig was, kon ik niks anders dan ophouden. (Want we waren ook nog even te vroeg). De volle 30 minuten.... pfffff.

Het gesprek zelf was erg leuk. We hebben veel vragen gesteld en info gekregen, over bijvoorbeeld de combinatietest. Ik heb formulieren mee voor echo en bloedprikken. En ze heeft mijn bloeddruk opgemeten.
    Nu is het wel zo dat de echo alleen maar gedaan wordt bij de vk-praktijken waar ik voor gekozen had om niet naar toe te gaan. Het ziekenhuis waar ik zo over twijfelde ivm slechte ervaringen (zie mijn andere topic) had ze zelf ook slechte ervaringen mee... Dus nu kan ik even uitzoeken waar ik het bloed en de echo ga doen. Voor haar maakt het niet uit. Maandag ga ik bellen :D.

Dat was het eigenlijk. 17 aug. mogen we weer. En dan luisteren we naar het hartje :D :D

2. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    He das super! Nu maar hopen dat je je eitje er snel mee kunt vinden!

3. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    FIENTJE GEFELICITEERD! ! !

4. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Kwebbels, je moet helemaal zelf weten of je wilt testen. Welke test heb je in huis? Ik teste met Matcare heel erg licht maar de CB was wel direkt positief en gaf na 3 min. keurig ZWANGER aan.

Sabrina voor jou wordt hetook spannend!

Hoop dat jullie de volgende 2 zijn die in het roze kunnen hoor!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    O o, daar is dus weer eerst heel wat aan vooraf gegaan, voordat je het gesprek had. Hahaha.
    Jammer dat je niet echt in het ziekenhuis terecht kan door die slechte ervaringen. Heb toch wel begrepen hier en daar dat je dan een fijne controle hebt, altijd echo's krijgt etc. Bij de VK luisteren ze op controle meestal alleen naar het hartje omdat ze geen echo apparatuur hebben staan. Spannend allemaal hoor :D

6. mariefrance

mariefrance Actief lid

Jun 6, 2007
    136
    0
    0
    bediende
    waasland
    hoi,

ik heb deze ochtend getest... NEGATIEF ?! [:5:]

maar ik heb nog steeds geen duiveltjes, dus ik denk dat ik in de loop van volgende week bij de dokter een bloedtest laat doen want ik ben al die onzekerheid zo moe...
    altijd negatief testen is niet zo leuk , snif

ik hou jullie op de hoogte,

knuffels

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    ha mariefrance, ik snap precies wat je bedoelt hoor...ik heb vanochtend ook negatief getest... :(

volgens de verloskundige van dit forum was mijn bruin slijm verlies van 1,5 week geleden een ongi, maar ergens hoopte ik dat het de innesteling was, het gekke is ook dat ik 's avonds, ja heel gek, maar voornamelijk 's avonds, het gevoel heb dat ik zwanger ben, ik heb geen klachten of zo, maar gewoon een gevoel van binnen. maar de volgende ochtend is het gevoel weer minder.

ik merk ook aan mezelf dat ik me helemaal gek loop te maken, want nu dacht ik daarnet: ik ga wel een CB digital halen, misschien geeft die wel zwanger aan. hoe bedoel je, jezelf in de maling nemen? :(
    maar ik had zo gehoopt om snel na de bruiloft te kunnen vertellen dat we in verwachting zijn...pff, moet proberen het los te laten.

@daisysanches: spannend hoor de 1e echo binnenkort. en wat een gedoe voordat je er eindelijk was., hihi, zullen de hormonen ook wel zijn ;) (sleutels) :)

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het spijt me.. Maar ik kan echt in dat topic niet vinden wat Persona nou inhoud, kan er alleen verhalen over lezen welke dagen rood/groen enzo.. :S

9. mariefrance

mariefrance Actief lid

Jun 6, 2007
    136
    0
    0
    bediende
    waasland
    hey mariaatje, idd het is helemaal niet leuk, zeker omdat ik voor men pil zo regelmatig was en men eerste goeie cyclus na de pil perfect 29 dagen was, daarom ik begrijp het nu helemaal niet meer... ik zit nu op 37 dagen-cyclus?
    we zijn 23juni getrouwd en hoopten net hetzelfde als jij dus ik kan je ook heel goed begrijpen...
    ons lichaam kan ons helemaal gek maken!
    men man gelooft nog altijd dat ik zwanger ben maar zo een negatieve test is heel ontnuchterend he :cry:

de bloedtest zal me deze week wel zekerheid geven dus alweer afwachten...

ik hoop dat jij ook snel een klein wondertje mag verwachten...

knuffeltjes

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Jammer hoor!
    Maarre wat gaan ze dan onderzoeken in die bloedtest?

11. mariefrance

mariefrance Actief lid

Jun 6, 2007
    136
    0
    0
    bediende
    waasland
    @mieke8: bij men huisarts onderzoeken via bloedonderzoek kijken ze dan hoeveel hcg waarde er in je bloed zit, dus dan heb ik meteen de 100 percent zekerheid.

en als het dan nog negatief is hoop ik snel op die :evil: :evil:

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    @mariefrance: ik ben 10 mei gestopt met de pil, 1 dag eerder dan jij, had een cyclus van 32 dagen, netjes vond ik. toen 22 dagen later begon het gedonder met bruin slijm bijna een volle week lang, geen echte ongi, want hoefde geen tampon te gebruiken, inlegkruisje was voldoende. als ik uitging van weer 32 dagen, zou ik de 16e ongesteld moeten worden en juist vanaf die dag was alles schoon :( vandaar ook deze banner, maar ik weet het niet hoor...
    ik ben trouwens de 15e getrouwd. hadden jullie een mooie dag?

trouwens, wel fijn dat je al een bloedtest mag doen, ik durf nog niet naar de dokter te stappen, die zal wel zeggen dat ik het nog een paar maanden moet aankijken, zal wel ontpillen zijn.
    ben benieuwd hoe het bij je uitpakt!

13. mariefrance

mariefrance Actief lid

Jun 6, 2007
    136
    0
    0
    bediende
    waasland
    oeps men zinsbouw zit niet juist :oops:

14. mariefrance

mariefrance Actief lid

Jun 6, 2007
    136
    0
    0
    bediende
    waasland
    @mariaatje: onze trouwdag was schitterend enkel als ik de kerk uitging begon het plots sterk te regenen dus dat was jammer maar voor de rest viel het best mee...
    oh leuk jij de 15e dan is het bij jou ook trouwen en meteen gaan voor een kleintje :)

idd bij jou is het ook raar...hopelijk krijg jij ook snel meer inzicht !

ja hoor, hier kan je het zelf vragen aan de dokter...ze maken er geen probleem van en de dag erna heb je je resultaat al
    ik zie het niet zo positief in mr je weet nooit of men ventje wel gelijk heeft...

15. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    GEFELICITEERD FIENTJE!!

Hier nog geen spoor van naderende :evil: :evil:

Ik ga ook niet meer testen. Heb nu de rust gevonden. Voel ook helemaal niets.

16. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Sorry voor de dikgedrukte letters.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    http://www.persona.info/nl/WatisPERSONA.cfm

Het is een computertje die met behulp van ovulatitetesten helpt je ei op te sporen. Het is bedoeld als anti-conceptie, maar natuurlijk ook als eizoeker te gebruiken :)

18. H25

H25 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,140
    0
    0
    Fientje van harte gefeliciteerd. Wat goed dat je al in je 3 de ronde zwanger bent. Geniet er maar lekker van.

Hier is nog steeds niet zoveel te melden. M'n ei zit er wel aan te komen en we zijn regelmatig aan het klussen dus we wachten wel af. Wel spannend hoor zo'n eerste ronde.

19. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik begrijp je ongeduld ;) ik heb op nod getest (en 3 dagen ervoor ...) erg he

20. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Meiden die zwanger zijn van harte gefeliciteerd, echt super.

Had woensdag ongi moeten worden, gisteren getest helaas negatatief maar nu nog niet ongi.
    Begin ongeduldig te worden.

Misschien denk ik er wel te veel aan, dat dat de reden is dat ik nog niet ongi ben.
    Ik hoop dat toch nog een kleine beetje positief en anders hoop ik dat de :evil: :evil: snel komt, zodat ik weer flink kan gaan klussen voor ronde 2.

Share This Page