Zo, dus al twee gehad! Fijn dat alles goed was! Met mij is alles prima. Nagenoeg geen klachten. De eerste dagen brandend maagzuur. Gisteren wat rommelende darmen en verder eigenlijk niets. Af en toe moe. Maar ben ook veel aan het werk. Voel me helemaal niet zo zwanger. Heb vanmorgen voor de zekerheid maar weer even getempt en die was nog heel mooi hoog en ik voel ook wel af en toe wat steekjes in mijn baarmoeder. Maar het blijft allemaal nog erg onwerkelijk en dat zal het ook wel blijven tot mijn eerste echo.
het enige wat het voor mij werkelijk maakt is de enige keer in de week dat ik misselijk ben. de pijnlijke boobs beginnen ook af te nemen. een buikje is nog niet zichtbaar, ben een flinke meid dus dat zal nog wel een maandje duren voordat je het echt gaat zien. ik het begin had ik energie voor 6 maar toen ik een week of 9 was begon de moeheid toe te slaan. mijn enige advies is ; gewoon eraan toe geven en vroeg je bedje in! nu ben ik er weer helemaal overheen. ben je zenuwachtig voor je eerste echo? en weet je misschien al waar je wilt bevallen?
@ Mieke8: Ik zit nog steeds in de tweede ronde helaas dus hoeft voor mij nog niet aangepast te worden. @ Noa25: Het is heel moeilijk maar het enige wat je nu helpt is geduld en nog eens geduld. Ik baal er ook flink van maar je doet er niks aan. Ik wacht nu tot ik op 76 dagen zit en ga dan pas weer een testje wagen. Daarna wacht ik nog een cyclus af en als die weer zo lang duurt ga ik naar de huisarts. Voor mij vandaag dag 44. Het liefst zou ik ook meteen naar de huisarts gaan maar ik denk dat die me nog een paar maandjes af laat wachten.
Heb zelfs nog geen afspraak gemaakt met de huisarts of VK. Het is ook nog zo pril. Huisarts is met vakantie. Ga ik volgende week heen. Heb vanmorgen even gekeken op de site van mijn zorgverzekeraar of het VK praktjk waar ik heen wil wel bij hen is aangesloten, maar ik geloof het niet. Moet ik dus nog even beter uitzoeken. Ik zie niet echt tegen een eerste echo op. Aan de ene kant heb ik hel sterk in mijn achterhoofd dat er nog van alles mis kan gaan. En aan de andere kant ben ik ervan overtuigt dat alles goed zit. Wil alleen de bevestiging dat mijn gevoel klopt. Ik zit heel erg te twijfelen of ik thuis of in het ziekenhus wil bevallen. Ik woon op 5 minuten van het ziekenhuis. Dus na de bevalling ben je dan ook zo weer thuis en je kunt heel lang thuis afwachten met de ween omdat je toch binnen no time in het ziekenhuis kunt zijn. Als ik het zo opschrijf ben ik er geloof ik toch al uit. Geen troep in huis. Alle medische zorg die nodig is en geen buren die wakker worden van mijn gegil. Maar het grootste gedeelte doe je toch thuis.
hahahaha dan heb je wel hele dunne muren! ik ga wel voor thuis, lekker in mijn vertrouwde omgeving. mijn huisarts raadde wel aan om voor de 9e week aangemeld te zijn voor kraamzorg zowel bij je verzekering als het kraambureau. mocht er wat misgaan is het met 2 telefoontjes allemaal afgemeld.. misschien een tip om je daarop te orienteren?
Ik ga het volgende week allemaal regelen. Bedankt voor de tip! Heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan! Ga ik ook doen hoor!
Zucht, Maranka en Roxy, wat klinkt dat toch allemaal heerlijk... Gezonde jaloezie hoor gun het jullie natuurlijk heeeeeel erg. En bij mij komt het ook wel goed, dat weet ik zeker, alleen wil je zo graag weten wanneer!
Hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat we hier even aan de klets waren. Zat er wel aan te denken n.l dat het voor jullie wat kwetsend zou kunnen zijn. Ik was n.l ook steeds erg jaloers hoor als er weer iemand zwanger was. Ook al ben je heel blij voor ze. Mieke het komt vast helemaal goed hoor!
Nee hoor, voor mij niet. Ook wij leren van de tips etc. Ik ben vanmorgen trouwens begonnen met tempen. Heb geen idee wanneer of hoe ik daarmee moet beginnen. Maar het was 36,9 en vond dat best hoog. Heb het ingevuld op FF wat nog wel wat ingewikkeld is, maar daar zal ik vanzelf wel aan wennen denk ik, hoe het precies op die site inelkaar steekt. Enne voel je niet bezwaard hoor om er over te kletsen, vind het juist leuk.
ik voel me alsof er een griep aankomt licht in me hoofd moe nergens zin in heb me pyamma nog aan zit alleen maar hier achter dit forum moet van alles doen in huis maar kom er niet aan toe heb links een beetje steken ter hoogte van me eileider denk ik en lage onderugkramp verder niks gisteren had ik de hele tijd weeig gevoel en veel speeksel in me mond toen heel ff gedacht dat ik tegen het spugen aan zo zitten me tepels zijn licht gevoelig god ik zou echt willen weten of ik nou ongi ga worden had net toch ff de testen van dit forum gepakt er staat dat je 4 dage voor je nod kan testen maar wacht er toch echt mee tot de 27ste mischien ben ik dan al ongi maar heb het ook stelkens zo warm staat het zweet op me voorhoofd ik moet mezelf echt er toe slepen om wat te gaan doen in huis @ maranka hoe voel jij je eigen meid
@ Mieke, ik had een posi test toen ik het niet verwachtte. klinkt raar, maar we hadden maar 2 keer geklust die ronde en ik dacht echt dat hij niet posi zou zijn. ik weet het, het is moeilijk maar hoe minder je ermee bezig hoe sneller een posi test. en ik kan het weten!
Fiona, lijkt op een virusje hoor. En misschien i.c.m. menstruatie voortekens dat je je gewoon niet helemaal 100% voelt. Naar hoor. Volgens mij heerst het ook wel, heb er 2 weken geleden ook last van gehad. Kijk het nog even aan, die test kun je straks altijd nog doen. Sterkte meid en schrijf het maar lekker van je af hoor.
dank je wel meid ja 2 weken geleden had ik ook al een griepje te pakken toen was het vooral me keel maar die test heb ik geen drang naar om te testen kan het het volhouden om niet te testen normaal had ik er al 3 gedaan
Roxy, ik denk ook idd dat we er allemaal te veel mee bezig zijn (lees het forum, hahahaha). Ik probeer het nu ook een beetje van me af te zetten tot aan mijn afspraak bij de gyn en tot mijn volgende ongi komt. Vind het super gezellig om hier te kletsen en ervaringen uit te wisselen, maar ik heb absoluut geen hoge verwachtingen dat het snel gaat. In het begin ben ik er altijd (maakt niet uit wat) heel erg mee bezig, maar op een gegeven moment kan ik het weer even beter relativeren en het in mijn koppie rustig maken en houden. Dus dat heb ik me ook voorgenomen om te doen. Voel nu ook lichtelijk wat krampjes onderin mijn buik, waarschijnlijk zijn de in aantocht.
Hallo allemaal, Ik ben net gestopt met de pil en eigenlijk zouden mijn man en ik het nog even tijdje met een condoom doen, (we hebben een hele drukke tijd achter de rug, waaronder trouwen). Maar ja we waren het niet echt gewend met een rubbertje dus die zijn we vergeten. Nu weet ik niet precies wat mijn cyclus is maar op 2 juli was de eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding en nou hebben we het gedaan op de 15de. Ik had toen een hele vage slijmerige heldere afscheiding? Wat was dit? Vanaf welke tijd kun je zwangerschapsverschijnselen krijgen? Ik heb nu het gevoel of ik warme borsten heb en heb in de week na de sex last gehad van een soort krampen. Wie kan me vertellen of dit zwangerschapsverschijnselen zijn of niet. Het lijkt me super maar het maakt me wat onzeker, ik ben 11 jaar aan de pil geweest en weet niet meer hoe alles voelt Liefs Oedje
Fiona, nog even volhouden met testen meid. Mieke, met het tempen is het vooral belangrijk dat je elke dag op hetzelfde tijdstip tempt en dat je tempt voor je uit je bed bent geweest. Het makkelijkste is om je wekker op een vast tijdstip te zetten en direct als het is afgegaan te tempen. En vervolgens je temp even op een kladblaadje te zetten. Dan kun je het later die dag invoeren op FF. Als je het goed doet en alles invult op FF vindt FF vanzelf je eisprong. Heel veel succes! Met mij gaat het prima. Zo goed zelfs dat ik me af en toe even afvraag of ik echt wel zwanger ben. Heb vanmorgen zelfs even weer getempt maar die was nog keurig 37,2. Heb bijna geen zwangerschapsklachten n.l. Ik ga komende vrijdag even weer een matcare test doen vooral om te kijken of de streep nu wel mooi duidelijk is. Dat was ie bij de eerste keer n.l niet. gelukkig heb ik ook de CB gedaan die wel ZWANGER aangaf!
Afina80 laatste pil 20 maart 3e ronde Anita1974 - laatste pil 15 juni - 2e ronde annette110 - laatste pil november - 1e ronde - ZWANGER getest mei Askim - laatste pil 9 juli- 1e ronde barbeestenboel - laatste pil april - 3e ronde bellamano - laatste pil eind april/begin mei- 2e ronde - ZWANGER BD81 - laatste pil maart - 4e ronde Bianca24 - laatste pil 29 juni - 1e ronde BlaBlaBla - laatste pil - mei/juni - 1e ronde CynthiaB - laatste pil februari 3e ronde dani86 - laatste pil aug 06 - 12e ronde DaisySanches laatste pil 30 maart 3e ronde - ZWANGER getest 21 juni Delayla - laatste pil laatste week april - 2e ronde dessje23 - laatste pil 17 mei - 2e ronde diaantje17 - laatste pil eind mei - 1e ronde dieudonnee - laatste pil 1 mei - 2e ronde - ZWANGER getest juli djezelf - laatste pil begin juni - 2e ronde Dolphin laatste pil 10 april 3e ronde Droppie123 - laatste pil eind juni - 1e ronde dwazie1980 spiraal verwijderd april 2e ronde - ZWANGER eef1980 - laatste pil mei - 1e ronde - ZWANGER Elpee - laatste pil - ronde Enomis- laatste pil 5 juli - 1e ronde Esjuh - laatste pil oud-en-nieuw - 4e ronde (na MK) Evaline - laatste pil 20 juni - 1e ronde Fientje2007- laatste pil 11 mei - 3e ronde - ZWANGER - getest 21 juli Fiona23 - laatste ring 1 augustus - 3e ronde Firtsbaby - laatste pil 11 juni - 1e ronde fleerpje - laatste pil juni - 2e ronde Fleur76 laatste pil 14 april 3e ronde Floddertje laatste pil 3 februari 6e ronde Frostieke - laatste pil 19 juni - 1e ronde H25 - laatste pil 1 juni - 1e ronde Hellepelle - laatste pil 20 juni - 2e? ronde Hjm laatste pil januari 6e ronde Ienieminie laatste nuvaring 27 april 3e ronde Ice - laatste pil 26 mei - 1e ronde Isra- laatste pil 17 juni - 1e ronde - ZWANGER - getest 21 juli Jannegie laatste pil 2 februari 2e ronde Jeldou laatste pil mei 2e ronde Jes1 - laatste pil 12 juni - 2e ronde Jesjuh laatste pil 30 maart 5e ronde Jessica83 - laatste pil 8 januari onduidelijke cyclus Juudje27 - laatste pil april - 1e ronde ZWANGER Jusi - laatste pil 31 mei- 2e ronde Juth - laatste pil mei - 1e ronde Katje81 - laatste pil juli - 1e ronde Kattja laatste pil maart 4e ronde ? Kellox - laatste pil 20 april - 2e ronde na MK Krista B laatste pil april 1e ronde - ZWANGER getest mei? Kwebbels - laatste pil mei - 2e ronde lalalindsay - laatste pil mei/juni - 2e ronde Laupio - laatste pil 26 april - 1e ronde Lauwtje - laatste pil 27 mei - 2e ronde Lienke - laatste pil april 1e ronde - ZWANGER getest mei? Leonie20 - laatste pil maart - 4e ronde Liese - laatste pil 12 juni- 1e ronde Lopje- laatste pil mei - 2e ronde Luv - laatste pil november 2006 - 1e ronde Mamsie laatste pil april 2e ronde- ZWANGER Mandytjuuu - laatste pil ? - 2e ronde Manon F laatste pil 20 maart 2e ronde Helaas afbreking vanwege afwijkingen op 27-06-'07 Maranka laatste pil 29 maart 4e ronde - ZWANGER- getest 19 juli Mariaatje laatste pil 10 mei 3e ronde Marie - laatste pil 14 juni - 2e ronde Mariefrance - laatste pil 11 mei - 2e ronde mayo1982 - laatste pil 9 mei - 2e ronde Meryem85 - laatste pil 27 mei - 2e ronde Mieke8- laatste prikpil okt'06 - 1e ronde Minnie1979 - laatste nuvaring 12 juli - 1e ronde MirandaB laatste pil 21 jan 6e ronde MissyZuilen - laatste pil 9 juli - 1e ronde Mizzy - laatste pil maart - 3e ronde Monique - laatste pil 18 juni - 2e ronde Nina1983- laatste pil mei- 2e ronde Noa25 - laatste pil juni - 1e ronde Moi1981 laatste pil juni 1e ronde oOMissCOo - laatste pil 21 mei - 1e ronde PatriciaK laatste pil oktober 2006 7e ronde - ZWANGER Oedjoebadja - laatste pil 29 juni - 1e ronde Onsukkie - laatste pil juni - 2e ronde Pluisje79 - laatste pil 24 mei - 2e ronde Prinsessebes - laatste pil 17 mei - 1e ronde - ZWANGER Racebabe laatste pil 30 maart 5e ronde Ramona1 laatste pil 3 Mei 2e ronde Rebbel laatste pil april 2e ronde Roxyrox9 laatste pil april 1e ronde - ZWANGER - getest 16 mei Sab85 - laatste pil 9 mei - 3e ronde Sablovesgeof - laatste pil mei - 2e ronde sarah1981 laatste pil 27 maart 2e ronde Sannnniee - laatste pil januari - 1e ronde Schiepie - laatste pil 22 juni - 1e ronde Sjarlottuh - laatste pil 1 juni - 2e ronde Sjaantje laatste pil 26 april 1e ronde - ZWANGER Steen - spraaltje verwijderd 16 juli - 1e ronde Suggar - laatste pil eind mei - 1e ronde 1Summer - laatste pil 1 juli - 1e ronde Surf - laatste pil 15 maart - 1e ronde Taby laatste pil 9 maart 1e ronde Talia- laatste pil 21 juni - 2e ronde Teunisje- laatste pil juni - 1e ronde Valhalla -laatste pil begin juli - 1e ronde Vlinder79 - laatste pil 11 juli - 1e ronde vosje2000 - laatste pil begin mei - 2e ronde - ZWANGER weethetwel - laatste pil februari - 4e ronde Wensje - laatste pil 16 mei - 3e ronde Wicjuh laatste ring nov/dec- 2e ronde ZWANGER getest juli Woodstockje - april/mei - 1e ronde Zora laatste pil februari 2e ronde Meiden die al in een ronde verder zitten dan in de lijst is aangegeven, geef dat dan even door, dan pas ik het aan!
Nog even om die extra bevestiging te krijgen en je ongeloofwaardigheid op te krikken Heb de thermometer naast het bed gelegd, sta toch meestal om dezelfde tijd op, dus dat komt wel goed. Hoe kun je het beste tempen, heb deze hier op het forum gekocht en er staat dat het oraal kan? Is dat wel de juiste manier? Vond mijn temp vanmorgen best hoog, lag ook zo lekker warm nog onder de wol