Wat een leuk gedichtje Maranka! Jeetje nog geen nieuws Rebbel..... je lijf laat wel op zich wachten! Ben pas 4 dagen overtijd en word er al moe van
Mijn huisarts zei dat ik met alles moest stoppen. (En dan maar niet in het voorjaar zwanger moest raken.) Maar ik weet zelf dat als ik stop, ik weer last krijg van mijn astma. Daarom adviseerde mijn huisarts om een longarts te consulteren. Ik werk zelf met longartsen, en via hen kreeg ik de vroegere becotide en beconase. De medicijnen slaan gelukkig goed aan. Ook mijn oogdruppels heb ik moeten vervangen, en anti-hooikoorts pillen heb ik niet gebruikt. Gelukkig kan ik zonder . Ik heb de verandering in medicijnen vrij vroeg geregeld. Nl. in februari, toen ik de pil nog gebruikte, en nog dacht dat ik in augustus zou stoppen. Ik deed het zo lang van te voren, omdat ik eers wilde weten of de medicijnen zouden aanslaan, en ik zo nodig tijd zou hebben om verder te zoeken.
Ik gebruik ook medicijnen. Ik ben hartpatient, en ik slik Atenolol. En ik heb astmatische bronchitus, alleen mag ik daar eigenlijk geen medicijnen voor gebruiken, omdat die medicatie de werking van de Atenolol opheft. Ik heb dus een pompje (met een capsule waarvan ik de naam niet uitgesproken krijg) maar die mag ik alleen in het uiterste geval van nood gebruiken, als ik dus bijna het gevoel heb dat ik stik. Ik ben er ondertussen wel aan gewend geraakt om last te hebben van mijn luchtwegen zonder medicatie. Zodra ik positief test moet ik naar de HA, dan moeten mijn medicijnen worden afgebouwd. Dus de eerste 4 weken van mijn zwangerschap loopt mijn kindje toch wat risico. Helaas is er geen andere "veilige" medicatie voor mijn kindje.
Leuk die shirts maranka! Wel ff laten weten hoe het was he? Mijn meoder wordt morgen 50, en ik had het zo'n origineel kadoo gevonden, een kleinkind, mja helaas..... In november is me pa jarig dus wie weet ! hhaah Gisternacht de hele nacht niet geslapen, ik dacht dat ik een klaplong had wat een pijn, kon heel moeilijk ademen, en niet ontspannen, dus niet slapen, werd er woensdag mee wakker... Donderdag had ik het nog dus ik naar de dokter, bleek opkomend maagzuur in de nacht, daardoor geiiriteerde slokdarm en daardoor geiiriteerde luchtpijp.Daarom had ik zo benauwd en pijn bij het ademen. Donderdag moest ik om 0600 beginnen en vandaag weer dus echt veel slaap heb ik niet gehad, en mijn borstbeen doet nog steeds wat pijn, maar ik ben oppervrolijk! Moraal van dit verhaal: Stoppen met de pil is een van de beste beslissingen ooit! haha! Wat wel jammer is, is dat ik woensdag van mijn pa en ma heb gehoord dat mijn broer weer flink aan het hashroken is..... Moet op zich kunnen maar hij doet het echt te vaak en te veel waardoor zijn stemming ook zo verandert.... Hij had bijvoorbeeld laats zijn laptop helemaal aan gruzelementen geslagen. Nou herken ik het fenomeen woede-aanval (van mijn pil-tijd ) maar dit was wel heel erg. Hij stottert ook en dat werd hem allemaal teveel, en als je dan geblowd heb, dan voel je je nog rotter, jammer dat ie zijn laptop in handen had, die doet het niet meer, nog geen half jaar oud, en garantie krijg je niet meer als ie uit mekaar ligt. Moet je daar nou mee? Wat een troep is dat toch
Goedemorgen meiden, vanmorgen bij het afvegen een beetje roze..........dan het dan toch eindelijk...... Groetjes, Noa ps.....nu ga ik even de t-shirts van Maranka bekijken.
Hoi, ook ik gebruik medicijnen. Voor de hooikoorts neem ik ze alleen als het echt niet anders kan. Maar ben er al een poosje mee gestopt ivm zwanger te willen worden. En mijn andere medicijnen, voor mijn schildklieren neem ik iedere dag. Maar dat moet ook! Kom daar nooitr meer vanaf. Mijn internmist zegt dat het geen gevolgen kan hebben voor een zwangerschap (dat het langer kan duren ofzo) en het kindje, mocht het strax zover zijn, hoeft het niet te krijgen maar kan wel. Het is niet erfelijk. Het wordt strax gewoon goed in de gaten gehouden. Liefs.
@Fiona, en en en ben zo benieuwd?! Heb heel hard voor je geduimd. @Maranka, echt super gaaf zeg je t'shirten. En ook erg mooi gedichtje, ik ga het ook vertellen dmv een gedichtje. En voor de opa's heb ik nog een leuke boekje gekocht. Ik denk dat ik jou gedichtje ga gebruiken om het aan de toekomstige ooms en tantes te vertellen. @Fleerpje, mijn broer blowt ook. Vind het ook zo erg en hoop echt dat hij er ooit mee gaat stoppen. Gelukkig heeft hij geen woede aanvallen hij wordt er altijd wel rustig van. Mijn ouders weten het niet.
hey isra ou zoals verwacht een nega maar heb op me nod getest dus ik test zondag nog een keer dan ben ik 2 dagen verder en als ik dan niet ongi ben dan moet die wel posi aan gaan geven veder heel veel lucht in me darmen of maag/buik gister een ongikramp gehad maar is nu weer helemaal weg voel niets meer wel een beetje lage rugpijn dus mischien zijn de duivels toch langzaam onderweg nog meer meiden die wel zwanger zijn maar op de nod nega hebben getest zit nu op dag 31 dat had ik in mei nog dus wie weet ben ik gewoon te vroeg geweest en heb ik ene langere cycles deze maand
hier nog steeds niets... ik word er een beetje verdrietig van! we willen graag verder in de volgende ronde! sorry voor mijn geklaag, maar ik heb echt een beetje een baaldag! ik voel wel van alles wat op een naderende ongi lijkt, vermoeide benen, veel pukkels en pijn in mijn onderrug, maar mijn darmen zijn ook erg van streek, loop geregeld naar het toilet dus die pijn in mijn onder rug kan ook van mijn darmen zijn... ik weet t niet! liefs rebbel
@isra: heb je dan al een gedichtje voor je ouders? ik zit daar ook al over te fantaseren wil je hem met ons delen?
Het is geen geklaag meid! Ik snap je voor de volle 100%. Heb precies hetzelfde.....op de pukkels na dan. Knuffel Noa
ja isra idd wat een dag al niet kan uitmaken maar was die eerste echt helemaal niets te bekennen van een streep ook niet heeeeeeel licht hahah bij mij zie je 1 hele duidelijk streep maarja die andere is in geen velden of wegen te bekennen dankje wel meiden heb veel aanjulliehier
dank je! we zitten idd echt in hetzelfde schuitje! ik hoop dat er bij jou ook snel duidelijkheid komt! maar bij jou was er wat in zicht geloof ik? liefs rebbel
rebbel en noa meiden ik vindt het zo erg voor jullie die onzekerheid ik zit er pas een dag overheen mischien ook niet omdat ik een langere cycles mischien heb de keer maar 11 dagen en 14 dagen dan zou ik gek worden hebben 1 van jullie al een bloedtest bij de huisart laten doen?
hey... nee ik heb wel gebeld naar een arts, (mijn eigen HA is op vakantie) en ik moest nog een tijdje afwachten, bloedtest had nu geen zin zei hij! 3 aug. is mijn eigen arts weer terug, als er dan nog niks veranderd is maak ik een afspraak.
Natuurlijk wil ik het delen. Dit is het gedicht: Moeder zijn dat is een groot wonder een geboorte van een nieuw leven is heel bijzonder. Iets moois wat twee mensen elkaar geven een geschenk uit liefde, een nieuw leven. Moeder zijn dat is zorgen voor je kind je kind dat je met al je liefde omringt. Wanneer een kind je nodig heeft ben je er voor hem of haar een moeder staat altijd voor haar kind klaar. Moeder zijn dat gaat soms over in oma zijn een kleinkind dat vinden moeders superfijn. Een kleinkind dat kun je al je liefde geven het geeft een extra dimensie aan oma haar leven. Dit jaar wordt je allergrootste wens vervuld maar eerst nog eventjes geduld want oma dat wordt je voor het einde van dit jaar dan ligt er een kleinkind in de wieg voor je klaar!