Ik heb ergens op deze site gelezen dat onderzoekers zeggen dat elke dag klussen het beste is, maar voor de meeste stellen in de praktijk niet haalbaar. Dus als jullie dat wel halen, ga je gang, haha! Ik kan mij best voorstellen dat je dat graag doet in je vruchtbare periode. Voor ons niet echt haalbaar . En dat ei kan nog prima komen hoor !
mmmm ik heb begrepen dat om de dag het beste is omdat dan het zaad het beste is nou echt elke dag zou misschien ook een beetje veel van eht goeie zijn... wel goed voor de lijn
Hallo allemaal. Heerlijk weekend! Vandaag niet op t forum geweest was veel te mooi weer. Dus nu alles weer ff gelezen hihi. Ik heb mijn moeder niet verteld dat ik gestopt ben met de pil. Niemand weet t. Al vind ik het soms wel moeilijk hoor om niets te zeggen. Maar we willen het graag als een verassing houden. Ik zou het denk ik met een cadeautje ofzo duidelijk maken als ik zwanger zou zijn. Maar denk niet dat ik t gelijk vertel. Maar ik denk dat ik t wel zou vertellen voor die 12 weken. Vanavond en morgenvroeg mogen we weer ff oefenen. Ons kleine nichtje van 2 die uit logeren bij ons. Errug leuk! Gr. Kat
Dit heb ik gevonden bij: "We vrijen al jaren verkeerd." Heb je een week voor de vruchtbare dagen gemeenschap, dan kun je de week daarop zwanger worden. Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong. En niet 24 of 48 uur zoals veel mensen denken. Het komt zelfs voor dat sperma tien tot veertien dagen kan blijven leven, maar dit zijn uitzonderingsgevallen. Een eicel daarentegen gaat bijna meteen dood. Deze kan hooguit twaalf uur blijven leven. Veel paren denken dat sperma kort kan blijven leven en ze precies op het goede moment moeten vrijen. Vlak voor die eisprong dus. Dat blijkt helemaal niet nodig. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten." Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."
Mijn moeder weet van onze kinderwens. Ze wil zelf niet weten wanneer ik stop met de pil, en ze wil pas horen dat ik zwanger ben, wanneer ik al 10 - 12 weken ben. Hoe ik het ga vertellen weet ik nog niet. Aan de ene kant lijkt persoonlijk me heel leuk. Aan de andere kant lijkt me kaartje met de tekst Voor Oma, ofzo ook heel leuk. Of misschien wel na de eerste echo, fotootje.... (Je krijg foto's bij je echo?)
hoi Jannegie! ik heb hem toch nog ergens kunnen bestellen! krijg hem als het goed is dinsdag binnen! als je hem ook wilt bestellen... dit is de link! www.nnbh.com/nurpage.cgi?nur=851&sort=a ... 9058972097 groetjes rebbel
hallo allemaal, mijn moeder is al oma van een eerste kleinkind van 13 maanden. nou ziet ze die niet veel, is nergens bij betrokken geweest, en er is een nogal moeizaam verhouding tussen oma en de ouders. Ik wil het heel anders doen. haar wel overal bij betrekken vanaf dag 1 maar is het wel leuk om zo'n boek te geven terwijl ze al oma is? zijn er niet nog andere leuke boekjes of dingetjes die ik zou kunnen geven? grtjes Fleur
Om mijn ouders te verrassen heb ik net een t-shirt besteld met op de voorkant IK WORD..... en op de achterkant MAMA. Die ben ik van plan om aan te trekken als ik het hen ga vertellen. Natuurlijk zeg ik dan eerst niets. Eens kijken hoelang het duurt voor ze het door hebben. Mijn moeder weet wel dat ik ben gestopt met de pil. Ik denk dat we het mijn ouders dus wel snel zullen vertellen na een positieve test. Mijn vriend zijn ouders weten nog van niets. Vrienden en familie wil ik het pas vertellen bij 12 weken. Tenminste zolang ik mijn mond niet voorbij praat natuurlijk.
O, dat is ook een leuk idee, Maranka! Nog een update van mij: nog steeds geen spoor van ongie... Wel een ongelukje: Heb noodtanden gekregen bij mijn tandartsbezoek. Ik krijg de binnenkant van een paar tanden nieuw, dus met wortel enzo. Zit ik gisteren heel voorzichtig gebakken aardappeltjes te eten, ben ik ineens een kies kwijt ! Nou ja, heb er geen buikpijn van en eet voornamelijk brinta... En verder genieten van het mooie weer, hè dames 8) 8) 8) !
Nee hoor Barbie, lees mijn antwoord maar even een paar berichten terug, die grote lap tekst. Het beste is het om het elke dag te doen .
Dankjewel Jannegie, dat is in ieder geval duidelijk. Hey suc6 met je verloren tand, haha en wie weet heb je binnenkort toch een positieve test. Ik duim voor je. Liefs Barbie
mijn moeder weet ook niet dat ik ben gestopt met de pil, ik wil het ook als verassing houden. wel weet ze dat ik graag jong moeder wil worden, dus ik denk niet dat het als een complete verassing zal komen bij mijn ouders! ze zullen erg blij zijn, maar ze zegt wel eens ik ben nog wel jong om oma te worden! daarom leek me dat boek ook zo leuk omdat dat door een jonge oma geschreven is! ik krijg hem als het goed is dinsdag binnen en dan ga ik het zelf eens lezen, lijkt me een mooi boek! dat idee van maranka is ook leuk zeg! ach we hebben nog even de tijd om er over na te denken, maar hopelijk niet té lang!
hih ja rebbel, maar ik moet zeggen dat het klussen "anders" verloopt dan voordat ik met de pil stopte! Het was ff wennen omzo maar te zeggen. Iedereen een fijne dag vandaag, vandaag de laatste thuiswedstrijdvan fc utrecht waar ik zo heen ga. morgen zal ik vast wel weer op de pagina verschijnen!
[/quote]dat idee van maranka is ook leuk zeg! ach we hebben nog even de tijd om er over na te denken, maar hopelijk niet té lang! [/quote] Ik hoop idd dat ik dit idee snel mag uitvoeren. Als ik mijn pendels zo bekijk zou het de tweede ronde al wel eens raak kunnen zijn. Maar voorlopig zit ik nog steeds te wachten op mijn ei in de eerste ronde. alhoewel ik vermoed dat die gister is geweest omdat mijn temp ineens is gestegen van 36,9 naar 37,2. maar de ovutesten zijn nog steeds negatief. Dus dan is het nu wachten geblazen op de eerste natuurlijke ongi. Of niet natuurlijk .
Ik weet in ieder geval wel dat mijn ouders erg blij zullen zijn. Ik denk dan ook dat het zelf bescherming is dat mijn moeder niet wil weten wanneer ik met de pil stop, en het pas wil horen als ik 12 weken zwanger ben. Ze denkt momenteel dat ergens in augustus stop. Omdat ik dat tegen haar zei, voor ik wist dat ze dat niet wilde weten. Zover ik weet heeft ze geen idee dat ik al gestopt ben. Ik zeg met opzet zover ik weet. Want in de week dat ik ging stoppen, wist mijn collega op het werk het... ineens. En ik had toch echt niks gezegd.