Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

:D ik lust wel een theetje eigenlijk je brengt mij op ideeen :D

2. mamastarlight

ik ook. ;) ik weet wel dat ik heel hard ga janken als het waar is deze maand...

3. mamastarlight

Was niet de bedoeling je aan te steken hoor :rolleyes: :oops: ;)

enne...stuur eens wat zon op!

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Jeeetje meiden, wat kletsen jullie toch een hoop af hahha!

Steenbokje, dat vind ik een mooie gedachte met die paragnost, ik geloof ook wel in die dingen, dus ik duim voor je dat het uit mag komen!

Voor de zwangere dames onder ons:

hebben jullie dat ook, ik heb 3x een positieve cb digital gehad, er heeft dus 3x echt ZWANGER gestaan, maar iik voel helemaaaaal niks. Dus ergens dringt het nog niet echt tot me door, want ik heb geen symptonen waar ik me aan vast kan houden, hadden jullie dat ook?

dinsdag moet ik naar de VK en pas de 27e (!) naar het ziekenhuis voor een termijnecho. de VK zei dat ik dan of 7 of 10 weken zwanger ben en dan is het leuker, want dan zie je het hartje al kloppen. maar ergens wil ik niet zo lang wachten en wil ik met mijn eigen ogen zien dat er een vruchtje zit. snappen jullie of stel ik me aan?

nou ja, ik probeer er wel van te genieten hoor, heb gisteren een slabbetje gekocht met de tekst: ik ben papa's kanjer! leuk he?!

voor de nog niet zwangeren:

*STROOI*STROOI*STROOI*STROOI*STROOI*STROOI*STROOI*

Zo, wie vangt er vandaag weer? :D

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ja maak ons maar weer lekker jaloers met je bikinitje!

6. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Ik had laatst ook zoiets raars. Ik was met een klant onderweg (gezinnetje met vier kinderen). De vrouw is een beetje "alternatief". Heeft al eens een burn out gehad en is zich daarna wat meer op haar spirituele kant gaan richten.
    Ik ben normaal helemaal niet zo geweldig met kinderen (vind ik). En zeker twee jaar terug nog niet.
    Maar die dag had ik al een paar keer met de jongste aan het handje gelopen en zelfs foto's gemaakt van de kinderen.
    Staan we ergens over te praten, zegt ze ineens: "ik denk dat het bij jou geen jaar meer duurt voor je kinderen hebt."

:confused: :confused: :confused:

Het was nog maar de tweede keer dat ik met haar op pad was.

Wat kunnen mensen dan soms dingen aanvoelen hè. Het stond zeker op mn voorhoofd....

En nu ga ik echt naar buiten....!

7. ProudMum

maria, met 4 weken deden alleen mijn boobs zeer. na een week of 2 had ik wel eens een misselijke bui. Nu heb ik geen last van mijn boobs meer maar van een groeiende buik!

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja het bandje heb ik nog steeds om.
    En ik hoop op december. Denk ook niet dat het eerder zal lukken.

Heb nog steeds mijn ei niet gevonden en gelukkig bijna naar de gynaecoloog.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Mieke: Thanks voor het aanpassen in de lijst. Ja is aan de ene kant heerlijk om ongi te zijn...maar aan de andere kant...nu weet ik nog niets en moet ik weer een (lange) cyclus afwachten. Haha..wat een zeur ben ik toch soms. :rolleyes:

@ Jannegie: ja inderdaad, alleen duurt het voor jou nog veeeeel langer. Echt balen meid. Hopelijk dat het met wat hulp wel gaat lukken ongi te worden. Ik zou juist deze week naar de huisarts gaan. Aan de ene kant baal ik wel want heb nu nog geen zekerheid....lees overal op internet dat PCO heel waarschijnlijk is als je met tussenpozen van twee, drie maanden ongi bent. Trouwens het regent hier inderdaad...bah... :rolleyes:

@ blondsteenbokje: Ik zit al lekker aan een kopje thee...hihihi ;)

@ jullie allemaal: Thanks voor het duimen! En hopen dat het voor ons allemaal snel raak is.... :D

10. mamastarlight

vang vang vang vang vang vang vang

11. mamastarlight

Mieke: vertrouwen! het komt goed

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Steenbokje, dank je ik vertrouw er op ;) het zou wel leuk zijn als het uitkomt.
    Daarbij hoop ik ook nog een pendel te krijgen straks.

Zora, je zou eventueel toch nog een afspraak met je huisarts kunnen maken en er over praten, je onzekerheid uitspreken en wat je zou willen.

Dat je nu al 2 of 3x zo'n lange cyclus hebt gehad en dat je wel eens wat meer zekerheid wilt hebben. Dat je zo niet weet wanneer je je eisprong hebt en of je deze wel hebt.

13. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hai meiden, vanmorgen naar de gyn geweest en ze vroeg me iets waar ik even totaal niet weet wat ik er mee aan moet. Mijn gyn zei dat ik met 12 weken bloed af kan laten nemen en een echo kan laten maken zodat er gekeken word hoeveel kans het heeft op het downsyndroom maar omdat het op mijn leeftijd maar een kans is van 1 op 1000 word het niet vergoed en kost het ong. 130.00 euro dat geld maakt me dan niet uit maar wat zouden jullie doen? Liefs

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze kunnen bij de echo toch ook een nekplooimeting doen, of misschien bedoelde ze dat al wel.
    Bij bloedafname kan het ook ja. Dan gaan ze berekenen hoe groot of eigenlijk hoe klein de kans is bij jou.
    Heb geen idee in hoeverre de vergoedingen inelkaar zitten.
    Mijn schoonzusje heeft het ook gedaan en die was toen 30.
    Boven de 30 is er natuurlijk extra kans.

Heb je je verzekering al geinformeerd?

Heb verder eigenlijk geen idee?

15. ProudMum

hoi dessje,

ik ben met diezelfde vraag naar mijn moeder gegaan en die zei het volgende;

Jij en Mike zijn allebei Jong <hij 25 en ik 22>
    Jullie zijn allebei kerngezond
    in beide famillies komen er geen mensen met down voor en er zijn ook geen risico factoren.

De kans op een kleintje met Down is voor jullie klein.

Bovendien, wat als je erachter komt dat je een verhoogd risico hebt? dan zit je in de spanning want wat nu? Dan moet je weer kiezen tussen een punctie en een vlokkentest waardoor je weer in de spanning zit. dus 50 % kans op een gezond kindje.
    Stel, je zou dan een kindje met Down hebben zou je het dan over je hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen?

ik heb er voor gekozen om geen testen te doen, het is en blijft je kindje met of zonder Down. elk kindje is welkom, ookal hebben we het liefste een gezond kindje.

16. ProudMum

mieke, dessje bedoelt een combinatietest

17. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    nee heb nog niet gekeken of ik verzekerd daarvoor ben maar de gyn zei dat het niet vergoed word maar ja het is zo een moeilijke beslissing omdat de kans maar heeeel weinig is maar ja aan de andere kant zou het ook mooi zijn als je het voorzover kon uitsluiten toch? Liefs

18. mamastarlight

ben er even stil van...ik zal eerst toch even de zorgverzekeraar bellen en na gaan hoe en wat. verder...pfff ik weet het echt niet. misschien zal ik het wel gewoon niet doen...denk dat ik zo en zo wel blij zal zijn met een kleintje ongeacht wat

19. ProudMum

met een combinatie test krijg je een kansberekening. bijv 1;1500.

dus 1 op de 1500 kans op down.

het enige wat het uit sluit is een punctie of een vlokkentest

20. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Ja je hebt helemaal gelijk roxyrox ik ben 23 en mijn vriend is 26 en bij ons komt het ook niet in de fam voor maar ik heb wel de ziekte van Crohn en wat ik eigenlijk vergeten ben te vragen is of het door evt medicijnen mogelijk zou kunnen zijn dat je een kindje kan krijgen met het downsyndroom. Maar ja aan de andere kant hoor ik het dan maar liever bij 12 wkn als het zo zou zijn dan bij 20 wkn dat is gewoon een gevoel. Ik vind het moeilijk allemaal bedankt voor je reactie.... liefs dessje

Deel Deze Pagina