Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @ Kattja: Verschil is idd alleen de uitvoering. De ene houdt je in de urinestraal. En de andere daar druppel je met bijgeleverde pipet 5 druppels urine op het staafje.

@ Rebbel: als je ei later is, is je ongie meestal ook later.

2. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Bannercheck

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je daisy! :D dat hoop ik dan maar!

bij jou is het ook spannend zeg! wanneer ga je testen?

groetjes rebbel

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb gistermiddag 2x getest, maar was helaas neg.
    Denk dat ik te vroeg ben geweest?
    Ik snap niet precies wanneer nu mijn ei was.
    Mijn temp. curve zegt nl. wat anders dan de ovu-test zei. Volgens ovu-test was het 24 tot 48 uur na CD12, maar volgens temp lijst was het op CD15.
    Dus gister was ik of 5 dagen voor NOD, en dus te vroeg, of 3 dagen voor NOD. Maar ik weet niet of ik nog durf te testen. Maar ik wil het wel weten. Want ik voel me echt erg raar. Mijn cyclus was voor het pil-avontuur 31 dagen, dus het kan best zijn dat mijn cyclus langer is... :(

Mijn tepels doen nog zeer, maar ik kan ze weer aanraken. Echter vandaag heb ik de hele dag een raar licht (zweverig) gevoel in mijn hoofd. Ben ik super vergeetachtig en kom ik (op mij zelf) verward over. En vanmorgen werd ik bijna tot kokhalzen aan toe misselijk... :( Is gelukkig vlaag dat snel weer over is.

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik zou over een paar dagen nog een keer testen als ik jou was! misschien ben je inderdaad te vroeg geweest! ik zal voor je duimen! :D

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb mijn teller maar aangepast, maak ik mezelf misschien ook minder gek mee. Als ik goed reken vanaf de ovu op FF heb ik nl. wel een cyclus van 31.... pfff, verwarrend hoor. En ik ben al zo'n vergeetachtige warhoofd vandaag pffff.

Moet me gewoon aan mijn oorspronkelijke plan houden denk ik. Testen op mijn verjaardag... :rolleyes:

7. kattja

kattja Actief lid

11 apr 2007
    468
    0
    0
    Dankjewel daisy en rebbel. Ga ze volgende week maar es bestellen.
    Zat net ff op de website van een nicht van mijn vriend. Die hebben kort geleden een jongetje gekregen. Dan smelt ik helemaal.... errug he :oops:

xxx kat

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik blijf wel hoop hebben. Heb weer eens naar mijn FF kaart zitten kijken, en de calculator hier. Heb mijn cycluslengte aangepast, aan een ovulatie op de dag dat FF aangeeft. (geeft dan 29 dagen aan)
    Ik krijg dan:
    14/04/07 Een beetje vruchtbaar
    15/04/07 Vruchtbaar
    16/04/07 Erg vruchtbaar
    17/04/07 Eisprong
    22/04/07 Innesteldag
    01/05/07 Vanaf hier kun je testen

Wat ik ervaarde is:
    13/04/07 positieve ovu-test
    17/04/07 FF geeft ei aan
    21/04/07 Pijnlijke tepels
    22/04/07 Verdere temp stijging
    24/04/07 erg veel wit slijm, start misselijkheid

Hmmm, als ik dit soort dingen ga zitten uittypen, dan kom ik hier nu te vaak :rolleyes:

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ha die daisy, ja zo dacht ik dus ook laatst. Ik denk ook dat je beter de ovu van FF kunt aanhouden. En dan idd 29 dagen aanhouden. Met 31 zit je veilig en test je in ieder geval pas op of na je NOD.
    Ik kan ongeveer op 3 mei testen, maar heb helemaal geen zwangerschapskwaaltjes zoals jij ze beschrijft. Waarschijnlijk hebben we ook niet echt op het juiste moment kunnen klussen. Dus ik denk dat deze ronde uitloopt in ongi.
    Gelukkig komt mijn vriend binnenkort in iedergeval 3 maanden bij mij wonen omdat hij bij mij in de buurt een werkervaringsplaats heeft gekregen. Joepie! Ben er zo blij mee. Het vergroot in ieder geval onze kansen om te klussen.

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Oh, ik vergat te zeggen dat het volgens FF mogelijk is dat er na een evt innesteling, de temp verder stijgt.
    Er zijn dan dus twee dips in je curve.

11. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Kun je niet even je temp kaartje laten zien, ben wel benieuwd hoe die van jou eruit ziet.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja hoor is goed :D

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Zo jou temp is behoorlijk gezakt voor je ei. Maar nu is ie dus niet zo hoog als toen je begon met tempen. Ik zou niet kunnen zeggen wanneer je eisprong was. Ik heb alleen ergens gelezen dat je temp na je ei 0,2 graden hoger is als voor je ei. En dat is bij jou wel het geval. Ik zal mijn kaartje ook even laten zien.

14. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden! :D

even een vraagje want ik snap er even helemaal niks meer van :rolleyes: :D

als je niet ongesteld word, kan je dan toch een eisprong hebben?
    en als je dan om de dag klust, kan je dan toch zwanger worden?

ik hoor dit namelijk wel eens, of is dit nou een hele stomme vraag? :oops:

liefs
    rebbel

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb dit laatst genoemd ja, maar ik begin steeds meer te twijfelen of het klopt. Dus misschien maar even een nieuw onderwerp maken en even vragen hier het forum.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oke dank je! :D

doe ik!

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dag dames, hoe is het op deze zonnige dag? :)
    Bij ons een druk weekend, gister beiden vrij geweest en hebben nieuwe motorjassen aangeschaft :) Verder boodschapjes gedaan en bij familie op visite geweest (waar viendlief vond dat ik wel heel lief omging met het kindje van 2 van zn nicht en k moest even slikken bij dvd en foto's van pretecho van andere nicht die 25 weken is).
    Vandaag gaan we bij het nieuwe huis van mn zus kijken en daarna ijsje eten :)

Racebabe

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk zelf dat ik misschien niet goed getempt heb dat eerste kleine weekje. Vind het nl. wel erg hoog. En ik was niet ziek ofzo.
    Vanaf 13 april is het echt betrouwbaar, want dat heb ik met nog een andere thermometer gecontroleerd. (Twee zelfs :oops: en die gaven allemaal hetzelfde aan).

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @ Maranka:
    Je eisprong is bij een dip, vlak voor een temperatuurstijging, die dus hoger is dan voor je eisprong.
    Dus bij mij juist wel heel duidelijk. Op CD16. En bij jou op CD18.
    De gestippelde lijn in FF wordt aangegeven omdat mijn slijm observaties en de resultaten van mijn ovu-test, niet corresponderen met de temp.

Deel Deze Pagina