@Maranka, wat goed meid dat je schoenen hebt gevonden! Jullie zijn er allebei dus helemaal klaar voor (de kleding dan). @Roxy, leuk, ben erg benieuwd. Kan je je mooie mannetje bewonderen! Liefs Monique
Voor de geïntereseerden onder ons, vond het wel leuk dat het seizoens gebonden is en omdat het nu echt herfst is! De eisprong of ovulatie De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong. Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds. Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken. Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.
@Monique, zet 'm op vrijdag! @Maranka, ik ben nieuw hier, dus mijn vraag: wanneer ga je trouwen? @Mupkuh, ik sluit me aan bij Jannegie. Ik heb tijdens mijn zwangerschap me de 1e 3 maanden totaal niet zwanger gevoeld. Alleen achteraf (toen ik op het einde liep) herkende ik de bandenpijn. Die had ik dus de 1e 3 maanden, maar dat was zo miniem dat ik het nauwelijks merkte. En toen ik dus met ongeveer 8 maanden ineens enorme bandenpijn kreeg... @Mieke, erg informatief en leuk, maar hoe zit het dan in de zomer? Staat dat ook ergens op het internet? @Roxyrox, als je nog online komt, heel veel plezier meid! Hartstikke leuk, zo'n echo. Wij hadden 'm in 4-d laten doen. 1 van mijn verloskundige's doet dat in zijn vrije tijd. En ook nog eens veel goedkoper. Foto's staan in mijn album.
@maranka: spannend allemaal meid! @rox: super je echo, geniet er maar lekker van! @mieke: leuk om te lezen! @mupkuh: testen! hier worden de puistjes alleen maar erger...... pfff... wat duurt wachten toch lang! liefs rebbel
Nou daar ben ik weer van een paar dagen jullie verhalen niet kunnen lezen. Moest echt afkicken Steenbokje, balen meid!. Knuffels! Kop op, je gaat weer een spannende tijd tegemoed! @ Rox wel ff laten zien he! Ben benieuwd! Hier geen ontwikkelingen. Nog steeds bloed verlies dus helaas nog niet aan de klus.
thanks meiden, daar twijfel ik ook niet aan hoor. Rebbel: zal je nogmaals voor mij willen pendelen? ik heb wel meer bloedverlies dan anders. denk echt dat er iets mis is gegaan...
@ Marlieke, over 4 weken precies! We trouwen op woensdag 21 november. Mannetje moet alleen nog en overhemdje en dan zijn we klaar. Wat kleding betreft. Over 3 weken alle boodschappen ed.in huis halen. De dag ervoor taarten, serviesgoed en de bloemen halen en dan zijn we echt helemaal klaar. En dan hup naar Egypte, lekker een week naar de zon!
Ik wil ook ik wil ook ik wil ook! Heel veel plezier en geluk samengewenst! Ik wil mn mannetje vragen als ik posi heb getest, dan geef ik hem dat bij wijze van huwelijkskadoo. Vond ik wel grappig uitgedacht. Hij heeft werkelijk geen idee. We willen allebei wel. Hij heeft me wel eens gevraagd in een dronken bui en we hebben toen afgesproken dat als hij me vraagt hij volkomen nuchter moet wezen. Hij heeft al wel gezegt aan iedereen dat voor eind 2008 wij getrouwd zijn dus... Daarom leek het me wel geinig om hem op zo'n manier te vragen...Als ik dan een keer posi test dan
@ tipp42hqq Idd dat is ook precies de reden waarom ik het liever nog niet wil doen. @ Marlieke Door jouw verhaal vind ik het weer helemaal spannend en zou ik het stiekem morgen al willen doen. @ Rebbel Door jou verhaaltje kan ik misschien niet wachten met testen. Nou ik ga er eens ff een nachtje goed overslapen. En hopen dat ik niet ongi word. Maar zit eraan te denken om vrijdag te gaan testen.
Ik heb mijn eigen situatie nog eens goed onder de loep genomen en besloten morgenochtend te gaan testen... Ik kwam tot de conclusie dat die ene dag licht bloedverlies geen menstruatie mag heten... Dus... we zien wel. Misschien is dit een typisch geval van de wens die de vader der gedachte is, maar toch.... Ik wil het toch eigenlijk weten en van de onzekerheid af. Maar ja, als ie negatief is wat dan?
hoi hoi! Ik heb vandaag weer gewerkt, dus moest ff bijlezen hoor! Ik ben rustig aan het wachten op de bank! Heb wel vage klachten, nog niet eerder gehad....beetje ongikrampen af en toe en vaag gevoel onder in mijn buik. En ik heb echt onwijs veel zin in chocolade. Maar ik probeer er niet op te letten of mezelf gek te maken....nog ruim een week wachten, we zullen zien! @Blondsteenbokje, leuk idee zo'n hyves! Maar inderdaad dan wel een privé hyves....En met een beetje een niet opvallende naam, als ie zo tussen mijn andere hyves staat op mijn pagina... @Heerlijk Wicjuh, naar Rome! Fijn dat je zo genoten hebt! @Succes met klussen Monique! @Spannend Jannegie! Succes met wachten! @Eimat..spannend! Succes! @Mupkuh, voor jou ook spannend! We wachten af... @Rebbel, wanneer is je nod precies? Succes met wachten! @En Mieke, hoe staat het er bij jou voor? @Tipp, succes morgen met testen! @Roxy, hoe was de 3d echo? Was jullie mannetje lekker levendig? Fijne avond!
Wie van ons gaat nu die hyves opzetten? Zal ik eens een poging doen? Lijkt me leuk om foto's van jullie te zien. @ Eimat: Leuk idee hoor! Vragen als je een posi test hebt. Maar denk je niet dat hij ook al iets aan het plannen is voor een aanzoek? omdat hij ook al aangaf dat jullie binnenkort wel zullen gaan trouwen. Naar jouw foto ben ik helemaal benieuwd en naar jullie boerderij natuurlijk!