Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben al 32, en mensen sommige vragen nu al voorzichtig of er een kleintje komt.
    En toch ben ik ook wel een beetje bang voor de reactiea van anderen...

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom aan de nieuwe dames 8)

83vlinder – laatste pil maart – 1e ronde
    alina21 – laatste pil april – 1e ronde
    Anitaxxx – laatste pil 22 april – 1e ronde
    annette110 - laatste pil november - 1e ronde
    annika1984 – laatste pil april – 2e ronde
    annika1984 – laatste pil maart? – 2e ronde
    barbie79 – laatste pil maart? – 2e ronde
    Bianca - laatste pil 5 april - 2e ronde
    Carmen1988 – laatste pil 8 april – 1e ronde?
    CynthiaB - laatste pil februari – 2e ronde
    DaisySanches – laatste pil 30 maart – 2e ronde
    debora roxanne - laatste pil april - 1e ronde
    dieudonnee - laatste pil 1 mei - 1e ronde
    Dolphin – laatste pil 10 april – 1e ronde
    dotje1986 – laatste pil februari – 2e ronde
    Dream – laatste pil februari – 1e ronde
    dwazie1980 – spiraal verwijderd april – 1e ronde
    Emily – laatste pil 29 maart – 1e ronde
    Eyzenga – laatste pil ca. 9 april – 1e ronde
    Fleur76 – laatste pil 14 april – 1e ronde
    Floddertje – laatste pil 3 februari – 3e ronde
    guusje44 – laatste pil 1 maart – 0 ronde
    Hjm – laatste pil januari – 4e ronde
    Ienieminie – laatste nuvaring 27 april – 1e ronde
    Jannegie – laatste pil 2 februari – 2e ronde (blijven hangen)
    Jessica83 - laatste pil 8 januari - 3e ronde
    jovalene – laatste pil 2 jaar geleden – 2e ronde (nu voor het echie)
    Kattja – laatste pil maart – 3e ronde
    Kris80 - laatste pil half februari - 1e ronde
    Krista B – laatste pil april – 1e ronde
    Laupio - laatste pil 26 april - 0 ronde
    lieneke – laatste pil april? – 1 ronde
    linda81 - laatste pil maart - 2e ronde
    Mamsie – laatste pil april – 1e ronde
    Manon F – laatste pil 20 maart – 1e ronde – zwanger :)
    Maranka – laatste pil 29 maart – 2e ronde
    mayo1982 - laatste pil 9 mei - 1e ronde
    PatriciaK – laatste pil oktober 2006 – 7e ronde?
    Pooh69 – laatste pil 9 maart – 2e ronde
    Racebabe – laatste pil 30 maart – 2e ronde
    Rebbel – laatste pil april – 1e ronde
    Roxyrox9 – laatste pil april – 1e ronde
    sarah1981 – laatste pil 27 maart – 2e ronde
    sarah1981 – laatste pil maart? – 2e ronde
    Shanka – laatste pil 21 april – 1e ronde
    Sjaantje – laatste pil 26 april – 1e ronde
    Taby – laatste pil 9 maart – 1e ronde
    Titus – laatste pil maart - 2e ronde
    weethetwel - laatste pil maart? - 3e ronde

3. Kris80

Kris80 Lid

May 9, 2007
    68
    0
    0
    Hey!

Ik werd op mijn 25e zwanger van onze eerste en merk toch best vaak dat mensen vooroordelen hebben als je jong bent. De kraamverzorgster gaf ons bijvoorbeeld een complimentje voor ons huis: dat we er toch iets moois van gemaakt hadden in die 9 maanden! Ervan uit gaande dat we samen zijn gaan wonen omdat ik per ongeluk zwanger zou zijn geworden dus! Ook heel veel de vraag gekregen of het wel gepland was enzo... Maar ja..je moet gewoon je eigen gevoel achterna gaan hoor! Als jij denkt dat je er klaar voor bent dan ben je dat ook, of je nou 22 bent of 35...

Succes ermee!

4. Krista B

Krista B Bekend lid

Apr 15, 2007
    603
    0
    0
    Rebbel,

Ik weet wat je bedoeld! Ik heb precies hetzelfde, ondanks dat ik in aug. 25 jaar word. Mijn vriend en ik hebben al 6 jaar verkering en wonen van de zomer 3 jaar samen. Wij hebben beide besloten jong voor kinderen te kiezen, we staan ook vierkant achter deze beslissing. Als je er klaar voor bent en je je kindje een goede toekomst kan bieden, waarom dan wachten? Er bestaan geen regels over het krijgen van kinderen. En zeg zou zelf...wanneer ben je te jong voor kinderen?

Groetjes!

5. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    thanks! :D

we gaan er ook zeker voor!

groetjes rebbel

6. mamsie

mamsie Bekend lid

Aug 4, 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

welkom alle nieuwe meiden.
    het word hier druk, gezellig....

bij dimphy was ik 24. iedereen vond mij jong. en ze vroegen dan ook of ze ons wel moesten feliciteren......
    of het wel gepland was enz.
    terwijl we bijna 2 jaar getrouwd zijn.

ben wel wat "vriendinnen" kwijt geraakt, je groeit dan toch uit elkaar. dat is erg jammer.

ben ook wel benieuwd naar de reactie op de tweede als het zo snel raak is tenminste.
    dat vinden ze natuurlijk te snel.

wij willen het zo, voor ons voelt het goed.

7. emily

emily Actief lid

Apr 18, 2007
    215
    0
    0
    ik ben bijna 26, wonen nu bijna een jaar samen en ik werk met kinderen. Ik krijg juist elke keer de vraag nou, is het nog niet zover, al zwanger? iedereen verwacht bij ons dat er zo een kleintje is, nou dat is op zich ook vel lastig hoor, men let er gewoon op zo van, oh eet je dat niet, zwanger?

Emily

8. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    he Rebbel (en de anderen uiteraard) , ik snap jouw gevoel heel goed hoor. Ik begon toen ik net 25 was voor de 1e, en had dat gevoel ook precies zo.

Toen het later eenmaal zover was en een kinderwens kreeg, had ik zoiets van. Straks denken ze dat ik een tienermoeder ben. Slaat helemaal nergens op, je bent straks gewoon een leuke hippe jonge moeder moet je maar denken. En heb je lekker veel energie voor je komende 5 -ling :D ...(beetje veel he)

Moet zelf wel eerlijk bekennen, dat ik hier vaak van die grietjes van 18 zie met een baby ,...en dat vind ik gewoon niet oke. Niet voor die baby's hoor, maar voor die meiden zelf. Op je 18 hoor je gewoon met andere dingen bezig te zijn. Voor kids moet je pas gaan als je alles gedaan hebt in je leven wat je (zonder kids) wilt doen, en ook hebt gedaan.

Ik kijk altijd naar mezelf op 18 jarige leeftijd, keek daar echt wel voor uit. Mijn best vriendin werd zwanger op haar 22e, vond dat toen heeel erg voor haar, maar zij was er superblij mee. Het is maar net hoe je in het leven staat.

Zolang alles maar stabiel is voor een kind. Een huis, zonder schulden....en heel veel liefde, en een vent natuurlijk, die de juiste voor je is. ;) Dan komt alles vast goed.

9. Krista B

Krista B Bekend lid

Apr 15, 2007
    603
    0
    0
    Emily,

Waar werk je precies? (als ik even nieuwsgierig mag zijn?)

10. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Hoi dames!

Ik ben ook weer terug van ons weekendje nederland. Erg leuk gehad. O.a. pannenkoeken gegeten in Giethoorn. Goh, wat was het daar weer druk!

Ik zou zelf niet aan kinderen begonnen zijn op hele jonge leeftijd. Voor mij hoefde dat ook echt niet op mijn 21e. Maar iedereen is anders en het is juist goed voor nederland als er jonger begonnen wordt aan kinderen.

Voor mijn gevoel is mijn leeftijd eigenlijk perfect voor kinderen. Ik word deze zomer 27.

Het zonnetje schijnt hier trouwens weer heerlijk, dus ik ga lekker naar buiten 8) !

11. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ook hier zullen er wel mensen zijn die me te jong vinden, denk zelfs mn moeder! Maar daar heb ik geen boodschap aan.
    Maar ik ben het niet helemaal met annette eens, ik heb nog genoeg dingen die ik zou willen doen in mn leven, maar bij ons gaat een kindje voor. We hebben toch geen geld om alle idiote dromen uit te laten komen. En de ervaring om een kind op te voeden krijg je niet met de jaren(als je ouder wordt), maar juist door het krijgen van een kind!

Racebabe

12. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    he racebabe, je met me niet verkeerd begrijpen hoor. Zoals ik al zei, je gevoel zegt je iets, en dat hou je toch dan niet tegen. Als jij vind dat je een baby wilt met je partner, dan is dat toch ok?

Heb persoonlijk altijd moeite met bepaalde situaties waarvan ik denk...tja had je dat niet eerder kunnen doen. Zoals ik al eerder aangaf. Een vriendin was 22 jaar, en zwanger. Maar nog wel elk weekend willen stappen, en haar baby later elke keer bij haar moeder brengen. Tja, dat vind ik dus erg, voor die baby het meeste. Ga je dan eerst lekker uitleven, en als je uitgespeeld bent, ga dan aan kids beginnen. Niet dat je nooit meer mag stappen natuurlijk :D

Ik ben nu 30 maar ik heb ook nog zoveel waar ik nooit aan toegekomen ben, reizen e.d. Dat zal er ook niet meer van komen. Daar heb je ook veel geld voor nodig, dus dat blijft altijd in je achterhoofd. Kids zijn inderdaad geweldig. En als je ervoor gaat, dan ga je ervoor. ;) .

En ervaring dat moet je krijgen door kinderen te krijgen, daar kan je jezelf echt niet op voorbereiden inderdaad....succes ;)

13. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

Jan 17, 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ik heb wel eens te horen gekregen,wil je niks van de wereld zien?Doen wat je wilt voordat het te laat is?Nou belachelijk!Wie zegt dat ik de wereld wil zien?Mijn leven is al avontuurlijk genoeg geweest en ben juist blij dat ie nu rustig en stabiel is!En daarbij vind ik een kind krijgen het grootste avontuur wat er is!De nicht van mijn vriend is 30 en pas bevallen van een zoon.Maar ze heeft pás een relatie enzo.Nou hoorde zn tante dat wij ook bezig zijn en zei ze tegen mijn schoonmoeder,maar ze zijn nog hartstikke jong!Dus mijn schoonmoeder zei,ja maar ze zijn wel al 7 jaar samen en daarbij zíj willen het!En zo is het ;) wij willen dat zo en het is óns leven en als anderen daar niet mee kunnen leven is dat pech voor hun!

14. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik begrijp je Annette en zoals jij beschrijft zal dat bij ons ook niet gaan. Je wil geen kinderen om ze bij iemand anders te dumpen, neem ik aan :(
    We gaan bijna nooit uit, maar mochten we eens naar de bios gaan ofzo dan wil oma best oppassen hoor :)
    Maar die opmerkingen zoals Yvetje noemt, moeten ze bij mij ook niet mee aan komen zetten. Dan noem ik ze ook even op hoe het anders zou kunnen en of ze met die situaties blij zouden zijn !

15. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    groot gelijk yvetje, kan me niet voorstellen dat iemand straks niet blij voor jullie is...en je bent geen 15 ofzo? je hebt een hele leuke leeftijd voor kids hoor, leuk toch.

Ik wil ook wel de wereld zien, maar dat kost ook veel geld. Dat komt er toch nooit van. Als je eraan toe bent, dan is het toch goed.

als je relatie stabiel en oke is, dan is er toch niets mooiers om een wereldwondertje te laten gebeuren ;)

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Nou, ik vrees dat de reactie van mijn moeder niet zo positief is, ben het buitenbeentje/zwarte schaap in de familie. Maar voor haar heb ik mn antwoord ook al klaar; ze was 19 toen ze beviel van mn zus en ongewenst zwanger, dus geloof niet dat ze mij wat te zeggen heeft ;)

17. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    Het belangrijkste is dat jullie gelukkig en gezond zijn..en wat de rest van de wereld ervan vindt is minder belangrijk..

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat is waar Dolphin, maar het zou tog mooi zijn als mn moeder ook echt oma wil zijn en blij voor ons kan zijn. Voor mijn zussen en hun kids doet ze alles.

19. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    he wat naar die situatie. Kan me niet voorstellen hoe zoiets is. Maar ze moet wel blij zijn straks. Jij bent geen 19 en ongewenst zwanger (straks) Jij bent een mother to be,....en de baby is zeer gewenst.

Balen voor je deze situatie. Hopelijk verbaasd je moeder je als het eenmaal zover is.

20. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ja, dat hoop ik ook :) En anders zullen we het zonder steun van mijn familie kant moeten doen, gelukkig is mn schoonfamilie een stuk moderner :)

Share This Page