Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Bloempje, hou je niet te veel vast aan alleen je banner, klus nog een paar dagen door zou ik zeggen, je weet maar nooit.

En hebben jullie al je huisarts geraadpleegd nu je al zo lang bezig bent.

2. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    jammiee......... !! nou zonder slagroom zou ik het ook zo naar binnen werken!! hmm.. heb wel veel trek laatste dagen, kan het door de eisprong komen? :rolleyes:

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hee meiden,

Jettje wat een verhalen. Ik heb het gisteren heel erg durk gehad, dus ik moest veel bijlezen!

@jannegie: al een goedkope test gedaan voor de zekerheid? Mijn huisarts vertelde me een keer dat het best kan gebeuren dat je met een standaard test 'smorgens negatief test en als je 'savonds de test weer bekijkt dat je dan wel zwanger bent. Het HcG heeft dan langer nodig om 'in te werken'. Bij een volgende test komt het 'positief' dan wel sneller. Het was zijn vrouw ook overkomen... Maar ja, je hebt altijd uitzonderingen....

@alle nieuwe meiden: welkom en veel plezier hier!

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Spannend Jannegie! Ga voor je duimen.

Ik gooi trouwens ook altijd de test na een paar minuten al weg. Zal hem de volgende keer toch maar wat langer bewaren.

5. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    goeie morgen mieke... :D
    Nee ik hou me er ook niet zoveel aan, we klussen de hele cyclus om de dag. En sinds kort ook weer bijzondere standjes , dus flink met de benen omhoog, sorry voor details :oops:

Ik ben nu 2 weken geleden naar de huisarts geweest en die zei me dat ik veelste jong was ( :(: ) en dat een stel normaal vanaf hun 30ste naar een gynea worden doorverwezen. (huh?). Ik moet nu 2 maanden beginnen met temperaturen en dan weer terug komen en dan kijkt ze weer verder...

Nou ik was stomverbaasd toen ze me vertelde dat ik te jong was, ik bedoel het is toch mijn lichaam, en mijn keus?! Nou goed dat ik nog bij een internist loop want die wilt me wel doorverwijzen en die begrijpt me helemaal...

6. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    alle meiden die me verwelkomen, dank jullie wel!!!.. :D

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ bloempje, misschien bedoelt je HA dat je te jong bent voor verminderde vruchtbaarheid of kwaaltjes. Of bedoelde hij echt om kinderen te krijgen.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou belachelijk voor woorden hoor die opmerking van je HA.
    Ik zou dat niet pikken, jullie zijn een jaar bezig en te jong zijn jullie zeker niet.
    Er zijn er jonger die doorverwezen worden, vind dat jullie maar zijn afgescheept.
    Zou het verder aan je internist overlaten en niet meer aan je HA vragen.
    Desnoods ga je naar een andere HA, dat mag namelijk wel.
    Tempen is sowieso goed wanneer je naar de gyn gaat, dus als je een doorverwijzing krijgt, neem je de grafiekjes mee, zijn ze blij mee.

9. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Nee echt om kinderen te krijgen Mupkuh, nou ze keek dus naar haar computer en zegt ach kind je bent nog maar 25 jaar zo jong nog, komt wel goed hoor.

Oke klinkt bemoedigend daar niet van, maaaaaaaaaar ik wil doorverwezen worden. Want als er iets mis dan wil ik het nu weten en niet tot mijn 30ste...
    Het gekke is dat ik op dat moment helemaal niets kon zeggen en eigenlijk in een soort roes kwam te zitten tegenover de arts, want had eigenlijk niet verwacht dat ze zoiets zou zeggen. Dus ik met een stalen gezicht :confused: naar huis en toen pas drong het tot me door...

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland

Kan me goed voorstellen dat je op zo'n moment met een mond vol tanden zit hoor! Helemaal niet zo gek!
    Ik zou nog eens bellen of door je vriend laten bellen en niet afgescheept laten worden.
    Gewoon nog 1x proberen en zeggen dat je het belachelijk vindt zoals ze reageerde. Het is heel normaal om na een jaar een doorverwijzing te krijgen.
    Maar ja het is makkelijker gezegd dan gedaan...

11. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    De test was een clear blue. Er staat dat in 10 minunten verschijnt of je zwanger bent. Ik heb hem dus al weg gegooid na 1 minuut. Mijn eerdere testen (heb er ooit twee gedaan0 veranderden namelijk ook niks.
    Dit is dus de eerste keer dat ik duidelijk wat zie. Word nu een beetje zenuwachtig. Maar ga gewoon drie dagen wachten en test dan weer.... Of ik word ondertussen ongie.

12. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Jazeker belachelijk, m'n man werd ook woest toen hij het hoorde. We willen gewoon zo graag kinderen, ik wil me laten onderzoeken en hij ook..

Nee ik laat het nu aan mijn internist over, en anders zou ik zelf een afspraak maken bij een gynae hoor, en leg ik mijn situatie uit en wat de dokter mij zei. Heb begrepen via een deskundige van een andere site dat een verwijsbrief van een huisarts niet noodzakelijk is..

We blijven desondanks gewoon positief... ;)

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfff Jannegie, pak die test ff uit de prullenbak!
    En nu ga je ons en jezelf wel heel erg in spanning houden zeg.
    Maak effies een fotooooo.

14. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Jannegie hoop dat het raak voor je is meid... spannend!!

15. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Staat nu in mn album!

Heb net mn vriend gebeld. Die wordt ook zenuwachtig nu, hihi.

@ Bloempje: Wat erg zo'n harde huisarts. Echt weer een vrouw! :oops: .
    Ik ben blij dat ze het hier in duitsland zo serieus oppakken. Maar een jaar is ook lang genoeg hoor! Ze moeten je nu echt helpen. Goed dat jullie doorzetten.

16. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Nee om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om de huisarts terug te bellen. Ik heb het er volgende week met mijn internist over.
    Ja is zeker niet makkelijk om van huisarts te veranderen, en ik vind het een prima dokter, alleen die ene opmerking maakt me boos...

Jannegie ben ook benieuwd naar die test *DUIM,DUIM,DUIM*

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dat is zeker verwarrend zo'n raar verticaal lijntje er doorheen.
    Het kan natuurlij zijn dat het schermpje niet helemaal goed is of zo.
    Dan idd maar even wachten denk ik, heb je meer zekerheid.

18. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Jannegie dat is duidelijk een kruisje hoor!... :D

toch dames??!

19. Niet meer actief

Ik mag het hopen, word ondertussen gek!
    Wil niet zo een lange cyclus

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    @bloempje0: wat een rothuisatrs zeg! Het is jouw lichaam, jij beslist! Maar ik kan me wel voorstellen dat je op dat moment echt niks wist te zeggen.

@jannegie: wat een verwarrende test!:(

Share This Page