Hey meiden.. Ik zit er op dit moment even doorheen... weet niet zo goed wat ik van mijn lijf moet denken.. ik ben op 3 oktober gestopt met de pil ( pil ongesteldheid gewoon gehad ) en nu nog steeds in afwachting van mijn eigen ongesteldheid .... heb al wel verschillende malen slijm verloren, vorige week een vochtige vagina gehad en nu weer helemaal nergens last van... snap er helemaal niets meer van... waar blijft die ongi nou?! moet ik nu naar de huisarts gaan of nog afwachten? Ik heb wel het vermoeden dat mijn lijf ergens mee bezig is aangezien ik toch slijm verlies en buikpijntjes en rugpijntjes heb gehad... wat denken jullie wat ik moet doen ? ik weet het niet meer...... dag
hoe zit het nu precies als je niet ongi bent heb je ook geen ei? of is het verstandig om een ovulatietest aan te schaffen?
Neee joh. Het ligt er aan hoe lang je cyclus is! Heb je een cyclus van 33 dagen heb je op dag 19 je ei, tenzij je een langere of korte luteale (ofzo) fase hebt. En die kan weer tussen de 10 en 18 dagen zijn. Dus als jij bijv gister of vandaag je eisprong hebt, heb je dit keer een cyclus van 35/36 dagen, tenzij je luteale fase korter is dan 14 dagen.
ja is nog steeds negatief dus zal ook wel zo blijven... duurt mij nu echt te lang........... jij bent inmiddels alweer een cycles verder..... kan wel
ja is nog steeds negatief dus zal ook wel zo blijven... duurt mij nu echt te lang........... jij bent inmiddels alweer een cycles verder..... kan wel
Goeiemiddag kipjes. Hoe is het hier? Klopt wat ikdus zegt, het ligt eraan hoe lang je cyclus is. Ik heb bijvoorbeeld een cyclus van 35 dagen. Ik heb mijn eisprong 14 dagen voor mijn nod. Als je een lange cyclus hebt, moet je altijd 14 dagen terug tellen vanaf je nod dag. Ikdus ik zie aan je banner dat je 1dag overtijd bent spannend. Hoop dat je zwanger bent. Ik zag je temp kaartje en het ziet er heel gunstig uit. Liefs Bloempje
Jeetje, ik zou maar ff de huisarts bellen. Nee heb je, maar ja kan je krijgen.. Echt rot voor je hoor, dikke knuffel!
@ dag ik zou ook eens contact opnemen met de huisarts. Misschien kan hij je helpen of geruststellen. Kop op meid!
@ Bloempje, hier is het goed en daar?! Ja kaartje ziet er goed uit nu hopen dat ik niet 5 dec mijn eisprong had, anders heb ik niets aan hahah. Dus hopelijk heb ik morgen gewoon positieve test in mijn handjes, of word ik ongi, dan is mijn cyclus een stuk korter! Ik hoop ook dat het bij jou deze rond raak is, je bent wel erg lang bezig hoor!
Dag, ik denk dat het gewoon ontpillen is hoor. Ik heb er ook een cyclus van 37 dagen tussen zitten. Nog niet echt iets om je ongerust over te maken. Denk dat je huisarts ook zal zeggen dat je het rustig moet afwachten. Wanneer heb je het slijm etc. geconstateerd? Dan kun je een beetje gaan rekenen en dus van een gemiddelde van 14 dagen aanhouden nadat je dit gezien hebt. Ik wissel nogal eens tussen de 14 en 15 dagen DPO (dagen na ovulatie) dus dat is echt geen regel dat het bij iedereen 14 dagen is. Heb er ook een keer eentje van 16 dagen gehad en 12 dagen. Dus het zegt echt niets, kan iedere keer net even anders zijn. Maar bij sommigen onder ons is het wel heel strikt.
als je NOOIT ongie word heb je hoogstwaarschijnlijk ook geen ei. maar ik denk dat jouw ei gewoon later is hoor deze maand. gewoon even afwachten.................... en ovulatietesten zou ik persoonlijk nog niet mee beginnen als je gewoon om de dag "klust" komt het wel goed en als het na een tijdje niet lukt kan je alsnog aan de slag gaan met ovu testen of tempen . maar dit is pas je eerste ronde dus nu gewoon even afwachten en als het echt te lang gaat duren even met je ha overleggen,. ik hoop dat je hier wat aan hebt. gr mik
Dag : meisje toch, ga eens langs je huisarts. Hij kan je zeker meer vertellen. Ik kan me nog herinneren dat toen ik stopte met de pil mijn cyclus helemaal naar de maan was en ik 60 dagen overtijd was maar bleek dat het allemaal bij het ontpillen hoort. Je lichaam kan je dus flink gaan pesten na het stoppen van de pil. Kop op hoor, het komt allemaal goed! Ikdus : hier is het ook goed! Ik duim voor je, je zou zeggen dat als je ongi eraan zou komen dat je temp moet gaan dalen bij jou is dat niet het geval, dus super dat het zo hoog blijft! ik hoop dat dit een goed teken voor je is. Ja ik ben nou 14 maanden gestopt, maar ja wat te doen he....
Inderdaad ovu testen is nog niet zo handig in het begin van het bezig zijn. Want je cyclussen kunnen heel verschillend zijn in het begin en dan kost het handen vol geld! Je kan beter tempen als je meer inzicht over je cyclus wilt hebben. Ik doe het ook, dan weet ik tenminste wanneer ik mijn ong kan verwachten.
@ Mik Normaal was ik wel ongi maar ben gestopt met de pil dus zal het wat langer duren... We zullen zien. En we klussen gewoon met plezier dus we zien wel wat er van komt. Zaterdag gaan we kijken voor een hondje Het wordt een labradorpup van 8 weken zooo lief
Wel bij een goeie fokker hoop ik? wij hebben er ook eentje en ik heb er weer eentje gezien dus ga vanavond even slijmen