Nou ze zouden wel iets wijzigen in de wet maar voorheen was het niet. Tenminste afgeschaft. Hoop wel dat dat weer gaat komen, misschien weet iemand het hier op ZP? Kan er wel een topic over openen, misschien niet zo'n gek idee voor meerdere zwangeren om ervaringen uit te wisselen.
jawel hoor vanaf juli 2008 gaat het in dat iedere zelfstandige ondernemer die geen verzekering heeft toch recht heeft op de zestien weken uitkering. moet je anders even googelen. ik ben zelf namelijk ook zelfstandig ondernemer. dus goed in de gaten houden! gr mik
Mik dat is wel goed nieuws, ik wist wel dat er iets zou gaan veranderen. Nou perfecte timing voor ons dus. Ga eens googlen. Thanks
Goedemorgen meiden, @ Mieke: Als je een AOV hebt (die minstens 2 jaar geleden is afgesloten) keert deze ook uit tijdens je zwangerschapsverlof als ZZP-er.
Zora, dat is al helemaal onbekend terrein hoor! AOV-er... oh arbeids ongeschiktheids verzekering zeker. Pfffff die zijn zoooooo duur! die heb ik niet.
Haha...sorry. Ik bedoel inderdaad arbeidsongeschiktheidsverzekering. Zijn inderdaad vrij prijzig vooral als ZZP-er, maar goed als je dan arbeidsongeschikt raakt ben je toch blij dat je er eentje hebt. Maar dat is zo met de meeste verzekeringen...
NOPE! maar hoef pas naar het ziekenhuis als ik overtijd loop. tot die tijd blijf ik bij mijn eigen VK en moet ik direct bellen zodra de vliezen gebroken zijn en plat liggen. (ja en dat zeggen ze tegen mij, die geen minuut stil kan zitten!)
Zora, vind trouwens dat ze helemaal niet zo goed uitbetalen die verzekeringen. En ach als ik mijn werk niet meer kan uitvoeren dan kan ik altijd nog achter de kassa oid !
Vind ik ook! Ze hebben idd niet altijd een hoge uitkering maar voor sommige mensen is het net de aanvulling die ze nodig hebben. Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook geen eentje heb hoor. Maar wil er voor mannetje wel eentje af gaan sluiten omdat dat toch de grootste kostwinnaar is in huis. En vooral als ik straks minder werk. Ben er echt over na gaan denken omdat ik in de verzekeringen werk en we hebben met mijn laatste cursus de WIA behandeld. Nou daar word je echt niet vrolijk van als je ziet wat je uiteindelijk per maand overhoud. Maar we hopen maar dat we allemaal gezond blijven.
'k Zie het al helemaal voor me. Midden in de AH, en dan je vliezen breken. Lig je daar midden op het gangpad.... (sorry, ben een beetje melig)
@ Mieke: Jij had trouwens over Office. heb je ook ervaring met iWorks? Is dat een leuk prog? Enne wat voor Mac heb jij?